بازدید 17395
«رستم قاسمی» در پاسخ به «تابناک»:

کابینه‌ام را بزودی معرفی می‌کنم/ رئیسی کاندیدا نمی‌شود/ 31 رئیس‌جمهور آمریکا نظامی بودند/ فرمان مذاکرات خودم بدست می‌گیرم

وی در این نشست در پاسخ به این پرسش «تابناک» مبنی بر اینکه آیا امکان دارد از الان کابینه و معاون اول خود را از به مردم معرفی کنید، اظهار داشت: برای معرفی کابینه زود است و باید جلوتر برویم ولی تیم همکار خود را بزودی به مردم معرفی می کنم. حداقل پنجاه درصد همکاران من از جوانان خواهند بود...
کد خبر: ۱۰۴۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ 27 April 2021

کابینه‌ام را بزودی معرفی می‌کنم/۵۰ درصد کابینه من را جوانان تشکیل می‌دهند/ 31 رئیس‌جمهور آمریکا نظامی بودند

وزیر نفت دولت دهم ضمن اعلام کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم تاکید کرد: بزودی تیم همکار (کابینه) خود را معرفی خواهد کرد تا مردم بتوانند راحت تر در خصوص او تصمیم بگیرند؛ کابینه ای که 50 درصد آن را جوانان تشکیل خواهند داد.

به گزارش «تابناک»، رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم صبح امروز (سه شنبه ۷ اریبهشت‌ماه) طی نشست خبری با اصحاب رسانه برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رسما اعلام کاندیداتوری کرد.

وی در این نشست در پاسخ به این پرسش «تابناک» مبنی بر اینکه آیا امکان دارد از الان کابینه و معاون اول خود را از به مردم معرفی کنید، اظهار داشت: برای معرفی کابینه زود است و باید جلوتر برویم ولی تیم همکار خود را بزودی به مردم معرفی می کنم. حداقل پنجاه درصد همکاران من از جوانان خواهند بود.

قاسمی درباره برنامه خود برای مقابله با آسیب های اجتماعی، خاطرنشان کرد: ریشه اصلی آسیب های اجتماعی ، مسایل اقتصادی است که با حل مشکلات اقتصادی می توان بخش قابل توجهی از آسیب های اجتماعی را حل کرد.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به  انتقادی درباره حضور نظامیان در انتخابات، گفت: به لحاظ قانونی نظامیان می توانند در انتخابات شرکت کنند. در قانون انتخابات ریاست جمهوری نیازی به استعفا از ساختار نظامی وجود ندارد. بسیاری از روسای جمهوری کشورهای مختلف در دوره بحران نظامی بوده اند. ۳۱ رییس جمهور آمریکا نظامی بوده اند. در روسیه سال ها شاهد حضور پوتین هستیم که فردی نظامی و امنیتی است. افتخارم این است که عضو سپاه هستم. بعد جنگ ، عمرم را در اقتصاد، آبادانی و سازندگی کشور گذرانده و در بسیاری از پروژه های زیربنایی کشور حضور داشته ام. من فکر می کنم با تفکر مهندسی می توان مشکلات کشور را حل کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره عملیاتی ترین برنامه خود برای ریل گذاری اقتصادی، تصریح کرد: امروز کیک اقتصادی ایران در رده صدم در دنیا هستیم. درآمد سرانه ما تناسبی با امکانات کشور ندارد. فاصله عرضه و تقاضا در عرصه مسکن خیلی زیاد شده است ولی ساخت یک میلیون مسکن در سال می تواند اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد کند. باید نظام بانکداری را تغییر دهیم. متاسفانه بورس که می توانست امید در بازار سرمایه باشد، به ناامیدی مردم تبدیل شده است. احیای بورس می تواند موجب رونق اقتصادی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان اجماع درباره رییسی وجود دارد، گفت: در مجموعه اردوگاه انقلابیون نیاز به اجماع است و اجماع را باید به زمان خود بسپاریم. دو ماه پیش با رییسی ملاقات داشته ام و آنجا گفتند برنامه ای برای حضور ندارد و از برنامه جدید ایشان اطلاعی ندارم. من برنامه دومی برای کنار رفتن به نفع کسی ندارم.

وی درباره موضع خود نسبت به مذاکراتش وین، تصریح کرد: جمهوری اسلامی همیشه دنبال تنش زدایی بوده است. به جز رژیم صهیونیستی با همه کشورها اهل تعامل هستیم. ما مسیر طولانی از مذاکره را انجام دادیم. با وجود همه انتقادها به برجام، این توافق بین المللی  امضا شد اما در دوره اجرای برجام شاهد تحریم های جدیدی علیه کشورمان بودیم در حالیکه ایران همواره به تعهدات خود عمل کرد. آمریکا بدون هیچ بهانه ای از برجام خارج شد و یکبار دیگر بی اعتمادی خود را به اثبات رساندند و تحریم های حداکثری را دوباره اعمال کردند. جو بایدن اساسا مبتکر تحریم ها و موافق برجام است. آمریکا باید بدون قید و شرط به برجام بازگردد. من اگر انتخاب شوم، خودم فرمان مذاکره را بدست می گیرم و با اقتدار مذاکره می کنم.

قاسمی درباره برنامه خود در حوزه سیاست خارجی عنوان کرد: روابط با همسایگان می تواند جز مزیدهای همه باشد، اگر تنها ۵ درصد از تراز مالی کشورهای منطقه و همسایه وارد کشور ما شود می تواند تحول عظیمی در حوزه اقتصاد ایجاد کند، باید با کشورهای همسایه روابط خوبی برقرار کنیم با کشور قطر برداشتن ویزا بین ایران و قطر را پیگیری و به نتیجه رساندیم.

 این کاندیدای ریاست جمهوری گفت:در دوران تحریم با چین، روسیه افریقا و آمریکای لاتین ارتباطات خوبی داشتیم اگر آمریکایی ها هم اعتماد مردم ایران را جلب کنند مانعی برای مذاکره وجود ندارد.

 رستم قاسمی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه به سابقه جدی شما در حوزه نفت و انرژی در دو دولت و حتی پس از آن؛ آقای ظریف در فایل صوتی مدعی شدند که بعد از تصویب قطعنانه ۱۹۲۱ و تحریم نفت ایران، دولت وقت بی توجهی کرده و فهم لازم برای جلوگیری از کاهش فروش نفت را نداشته است گفت: یک دوره ای تحریم در سالهای ۹۰ _۹۱ را داشتیم من در وزارت نفت بودم، اما بعد از آن در دولت یازدهم تحریم ها ادامه داشت و برجام تصویب شد.

 وی افزود:بعد از تصویب برجام دوباره تحریم‌ها برگشت و فروش نفت کاهش یافت.

وزیر سابق نفت گفت: مدتی است که بنده در بخشی از فروش نفت کمک می کنم و در کنار وزارت نفت هستم، خودم را سرباز نظام می دانم و در همه دولت‌ها از سازندگی تا دولت فعلی هر آنچه از دستم برآمده انجام دادم گاهی خطر کردم ولی برای کمک به دولت کوتاهی نکردم.

 قاسمی با اشاره به اینکه ۵ تا ۶ میلیارد دلار در کره پول ما بلوکه شده است عنوان کرد: باید دید این منابع مالی برای چه زمانی بوده که بلوکه شده است.

 این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: بعد از برجام هیچ بشکه نفتی را صادر نکردیم پس این پول های بلوکه شده برای قبل از برجام است بعد از برجام باید این پول‌ها استفاده می شد زیرا برجام آمد تا ما بتوانیم از منابع خود استفاده کنیم اما چون یوترن بر ما حاکم است به ما اجازه داده نشد که از گردش مالی دلار استفاده کنیم.

 وی تصریح کرد: در دوره مسئولیت بنده در وزارت نفت هم تحریم بود و صادرات کاهش و افزایش داشت اما تلاش کردیم با حداکثر مسئولیت پذیری مشکلات کشور را حل کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۰
اگر ایشان بروند کلاس اول بنشینند و ضرب و جمع و تقسیم را تا کلاس پنجم خوب یاد بگیرند در دوره بعدی به ایشان رای خواهم داد
خیلی جالبه که وقتی می ماسه از آمریکا مثال میزنن. بالاخره شما آمریکا رو قبول دارید یا ندارید؟؟؟؟؟؟؟
حالا که وضعیت اینطور شده من هم اعلام کاندیداتوری می کنم بقیه هم اعلام کنند!اصلا همه مردم اعلام کاندیداتوری کنند
ایشان گفته اند:"۳۱ رییس جمهور آمریکا نظامی بوده اند"! امیدوارم فقط نظامی بودن آنها را مد نظر قرار ندهند و عملکردشان را برای آمریکا و ملتشان هم در نظر بگیرند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
آخه نظامی بودند اما در قالب دمکراتیک شدن رییس جمهور.
نه مثل اینجا با مهندسی.
خدا را شکر دیگه غم نداریم رستم اومد.
اخه تو خودت را با یه نظامی امریکایی مقایسه میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جناب قاسمی اولا" شما فقط یکسال و اندی وزیر بودی
اولا
در زمان وزارت شما بر وزارت نفت دکل نفتی روی دریا گم شد و جواب ندادی

دوما
برج تیتانیوم یکی از پتروشیمی ها روی دریا با یک برج ازجنس معولی تعویض شد

درآمد نفت بشکه ای 120 تا 141 دلار زمان شما در تاریخ صنعت نفت سابقه نداشت ولی معلوم نشد این همه سرمایه کجا رفت

در زمان شما قرار دادهائی بسته شد که حتی 10%کارشناسی نشده بود.

درزمان شما کلیه پروژه های د حال اجرای نفتی با زد ئ بند ئ استفاد از تجهیزات غیر استاندارد جمع شد که هنوز کارکنان مشغول رفع نواقص آن هستند.

جناب قاسمی پس وزارت کردن شما هم آنقدرکه فکر می کنی دست پاک نبود

بنده یک کارمند دلسوز وزارت نفت هستم
چه زیبا از خودش گوید فراوان
که گوئی نیست در او یک شبستان
به قدر خویش می داند چه کرده ست
دکل ها رفته از دستان ایشان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
افرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
من به عنوان یک طرفدار اقای قاسمی میگم و جراتش را هم دارم بگم که ایشون درست چند تا دکل نفتی چند میلیون دلاری ضرر زد و چند تا ضرر بزرگ هم در پتروشیمی وگاز به کشور لطمه زد که اینهم به دلیل عدم تخصصش بود ولی دیگران چه کردند ؟؟؟ از دیگران هم بگویید ......قاسمی تازه وارد بود ولی دیگران چه ؟؟؟؟؟؟
از تو بزرگتر ها هیچ کاری از دست شان بر نیامد شما بهتر برید زندگی است را اداره کنی می تونی از کارنامه کاریت برای مردم بنویسید
خداییش ما ملت خیلی بدبختی هستیم
باید وفتی امثال تو اعلام کاندیداتوری میکنن به حال خودمون گریه کنیم
ملت رو چه فرض کرده ای ...............؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خاطرات دکل محاله یادمون بره
یادت باشه رستم جون که 700 ميليارد در دوره وزارت مفت جنابعالی خورده شد
با توجه به برهه حساس کنونی و احساس نیاز برای نجات کشور از مشکلات، اینجانب رسما اعلام نامزدی برای ریاست جمهوری کرده و حسب احساس وظیفه برای خدمت به مردم عزیز کشورم اعلام آمادگی می کنم.
سهراب قاسمی.
دکل ها گم شد از دستانِ رستم
دکل ها رفت و شد قُربانِ رستم

تمامِ مردمِ ما داغدارند
ز دستِ بابکِ و جولانِ رستم

و باید سوخت همچون شُعله ای داغ
ز دستِ رستم و دکّانِ رستم

دکل ها رفته اند از دست کشور
خدایا کی شود زندان پُر از امثالِ رستم

نمی دانم چه گویم ای دل ای دل
که بر بادِ فنا رفتیم از دستان رستم

و کارِ ما ز کارستان گذشته
خداوندا رهامان کن ز این دامانِ رستم

کلاه ها بر سرم بگذاشت رستم
که خود دانم ز آن دورانِ رستم

و ما دادیم این را دستِ سبحان
که پیدا کند نیمه یِ پنهانِ رستم
رستم جون تو دو سال وزیر نفت بودی و در این دوسال هر چه نفت بودی دادی بابک زنجانی و اون هم برد و خوردش و از بی سوادی جنابعالی سواستفاده کرد و رسید خزانه جعلی به شما تحویل داد و شما هم توی گزارش کارات اوردی قبل از اینکه بفهمی رسیدها جعلی ست
حالا می خواهی رئیس جمهور بشی و کل مملکت را بفروشی و رسید جعلی بگیری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من نمیدونم قحطی الرجال هستش که این افراد کاندیدا میشن....؟؟؟
رستم جون ، دکل کجاست ؟ یه دکل رو نتونستی حفظ کنی ! وای به حال مملکت .
خدایی یه نگاهی به خودت بنداز بعد با یک نظامی امریکایی مقایسه کن !!!
دنیاباما دشمن نیست ماسرناسازگاری داریم .رستم نمی تواند اظهارنظرهم نکند
رستمِ قاسمی و بابک زنجانی ها
باعثِ این همه بدبختی و ویرانی ها
ای که تاراج نمودی همه یِ بیت المال
تو به این شهر زدی آتشِ بیدادی ها
به نظر من کسانی که دنبال مذاکره با غربیها خصوصا آمریکا هستند به درد ریاست جمهوری نمیخورند.تروئیکای اروپایی و آمریکایی ها دشمن ملت و کشور هستند و رابطه دوستانه و دو طرفه باهاشون بی معنی هست..مرگ بر آمریکا و اسرائیل و آل سعود و مزدوران غرب زده داخلی
استاد ریاضیات
رأی من به رستم خان است. هم به قیافه‌اش میاد و هم شاید بتونه دکل نفتی را پیدا کنه!
خخخخخخخخ
جالبه هرکی کاندیدا میشه قبلا یه کارنامه درخشان مدیریتی داشته و مشخصه فقط برای خدمت صادقانه آمده!!!
نفتی که با اون قیمت بالا میفروختین پولش کجا رفت؟دکلش چی شد؟
اینا انتظار رای از طرف مردم هم دارند؟
رستم خان شما میدونید الان فرمان مذاکرات دست کیه؟ و حالا شما میخوای فرمان رو بدست بگیری؟!!!!!
چه عکسی گذاشتی تابناک واقعا شبیه رستمه
من که قرخیدم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر