بازدید 11276
۱

تغییر مسئول تیم آمریکا برای حضور در نشست برجام

شبکه سی ان ان شنبه شب از تغییر لحظه آخری مسئول تیم آمریکا برای حضور در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳ 04 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شبکه سی ان ان به نقل از یک مقام ارشد دولت بایدن گزارش داد که "راب مالی" نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ریاست تیم آمریکا در مذاکرات غیرمستقیم برجام که قرار است هفته آینده در وین برگزار شود، برعهده خواهد داشت.

این در حالی است که تارنمای آکسیوس روز جمعه گزارش داد، انتظار نمی‌رود که مالی در نشست بعدی وین شرکت کند.

روز جمعه هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بصورت مجازی برگزار شد. در این نشست اعضای برجام با اشاره با ابعاد فاجعه‌بار خروج آمریکا از برجام بر انتفاع ایران از برجام، بر از دست ندادن زمان در این مقطع تاکید کردند.

طرف های برجام همچنین ضمن تاکید بر تعهدشان برای حفظ برجام، تصمیم گرفتند این جلسه کمیسیون مشترک را هفته آینده جهت تداوم رایزنی‌ها در وین از سر بگیرند تا اقدامات مربوط به لغو تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای را ازطریق گروه‌های کارشناسی مربوطه مشخص کنند.

ایران ۲ سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را با نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز کرد.

جمهوری اسلامی به عنوان کشوری مسؤولیت پذیر بارها تاکید کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق بین المللی، به گونه‌ای که از منافع خود تحت برجام بهره مند شود، گام های برداشته شده در مسیر کاهش تعهدات برجامی از سوی تهران به سرعت برگشت پذیر خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این شل و سفت کردن برجام و معاهدات ضررش بیشتر از تحریم هست. چون ایران را در وضعیت بلاتکلیفی و عدم سیاست گذاری کلان اقتصادی و.... قرار میده.
یه مدتی برنامه ریزی اقتصادی و ایجاد دانش فنی و کارخانه و صنعت و.... بر اساس خوداتکایی و تلاش و مدتی بعد باز شدن صادرات نفت و پول راحت و فراموشی همه آن برنامه ها و تضعیف صنعت و .....
این روند برنامه ریزی شده غرب و آمریکا برای ایران از حداقل ۱۵ سال قبل هست و معلوم نیست انتهای این برنامه غرب کجاست؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر