بازدید 12820

مذاکره غیر مستقیم با آمریکا قابل پذیرش نیست

یک مقام ایرانی به شبکه خبری پرس‌تی‌وی گفت جمهوری اسلامی ایران تا قبل از رفع کلیه تحریم‌ها هیچ گفتگویی با آمریکا چه با واسطه و چه بدون واسطه انجام نخواهد داد.
کد خبر: ۱۰۴۳۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵ 02 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، در پی برگزاری جلسه مجازی امروز کمیسیون برجام یک منبع بلندپایه آگاه به پرس تی وی گفت: جمهوری اسلامی ایران تا قبل از رفع کلیه تحریم‌ها هیچ گفتگویی با آمریکا چه با واسطه و چه بدون واسطه انجام نخواهد داد.

این منبع بلندپایه تاکید کرد: همانطور که آمریکا بدون مذاکره از برجام خارج شد و تحریم‌ها را بر ایران تحمیل کرد اکنون نیز بدون مذاکره باید همه تحریم‌ها را بردارد.

این منبع بلندپایه با اشاره تلویحی به بیانیه امروز مسوول سیاست خارجی اروپا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ طرحی را که بر مبنای رفع گام به گام تحریم‌ها توسط آمریکا باشد نمی‌پذیرد.

این منبع بلندپایه افزود: طبق دستورالعمل رهبری در سخنرانی ۸ ژانویه ۲۰۲۱، جمهوری اسلامی ایران تنها پس از برداشته شدن کلیه تحریم‌های آمریکا و راستی آزمایی آن به تعهدات برجامی باز خواهد گشت.

به گفته این منبع بلندپایه بر اساس دستورالعمل غیر قابل تغییر رهبری، هرگونه نتیجه کمیسیون مشترک برجام که در آن ایده رفع گام به گام تحریم‌ها و یا مذاکره غیر مستقیم با آمریکا مبنا باشد قابل پذیرش نیست.

امروز نیز «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران بعد از پایان نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام در پیامی توییتی اعلام کرد که هرگونه نشستی بین تهران و واشنگتن «غیرضروری» است.

پیام توییتری وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اظهارنظر ادعایی روزنامه وال استریت ژورنال درباره حضور آمریکا در نشست سه شنبه آینده کمیسیون مشترک برجام است.

ظریف در پایان توییت خود نوشت: «هیچ دیداری بین ایران-ایالات متحده (نخواهد بود) و این کار غیرضروری است».

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» امروز در گزارشی مدعی شده بود که در نشست روز سه‌شنبه در وین که در ادامه نشست امروز کمیسیون مشترک برجام برگزار خواهد شد، آمریکا هم حاضر می‌شود، اما مذاکره مستقیم با ایران انجام نخواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان