بازدید 7141

تغییر عجیب قانون سهمیه وزنه‌برداری المپیک علیه کیانوش و سهراب!

کد خبر: ۱۰۵۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۸ 06 May 2021

فدراسیون جهانی وزنه برداری اصلاحاتی را در سیستم کسب سهمیه المپیک ایجاد کرد و این اصلاحات جدید را روی سایت خود منتشر کرد. طبق گفته فدراسیون جهانی این اصلاحات مورد موافقت کمیته بین المللی المپیک نیز است. 
 مهم ترین اصلاحات به شرح زیر است:
*پیش از این وزنه برداران باید حداقل در شش مسابقه گزینشی المپیک شرکت می‌کردند و امتیاز چهار مسابقه برای آنها محاسبه می‌شد اما اکنون  تعداد مسابقات به چهار مسابقه کاهش یافته است و امتیاز همان چهار مسابقه نیز برایشان لحاظ می‌شود.
یعنی هر وزنه بردار حداقل باید در چهار مسابقه گزینشی المپیک شرکت کند و به نوشته ایسنا حضور در مسابقه دوره سوم مسابقات گزینشی المپیک دیگر اجباری نیست.
 *برای تعیین رنکینگ نیز امتیاز دوره اول و دوم مسابقات به همراه دو امتیازی بالایی که وزنه بردار از دوره اول، دوم یا سوم مسابقات گزینشی المپیک گرفته است، برای تعیین رنکینگ محاسبه می شود.
هشت نفر اول رنکینگ به همراه بهترین وزنه بردار هر قاره سهمیه المپیک می‌گیرند.


*اصلاحات جدید به ضرر سهراب مرادی  و کیانوش رستمی
رنکینگ جدید  المپیک با توجه به اصلاحات جدید به روز شد که کاملا به ضرر سهراب مرادی  و کیانوش رستمی شد و البته به نفع علی هاشمی.
علی هاشمی پیش از این در پنج مسابقه گزینشی المپیک شرکت کرده بود و نیاز داشت در یک مسابقه دیگر شرکت کند اما با اصلاحات جدید دیگر نیازی نیست به مسابقات کلمبیا برود و تعداد مسابقات گزینشی المپیک خود را کامل کرده است.
مرادی  و رستمی که به دنبال این بودند مجموع امتیازاتشان در رنکینگ بالاتر از وزنه بردار قرقیزستان برسانند تا بتوانند سهمیه بهترین وزنه بردار قاره آسیا را بگیرند حالا دیگر رقیبانی بیشتری پیدا کرده اند. همچنین در رنکینگ جدید علی میری، رضا بیرالوند و ایوب موسوی واجد شرایط شدند و حتی بالاتر از وزنه‌بردار قرقیزستان قرار گرفته‌اند.

*شانس میری برای قرار گرفتن جزو هشت نفر اول
با ریزش نفرات در رنکینگ دسته ۹۶ کیلوگرم، علی میری می‌تواند جزو هشت نفر اول رنکینگ باشد.
علی میری در حال حاضر در رده ۱۲ رنکینگ قرار دارد و کلمبیا،گرجستان، بلاروس هر کدام دو نفر بالاتر از علی میری دارند که یک نفر از هر کشور حذف می‌شود. (هر کشور می‌تواند فقط یک وزنه بردار داشته باشد).
ارمنستان هم یک سهمیه  در المپیک توکیو دارد که در دسته ۱۰۹ یا فوق سنگین نماینده می‌فرستد بنابراین او نیز حذف می‌شود و میری می‌تواند جزو هشت نفر باشد.


*شرایط برای سهراب و کیانوش پیچیده شد
این قانون جدید کار را برای سهراب مرادی  و کیانوش رستمی به گونه‌ای سخت کرده است که اکنون  آنها باید چشم به احتمالات تغییر رنکینگ داشته باشند.
 اگر سه وزنه بردار ایرانی (میری، بیرالوند و موسوی) انصراف بدهند، وزنه‌بردار ونزوئلا نیز با محاسبه امتیاز قهرمانی پان آمریکن یا گزینشی المپیک کلمبیا در رنکینگ جدید ، بالاتر از وزنه بردار ژاپن قرار بگیرد، در این صورت عنوان بهترین وزنه بردار قاره به ژاپن می‌رسد.
وزنه بردار ژاپن ۳۵۰۲ امتیاز دارد که رسیدن به این امتیاز برای مرادی  و رستمی غیر ممکن است.
*چین می تواند کمک کند
چین  چهار وزنه بردار می تواند به المپیک بفرستد اما تعداد نفرات واجد شرایطش بیشتر است. اگر دسته ۹۶ کیلوگرم، تیان تائو را اعزام نکند که حرف  و حدیث در این مورد زیاد است، در این صورت ژاپن هم وارد رنکینگ هشت نفره می شود و دوباره رقابت بر سر گرفتن یک سهمیه آسیا بین سهراب و کیانوش و وزنه بردار قرقیز خواهد بود. البته اگر یکی از این دو وزنه بردار بتواند در مسابقات کلمبیا امتیازی بگیرد که با آن در رنکینگ بالاتر از وزنه بردار قرقیزستان قرار بگیرد. 
آنچه مشخص است سهراب مرادی  و کیانوش رستمی باید در کلمبیا وزنه ای بزنند که امتیازش به دردشان بخورد و سپس منتظر تغییرات و ریزش های رنکینگ دسته ۹۶ کیلوگرم باشند تا ببینند به سهمیه المپیک می رسند یا خیر.

رنکینگ جدید دسته ۹۶ کیلوگرم

 

رنکینگ جدید دسته ۹۶ کیلوگرم
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار