بازدید 6037

کلاس مدارس و دانشگاه‌ها مجازی خواهند ماند

کد خبر: ۱۰۴۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵ 25 April 2021

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات تاکید کرد که کلاس‌های دانش آموزان و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی آینده هم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش میزان، برگزاری کنکور ۱۴۰۰ با حاشیه‌های فراوانی ایجاد شده و مسئولان در ماه‌های اخیر بین یک دوراهی، سلامت داوطلبان و برگزاری کنکور مانده اند. حال سوال اینجاست که برگزاری کنکور به سلامت داوطلبان آسیب نمی‌رساند. در مرحله بعدی اصلا کشور ما امکانات لازم را برای برگزاری کنکور دارد و آیا می‌تواند با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده سلامت داوطلبان را تضمین کند.

محمدرضا احمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتگو با میزان، درباره برگزاری کنکور ۱۴۰۰ در شرایط قرمز کرونایی کشور گفت: اعضاء کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکنون درباره برگزاری یا عدم برگزاری کنکورسال آینده جلسه‌ای برگزار نکرده اند. وزیر علوم باید در کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور بیاید و دلایل خود را برای برگزاری کنکور سال جاری آن هم در شرایطی که کرونا کشور را فراگرفته بیان کند. اعضا کمیسیون هم نظرات خود را برای برگزار شدن کنکور امسال با رسیدن به یک جمع بندی در آینده نزدیک اعلام خواهند کرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید براین که کرونا به آموزش کشور ضربه زده است، اظهار کرد: در مجموع بیماری منحوس کرونا در یک سال گذشته به سیستم آموزشی کشور ضربه وارد کرده است. دانشگاه‌ها و مدارس ما در این یک سال اخیر با چالش‌های آموزشی جدی مواجه شده اند. از دیدگاه بنده با توجه به شیوع کرونا و بالارفتن میزان جان باختگان بهتر است که آموزش‌های مدارس و دانشگاه‌ها فعلا به صورت مجازی برگزار شود. اما تصمیم گیرنده نهایی برای این که کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌ها به صورت حضوری یا غیر حضوری برگزار شود، بستگی به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد و آن‌ها هستند که درصد خطر پذیری برگزاری کلاس‌ها را می‌اندیشند. شرایط نشان دهنده آن است که با توجه به شرایط فعلی که کشور در آن قرار دارد، کلاس‌های دانش آموزان و دانشگاه‌ها هم در سال تحصیلی آینده به صورت مجازی برگزار می‌شود. البته احتمال این وجود دارد که فقط یک سوم دانشجویان در کلاس‌ها حضور پیدا کنند و در بعضی از دانشگاه‌های ما کلاس‌ها باید به صورت حضوری برگزار شود و دانشجویان نمی‌توانند بدون داشتن تجهیزات آموزش ببینند.

احمدی با تاکید بر این که در سال جاری هم کلاس‌های دانشگاه و مدارس کشور به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود، تاکید کرد: حفظ سلامت دانشجویان و به طور کلی مردم برای ما در اولویت اول قرار دارد، اما باید مسئولان هم با برنامه ریزی دقیق اجازه ندهند که به سیستم اموزشی کشور بیش از این لطمه وارد شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی