بازدید 8797

مرگ تلخ 6 کارگر در میان شعله های آتش

کد خبر: ۱۰۴۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰ 20 April 2021

2 زن و 4 مرد بر اثر آتش سوزی گسترده در کارگاه مبل سازی پردیس زنده زنده در میان شعله های آتش سوختند.

به‌ گزارش ایران، ساعت 11 صبح دوشنبه خبر آتش‌سوزی در یک کارگاه مبل‌سازی و تولید اسفنج در منطقه پردیس جاجرود به آتش‌نشانی و اورژانس اعلام شد. وقتی امدادگران به محل حادثه رسیدند مشخص شد چند نفر از کارگران داخل یک سوله گرفتار شده‌اند.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور درباره جزئیات این حادثه گفت: در ساعت ۱۱:۰۳ یک مورد حادثه آتش‌سوزی در کارگاه مبل‌سازی واقع در پردیس، کرشت، بلوار خلیج فارس به سامانه اورژانس کشور اطلاع داده شد که بلافاصله ۵ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه موتورلانس و یک بالگرد هوایی به محل حادثه اعزام شد و تکنیسین‌های اورژانس پس از بررسی‌های اولیه و اظهارات شاهدان متوجه شدند که 6 نفر در همان دقایق اولیه حریق فوت کرده‌اند.

وی افزود: شواهد نشان می‌دهد که پس از حریق 6 نفر از کارگران این کارگاه به قصد فرار و در امان ماندن از آتش به سوله کنار کارگاه پناه بردند که شدت حریق سبب شده تا مسیر خروج آنها کاملاً مسدود و هر 6 کارگر که 2زن و 4 مرد بودند فوت کنند. شدت سوختگی به خاطر مواد آتش زای درون کارگاه به حدی بوده که اجساد و جنسیت آنها قابل شناسایی نیستند و برای تشخیص هویت باید به پزشکی قانونی منتقل شوند.

علت قطعی این حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

تشکیل پرونده قضایی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس از تشکیل پرونده قضایی برای فوت شش نفر در حادثه آتش‌سوزی در یک کارگاه مبل‌سازی خبر داد.

علیرضا آقاجاری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس به میزان گفت: ظهر دیروز گزارش مرگ شش نفر در پی حادثه آتش‌سوزی در یک کارگاه مبل‌سازی واصل شد که با توجه به اهمیت موضوع شخصاً در محل حادثه حاضر شدم؛ دو نفر از فوت‌شدگان زن و از اتباع افغانستانی و چهار نفر از فوت‌شدگان مرد بودند، همچنین در جریان این آتش‌سوزی سه نفر مصدوم شدند که با بالگرد به تهران اعزام شدند.

وی اظهار کرد: بلافاصله درخصوص این حادثه پرونده قضایی تشکیل شد و تحقیقات درخصوص عوامل این حادثه، استاندارد لوازم موجود در کارگاه و عمدی یا غیرعمدی بودن حادثه و... در حال انجام است.

ساخت رنگ کنار بخاری علت آتش‌سوزی بود

عبدالعظیم رضایی، فرماندار شهرستان پردیس نیز درباره این حادثه به فارس گفت: شاهد حادثه تلخی بودیم که ۶ نفر از همشهریان ما بر اثر حریق کارگاه تولید فوم و اسفنج که قابلیت اشتعال بالایی دارند جان خود را از دست دادند. یک بی‌احتیاطی که به خاطر ساختن رنگ در کنار بخاری بود باعث این حریق گسترده شد و به دلیل سرعت اشتعال مواد داخل انبار کارگرها فرصت خروج پیدا نکردند و به انتهای سوله پناه بردند که متأسفانه منجر به سوختگی شدید و مرگ آنها شد.

فرماندار پردیس افزود: کارگاه‌های زیادی طی ۴۰ سال گذشته در شهرستان پردیس ساخته شده و در آن مشغول به کار هستند که این کارگاه نیز با عمر ۳۰ ساله فاقد تجهیزات اطفاء حریق بوده و مانند ۱۰۰ کارگاه دیگر این روستا از اصول مهندسی برخوردار نیستند.

رضایی بیان کرد: پایش این تولیدی‌ها در حال انجام است و با توجه به استعداد این نوع سوله‌ها برای آتش‌سوزی باید در راستای نظارت بر این روند تسریع شود تا با پیشگیری‌هایی که انجام می‌گیرد شاهد این حوادث تلخ نباشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان