بازدید 6037

پرکاربرد ترین پلکسی گلاس در ساختمان و دکوراسیون

کد خبر: ۱۰۴۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 01 May 2021

آیا تاکنون نام ورق پلکسی گلاس را شنیده و در مورد آنها اطلاعاتی دارید؟ 

پلکسی این روزها کاربرد گسترده ای در ساختمان و دکوراسیون پیدا کرده است . دوام و ایمنی بسیار بالا و انعطاف پذیری ، محبوبیت و استفاده از آن را روز به روز بیشتر می کند. 

پلکسی گلاس چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید پلکسی گلاس چیست باید بگوییم که پلکس گلاس نوعی پلاستیک است که به عنوان یک جایگزین عالی برای شیشه استفاده می شود . 

این ماده پلاستیکی بسیار شفاف ، محکم ، انعطاف پذیر و نشکن که ایده ساخت آن در سال ۱۹۰۱ داده شده بود ، در سال ۱۹۳۳ برای اولین بار به بازار ارائه شد.

این ورق پلاستیکی که اکریلیک نیز نامیده می شود ، نوعی ترموپلاستیک است که بر پایه نفت می باشد و از  پلی متیل متاکریلات ساخته شده است .

این ورق ها به دلیل وزن کمی که داشته و در برابر شکستگی و خرد شدن مقاومت بالایی دارند جایگزینی ایمن برای شیشه در نظر گرفته می شوند.

از پلکسی در  موارد و صنایع مختلفی مانند پزشکی، رباتیک، ساخت تابلوهای تبلیغاتی ، سقف کاذب و... استفاده می شود ، امروزه نیز به عنوان یک وسیله برای کمک به مبارزه با گسترش ویروس کرونا به شمار می رود.

در بسیاری از مشاغل مانند رستوران ، فروشگاه ها و غیره از این ماده پلاستیکی برای ایجاد سپر محافظ مابین کارگران و مشتریان استفاده می‌شود ، به دلیل پایداری بیشتر این ماده در مقایسه با اکثر پلاستیک های دیگر مانند پلی استایرن و پلی اتیلن از آن در فضای باز نیز استفاده می شود .

این مزایا همراه با سایر خواص از جمله عمر مفید بالا ، انتقال موثر نور و پردازش ساده آن را به یک اختراع بسیار مفید تبدیل کرده است.

محصولات پلکسی گلاس به ندرت از PMMA خالص استفاده می کنند و در عوض مواد را اصلاح می‌کنند تا خواص آنها بیشتر شود.
از جمله این اصلاحات می‌توان به افزودن آکریلات بوتیل برای بهبود مقاومت در برابر ضربه ، افزودن اسید متاکریلیک برای استفاده در دمای بالا ، افزودن رنگ برای استفاده در موارد تزیینی و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود.

پرکاربرد ترین پلکسی گلاس در ساختمان و دکوراسیون

انواع پلکسی گلاس

به طور کلی پلکسی گلاس ها به ۵ دسته طبقه بندی می شوند که شامل پلکسی گلاس رنگی ، پلکسی گلس ترانسپارنت معمولی و فسفری ، پلکسی گلاس مات ، پلکسی گلاس شفاف و پلکسی گلاس آینه ای می باشند .

پلکسی گلاس شفاف چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

در صنایع مختلف مانند تابلو سازی از نوعی ورق شفاف به نام پلکسی گلاس شفاف که شامل نوعی پلاستیک با مقاومت بیشتر از شیشه می باشد ، استفاده می شود.

انعطاف پذیری این ورقه ها به گونه ای است که می توان توسط دستگاه های برش لیزری آنها را به شکل های مختلف و دلخواه برش داد.

از این ورقه ها به دلیل آنکه در شرایط مختلف جوی و محیطی دوام و مقاومت بالایی دارند ، بیشتر در ساخت تابلوهای تبلیغاتی چلنیوم استفاده می شود،علاوه بر آن می توان از آنها برای ساخت آینه های تزیینی و همچنین صنایع دکوراتیو استفاده نمود.

امروزه شیشه های عینک ها به دلیل سنگین بودن و آسیب پذیری زیاد  شیشه از پلکسی گلاس شفاف که وزن آن به اندازه نصف وزن شیشه می باشد ، ساخته می شود.

علاوه بر این ، با توجه به این که ورق ها به عنوان عایق صوتی و حرارتی عمل نموده به همین دلیل می توان از آنها برای ساخت ایستگاه های اتوبوس و باجه های عابر بانک استفاده نمود.

پلکسی گلاس رنگی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

این نوع پلکسی نیز از پلی کربنات شفاف که نوعی پلیمر می باشد ساخته شده و ورق های آن فشردگی و مقاومت زیادی دارند ، به‌طوری که استحکام آنها از شیشه بسیار بیشتر است.

این نوع ورق ها خود در دو نوع پلکسی گلاس رنگی شفاف و رنگی مات موجود هستند که با توجه به استفاده از آنها در مکان های مختلف ، انتخاب می‌شوند. 

با توجه به اینکه پلکسی گلاس رنگی در رنگ ها و ضخامت های مختلفی در بازار موجود می باشند از آن ها در موارد مختلف مانند ساخت نمای بیرونی ساختمان ، ماکت سازی و غیر استفاده می شود.

برخی دیگر از موارد استفاده از پلکسی گلاس های‌رنگی شامل ساخت قفسه ، مبلمان و... می باشد.

با توجه به اینکه احتمال شکستگی و خرد شدن شیشه زیاداست ، استفاده از این ورقه ها بسیار مناسب بوده و همچنین تمیز کردن آنها آسان تر است.

برش پلکسی گلاس رنگی به اشکال دلخواه به دو صورت قابل انجام است که شامل برش توسط دستگاه CNC و برش توسط کاتر مخصوص می باشد.

نکته‌ای که در رابطه با پلکسی گلاس رنگی مات وجود دارد این است که این نوع ورق ها طوری ساخته شده اند که نمی توان از پشت آنها طرف دیگر را مشاهده نمود.

بطور کلی یک پلکسی گلاس رنگی خوب دارای ویژگی هایی مانند یکنواختی ضخامت ورق ، انعطاف پذیر بودن و توانایی عبور نور می‌باشد که باید با توجه به این ویژگی ها خریداری شوند.

یکی از مهم ترین ویژگی های ورق های رنگی پلکسی مقاومت بالای آنها در برابر نور خورشید می باشد ، به طوری که در صورتی که در برابر نور خورشید قرار بگیرند تغییر رنگ نداده و کیفیت خود را از دست نمی‌دهند .

از کجا پلکسی بخریم ؟

حالا که با پلکسی آشنا شدید این سئوال برای شما پیش می‌آید که مرکز فروش پلکسی گلاس در تهران کجا است و از کجا پلکسی بخریم ؟

نه تنها در تهران ، بلکه هر کجای ایران که باشید امکان خرید پلکسی به آسانی فراهم است. به لطف اینترنت ، برای دسترسی به یک فروشنده پلکسی ، کافی است جستجو کنید و بعد از مشاوره ، سفارش داده و پلکسی مورد نیاز را در منزل یا محل مورد نظر دریافت کنید . 

پلکسی روژان : مرکز فروش انواع پلکسی و طلق 
09128922633 
www.pelaxi1397.ir

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر