بازدید 7684

اعلام وفاداری مجدد «شاهزاده حمزه» به پادشاه اردن

ولیعهد سابق اردن با امضای نامه‌ای ضمن عقب نشینی از مواضع پیشین خود علیه «عبدالله دوم» پادشاه این کشور وفاداری خود به خاندان هاشمی را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰ 06 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از الجزیره، دربار پادشاهی اردن شامگاه دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شاهزاده «حمزه بن حسین» ولیعهد سابق اردن که از شامگاه شنبه به اتهام دسیسه چینی برای کودتا علیه برادر ناتنی خود، «عبدالله دوم» پادشاه اردن تحت بازداشت خانگی است، با امضای نامه‌ای وعده داد که به سنّن و رویکردهای خاندان هاشمی پایبند بماند.

در این نامه آمده است: «من [شاهزاده حمزه] خود را به دستان اعلیحضرت پادشاه می‌سپارم و به قانون اساسی پادشاهی اردن هاشمی متعهد خواهم ماند و همواره کمک و حمایت خود را به اعلیحضرت پادشاه اردن و ولیعهد او ارائه خواهم کرد».

دربار پادشاهی اردن نیز اعلام کرد که شاهزاده حمزه پس از دیدار و گفتگو با شاهزاده «حسن بن طلال» عموی پادشاه اردن و سایر شاهزادگان در روز دوشنبه این نامه را امضا کرده است.

در بخشی از این نامه آمده است: «منافع کشور باید مافوق هرگونه ملاحظاتی قرار گیرد. همه ما باید از تلاش‌های پادشاه برای حراست از اردن و منافع ملی کشورمان حمایت کنیم».

این نامه پس از آن امضا شد که عبدالله دوم با میانجی‌گری برای حل و فصل اختلاف به وجود آمده در میان اعضای خاندان سلطنتی موافقت کرد.

گفتنی است، نیروهای امنیتی اردن شاهزاده حمزه را به اتهام دست داشتن در توطئه‌ای برای برهم زدن امنیت این کشور به همراه ۱۶ فرد دیگر از جمله «باسم عوض الله» وزیر سابق دارایی اردن بازداشت کرده است.

دربار پادشاهی اردن ساعاتی پیش نیز اعلام کرد که عبدالله دوم رسیدگی به پرونده شاهزاده حمزه در چارچوب اصول و سنن خاندان هاشمی را به عموی خود، شاهزاده حسن بن طلال سپرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر