بازدید 5876

مهمترین نکات در خرید تجهیزات باشگاه بدنسازی

نکات بسیار مهمی را باید در انتخاب انواع دستگاه بدنسازی در نظر گرفت که در این بخش برای خرید بهتر دستگاه بدنسازی چندکاره و دیگر دستگاه بدنسازی در خدمت شما قرار می‌دهیم.
کد خبر: ۱۰۴۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸ 04 May 2021

مهمترین نکات در خرید تجهیزات باشگاه بدنسازی

راهنمای خرید تجهیزات باشگاه بدنسازی در راستای نیازهای شما برای برخوداری از بهترین تجهیزات برای ورزش بدنسازی است، زیرا فروش این تجهیزات به دلیل نیازهای شخصی افراد در راستای سلامتی، تناسب اندام و زیبایی روز به روز در حال افزایش است و سردرگرمی در زمان خرید و انتخاب دقیق وسیله بدنسازی مورد نیاز، از جمله مشکلات رایج آن است، زیرا شما در شروع از آن هیچ چیز نمی دانید.

شما در باشگاه به اطراف نگاه می کنید و تعدادی از ماشین آلات و تجهیزات باشگاه بدنسازی را می بینید و از خود می پرسید چگونه می توانم وسیله بدنسازی مناسبی را خریداری کنم که بتواند نیازهای من را برطرف کند؟ آیا برنامه تمرینی من بر مبنای استفاده از تک تک لوازم بدنسازی تنظیم شده است؟ آیا فضای خانه من مناسب خرید تجهیزات بدنسازی مورد نظر است یا خیر؟ و اینکه من به عنوان یک مدیر باشگاه، باید چه نوع تجهیزاتی خریداری کنم تا کسب و کاری پر رونقی داشته باشم؟

زیبا و متناسب بودن ظاهر دستگاه

زیبا و متناسب بودن ظاهر، یکی از مهم ترین عوامل در هنگام خرید دستگاه‌های بدنسازی است؛ زیرا اولین نکته‌ای که در هر مرکز ورزشی توجه افراد را به خود جلب می کند ظاهر باشگاه و دستگاه های مورد استفاده در آن است. به طور مثال برای باشگاه‌هایی که به لاکچری بودن خود اهمیت می‌دهند رنگ تشک با رنگ غالب باشگاه همخوانی مثال زدنی نیز دارد.

دوام و کیفیت دستگاه

از دیگر عوامل مهم و قابل توجه در هنگام خرید دستگاه‌های بدنسازی، در نظر گرفتن دوام و کیفیت دستگاه می‌باشد که برای آن لازم است به این نکات توجه کنید:

  • مهمترین نکته در خرید یک دستگاه بدنسازی باشگاهی با کیفیت جنس خوب و بادوام سیم بکسل‌ها نیز می‌باشد که باید توان تحمل حداکثری وزن و شوک‌های وارد به منظور رها کردن ناگهانی وزنه را داشته باشد.
  • دستگاه هایی که نیاز است در آن ها تشک به کار رود، از مواد مرغوب استفاده شده باشد.
  • چرم های مورد استفاده در دستگاه های بدنسازی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند، زیرا در صورت مناسب نبودن پاره و پوسیده خواهند شد و ظاهری نامناسب به باشگاه شما خواهد بخشید.

نحوه ی طراحی دستگاه

در انتخاب انواع دستگاه بدنسازی یکی از مهمترین نکات طراحی دستگاه، اهمیت به سلامت مصرف کننده است به واسطه طراحی دقیق و درست زاویه‌ها است تا کمترین آسیب به عضلات و مفاصل مصرف کننده وارد شود.

گارانتی و خدمات پس از فروش

تمامی شرکت ها و مراکزی که مسئولیت فروش و ارائه دستگاه‌های بدنسازی را دارند، موظف هستند که در هنگام خرید تجهیزات بدنسازی به شما گارانتی و خدمات پس از فروش را ارائه کنند. زیرا در بعضی مواقع دستگاه ها نیاز به تعمیرات تخصصی دارند که لازم است یک فرد با تجربه و متعهد آن را انجام دهد. در این صورت مشکل در کوتاه ترین زمان برطرف خواهد شد.

یک دستگاه بدنسازی استاندارد چه ویژگی های دارد؟

  • یک دستگاه بدنسازی استاندارد دارای ابعادی مناسب با بدن افراد بوده و هر شخصی می‌تواند از آن به خوبی استفاده کند.
  • تمامی دستگاه های بدنسازی باید قابلیت تنظیم در وزن های مختلف را دارا باشند. یک دستگاه بدنسازی باشگاهی به دلیل در دسترس بودن افراد زیاد باید از مقاومت و کیفیت خوبی برخوردار بوده و در ساخت آن ها از مواد اولیه استاندارد و با کیفیت بالا استفاده شده باشد.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های دستگاه بدنسازی باشگاهی داشتن برچسب مشخصات و توضیحات در رابطه با نحوه‌ی استفاده از آن هاست. بر روی هر یک از دستگاه‌های بدنسازی باید کاربرد آن ها به خوبی توضیح داده شده باشد.
  • دستگاه سیم کش بدنسازی

    دستگاه سیم کش بدنسازی در برگیرنده انواع دسته ها مثل یک طناب یا یک میله صاف می باشد که توسط یک کابل به قرقره و سپس به چندین وزنه متصل می شود.دستگاه های سیم کش بدنسازی با استفاده از مجموع دسته و کابل و قرقره, وزن زیادی را می تواند تحمل کنند و همچنین حرکات مختلفی را در محدوده های حرکتی گوناگون می توانند انجام دهند.دستگاه سیم کش حرکاتی که انجام دادن آنها توسط هالتر یا دمبل نشدنی باشد را فراهم می کند.

    دستگاه وزنه آزاد بدنسازی

    در باشگا های بدنسازی باید دستگاه ها و تجهیزات گوناگونی وجود داشته باشد که دستگاه وزنه آزاد از جمله این دستگاه ها است که با وجود آن بتوان یک باشگاه بدنسازی را مجهز کرد.

    به طور کلی وزنه های آزاد اصلی ترین و اساسی ترین تجهیزات بدنسازی است و به این دلیل که هیچ قرقره متصل , کابل, پین وجود ندارد به آنها وزنه های آزاد می گویند؛که آنها شامل هالتر, دمبل, صفحه وزنه, کتل بل می باشد.دستگاه های وزنه آزاد بدنسازی مدل های مختلفی دارند که هر کدام با فشار آوردن بر بخش خاصی از بدن ورزشکاران, عضلات آن بخش را به صورت حرفه ای ورزیده کرده و تحت تاثیر قرار می دهد.اصلی ترین دستگاه های وزنه آزاد شامل دستگاه های وزنه آزاد مربوط به سر شانه, زیر بغل و پرس سینه می باشد؛ که در قسمت معرفی محصولات با این دستگاه ها  بیشتر آشنا خواهیم شد.

    به طور خلاصه مزایای استفاده ازدستگاه های وزنه آزاد به شرح زیر است:

    1-افزایش استفاده از عضلات مختلف با استفاده از دستگاه وزنه آزاد

    2-بالا رفتن تعادل و تحریک عضله بیشتر با استفاده از دستگاه وزنه آزاد

    3-استفاده بیشتر از نیروی فکری با استفاده از دستگاه وزنه آزاد به این صورت که می توان هم روی مغز هم روی جسم کار کرد و این مورد مهمی برای ورزشکاران حرفه ای است.

    دستگاه هوازی بدنسازی

    ورزش های هوازی که به آن ایروبیک و کاردیو نیز می گویند؛ این ورزش با شدت کم تا متوسط و در مدت زمان نسبتا طولانی انجام می شود و تفاوت آن با ورزش بی هوازی در شدت انجام آن است به صورتیکه بدن شما به طور ناگهانی تحت فشار شدید قرار می گیرد.

    دستگاه های هوازی بدنسازی با افزایش ضربان قلب و تنفس و با پمپاژ شدن خون با اکسیژن بالا باعث می شود تا اکسیژن رسانی به تمام عضلات بدن درحال  فعالیت برسد.

    از نمونه های دستگاه های هوازی بدنسازی می توان به دستگاه تردمیل, دستگاه دوچرخه ثابت, دستگاه الیپتیکال و…اشاره کرد؛ که در قسمت معرفی محصولات با این دستگاه ها بیشتر آشنا خواهید شد.

    لوازم جانبی و متعلقات بدنسازی

    در باشگاه های بدنسازی امروزه انواع تجهیزات و متعلقات بدنسازی در فرم ها و کارکرد های متفاوتی موجود است که با مدرن شدن این باشگاه های بدنسازی نیاز به لوازم جانبی و متعلقات بدنسازی رنگ و بویی امروزی تر به خود گرفته است.تجهیزات و متعلقات پیشرفته تر در جلوگیری از آسیب دیدگی ورزشکاران کمک زیادی می کند و از آن جهت حائز اهمیت است که بسیاری از وسایل جانبی باشگاه بدنسازی از سویی باعث بالا بردن کیفیت تمرین ورزشکاران و از سویی باعث دلگرمی بدنسازان به باشگاه بدنسازی می شود.وسایلی که خیلی کم به چشم می آید اما گاها” بیشتر از وسایل اصلی بدنسازی استفاده می شود.

    لازم به ذکر است که اگر باشگاه از تجهیزات, متعلقات و لوازم جانبی کامل استفاده کند, باعث افزایش تعداد تنوع حرکات ورزشی در رشته های بدنسازی فیتنس و پرورش اندام می شود.و اگر شما به دنبال تجهیز کردن یک باشگاه بدنسازی کامل هستید باید با بهترین و جدید ترین تجهیزات و متعلقات آنها و نحوه تهیه آن آشنا شوید ؛ نمونه این محصولات شامل:دمبل, هالتر,وزنه بشقابی,کتل بل,میله بارفیکس,توپ های فیتنس, طناب ها و…می باشد؛ که در قسمت معرفی محصول بیشتر آشنا خواهید شد.

    میز و نیمکت و خرک بدنسازی

    رایج ترین و پر طرفدار ترین بخش هر باشگاه بدنسازی میز و نیمکت وبدنسازی است که بخش ثابت و تکرار شونده از فضای باشگاه بدنسازی است؛ به شدت کاربردی هستند و جهت حرکات متنوع به کار می روند.همچنین تنها وسیله ای هستن که برای وزنه زدن, استفاده از هالتر و دمبل کاربرد دارد و باید دانست که بدون استفاده از نیمکت و خرک بدنسازی امکان استفاده از وزنه های آزاد به طور استاندارد وجود ندارد.میز و نیمکت ها در بسیاری از حرکات قدرتی و استقامتی کاربرد دارند اما به دلیل تنوع ظاهری که دارند جهت بسیاری از حرکات ورزشی استفاده می شوند.

    در قسمت معرفی محصولات بیشتر آشنا خواهید شد.

    سایر دستگاه های بدنسازی

    در باشگاه های بدنسازی دستگاه های دیگری نیزوجود دارد و به شما این امکان را می دهد که انواع گوناگونی از تمرینات ورزشی را انجام دهید.

    این دستگاه ها به دو نوع تقسیم می شود:دسته اول این دستگاه های بدنسازی جهت تاثیر روی عضلات منفرد ساخته شده است؛دسته دوم از دستگاه های بدنسازی,از یک دستگاه چند منظوره ساخته شده است که روی کل بدن ورزشکاران تاثیر می گذارد.

    از دستگاه های چند منظوره بدنسازی می توان به دستگاه های بدنسازی خانگی اشاره کرد, چرا که آنها فوایدی دارد: 1-ارزان تر است 2-فضای کمتری را اشغال می کند نسبت به اینکه شما چندین دستگاه بدنسازی را برای هر عضلات بدن تهیه کنید.

مهمترین نکات در خرید تجهیزات باشگاه بدنسازی

منبع: مرجع تجهیزات سالن ،  سالن ما

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی