بازدید 76224
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی

دلیلی برای کاهش قیمت لوازم خانگی وجود ندارد/ کره‌ای‌ها هم اجازه واردات کالای ایرانی را نمی‌دهند/ نیازی به واردات سامسونگ و ال جی نداریم

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی درباره بازگشت دو شرکت ال جی و سامسونگ به بازار ایران گفت: مقداری بازار لوازم خانگی با کمبود مواجه بود که توانستیم با همان میزان تولید، نیاز بازار را تامین کنیم؛ بنابراین دلیلی نیست که بخواهیم کالای خارجی وارد کنیم.
کد خبر: ۱۰۴۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 29 April 2021

دلیلی برای کاهش قیمت لوازم خانگی وجود ندارد/ دلارهای نفتی خرج واردات کالاهای مصرفی نشود/ کره ای ها اجازه واردات کالای ایرانی را نمی دهند/ نیازی به واردات سامسونگ و ال جی نداریم

با روی کار آمدن بایدن در آمریکا و ازسرگیری مذاکرات برجامی بین ایران و آمریکا، حالا خبرهایی مبنی بر احتمال بازگشت هر دو کشور به برجام و لغو تحریم ها علیه ایران منتشر شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، دوباره زمزمه‌های لغو تحریم‌های ایران شرکت‌های خارجی را بر آن داشته است تا به محض لغو تحریم‌ها به بازار ایران بازگردند. همین چند هفته پیش بود که زمزمه‌های بازگشت رنو به بازار ایران مطرح شد. حالا هم صحبت‌هایی پیرامون بازگشت دو شرکت ساخت لوازم خانگی ال جی و سامسونگ مطرح شده است.

البته اشاره به این نکته ضروری است که اخیرا معاون دادستان کل کشور طی مصاحبه‌ای اظهار داشت: امروز در حوزه قضایی اجازه نمی‌دهیم که دوباره برای شرکت‌های خارجی فرش قرمز پهن کنیم. قوه قضاییه نه در حوزه لوازم خانگی و نه هیچ محصولی که مشابه داخلی دارد، اجازه واردات نمی‌دهد.

هر چند در حوزه گفتار هم اکنون اعلام می‌شود که اجازه حضور این شرکت‌ها در بازار ایران داده نمی‌شود، باید به این پرسش نیز پاسخ داد که آیا هم اکنون نیازی به حضور این دو شرکت ساخت لوازم خانگی در ایران هست؟ چگونه می‌توان از حضور این دو شرکت در ایران بهره برد که به شرکت‌های مشابه داخلی لطمه‌ای وارد نشود؟ وضعیت بازار لوازم خانگی چگونه است و آیا احتمال کاهش قیمت در آینده وجود دارد؟

این پرسش‌ها در گفت‌وگوی خبرنگار تابناک اقتصادی با حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی پاسخ داده شده است که در ادامه می‌آید. اما قبل از آن باید بدانیم که این دو شرکت تا قبل از خروج خود از ایران، چند درصد سهم بازار لوازم خانگی را بر عهده داشتند و با خروج آن‌ها از بازار ایران چه برند‌هایی جایگزین آن‌ها شدند؟

سهم ال جی و سامسونگ از بازار ایران تا قبل از تحریم‌ها چقدر بود؟

تا قبل از آغاز تحریم‌ها آمار‌ها نشان می‌داد که ارزش بازار لوازم خانگی کشور حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۲۳ هزار میلیارد تومان در دست ۱۰ برند خارجی و تنها ۷ هزار میلیارد تومان آن در دست ۶۰۰ کارخانه داخلی بود؛ بنابراین ۷۵ درصد بازار لوازم خانگی در اختیار ۱۰ برند خارجی و تنها ۲۵ درصد در اختیار ۶۰۰ کارخانه داخلی بود. طبق آمار موجود، سهم سامسونگ و ال جی از ۷۵ درصد بازار لوازم خانگی که در اختیار برند‌های خارجی بوده، ۵۰ درصد بوده است.

با خروج سامسونگ و ال جی چه برند‌هایی جایگزین این دو شرکت شدند؟

با خروج دو برند سامسونگ و ال جی، خبر‌ها حکایت از آن داشت که دو برند سام و جی پلاس جایگزین آن‌ها شدند؛ جی پلاس یکی از زیرمجموعه‌های گلدیران بود که پیش از این کار مونتاژ قطعات برند ال جی را برعهده داشت. فعالیت این شرکت بیشتر در حوزه تولید تلویزیون است و تلویزیون‌های این برند در اواخر سال ۱۳۹۷ روانه بازار شدند. تلویزیون‌های جی پلاس در سیرجان تولید می‌شوند.

اما برند سام که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت سام سرویس است، کار خود را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرد و بیش از صد نوع محصول را تولید می‌کند؛ بنابراین، محصولات تولیدی آن تنوع بیشتری نسبت به جی پلاس دارند. هم اکنون این شرکت محصولاتی مانند ماشین ظرفشویی، یخچال و فریزر، اجاق گاز، کولر گازی، پنکه، اتوبخار، بخارشوی، شوفاژ برقی، جارو شارژی، زودپز و پلوپز دیجیتال، سرخ کن، آبسردکن، چای ساز، کتری برقی، قهوه ساز و ... تولید می‌کند.

آیا نیازی به بازگشت این دو شرکت به بازار ایران هست؟ نحوه همکاری با این دو شرکت باید چگونه باشد؟

دلیلی برای کاهش قیمت لوازم خانگی وجود ندارد/ دلارهای نفتی خرج واردات کالاهای مصرفی نشود/ کره ای ها اجازه واردات کالای ایرانی را نمی دهند/ نیازی به واردات سامسونگ و ال جی نداریم

حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: در ابتدا امیدواریم که مذاکرات و برجام به نتیجه برسد و منفعت آن به کشور برسد، اما ضرر آن عاید کشور نشود.

وی افزود: ضرر این است که مسئولین هشیار باشند که دلار‌های نفتی را خرج واردات کالا‌های مصرفی و کالا‌های بادوام مصرفی نکنند. این دلار‌های نفتی را در صندوق ذخیره ارزی قرار دهند و با آن‌ها مواد اولیه و ماشین آلات وارد کشور کنیم. حتی واردات مواد اولیه نیز باید تا یک تاریخ مشخصی صورت گیرد و برنامه ریزی برای تولید این مواد اولیه در داخل کشور داشته باشیم.

غزنوی ادامه داد: اگر این اتفاقات رخ دهد و حواس مسئولین به مرز‌های اقتصادی کشور هم باشد که این مذاکرات خوب است، اما اگر با به سرانجام رسیدن این مذاکرت درب‌های اقتصادی کشور باز شود و از مرز‌های اقتصادی حفاظت و حراست نشود، این مذاکرات خوب نخواهد بود.

وی درباره بازگشت دو شرکت ال جی و سامسونگ به بازار ایران نیز گفت: مقداری بازار لوازم خانگی با کمبود مواجه بود که ما توانستیم با همان میزان تولید، نیاز بازار را تامین کنیم؛ بنابراین دلیلی وجود ندارد که ما بخواهیم کالای خارجی وارد کنیم. پرسش من این است که آیا کره ای‌ها اجازه وارد شدن کالای ایرانی به بازار‌های خود را می‌دهند؟

قطعا پاسخ منفی است؛ بنابراین دلیلی وجود ندارد حالا هم که ما نیاز بازار را تامین کردیم، اجازه داده شود که این شرکت‌های کره‌ای کالای خود را به بازار ایران وارد کنند. غزنوی افزود: به نظر من می‌توان به آن‌ها اجازه داد تا واحد‌های R&D و قطعه سازی در ایران تاسیس کنند. همچنین این شرکت‌ها می‌توانند در کالا‌هایی مانند تلفن همراه سرمایه گذاری کنند.

شرایط بازار لوازم خانگی چگونه است؟ آیا می‌توان انتظار ارزان شدن لوازم خانگی را داشت؟

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در پاسخ به این پرسش‌ها نیز گفت: بازار که هم اکنون بسته است، اما وزارت صمت اعلام کرد که ما به میزان نیاز بازار تولید انجام داده ایم. وی درباره کاهش قیمت لوازم خانگی نیز گفت: چه دلیلی است که هم اکنون قیمت‌ها کاهش پیدا کند؟ وقتی اتفاق خاصی نیفتاده و قیمت مواد اولیه رو به افزایش است، دلیلی وجود ندارد که قیمت لوازم خانگی کاهش یابد. البته ما بسیار خواهان این هستیم که قیمت‌ها کاهش یابد و مردم در رفاه باشند، اما متاسفانه قیمت مواد اولیه رو به افزایش است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱۵
دقیقا. نباید دلار زیر قیمت واقعی در بازار موجود باشه که همه چیز وارداتی بشه. قبل از ترامپ فامیل من از خارج که برگشته بود متعجب بود که چطوری این تعداد از مردم تلفن لوکس آیفن ساخت اپل دارند. براش توضیح دادم که با پول نفت دلار را یک سوم قیمت واقعی نگه داشته اند و هر جنس وارداتی در واقع یک سوم قیمت واقعی هست.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
داشتن این همه تلفن آیفون به خاطر نرخ دلار نبوده،بلکه بار روانی داره آقا یا خانم محترم. بعضیا دوست دارن با اسم یک برند خاص به خودشون شخصیت بدن و بگند مثلا ما مارک پوش یا مارک دار هستیم، همین
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
روراست باید یک حقیقت را به ملت ایران گفت. انهم این است که ایران در هیچ زمینه ای و با وجود لشگر میلیونی مهندسان و فوق مهندسان مفهومی به نام تولید ندارد. البته ایران می تواند همه چیز را بسازد. لامبورگینی هم می تواند بسازد و به قول دوستان مهندسی معکوس! کند. ولی ارزشی ندارد. تولید زمانی مفهوم دارد که کشور و شرکت سازنده دارای زنجیره کامل تولید ان محصول خانگی یا سایر محصولات باشد و از ان بسیار مهمتر تولید ایرانی بتواند در بازار جهانی رقابت از نظر قیمت و کیفیت و بازاریابی داشته باشد. در این مفهوم متاسفانه ایران هیچ تولید رقابتی ندارد. مثلا می گویند واگن مترو تهران در ایران تولید شد! تمام واگن های مترو تهران از صفر تا صد از خارج و چین وارد می شود . فقط در ایران سر هم می شود. حتی در تولید فولاد و سیمان نیز ایران تولید بهینه ای ندارد. اگر مصرف گاز و بنزین و گازوییل و نیروی کار و برق و اب و سنگ اهن و... که تقریبا در قیاس با کشورهای پیشرقته مجانی در اختیار این تولید کننده ها قرار می گیرد حساب کنیم متوجه می شویم همه ان رانت نفتی است و از ان جالبتر مدیران این شرکتهای تولیدی معادل مدیران در کارخانه های معروف دنیا درامد و حقوق نجومی ! دارند. حتی در مرغ پرت تولید به رقم وحشتناک 15 درصد می رسد در حالیکه در دنیا زیر دو تا سه درصد است. تمام این هزینه ها از جیب تک تک ملت ایران داده می شود و عجیب نیست که در تهران قیمت ملک برابر برخی گرانترین شهرهای کشورهای پیشرفته است ولی در کنار ان متاسفانه هزاران نوجوان بدنبال معاش خود در سطلهای زباله. تا زمانی که این حقایق را نگوییم و با ان روبرو نشویم وضع تغییر نخواهد کرد چون خودمان را فریب دادیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
بعدش فامیل تو از توضیح ابتر تو قانع شد وگفت افسوس؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
اقا برو از هر جا می خواهی وارد کن ..فقط فکری بحال قطعات یدکی جنسایی که قبلا از سامسونگ و ... به ما فروختی هم بکن..هزینه تعمیرات پدرمان را درآورده..با این فکرای فشل که می کنید فقط بفکر پر کردن جیبتان هستید...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
به فایمل تان بفرمایید که در کدام کشوری هستند که تلفن همراه کالای لوکس حساب میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
منظورش این هست که جلوی واردات رو بگیرید تا ما از بانک‌های داخلی وام بگیریم و قطعه ارزان چینی وارد کنیم و مونتاژ کنیم و بعد با سود صددرصدی بفروشیم به مردم.امیدوارم ایشان به صورت دقیق توضیح بدن که چند درصد قطعات هایتک کالاهایشان تولید داخل هست ؟ چقدر از درآمدهای شرکت رو خرج تحقیق و توسعه می کنند؟ چقدر ورود و خروج ارزی در شرکت دارند؟ وگرنه این مونتاژکاری ها که قبلا توسط سامسونگ و ال‌جی هم انجام می‌شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
مرد حسابی گوشی اومد 60 میلیون قیمتش بود به دلار حساب میکردی دو برابر قیمت دلاری قیمتش هست ، برای من از یک سوم قیمت حرف میزنی ، به کجا وصلی که میخوای اوضاع رو خوب نشون بدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
از انصاف به دوره که خودرو و لوازم خانگی بی کیفیت
را در دست چند تولید کننده گذاشته
و امکان و اجازه رقابت با اجناس با کیفیت تر و ارزانتر را به مردم ندهیم
و انحصار گران هم به هر قیمت بالا و کیفیت پایین به مردم اجحاف میکنند
تا کی باید مردم تاوان این سیاسی اشتباه و حمایت از صنعت انحصاری کاسبان تحریم را بپردازند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
فقط در ایران آیفون یک گوشی لوکس حساب می شود بقیه دنیا گوشی معمولی مردم هتس (کشورها توسعه یافته)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
در تلویزیون عراق تبلیغ کردن که ساینا ساخت سایپا در عراق فقط ۵/۸۰۰ هزار تومان می فروشند
چرا باید در داخل به مردم ۱۲۳ میلیون تومان فروخته شود ؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
متاسفانه ما نتونستیم از این چالش افزایش ارزش دلار به نفع تولید به نحو احسن استفاده کنیم.
البته باز هم جای شکرش باقی است که محصولات برخی صنایع از جمله لوازم خانگی که عموما تکنولوژی های بالایی نیاز ندارند (مثل اجاق گاز، یخچال، لباسشویی و ...) در کشور، به دلیل قیمت نجومی مشابه خارجی آنها، خواهان پیدا کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
تو کی هستی؟
آقازاده؟
رانت خوار؟
دلال؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
دلال دلاری؟
مولا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
حتما همينه كه شوما ميگيد . لياقت ما گوشي آيفن و كلا محصولات با كيفيت نيست لايد همين بنجلاي چيني رو
قابمون كن. خيل از كشور هاي اطراف مون درامدشون از ما هم نفتي تره ولي ارزش پولشون چند دهه هست كه كمتر از ده درصد تغيير داشته.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
اصلا خودت متوجه هستی که چی داری میگی. در اثر تورم و قیمت بالای ارز زندگی مردم نابود شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
به فایل خودتون که از خارج اومده بود

نگفتید که حقوق کارمند و کارگر در ایران ده درصد

حقوق در کشورهای دیگر و حتی همسایه ها است
بی طرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
داشتن گوشی آیفون نشانه رفاه نیست. برخی از ما اولویت بندی خرج کردن نداریم. این دوستتون نپرسید چرا دندون اکثر مردم خرابه؟ یا چرا مردم اکثرا مشکل ماشین و مسکن دارند؟!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
داداش اگه پول نفت هزینه نسه برا اسایش مردم پس چی بشه؟
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
دوست عزیزچرالطیفه تعریف میکنی،گوشی درکشورامریکا قیمت بالایی ندارد،بلکه خدمات هست که هزینه اش بالااست به طوریکه خیلی ازشرکتهای ارتباطی برای تشویق مردم به استفاده ازسرویس هاشون ،درصورت خریدسیم کارت گوشی هاشون ورایگان میدهندوگوشی ایفون ۱۱ الان درامریکا ۶۰۰ دلاره که به درامدی که یه کارگراونجاداره میشود،یک چهارم حقوق ماهیانه اش،
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
با پاسخ هایی که دیدم ایمان دارم حتی اگر گشایشی هم شود هیچ اتفاقی جز کمی ارزان تر شدن اتفاق نمی افتد
جالبه همه فقط فکر الانشون هستند در حالیکه اگر این همه فشار را در طی 42 تحمل کردن برای فهم مطلب نویسنده این کامنت صرف میکردند تا حالا چیزی شده بودیم.
اقتصاد آزاد و سالم انحصار نمی شناسد شما اگر به کیفیت محصولاتتان اطمینان دارید نباید از رقابت بترسید. از وقتی ال جی و سامسونگ رفتند قیمت لوازم خانگی داخلی سر به فلک گذاشته و کیفیت هم به شدت افت کرده چون دیگر ملزم به رقابتی کردن محصول و قیمت خود نیستند و می دانند مصرف کننده هیچ راهی جز خرید این محصولات ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
بعد از انحصار خودرو چششمون به انحصار لوازم خانگی روشن!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
کره جنوبی هم نباید از محصولات ایرانی بترسه

کره جنوبی و ترکیه و آمریکای جنوبی و اروپای شرغی هم سیاست ذدربهای باز در پیش بگیرند، ایران هم اولین کشوری میشه که درب هاش رو باز می کنه
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
البته در این شکی نیست که کیفیت هر محصولی حرف اول رو می زنه و اگه قرار باشه قیمت محصولات کره ای مثل محصول داخلی باشه، هیچ ادم عاقلی سمت کالای داخلی نمی ره!!!!!!!!!!!!!!!! چون کیفیتلازم رو نداره . اما از یه موضوع هم نباید به راحتی گذشت که همین دو شرکت هر چوری خواستن با ایران رفتار کردن. برای همین میشه فعلا به اونا اجازه فعالیت رسمی نداد و در عوض صنایع داخلی رو حمایت کنیم و سعی کنیم استانداردهای روز دنیا رو در مورد اونا اجرا کنیم تا کیفیت محصولات خود رو افزایش دهند.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
تو این 4 سال لوازم خانگی داخلی قطعا رشد 10 -12 برابری رو تجربه نکردنند.
اما بعضی محصولات خارجی تا 12برابر رشد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
بعد از خودرو سازها حالا نوبت لوازم خانگی است که مردم را گروگان بگیرند
ناشناس
| Romania |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
مرد و مردونه یک بازدید از منازل این آقایان انجام بدید و کالاهای ایرانیشونو معرفی کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
دقیقا همین اتفاق برای خودرو افتاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
هیچ حکومتی اینطور مردمش را مجبور به خریدن

اجناس بی کیفیت با قیمت بسیار گرانتر

در شرایط انحصاری از یک سری مونتاژ

کار اجناس چینی و بدون گارانتی نمی کند
انجمنها و صنفها منافع صنفشان از هر چیزی مهمتراست .واردات فرصت رقابت را از بین می برد و باعث افزایش قیمت می شود بدون اینکه به کیفیت و خدمات بعداز فروش اهمیت دهند .بلایی که بر سرخودروآوردند درس عبرت نشد .ایرانی هیچ حق انتخاب ندارند بایدمحصولات بی کیفیت را باقیمت بالا بخرند بدون ضمانت.ا
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
تبریک به تولید کنندگان لوازم خانگی. انها هم توانستند از فضای تحریم مانند خودروسازها استفاده کنند و انحصار بازار ایران را با ممنوع کردن واردات در دست بگیرند. مانند همان خودرو سازها حالا تولید! کنندکان لوازم خانگی هم همه قطعات اصلی تولیدی را از خارج اما بدون ضمانت و با کیفیت پایین تر و با ارز دولتی یا ترجیحی وارد می کنند و با همان قیمتهای برندهای معتبر جهانی و حتی بیشتر به ملت ایران تحمیل می کنند و تازه منت هم دارند و همیشه مانند مثلا تولید! کننده های مرغ که 95 درصد دان مصرفی را وارد می کنند در حال ضرر و ورشکستگی هستند!
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
در اینجا لازم است یک هشدار جدی به همه متولیان اقتصاد ایران بدهیم. متاسفانه در یک سال گذشته قیمت تمام مواد غذایی اصلی در دنیا تا دو برابر افزایش یافته. مثلا الان بزرگترین واردات ایران همان ذرت و دان مرغ و گندم و شکر و روغن و... هست. همه اینها دو برابر افزایش یافته و مثلا ذرت از 350 دلار در تن به بالای 700 دلار رسیده. از انجا که کل تولید مرغ ایران در واقع مونتاژ مرغ است چون 95 درصد دان مصرفی مرغداریهای ایران از ناحیه واردات است الان اگر یک تولید کننده مرغ بخواهد با دلار 25 هزار تومن واردات دان داشته باشد قیمت مصرفی هر کیلو ان براحتی به بالای 90 هزار تومن خواهد رسید. از انطرف دولت سال گذشته 15 میلیارد دلار ارز ترجیحی 4200 تومنی برای واردات نهاده های دامی و غذا اختصاص داده بود ولی امسلا در بهترین شرایط 9 میلیارد دلار که با این افزایش شدید قیمت ها در بازار جهانی عملا 4 میلیارد دلار قدرت خرید برای واردات خوراک دام و گندم و روغن و .... فراهم خواهد اورد. سال گذشته که 15 میلیارد دلار ارز پاشیده شد قیمت مرغ به 40 هزار تومن رسیده و الان حدود 34 هزار تومن هست. فقط تصور کنید در چند ماه اینده در صورت ادامه مسیر موجود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ البته برای مسئولان خیلی خدوم دولت فقط مهم است که دو ماه دیگر هم همه چیز را عالی نشان دهند و بعد از ان خواهند گفت ما گفته بودیم. ما هشدار دادیم. توجه نشد. و....
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
به نظر اگر قیمتها را یک دو برابر دیگر افزایش دهید اصلا ایران در همه چیز خودکفا می شود و نیاز ارزی و مصرفی مردم ایران به صفر تمایل می کند. جطوره؟ تدبیر و مدیریت ما لایق مدال و نشان خدمت و سکه های مربوطه نیست؟ دیگر بی انصافی نکنید. سکه ها را بفرستید به ادرس کامنت گذار
بله باید بازار در انحصار شما باشد مثل سایپا و ایران خودرو که پوست ملت را بکنید
پاسخ ها
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
کره ای ها در سایه بی تدبیری برخی مسولان بدون پرداخت هیچگونه خسارت و غرامت حتی ماشین آلات خود را هم .جمع کرده و از کشور خارج کردندحتما انتظار دارند همچنان بدون پرداخت خسارت بازار ایران را مفت و مجانی در اختیار آنها قرار داد ولو با تعطیلی شرکت های داخلی و بیکاری هزاران کارگر
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
خب ببین من اونجا کار کردم، شرایط کره با اینجا زمین تا آسمان متفاوته، از لحاظ در اختیار گرفتن تکنولوژی و سرمایه و علم و غیره، حتی انتقال پول اینجا ممنوعه، خب معلومه که امکان رقابت با اونها نیست
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
مگر تصویب وامهای ازدواج ومشاغل خانگی جز برای رونق کار وکسب فروشندگان لوازم خانگی ایرانیست ؟؟؟ هر بخش اقتصادی در ایران مافیای خودش رو داره
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
خدا پدر کره ای ها رو بیامرزه...ما و همه اقوام نزدیک از لوازم خانگی ال جی و سامسونگ و ایضا دوو ، بسیار راضی هستیم من کسی رو ندیدم که لوازم خانگی کزه ای خریده یاشه و ناراضی یاشه. واقعا عمری هست.
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
دوست گرامی، کجا تجهیزاتشون را بردن؟؟ حداقل متن خبر را کامل بخوانید و اظهار نظر کنید، ال جی و سامسونگ مثل برندهای ایرانی مشغول مونتاژ برندهای چینی به نامهای جی پلاس و سام شده اند، با تجهیزاتی که در کارخانه از قبل داشته آند!!!!....
پاسخ به دوست عزیز که از دوو راضی هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
دوست عزیز دوو ورشکست شد و محصولات با برند دوو را شرکت انتخاب در ایران تولید میکند
حالا چطور شما از دوو ایرانی راضی هستید بماند
درست میفرمایین نیازی به واردات نیست لباسشویی ۲ میلیونی شده ۱۵ میلیون یخچال ۱۰ میلیوتی شده ۷۰ میلیون پراید ۱۵ تومنی شده ۱۳۰ میلیون اونوقت دوستان تولید کننده میگن نیازی به واردات نیست.
اگر شما تولید کننده واقعی هستین چرا با بالا رفتن دلار و تحریم محصولاتتون گرون و نایاب شد مگه نه تولید داخل اینجور موقع ها باید بداد مردم برسه یا شایدم شما منتاژ کار چن برابر قیمت فروش هستین که دولت بجای حمایت از مردم در شرایط تحریم رانت فروش یسری لوازم خونگی رو بشما سپرده
لوازم خانگی هم راه خودروسازی رو میره، قیمت بالا و کیفیت پایین و عقب ماندگی در توسعه محصولات تولیدی نتیجه ممنوعیت واردات هست
چرا تولید کننده ایرانی با کارگری که ماهیانه ۱۵۰ دلار حقوق میگیره و قیمت انرژی پایین قادر به تولید کالای رقابتی نیست باید به دنبال جواب این سوال و رفع ایرادات باشیم نه ممنوعیت واردات
پاسخ ها
جواب فرد ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
با سلام آن‌آقایی که اعلام کرده قیمت ها در دنیا دو برابر افزایش پیدا کرده مگه ایران است که قیمت ها دو برابر
افزایش پیدا کند
دولت و ملت ایران باید واقعا از خرید لوازم کره ای پرهیز کنند تا حکومت انان بدانند ما ملتی همبسته هستیم وحتی کوله بران زحمت کش و قاچاقچیان اگر در انها شرف ملی وجود دارد باید از ورود کالای کره ای پرهیز کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
عمو جون نتیجه این شعارها چین و مالزی نمیشه بلکه شوروی و کوبا میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
مثل تو که از فیلتر شکن چینی استفاده می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
باز هم شعار بازهم حرف های قشنگ،باز هم حرفهای کلیشه ایی
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
فقط اینکه بگی نخرین که نمیشه، باید جایگزین بدی.
وقتی هم جایگزین مناسبی وجود نداره بدلیل کیفیت بسیار پایین محصولات داخلی، چاره‌ای جز تن در دادن به همون کره‌ای نیست.
بله نیازی به واردات سامسونگ و ال جی نداریم و اگه یک قطعه از اجناس کره ای خراب شد باید بیایم گرونتر از جنس کره ای از شما بخریم. البته میتونیم جنس رو از شما بخریم و اون قطعه معیوب کره ای رو از لوازم خانگی شما پیدا کنیم
پس لطفا به فکر کیفیت محصولات تولید داخل هم باشید یه یخچال فریزر تولید داخل می خریم دو ماه بدون عیب وایراد کار نمی کنه خدمات پس از فروش هم که افتضاح
الان دارند کالای لوازم خانگی ساخت داخل رو به دلار 50 هزار تومن در کشور به مردم میفروشن. تازه تولیدات داخل بی کیفیت و همگی منتاژ قطعات ضعیف چینی هستند و هیچ اصالتی ندارند. قطعا با به ثمر رسیدن برجام و بازشدن مرزها قیمت بسیاری از لوازم خانگی تا 70 درصد کاهش خواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
مرزها همیشه باز میتونن باشن. خودشون مرزها رو بستن!!!
البته ما بسیار خواهان این هستیم که قیمت ها کاهش یابد و مردم در رفاه باشند!!!
همون موقعی که قیمتها تو بازار افزایش پیدا میکرد اتفاقا قیمت تولیدات کارخانه های داخلی خیلی بیشتر از تولیدات خارجی افزایش پیدا میکرد و این نشون دهنده این بود که کارخانجات داخلی بر خلاف شعارهاشون فقط دنبال موقعیت بودند که مشتریان رو بچاپند!!! همین اتفاق تو بازار خودرو هم افتاد.همین اتفاق الان برای فولاد و سیمان هم داره میفته!!...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
اتفاقا افزایش قیمت داخلیها ثابت کرد که ما چیزی به اسم "تولید" داخلی نداریم بلکه کارخانجات داخلی همه "مونتاژ" داخل و تولید خارجن.
شما از یک ترف دروازها را میبندید و بعد بی کیفیترین لوازم را تولید میکنید و به زور به مردم قالب میکنید مثل ماشین که بدترین ماشینها راتولید و با قیمت سرسام اور به مردم قالب میکنید و در زمان تحریم میگوید به خاطر تحریم نمی توانیم ماشین تولید کنیم
وقتی بازار ایران انحصاری باشه و واردات کالاهای مورد نیاز مردم در دست چند نفر باشه که به اسم تولید داخلی و با دریافت ارز دولتی اقدام به واردات کالاهای درجه چندم چینی میکنن و اونها را به قیمت گزاف به مردم بینوا غالب میکنن نتیجش میشه همین
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
اشتباها منفی دادم
قیمت لوازم خیلی بالاست و کسی توان خرید ندارد مرد مومن و اوقت میگویی دلیلی برای کاهش ندارید ال جی و سامسونگ باید بیایند تا رقابت ایجاد شود و مخصوصا لوازم ارزان چینی وگرنه شما با مردم ان میکنید که خودروساز کرد
آخ آخ برای کسی که داره لوازم خانگی خارجی بخره اما خانواده ایرانی عزیز به خصوص خانم های عزیز شما هدایت گر خانواده اید
خانواده ای را میشناسم که کل درآمد سالیانه اش 60 میلیون تومان است
یخچال ساید با ساید خریدن 82 میلیون تومان
همین خانواده فرزند خردسالشون رو به مهد کودک نفرستادن چون سالی 5 میلیون هزینه داشت و گفتند نداریم
نگذارید ازتون سو استفاده بشه مردم عزیز
میخان انحصار درست کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
انحصر که خیلی وقته درست شده الان میخوان انحصار در انحصار باشه! یعنی اگر تحریمها هم برداشته شد، باز هم مردم از جنس با کیفیت و قیمت مناسب محروم بمانند و محصولات اینا رو با قیمتهای نجومی بخرن
ایناهم میخوان راه خودروساز ها رو برن..جلو واردات رو بگیرید که ماهرجور دلمون میخواد با مردم رفتار کنیم.یخچال الکترواستیل ۶ میلیونی کردن ۳۰ میلیون...مسئولین اگر نظرات مردم تو همی سایت تابناک بخونن متوجه عمق ناراحتی و عصبانیت مردم میشن
چرا شیپور برعکس می زنید دوستان عزیز؟ کتری برقی مارک ...خریدم زیرش به صراحت نوشته made in PRC بعد می فرمائید تولید داخلی داریم؟ حتی چیز ساده ای مثل کتری برقی؟؟؟ شما سفارش بده هر اسمی دوست دارن بزنن روش چینی ها ولی تولید داخل نمی شه این
همه اینها که شعار می دهند و می خواهند اجناس بی کیفیت خود را به اسم حمایت از تولید بخورد مزدم بدبخت بدهند
خودشان همه از اجناس خارجی استفاده می کنند لااقل رقابت باشد تا به سرنوشت اتومبیلهای بی کیفیت دچار نشود
*_ آیا کره ای ها اجازه وارد شدن کالای ایرانی به بازارهای خود را می دهند؟؟؟
واقعا فکر کردی بهت اجازه میدن قطعات درجه 3 یا 5 کشورشونو "مونتاژ" کردی ازت بخرن
میخواهید از کره وارد کنید تا ایران و ایرانی را بیچاره و بیکار کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
واردات و صادرات به آلمان و فرانسه و ژاپن و آمریکا هیچ محدودیت خاصی نداره، آلمان و آلمانی بیچاره و بیکار شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
هم بیچاره ایم هم بیکار! شما نگران ما نباشید
میخواهید از کره وارد کنید تا ایران و ایرانی را بیچاره و بیکار کنید
چه فکری با خودتون میکنید
مردم رو بخاک سیاه نشوندید
اینم مثل مدیریت کروناتونه
منفعت طلبی
جنس ایرانی و چینی مهمون یکی ..دو ساله....کره ای حداقل ۵ سال بی دردسر کار میکنه..تازه جنس چینی میارین..به اسم ایرانی میفروشین...هنر کردی داداش..اونم با ۵ برابر قیمت
ظریف گفته بود که مردم ایران این راه زندگی را انتخاب کرده اند خالا این هم ادعا میگنه که مردم دوست دارند اجناس بنجل که اینها تولید میکنند مردم مصرف کنند . من نمیدانم در این 43 سال بعد ار انقلاب کی از مردم نظر ‍پرسیدن که اینها این افکار در سرشان سبز شده ....
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
هرازگاهی ازمون پرسیدن.
هی شناسنامه به دست تایید کردیم
ار کره وارد نکنیم از ژاپن و آلمان وارد کنید اگر مشکل کره است.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
از هیچ جا هیچ چیز وارد نخواهد شد یا ایرانی مصرف می کنید یا اصلا مصرف نمی کنید هر کس دوست نداره بره از مملکت بیرون
چرا کسی به فکر ملت ایران نیست؟
کره خودشو از لوازم خانگی ما محروم کرده!! مثل خودروسازی ما که دنیا ازش محروم شده! من زمستون 99 رفتم تلویزیون بخرم، نه اینکه چون پولدارم، نه چون تلویزیون منزلمون سوخت، خدا شاهده موجودیشون اینقدر کم بود که میگفت بیا اسم بنویس هروقت اومد زنگ میزنیم که بخری، تولید داخل هم اکثر قطعاتش از چین میاد. بالاخره موفق شدم یک مدل بخرم، بین صدا و تصویر اختلاف هست. اسم برند رو نمیگم چون سانسور میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
تحت هیچ شرایطی مونتاژ داخلی قطعات چینی رو نخر برو دست دوم کره ای پیدا کن
سلام.
اولا این آمارها قابل تعمق است.زیرا در زمان تحریم مردم با این گرونی های تولید کننده داخلی،خرید هاشون به تعویق انداختند.
کرونا باعث ازدواج ونیاز خرید چهیزیه را کاهش داد.به آمارهای ازدواج از سال ۱۳۹۷ تا حالا مراجعه کنید.
بعضی از تولید کنندگان داحلی فقط مونتاژ میکنند.
و قطعات بوسیله های مختلف از چین وارد کشور میکنند.گرونی ۵ برابر وسابل خانگی متناسب باگرانی ارز،دلیل این است که به ملت رحم نکردند.و ملت هم در صورت رفغ شدن تحریم ها به سمت ال جی و سامسونگ روی میارن.مگر اینکه تولید کننده داخلی،سیاست هاش درست کنه،مثل خدمات پس از فروش، ضمانت،مشتری مداری و .....
پرسش من این است که آیا کره ای ها اجازه وارد شدن کالای ایرانی به بازارهای خود را می دهند؟ قطعا پاسخ منفی است
نه تنها کره ای ها ، بلکه خود ملت هم به دلایل مختلف خواهان کالای ایرانی نیستند . اولا کدام کالای ایرانی دارای مرغوبیت و کیفیت سطح بالاست ؟ دوما کدام کالای ایرانی نسبت به کیفیت ، قیمت مناسب دارد ؟ زمانی ملت کالای ایرانی را ترجیح خواهد داد که از کیفیت بالا و قیمت مناسب برخوردار باشد . در غیر اینصورت باید از کالای خارجی استفاده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
اگرایران مانند تایوان یا ژاپن تولیدی داشت که دنیا نیاز داشت قطعا وارد می کردند. اخر ایران متاسفانه به غیر از نفت که انهم در دنیا با انرژی های بادی و خورشیدی هر روز بی رونق تر می شود کداک کالایی را دارد که بتواند به کره صادر کند. نکند تولید خودرو سازها و لوازم خانگی ایرانی که در دنیا نظیر ندارد!
مولا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
بعد هم جالبه كره جنوبي كه خودش بزرگترين و با كيفيت ترين لوازم خانگي رو توليد ميكنه واردات لوازم خانگي
رو ممنوع نكرده .
چرا نمیخواین مردم راحت زندگی کنند
کاملا تفسیر اشتباهی دارند ایشون چون شرکتهایی که نام برده شدن عموما همون کارهای الجی و سامسونگ رو مونتاژ میکنن البته با کیفیت به شدت پایین تر و اینکه این نوع برخورد منجبر به قاچاق گسترده تر و رانت خواری های بیش از پیش خواهد شد چون نیاز داخل با این محصولات فعلی بنجل قابل حصول نیست و مطالبه بازار صد در صد به روی محصولات با کیفیت خواهد رفت چه با بخشنامه های دستوری چه بی اونها.
اگه تشریف ببرید منزل برخی از همین آقایون تمام لوازم منزلشون برندهای اروپایی هستش الجی و سامسونگ که برند معمولی هستند. اینا واسه ما خوب نیست!! مثل اقامت خانواده برخی مسئولین در آمریکاست.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
هر که بامش بیش برفش بیشتر در یک مملکت فقیر هم طبقات ثروتمند وجود دارند این جا روسیه عهد لنین نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
بعله آقا رضا اینجا روسیه عهد لنین نیست اینجا ایرانه که بگفته خود مسئولان۵۰۰۰فرزند آنان در آمریکا زندگی میکنند
امیدوارم تمام تولید کنندگان لوازم خانگی و خودرو ورشکست بشن که در شرایط تحریم خون مردم رو تو شیشه کردن جنسهای بنجلی که فقط تو بازار ایران با هر قیمتی که دلشون بخواد میفروشن....
اگر کارشون درسته برن تو بازار جهانی رقابت کنن بذارن مردم حق انتخاب داشته باشن چرا دوس دارن ملت به خاک سیاه بشینن اخه؟؟؟؟
الان شما برید توی سایت ... قیمت کولر رو زده حالا برو خرید اینترنتی رو انجام بده یا محصول رو نداره یا اگرم هست تحت هیچ شرایطی به مرحله پرداخت نمیرسه
همون محصول توی ... با یه قیمت خیلی بالاتر به فروش میرسه
اییییییییییییییییین همه حمایت از تولید ملی رو کجای دلم بزارم
خداوند انصاف دهد کجای دنیا به مردم میگن اینا رو باید بپوشی ،اینا رو باید خرید کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
کجای دنیا؟ کره شمالی البته کشور کمونیستی دوست وبرادر! کره شمالی
خداوند انصاف دهد کجای دنیا به مردم میگن اینا رو باید بپوشی ،اینا رو باید خرید کنی ،فقط این کارا باعث نفرت مردم میشه
۱_ انحصار که یک یخچال با قطعات چینی رده سه بفروشی ۵۰ میلیون تومن به مردم فلک زده کرونا زده
۲_ الجی و سامسونگ نیایند که ایران خودرو و سایپای دیگه ای در حوزه لوازم خانگی به مردم مصیبت زده داغدار از تحریم و کرونا تحمیل کنید.
تلویزیون داخلی گرفتم برای مادر و پدرم اما کیفیت تصویرش به لعنت خدا نمی ارزه. اینم از جنس ایرانیتون
چه لزومی دارد از شما لوازم و مثلا تواید داخل خرید
دلار ۴ هزار تومنی شده ۲۲ ۲۳ هزار یعنی ۶ برابر
پراید ۲۰ میلیونی شده ۱۳۰ میایون و بیش از ۶ برابر
وسایل خانگی شما هم همینطور
پس این تولید داخلی چبست.
لوازم خانگی ایرانی هم مانند خودروی ایرانی خواهد شد . نهایتا بدون وجود رقیب داخلی و ایجاد انحصار . سر و کله آقازاده های پیدا میشود و دیگر مردم اسیر این جماعت میشوند .
در کشورهای با اقتصاد آزاد و پیشرفته تر از م، دولتها طوری مالیات بر درآمد کارخانجات را تنظیم می‌کنند که کارخانجات سازنده سود بیشتر از ۲۰ درصد برایشان به ضرر تبدیل شود و برای کنترل آنها واردات را طوری آزاد میکنند که قیمت جنس وارداتی باعث کنترل سود ۲۰ درصدی تولیدات داخلی گردد، بعنوان مثال کانادا و چین از چنین سیستمی استفاده میکنند هم در ارتباط با خودرو و هم لوازم خانگی و غیره، بنابراین هم تولید داخلی با کیفیت و قیمت منصفانه دارند و هم اجناس خارجی که قیمتهای این دو همدیگر را کنترل می‌کنند اما در ایران معلوم نیست مسئولان به چه کاری مشغول هستند؟!!!
ولی واقعا باید از محصولاتی که با کیفیت هستند و تولیدی کارگران زحمت کش خودمون هستن حمایت کنیم تا اونها هم بیکار نشوند
البته بازگشت اون شرکت های خارجی هم باید منوط به تولید در ایران باشه که شغل ایجاد کنه نه واردات صرف
لطفا به هیچ شرکت خارجی اجازه ورود به ایران رو ندید. ما به عنوان مصرف کننده فقط دنبال محصول تولید داخل هستیم. تمام کارگران در اثر این ورود کالاها بیکار شدن، تمام شرکت ها و تولیدکننده ها تعطیل شدن، تمام سرمایه ها چه مادی و چه اجتماعی به هدر رفت. این شرکت ها هیچ سودی واسه ما نداشتن و نخواهند داشت هیچ وقت. اگر تحریم برداشته شد فقط دنبال صادرات باشین، نفت، زعفران، فرش، پوشاک و غیره و با پولش کشور رو خیلی قوی بسازید، مثل چین. قطار های سریع السیر، ساختما های عظیم و زیبا، پارکها و مراکز تفریحی عالی و خلاصه با اتکا به خود مردم سطح زندگی مردم ایران رو بهتر کنید نه با ورود کالاهای بنجل خارجی.
لطفا به هیچ شرکت خارجی اجازه ورود به ایران رو ندید. ما به عنوان مصرف کننده فقط دنبال محصول تولید داخل هستیم. تمام کارگران در اثر این ورود کالاها بیکار شدن، تمام شرکت ها و تولیدکننده ها تعطیل شدن، تمام سرمایه ها چه مادی و چه اجتماعی به هدر رفت. این شرکت ها هیچ سودی واسه ما نداشتن و نخواهند داشت هیچ وقت. اگر تحریم برداشته شد فقط دنبال صادرات باشین، نفت، زعفران، فرش، پوشاک و غیره و با پولش کشور رو خیلی قوی بسازید، مثل چین. قطار های سریع السیر، ساختمان های عظیم و زیبا، پارکها و مراکز تفریحی عالی و خلاصه با اتکا به خود مردم سطح زندگی مردم ایران رو بهتر کنید نه با ورود کالاهای بنجل خارجی.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
این بود انشای من
مگه تعداد و کمیت مهمه که این همه آمار حجم تولید و قیمت دادی؟ جنس چینی و ایرانی میخری یکی دو سال بیشتر کار نمیکنه اونم با اما و اگر. بعدش هم مگه هی نمی گین که تولید داخله پس چرا قیمتش با دلار گرون میشه؟
بله تا زمانی که کالاهای دوست عزیزمون چین وجود داره چرا از کره وارد کنیم؟!!!!!!!!!!
اگر به کیفیت محصولات ایرانی اطمینان داشت این حرف رو نمیگفت
اقتصاد باید آزاد باشد و انحصاری نباشد یخچال فریزر یک‌میلیون وپانصد شده چند برابر چرا، وقتی واردات باشه رقابت بوجود می‌آید وهم ارزانی قبلاً هم بوده مردم باید راضی باشند تولیدکننده ضرر نمیکنید
تا قبل از سال ۱۳۵۳ ایرانی ها در فقر و فلاکت زندگی می کردند چون درآمد نفتی چندانی نبود اما ایران به واسطه نیاز یکی از بالاترین رشد های اقتصادی دنیا را داشت متاسفانه گران شدن نفت در سال ۵۳ به جای اینکه موهبتی جهت توسعه زیر ساخت ها و توسعه در نظر گرفته شود با سوءتدبیر و دامن زدن به رفاه طلبی و مصرف گرایی کاذب، ملت به تن پروی و عافیت طلبی دچار شد که تا سال ۹۶ هم ا دامه داشت اما برادر بدان که دوران مفت خوری با پول نفت تمام شده چون که دوران خود نفت تمام شده و به واسطه بی تدبیری در حال برگشتن به همان شرایط سال ۵۳ هستید با کمی تفاوت به واسطه تغییر دنیا پس بهتر است رویاهای دهه ۷۰ و ۸۰ را به کل فراموش کنید
فقط یه سوالی ازشون دارم، برند لوازم خانگی داخل منزلشون رو بپرسید!
مثل برخی مسولین ایران خودرو و سایپاکه سوار اتونبیل خارجی لوکس میشن‌...
تنها. نکته مهم در این متن همکاری برای تولید قطعات است، اینکه به آنها اجازه ندهید و انحصاری بشه میشه مثل خودرو و مردم بدبخت باید گرفتار کالاهایی بی کیفیت بشوند. اگر توان دارند کیفیت را بیشتر کنند مردم هم استقبال میکنند
سرمایه و فناوری جایی می رود که در آن سود باشد و این طبیعت شرکت های تولیدی خصوصا غربی است. اگر شرکت های معتبر خارجی ببینند که از مالیات برای دوره زمانی معاف هستند و امتیازات سود آوری برای آنها به منظور انتقال سرمایه و فناوری بصورت دراز مدت تخصیص داده شده حتما خواهند آمد و تنها شرط بایست این باشد که در صورت نقض قرارداد حق انتقال سرمایه و فناوری نخواهند داشت و یا اینکه پیش از انتقال بایست هزینه سنگینی به عنوان غرامت نقض قرارداد بپردازند.
تولید لوازم خانگی دقیقا داره در همان راهی قدم میگذاره که خودروسازی ایران گذاشت استفاده از انحصار بازار و حمایت دولت در راستای تولید بی کیفیت
قیمتهای لوازم خانگی آنقدر بالاست که مردم نمیتوانند لوازم خانگی ضروری شان را تهیه کنن. معلومه که این آقا دلش نمیخاد واردات همچنان ممنوع باشه چون اجناس بی کیفیت تولید میکنن و با سود بالا با هر قیمتی به مردم میفروشند.
بهترین یخچال فریزر ساید بای سایدساخت کره و ژاپن 1200 تا 1400 دلاری را گه با دلار24 هزار تومان بین سی میلیون تومان تا 34 میلیون تمام میشود . با کیفیت و تکنولوژی و مواد اولیه بسیار سطح پایینتر و قطعات بنجل چینی و ضایعاتی دارید بین 50 تا 60 ملیون به مردم بدبخت میندازید .
همان یخچال فریزر 1200 دلاری در بازار آزاد 80 تا 120 میلیون قیمت دارد !!! ماشین لباسشویی وظرفشویی و آبمیوه گیری و ... هم همین وضع را دارند .
به بهانه تولید دارید چکار میکنید !!!!!!!!!!!!!!
آیا باید برای منافع چند هزار نفر تولید کننده منافه میلیونها نفر از مردم ایران قربانی شود عمین تولید کننذگان ارز دولتی گرفتند و بعد قیمتهای تمام شده را به نرخ آزاد حساب کرذند . و جالبتر اینکه واسه چندر غاز افزایش حقوق کارگران تهدید به اخراج گارگران می کنند درحالیکه برخی از اجناس تا هفت یا هشت برابر گران شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و سرمایه گذاران دارند از قبل این جهش های تورمی میلیاردها تومن به جیب می زنند . خسته نباشیذ مبارکتون باشه
یک یخچال ایرانی اندازه یک عضو سرطانی خانواده رو اذیت می کنه و کمپانی پاسخگو نیست و با تمسخر جواب میده
اول حکومت نرخ برابری دلار وریال یا طلا با ریال را اعلام کند تا همه چیز مطابق آن به قیمت واقعی برسد
انجمن تولید کنندگان یخچالی بسازید که لولای در ان سریع خراب نشه
و وقتی روی فریزر مینویسید بدون برفک واقعا بدون برفک باشه نه هر سه چهار ماه یکبار مجبور بشیم فریزر را چند ساعت خاموش کنیم تا برفکها اب شود
اینا دارند پا جا پای مافیای خودرو میزارن
عمرا اینا تو خونه های خودشون از لوازم ساخت داخل استفاده کنند مگه اینکه یکی دم دستی برای حفظ ابرو هم شده یک گوشه ای جا بدن
تولید داخلی تو ایران جکه.همش واردات هست و بعدا روش برچشب میخوره.ضمنا این چه تولیدی هست که با قیمت ارز ارتباط مستقیم داره ؟ مگه داخل تولید نمیشه ؟
گرانی های لوازم خانگی نتیجه انحصار است.
خدا وکیلی جنس ال جی و سامسونگ حرف نداره .لامصب خراب نمیشن قبل تحریم بهترین لباسشوی ال جی 1 ملیون .حالا جنس اشغال ایرانی میخا بخری 20ملیون.اون کجا با اون کیفیت.جنس وطنی کوجا.
اگر میتوانید در بازارهای بین المللی رقابت کنید حتی با همین قیمت دلار / هنر این نیست که درهای مملکت بسته باشد و هیچ رقیبی وجود نداشته باشه / اساسا کیفیت خوب با رقابت شکل می‌گیرد با این روش انتظار می‌رود بازار خودرو بی کیفیت ایران در بخش لوازم خانگی نیز شکل بگیرد / موفق باشید
باید واردات ازاد شود وتولید کننده داخلی باید بتواند با کالای خارجی رقابت کنند اگر تحریم برداشته شود تولید کننده داخلی میتواند قطعات ولوازم خود را تهیه کند پس چه ترسی از واردات دارند تولید کننده داخلی بتواند کیفیت محصول خود را بالا ببرد و قیمت تمام شده خودرا با حاشیه سود معقول داشته باشد البته نه مثل ایران خودرو و سایپا هرچه دلشان خواست روی قیمت خودرو گذاشتند و کیفیت محصول انها صفر حرفی بزنید جواب میدهند همینی که هست مردم نمیخواهند چنین جوابی بشنوند وقتی واردات ازاد شد من مصرف کننده بهترین محصول را میخرم البته تولید کننده داخلی هم سعی میکند با بازار رقابت کند
اینهمه دانشمند تو ایران داریم و وضعمان اینه
ماشالله همه متخصص
گره های اصلی چیزای دیگست
جلوگیری از واردات لوازم خانگی کره ای مشابه به منظور مجال رشد دادن به صنایع داخلی بسیار بجاست.
ولی تحریم کلی صنایع کره اشتباه است. بهتر است اسن اشتهای کره ای ها برای ورود مجدد به بازار ایران را به یک فرصت تبدیل کنید. به اینصورت که اجازه دهید مجددا در کنار کارخانجات داخلی ٬ سالن ها و خطوط طراحی و ساخت برد های کنترل هوشمند لوازم خانگی را تاسیس کنند و باندازه مکفی ( موقتا) از این کارشان هم سود ببرند. بدون انکه قصدمان از آنها پنهان بشود. قصدمان هم آن است که در قبال آن سود مکفی که آنها می برند ٬ ما یاد بگیریم چگونه همان کار را خودمان ادامه دهیم. ممکن است کره ای ها از این صراحت حتی خنده شان بگیرد. اما پشتوند خنده آنها باید صورت جدی بدون خنده خود را به آنها بنمایانیم. تا بدانند هیج دلیل و منطقی وجود ندارد که آنها( کره ای ها مجاز باشند از سایرین یاد بگیرند ولی ما مجاز نباشیم)
صداش از جای گرم در میاد
تا چه زمانی باید محناج خارج بوده و خود در فساد هزار در صد باقی بمانیم ؟
حرفایه مسخره میزنین چرا خو اینا باید باشن تا رقابت باشه شما کالایه بی کفیت تولید کنی اینارم نزارین بیان که مردم مجبور باشن بخرن تولیدو درست کن
همه میدونن مشکل کجاست ولی چه فایده
باید این نوع طرز تفکر برداشته گردد که مردم حتما باید کالای ایرانی بخرن حتی گر کالای ایرانی مرغوبیت کالای خارجی ها را داشت باید مردم در خرید نوع کالا باید آزاد باشند اگر مسئولان.مردم را مجبور کنند که فقط کالای ایرانی بخرند این می شود دیکتاتوری محض.در هیچ کجای دنیا دولت.ها مردم مجبور به خرید کالایی را نمی کنند چون خود اینگونه می خواهند من الان ۱۵ سال است یخچال و فریزر ال چی دارم تلویزیون سونی دارم گرچه ساخت مالزی است ولی قطعات آن از ژاپن هست خیلی هم راضی هستم در حالی که خواهر خانم‌ من یک تلویزیون ایرانی خرید ۳ ماه بعدش لامپ تصویر آن سوخت. حال با این گرانی دلار باید کالاهای بنجل را چند برابر قیمت یک کالای اصل ژاپنی یا کرده ای خرید
کیفیت سام و جی پلاس را افزایش بدید
تکنولوژی وارد کنید بجای کالا
قرار نیست مردم بخاطر داشتن عزت جنس بجنل بخرند و شماها سودش را به جیب بزنید
دلیل ده برابر شدنشون چی بود که حالا دلیل ارزان شدنش وجود نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا تا تحریمها برداشته شد دولت دلارها رو سرازیر نکنه و قیمت دلار رو خیلی پایین بیاره و تولید رو نابود کنه. دولت باید به مردم کم درآمد یارانه نقدی یا کالایی بده. اما حواسش باشه که تحریمها ممکنه چند سال دیگه برگرده و این تولیده که میتونه اون موقع جلوی افزایش سرسام آور قیمتها رو بگیره.
اگر نمیخواهید واردات کالا انجام بدهید پس چرا کالاها این قدر گران هستند ؟چرا قیمت را نمیتوانید پایین بیاورید؟ چرا بخاطر گرانی جوانان نمیتوانند ازدواج کنند؟؟فقط یک جواب دارد مسئولینی که جلوی واردات کالا را گرفته اند
خداتومن یخچال و تلویزیون ایرانیه
واقعا کیفیت اینا با امریکایی و کره ای یکیه؟قیمت که والا یکیه
چخبره لباسشویی و کولر این قیمت؟؟؟؟
چرا ازتجربیات کشورها موفق که هم مردمشان در رفاه هستند هم تولیدات واقعی نه سرهم‌بندی کردن دارند استفاده نمی‌کنید فقط بی کیفیت کالا وگرانی هرروزه دلمون هم خوشه تحریم وجنگ هم که ما چند دهه داریم ومسئولین هم فقط شعار می‌دهند و نتیجه اوضاع و احوال کنونی
آنچه تا کنون تجربه کرده ایم این بوده است که محدودیت های اعمالی بر واردات هر چند تحت عنوان حمایت از تولید داخلی بوده ولی در عمل دکانی جهت اخذ تعرفه و ایجاد انحصار برای سرمایه داران بوده است.
سلام به همه هموطنای خودم و دولتمردان این خاک مرز بوم ؛ تورا به خدا یکبار بشنید فکر کنید درباره این موارد ویک تصمیم درست اما بلند مدت بگیرید نه کوتاه مدت ،بخداما مردم مظلوم و شریف و وطن پرست و دلسوزی داریم از تاریخ به بلندی ایران به راحتی عبور کنید نگاه به گذشته و عبرت را آینده چاره ساز و سرنوشت‌ساز ماست واژها ایناست(خدای یکتا .تکنولوژی .علم .تولید قابل رقابت با دنیا .دیوار اقتصادی ایران .صنعت .مدیریت .خانواده.کارگر.سیاست .)بذارید کنار هم تا همه باهم در یک مسیر بریم اما مسیر درست نه غلط .مسیری که کارگر و صنعتگر در جایگاه اقتصادی خودش باش و باش و اون طرف فرزندان کارگر امید به آینده در سیاست امروز پدران در هر لباس وشغل برای فردای ایران عزیزمان. اینکه یک روز نگران مرغ و گوشت و مواد غذایی و روز دیگرموارد دیگر (استرس زا ) باشیم بی معنی .بهتر اینه که یکبار درست فکر کرد برای تمام حیاط فرداهایمان .برای همه فرزندان این آب خاک.
مطالبه ملت بايد بازگشت ارزش پول ملى به قبل باشه بعد قدرت خريد افزايش پيدا ميكنه و كالا ارزان ميشه...ارزش پول ملى كه توسط دولت و دلال از جيب ملت برداشته شد...!و گرانى و تورم رو به جامعه ما
تحميل كرد... بايد برأى تقويت پول ملى و مطالبه ى حق ملت پافشاري كرد...
از سال نود وشش ببعد دارایی مردم به یک دهم کاهش یافته است ، تولید کنندهٔ داخلی به همدستی دلالها و کسبه بفکر توان خرید مردم نیستند ؟ برای کاهش قیمت باید مقدار تولید و افزایش کیفیت را بالا ببرند تا مردم قدرت خرید داشته باشند باید ارزش پول ملی به پیش از سال هشتاد و هشت بازگردد ؟،و اصلاح پولی هم انجام گیرد ؟،،چرا قیمت یک اجاق گاز دویست هزار تومانی سال نود و چهار باید اکنون خداقل دو میلیون تومان شود ؟،همه چیز طی این چهار سال بیش از ده برابر شده ؟، چرا ؟،،
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی درباره بازگشت دو شرکت ال جی و سامسونگ به بازار ایران گفت: مقداری بازار لوازم خانگی با کمبود مواجه بود که توانستیم با همان میزان تولید، نیاز بازار را تامین کنیم؛ بنابراین دلیلی نیست که بخواهیم کالای خارجی وارد کنیم
خواسته اکثریت مردم واردات کالای های با کیفیت خارجی است تا تولید کنندگان مجبور باشند کیفیت کالاها را افزایش دهند و قیمت ها را متعادل تر کنند و از این خلا ایجاد شده سواستفاده نکنند
مردمومجبورمیکنن کالای بنجل ایرانی به قیمت بالا بخرن
من خودم تعمیرکارم ما تکنولوژی ساخت یک خازن را ندارم اونوقت تلویزیون تولید میکنیم پنلش مالزی بردش چینی و آی سی هاش هر کدوم مال یه شرکته اونم داخل چین مونتاژ میشه و بی کیفت ترین محصولات جهانه حتی پاکستان و افغانستان از اونا استفاده نمیکنند همه حق دارند جنس خوب استفاده کنند مثل فرش ایرانی که دسترنج همین مردمه نه تولیدات آشغال چینی بنام تولید داخل
تهش میرسه به جایی که باید اجناس آشغال و بی کیفیت و درجه چهارم چینی رو بخریم. ...
تلوزیون های ساخت مصر بصورت قاچاق وارد ایران میشه که کیفیت خیلی پائینی دارن
بازار ایران یک بازار آزاد بر اساس رقابت نیست که قیمت های آن واقعی و بر اساس عرضه و تقاضا باشد. یعنی قیمت ها در اقتصاد ما توسط بازار تعیین نمیشه. فرض کنید فروش خودکار در انحصار من و چند نفر دیگر است که همگی با هم در تعیین قیمت متحد هستیم. یعنی در عمل هیچ رقابتی با هم نداریم. در این صورت قیمت خودکار را می توان به مردم تحمیل کرد چراکه مردم به آن احتیاج دارند. تا جاییکه می دونم و خبر دارم اگر بخوای ارزان فروشی کنی اداره اصناف میتونه بهت گیر بده.
یه یخچال داخلی گرفتم بعد از ۱هفته دماسنج دیجیتالیش سوخت.الان نمیدونیم دمای یخچال چنده.
باید و باید وباید الجی و سامسونگ وارد ایران بشود ، پس ما از کجا کالای با کیفیت بخریم؟ این یه خودخواهی تمام عیار است که به زور کالای ایرانی و چینی بی کیفیت مصرف کنیم! اصلا تو خودت تو خونت چی مصرف میکنی؟؟ نماینده های دولت توی خونه اصلی خودشون چی دارن؟ یعنی چی! که بگی نیاز بازار فقط مثال یک ماشین لباسشویی هست که خودمون تولید میکنیم! نیاز بازار یعنی نیاز مردم در خانه خودشون، من از اول زندگیم کالای سامسونگ و یا ال جی میخریدم ، گه گدار کالاهای ایتالیایی هم میخریدم ، هیچ وقت کالای ایرانی بیکیفیت و دردسرساز نمیخریدم و نخواهم خرید الان ولی با این کارهای شما باید کالای خارجی چندین برابر قیمت بخرم !
شما فقط شعارمیدین وحرف میزنید عملتون صفره کدوم کالای ایرانی وتولید کردین هرچی جنس ایرانی خریدیم میبینیم قطعات چینی درجه سه رابکار بردین خوب اگر قراره برین اشغالهای چینی و بیارین به بالا ترین قیمت ممکن حتی ازالجی وسامسونگ وارداتی هم بالاتربدین دست مردم بعد هم مدعی ساخت لوازم خانگی ایرانی هستین.تمام این ترفندها سرکیسه کردن مردم ایرانه بخصوص افراد ضعیف بی بضاعت.
اولا کره غیرازتولیدات خودش واردات ازکشورهای دیگر کالاهای باکیفیت دارد بله ولی ازایران که عمرا... دوما باید واردات باشد تا کیفیت تولیدات ما بالا برود ومردم به ارزش پولشون برسند تارقابت نباشد ما هیچ کالای باکیفیتی تولید نخواهیم کرد من یک تولید کننده لوازم خانگی هستم مواد ا لیه یاید ارزان شود
مردم‌مابابدبختی‌وفلاکت‌خرج‌یومیه‌شون‌رودرمیارن‌‌نه‌حق‌اون‌کارگربدبخت‌رودرست‌میدهیدنه‌اون‌کالای‌باکیفیت‌روتولیدمیکنیدهیچ‌کس‌راضی‌ب‌خریدجنس‌نامرغوب‌شمانمی‌باشدشماریشه‌ای‌مساله‌روحل‌کنیدببینیدتمام‌مردم‌تمام‌قدازجنس‌شماحمایت‌میکنندیاخیر.نه‌اینکه‌مواداولیه‌روازکشورهای‌همسایه‌‌واردکنیدولیبل‌بزنیدساخت‌ایران‌چون‌هیچوقت‌بفکرهموطن‌خودتون‌نیستیدیخچال‌‌ایرانی‌خریدیم‌بخداکمدازاون‌شیکتروبی‌صداتره‌شبها‌بایدباگوشی‌بخوابیم‌ازبس‌قربونش‌برم‌صداداره‌وباکیفیته
من جنس قاچاق میخرم ولی به این آقایون که از عدم واردات دارن نهایت سواستفاده رو میکنن و جنسهاشون به هر قیمتی میفروشن ریالی نمیدم
اگه شده کلیه هات راهم بفروشی جنس خارجی بخر چون بعدازمصرف جنس ایرانی مجبور میشی دوباره هزینه کنی و وسایل خانه ات را عوض کنی مثل من که انگار یک جهازبرای خانوم خریدم
همان ایرانخودرو و سایپا برای ما بس است!!!.......
اجازه واردات نباید داد. سیاست بازار آزاد اشتباه است.
کالای لوازم خانگی سامسونگ به وفور در بازار وجود دارد ولی ساخت کشور های ثالث مثل ویتنام با کیفیت پایین تر ولی با قیمت های نجومی و البته بدون گارانتی رسمی و معتبر ... این جا این مردم و مصرف کنندگان هستند که متضرر هستند و دنیا به کام اشخاصی که این کالا ها ها را ارزان می خرند ، قاچاق می کنند و بعد گران می فروشند.
تازمانی که کالاها انحصاری است و رقابت نیست و سیستم نظارت وکیفیت کالا یک شعار است کالا ایرانی قابل مقایسه باکالای خارجی نمی باشد پس اول بدنبال کیفیت مواد بروید بعد پیشنهاد خرید به مردم بدهید
بله دیگه باید و مجبوریم که لوازم آشغال دوو وبا پشتیانی ۱۶۹۹ آشغال بخریم یخچال خریدم از دست صدای نا هنجارش شبا خواب نداریم
اگر به من اختیارات واردات اجناس و خودروهای خارجی میدادند ، قطعا ورود خودروهای آمریکایی و قرارداد ساخت آنها را در ایران میدادم ، چون اصالتا ماشینهای آمریکایی شش سیلندر و هشت سیلندر هستند و اگر یادتان باشد قبل انقلاب و بعد انقلاب مثلا شورلت و کادیلاک از بهترین خودروها بودند و بهتر از خودروهای چینی و فرانسوی هستند.
کدوم جنس خارجی یک سوم قیمت واقعیه،
مرد حسابی ما اینجا با یه روز کار یک بیستم یه فرد آمریکایی با همین میزا کار در آمد داریم
بازار لوازم خانگی هم می شود مثل خودرو و با انحصاری شدن مردم بیچاره تر می شوند.
انشا الله که اینگونه نشود و باز هم برندهای خارجی بیایند و بازار رقابتی شود.
بر خلاف تمام کشورهای دنیا هر کالایی رو به تولیدکننده ایرانی واگذار کنید غیر از اینکه خون مردم رو بمکه هیچ فایده ای نداره با ارزرونترین حقوق و برق و اب و زمین گرانترین کالا رو میسازند نه تولیدکننده چرا اگه باز باشد ال جی و سامسونگ ارزونتر است چرا .مگه ما در داخل چه غلطی میکنیم که اینقدر گران تولید میکنیم چرا
دلیلی هم برای اینکه ما بیایم پای صندوق رای وجود نداره
تولید کننده مدعی لطفا لیست ثبت سفرش ها را بدین بیرونمعلوم بشه واقعا چه چیزی تولید میکنید
قطعات پلاستیکی بدنه با کم ترین کیفیت . قطعات فلزی بدنه که بعد از گذشت سه سال کانلا زنگ میزنه و سیم و کابل در بهترین حالت
کیفیت را بالا نمی بریم
قیمت را پایین نمی آوریم
واردات را ممنوع می کنیم
پس مردم ایران چه کار کنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
در انتخابات شرکت کن.
قیمتها بالا هست واین برای دل خودش حرف میزنه چون کارخانه داره ودوست نداره باورود ال جی وسامسونگ لوازم خانگی ارزان شود
فکر می کنی نیاز داخل رو برطرف کردی، الان کسی چیزی نمی تونه بخره، همه یا تعمیر می کنن و یا دست دوم می خرن، با این فاجعه اقتصادی که شما ها به بار آوردین
مهم نیست کیفیتشون چجوریه، مهم اینه که ایرانو تنها گذاشتند. نه به ال جی. نه به سامسونگ
شما پوست ملتو کنید با این لوازم برقی بی کیفیت که مفت نمی ارزه روی چه حسابی میگین نیازی به سامسونگ و ال جی نیست
مامردم مستضعف بایدکالا های رو بخریم که سال ها واسمون کار بده نه اینکه سال بعدهزینه ووقتمونو صرف خدمات پس از فروش کالا های بی کیفیت کنیم
از ایشان تقاضا دارم درب منزل خانواده خود را باز کند تا ببینیم لوازم خانگی ایشان ایرانی است یا خارجی و اگر 1 درصد خارجی بودش که منظور 100 درصد است که خارجی هست از سمت خود استفاء دهد
انحصار در همه رشته ها مخصوصا خودرو سازی و صنعت لوازم خانگی و بخصوص مواد اولیه همه زمینه ها پدر کشور رو در آورده اگر رقابت نباشه این اتفاقها که الان لوازم خانگی و خودرو ۱۰۰۰درصد تورم روش اومده و بدون کیفیت و اجناس بنجل میندازن بدون سرو صدا به مردم اتفاق نخواهد افتاد
یعنی شما انتظار دارید به کره لوازم خانگی و یا پراید و خودرو ایرانی صادر کنید ؟ جل الخالق ! ! !
یعنی بعد از رفتن کره ای ها از ایران دیگر محصولات کره ای در ایران وجود نداشت و یا قاچاق نمی شد . ! ! !
ما هم توقع نداریم صرفاً با تولیدات داخلی و انحصار و بدون رقابت قیمت پائین بیاید و شما ضرر کنید .
اقتصاد در ایران سیاست زده و غیر علمی و توسط دو ، سه تا بازاری سنتی اداره می شود که فقط این را بلدند که بگویند : نمی شود ، مواد اولیه گران است ، درها را ببندید ، مقابله می کنیم . . . اگر می توانید اول قدرت اقتصادی خود را بالا ببرید بعد اُرد ناشتا بدهید .
این انجمن های صنفی حکایت همان شورای رقابت در خودروسازی است
دلیلی هم برای خرید گران کالا وجود ندارد!
می خوان لوازم خانگ یرو هم مثل خودرو داخلی کنند خاک بر سر ما
مردحسابی الان برای تامین یکی ازقطعات تلویزیون سامسونگ چندماهه ویلان وسرگردانم شما ادعای تولید داخلی می کنید واقعا اگرراست می گویی قطعات تلویزیون هم درداخل موجود باشد چرانیست .فقط بلدید شعار بدهید
قبلا خودرو انحصاری بودحالا هم به نورانی جمال شما لوازم خانگی هم ا نحصاری شد بلااستثاء تمامی قطعات لوازم خانگی موجوددربازاربنابه گفته نمایندگی تعمیرات ،چینی می باشد الکی به دنبال شعارحمایت ازتولیدداخلی نکنید کدام تولیدی لوازم خانگی درایران ازصفر تاصدتولید داخلی است
ای که تز میدی نسخه میمیچی وجدانن بگو تو خونه ات وسایلت همه تولید ایران است که به مردم نسخه میپیچی تولید بی کیفیت وگران بدست مردم می دهید وخودتان برندهای معروف جهانی استفاده کنید چون عمری وبا کیفیت هستند اینها
قطعات لوازم داخلی اکثر بدون کیفیت وگرانن
این همه حرفهاش هیچ از اون حرفش که میگه مسئولان در جریان باشن که کالا های بادام وارد کشور نکنن از این حرفش خیلی دق کردم یک محصول ایران ازش خیلی سود میکنن چون زود خراب میشه و مجبور میشیم دوباره اون وسیله که ازش خراب شده رو بخریم و سود کنید به جا اینکه به فکر ساخت یه محصول یک بار مصرف ساختن و سود کردن ازش به فکر یه محصولی باشین که طرف از محصولتون بخره از سازندش تشکر کنه و بادوام باشه یه محصول خوب کره ایی یا آمریکایی با کیفیت و بادوام میخوایم محصول ایرانی و بی کیفیت نمیخوایم شما وسیلتون تا یه هفته سالم نمیمونه باید دوباره بریم مجبور میشیم یه وسلیه ازتون بخریم اونم گرون و بی کیفیت ما کی میخوایم پیشرفت کنیم وقتی که یه سازنده ای ایران به فکر ساختن یک وسیلیه ایی باشه که همه وسایلاش بی کیفیت باشه و محدود تااز این وسیله فقط سود ببره نه مردم راضی باشن
از کدوم تولید حرف میزنید . من ۲۱ ساله برای تمام شرکتهای لوازم خانگی قطعات از چین وارد میکنم حتی برای خودرو سازان .
معلومه تا وقتی توی هر صنعتی رقیب نباشه مردم ناچار هستند کالای بی کیفیت و آشغال ایرانی رو بخرند ماشین لباشویی ایرانی مثل موتور دیزل صدا میده یخچال هم همینطور استاندارد هم که فقط پول میگیره برچسب میده قیمت اجناس هم که چهار برابر شده من هم باشم همینطور فکر میکنم کار از منفعت طبی گذشته ما برده شدیم اینها فکر نمیکنند مردم از کجا باید بیارند بخرند با این وضع حقوق و در آمد اتاق فکر شون راه حل نشون داده که وام بدند به کالای ایرانی کا لا سه برابر گرون شده تازه سه برابر هم باید سود بانک رو بدیم...
تنها راه تعمیر لوازم خانگی و خریدن لوازم خانگی دست دومه از تولید ات بی کیفیت جدید ایرانی خیلی بهتره
انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی چرا باید لوازم خانگی ارزان شود ٫ خوب باید دید صاحب این تولید کنندگان لوازم خانگی کی ها هستند٫ ایران بهشت روی زمین است البته هر کسی که دستش به یک جایی بند باشد اگر نه از جهنم که می گویند بدتر است
نباید اجازه دهیم از کره جنوبی لوازم خانگی وارد شود بشرطی که تولیدات ایرانی با قیمت پایین عرضه شود و اگر قرار باشد به قیمت خارجی عرضه شود همان بهتر که وارد شود.
اجازه بدید جنس با کیفیت وارد بشه تا ببینیم این به ظاهر تولیدکننده ها میتونن با جنس باکیفیت رقابت کنند یا نه
هیچ اقتصادی با انحصار پیشرفت نکرده که ما دومی اش باشیم
انحصار رو بردارید تا هم جنس خارجی بیاد و هم داخلی تا مردم تصمیم بگیرند کدوم رو بخرند
متاسفانه بايست از ييامهاي اين مردم فهميد هركس يك نوع اواز ميخواند همي ميكويند كالاي جيني بنجل هشتاد درصد مردم دنيا از كالاي جيني استفاده ميكنند بنجل نيست براي ما بنجل شدسمسونك ول جي به هيج وضع نبايد ببازار ايران بركردند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
از کجا آمار درآوردی مردم دنیا ۸۰ درصد کالای بنجل چینی مصرف می کنند؟ آن کشورها که مثال می زنی استانداردهای بالایی دارند و قانون هم در کشورشان حاکم است و چین نمی تواند آشغال کالاهایش را قالب کند مجبور است کیفیت را رعایت کند نه مثل اینجا
انحصار مزه کرده
چندی پیش به بهانه ه تحریم لحطه ای قیمت را بالا می بردید حالا چرا انتطار پایین کشیدن قیمت را نداشته باشیم شما در دوران تحریم دوستی خود را ثابت کردید من اگر مسول بودم تلافیشو سرتون با واردات بی رویه در می آوردم
حمایت از تولید ملی اصلا وظیفه مردمی که حقوقششونن به زور به ۵ میلیون میرسه نیست وظیفه دولته وام بدون بهره بابازپرداخت طولانی بده زمین رایگان برای احداث کارخونه بده مالیات نگیره یا نهایت ۲ درصد بگیره اقتصاد آزاد حق مردمه مهم هم نیست حکومت چی باشه ، درثانی طرف تلوزیون ال جی oled هفتاد هشتاد اینچ تو خونه گذاشته به مردم درس اخلاق میده مثل همون صاحب شرکت کوچک فلان که منزل در ونکوور کانادا دارن و تو حیاطش مازاراتی پارکه.
استاد كره جنوبي واردات ازاده جنس بنجلو ببر اونجا تونستي بفروش ده براربر كردي قيمت ها رو به مردم ميفروشين بعد خودرو به اسم توايد داخلي ميخاهين اين بلا رو سر مردم تو اين بخش بيارين. ال جي و سامسونگ هر دو تو ايران توليد ميشدن مشكل شما اين بود با كيفيت عالي لونها جنس هاي بنجلو نمي تونستين ده براير به مردم بفروشين مثل پرايد
اینا راه زورگویی به مصرف کننده را یاد گرفتن تخت گاز دارن می رن اسمش گذاشتن حمایت از تولید داخلی گرفتن .
به نظر من فقط با صادرات ما خوشبختیم و تا زمانی که چیزی صادر٠نشه از کشور ما نباید بخریم قطعا بی کیفیت و خرج بیهوده است باید مثل زعفران و پسته و فرش دستباف همه کشورها به دنبال اجناس ما باشند و اونم به ملت ربط نداره به تولید که جنس ایرانی از صدکیلو متری زار میزنه و جنس خارجی با ادم حرف میزنه اینم٠شانس٠مایه ٠٠٠ خدایا به دادمون برس چجوری ازدواج کنیم نه توان خرید ایرانی داریم نه جرات فکر کردن به اجناس خارجی ٣ساله عقدم یه دست قابلمه هم ندارم همه میگفتن ارزون میشه
کیفیت پایین
قیمت برابر
همه شما دنبال سود بالا هستید نه کاربرای کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
ملت کیلویی چند؟حالا بدو برو رای بده تا دیر نشده
باید لوازم خانگی وارد بشه چون تولید کننده داخلی تا توانست گران فروخت خنده داره یخچال 4-5تومنی شده 25 تومن چرا؟
آقا من رفتم یه ساید بخرم گفته 95 میلیون تومن
مسولان اقتصاد را آزاد کنن تا مردم مجبوربه خرید کالاهای بی کیفیت ایرانی وچین نباشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
دوغ 7 نومنی را 14 تومن کردن.خونه 10 15 برابر شده .تولید کننده داخلی مردم را از گرسنگی میکشد.
تمام این بدبختی ها از سیاست غلط دولته مردم باید بدبختی زندگی کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
برای ملت غلط است ولی برای خودشان سیاست درستی است.
یک برداشت و تاریخی غلط که به عمد یا سهو برای ما جا انداخته شده
حرفهای آقای غزنوی درست است اما همیشه یک چی مهم فراموش می شود تا تکنولوژی طراحی و درداخل ساخته نشود همیشه وابسته به بیگانه و هر زمان بخواهند زیر سلطه می برند مگر کره و سایرین مستقل هستند که خود تصمیم بگیرند بنابرین همه مراحل باید در داخل باشد
اصلا فرض محال داشته باشیم که کالای ایرانی با کیفیت است .چرا قیمتش با بهترین برندهای خارجی برابری و حتی گرانتر است؟ چه کسانی نهایت سود را می برند؟
به نظر من ما باید از شرکتهای خارجی خط تولید وارد کنیم مثله کشورهای هند و ویتنام ، مثلا به جای واردات گوشی تلفن سامسونگ خط تولید این گوشی را خریداری کنیم اینطوری دیگه این شرکتها هم نمیتونن هر وقت دلشون خواست از ایران برن و هم اینکه اشتغالزایی میشه
جان کلام:زمانی تولید افزایش پیدامیکنه که قیمت مواد اولیه کاهش پیداکنه و به صورت آزادانه وبا قیمت مناسب به دست تولیدکننده برسه یعنی ارزش پول ملی بره بالا و دلار کاهش پیداکنه درنتیجه مواد اولیه که واردکشورمیشه همچنین مواد اولیه ای که ازداخل تامین میشه با قیمت پایین به دست تولیدکننده برسه و موانعی هم سرراش نباشه درنتیجه منجر به تولید کالای باکیفیت براساس استاندارهای بین لمللی میشه وبا قیمت مناسب به دست ملت وتقاضا افزایش پیدامیکنه ودرنتیجه منجر به افزایش سوددهی میشه وبقیشم صادر میشه وقیمتش قابل رقابت دربازارهای بین المللی خواهد بود .تمام این صحبتها زمانی اتفاق میفته که مابتونیم با کشورهای دیگه روابط خوب و آزادانه ای داشته باشیم و این مهم زمانی اتفاق میفته که تحت تحریمهای بین المللی نباشیم وگرنه بدون تعامل بادنیا هیچوقت تولید و واردات و صادرات بازگانی و به تبعش اقتصاد درستی نخواهیم داشت .به شخصه امیدوارم این تحریمهای ظالمانه هرچه سریعتر برداشته بشه وگرنه آش همان آش و کاسه همان کاسه خواهد بود و بدتر خواهد شد که بهتر نمیشه
اینهایی که به اسم تولید داخل به ما قالب می کنید اصلا تکنولوژی لازم را برای ساخت شان در کشور نداریم.همه را از بنجل ترین جنسهای چینی و هندی و غیره به اسم مارکهای معتبر وارد می کنید.
دوستان عزیزی که مخالف اجناس ایرانی و چینی هستید
الان رقابت واقعا سخت شده
برندهایی مثل هایسنس ، تی سی ال و هایر و .... که برندهای چینی هستند در دنیا هم فروش بیشتری دارند و هم کیفیت مطلوبی دارند
قرار نیست همه چیز ال جی و سامسونگ باشه
انحصار باید برداشته شود اسم این تولید داخلی نیست
نبایدبه کره ای های نامردوترسو اجازه داد به ایرا ن کالا وارد کنند.
خودت جنابعالی محصولات ایرانی داری که اجازه نمیدی محصولات کره ای وارد بشه ...
به نظر من باید اجناس خارجی از ژاپن وهمه کشورها وارد شود چون جنس ایران بدر نمیخوره وگران هم هست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی