بازدید 21053
مهمترین خبر‌های دی ماه ۱۳۹۹

۲۵میلیون نفر توان خرید گوشت ندارند/ واکسن کرونا در ناصرخسرو وجود خارجی ندارد/ فرمانده سپاه: دیگر به برجام نیازی نداریم/ شرط کاندیداتوری رئیسی چیست؟ / فروش کارخانه ۲۴۰۰ میلیارد تومانی به شش میلیارد!

نظر یک اصلاح طلب درباره کاندیداتوری سیدحسن: بیت امام وارد انتخابات نمی‌شوند، وزیر نفت احمدی‌نژاد: برای تهاتر نفت با مرغ به برزیل رفتم، چرایی انتشار خبر‌های مربوط به دیدار احمدی‌نژاد با خاتمی و قالیباف! توصیه سردار نقدی به سپاهیان و بسیجیان: از واکسن خارجی استفاده نکنید، روایت هاشمی از مذاکره با آمریکا در دوره خاتمی، کاندیداتوری لاریجانی برای ریاست جمهوری جدی شد؟ و ادعای وزیر سابق اطلاعات درباره عامل ترور شهید فخری‌زاده...
کد خبر: ۱۰۴۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰ 30 March 2021

مرور مهمترین اتفاقات و رویداد‌های سالی که گذشت در ایام نوروز، یکی از اتفاقات مرسوم در رسانه هاست که «تابناک» هم از این قاعده مستثنا نیست. در گزارش پیش روی، مروری خواهیم داشت بر مهمترین اتفاقات دهمین ماه سال ۱۳۹۹ یعنی دی ماه که در روز‌های آغازین سال ۱۴۰۰ پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. همچنین در گزارش‌های جداگانه برای ایام نوروز، خلاصه‌ای از مهمترین رویداد‌های خبری و اتفاقات سال ۹۹ را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش «تابناک»؛ نظر یک اصلاح طلب درباره کاندیداتوری سیدحسن: بیت امام وارد انتخابات نمی‌شوند، وزیر نفت احمدی‌نژاد: برای تهاتر نفت با مرغ به برزیل رفتم، چرایی انتشار خبر‌های مربوط به دیدار احمدی‌نژاد با خاتمی و قالیباف!، توصیه سردار نقدی به سپاهیان و بسیجیان: از واکسن خارجی استفاده نکنید، روایت هاشمی از مذاکره با آمریکا در دوره خاتمی، کاندیداتوری لاریجانی برای ریاست جمهوری جدی شد؟ و ادعای وزیر سابق اطلاعات درباره عامل ترور شهید فخری‌زاده بخشی از مهمترین اخبار دی ماه سال ۱۳۹۹ است که در رسانه‌ها انعکاس یافت.

مدل جدیدی از خصوصی‌سازی؛ ادعای نماینده مجلس؛ نفوذی‌ها و جاسوسان اطراف روحانی جاخوش کرده‌اند!، تخفیف‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای غیرواقعی و کلاهبرداری است!، طعنه سردار حجازی به آمریکا: سر رئیس‌جمهورتان کلاه گذاشتند، واکسن کرونا در ناصرخسرو وجود خارجی ندارد، یک مسئولیت اساسی احمدی‌نژاد تخریب آیت‌الله هاشمی بود، توییتر پیام رهبری درباره واکسن‌های آمریکایی و فرانسوی را حذف کرد!، عذرخواهی حجت‌الاسلام صدیقی از بیان مطالب غیردقیق درباره تغسیل آیت‌الله مصباح، و سعید محمد می‌خواهد شهردار بشود یا رئیس جمهور؟ بخش دیگری از تیتر‌های مهم اخبار رسانه در اولین ماه زمستان ۹۹ بود.

نظر یک اصلاح طلب درباره کاندیداتوری سیدحسن: بیت امام وارد انتخابات نمی‌شوند

حجت السلام رسول منتجب نیا با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ در مورد کاندیداتوری سید حسن خمینی گفت: اعضای بیت امام خمینی (ره) قطعا وارد صحنه انتخابات نخواهند شد. حجت السلام رسول منتجب نیا، دبیر کل حزب جمهوریت با اشاره به تشکیل نهاد اجتماع ساز اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: بنده هنوز دقیقا در خصوص ساز و کار جدید اطلاعی ندارم، اما به طور کلی نظر بنده این است که باید کار‌های تبلیغات، سیاسی و انتخاباتی را بر عهده احزاب بگذارند. وی با تاکید بر فعالیت احزاب شناسنامه دار در جریان اصلاح طلب و اصولگرا، ادامه داد: احزاب باید با پشتوانه کادر و مردم بتوانند مسائل را بررسی و چکش کاری و در نهایت با هم تعامل کنند. این کار را از اوایل انقلاب احزاب همسو و همفکر انجام می‌دانند. اگر این کار انجام شود، هم نتیجه‌ای که وحدت است حاصل می‌شود و هم احزاب و بنیان تحزب در کشور تقویت می‌شود و فردگرایی جای خود را به جمع گرایی می‌سپارد.

دبیر کل حزب جمهوریت در پاسخ به احتمال کاندیداتوری سید حسین خمینی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اعضای بیت امام خمینی (ره) قطعا وارد صحنه انتخابات و عهده دار مسئولیت اجرایی نمی‌شوند. این گمانه زنی بعضی‌هاست که نام یادگار امام سید حسن خمینی را می‌برند، وگرنه بعید می‌دانم تصور این موضوع را کرده باشند.

وزیر نفت احمدی‌نژاد: برای تهاتر نفت با مرغ به برزیل رفتم

وزیر اسبق نفت گفت: هدف من از سفر به برزیل در دوران کمبود مرغ (دوران احمدی نژاد) این بود که با برزیلی‌ها نفت را با گوشت و مرغ برزیلی تهاتر کنم. رستم قاسمی در برنامه تلویزیونی جهان‌آرا افزود: آن موقع به برزیل سفر کردم و با آقای لولا دیداری داشتم و بعد از بحث‌های اقتصادی که صورت گرفت، ایشان سوال کرد که بالاخره موضوع هسته‌ای را می‌خواهید چه کار کنید؟ بعد از مقداری بحث ایشان داستانی برای من تعریف کرد و گفت موضوع هسته‌ای بهانه‌ای بیش برای آمریکایی‌ها نیست. قاسمی گفت: آقای لولا مثالی زد و گفت که آمریکایی‌ها وقتی می‌خواستند به عراق حمله کنند، مجوزی که از سازمان ملل دریافت کردند این بود که در عراق تونل‌هایی ساخته شده که در آن‌ها سلاح شیمیایی تولید می‌شود و ما برای از بین بردن این سلاح کشتار جمعی، می‌خواهیم به عراق حمله کنیم. ایشان می‌گفت که در آن مقطع یک برزیلی مسئول این کار در سازمان ملل بود و من از ایشان سوال کردم که آیا واقعاً چنین چیزی وجود دارد؟ ایشان گفت که اطلاعات ما اطلاعات آمریکایی‌ها هست و طبق این اطلاعات چنین چیزی وجود دارد. در سفری در سازمان ملل به آقای بوش پسر گفتم که شما می‌خواهید به عراق حمله کنید. آیا مطمئن هستید که چنین چیزی اتفاق افتاده است؟ می‌گفت آقای بوش آنچنان با اطمینان به من گفت، چنین چیزی وجود دارد که من فکر کردم یک بار خودش به عراق رفته و آن سلاح‌های شیمیایی را دیده و برگشته است.

توصیه سردار نقدی به سپاهیان و بسیجیان: از واکسن خارجی استفاده نکنید

سردار نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت در واکسیناسیون واکسن‌های خارجی کرونا مشارکت نخواهیم کرد. سردار نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: ما متولی امر بهداشت و درمان کشور نیستیم و در تصمیمات تخصصی این حوزه دخالت نمی‌کنیم؛ اما با توجه به توصیه متخصصان، تشکیک‌های جدی کارشناسان دنیا و سوابق بد برخی تولیدکنندگان کنونی واکسن کرونا، به پرسنل سپاه و بسیج تزریق واکسن‌های خارجی کرونا را به دلیل مکانیسم عمل خاص آن‌ها توصیه نمی‌کنیم. وی ادامه داد: در امر واکسیناسیون عمومی واکسن‌های وارداتی هم مشارکت نخواهیم کرد؛ البته برای عموم کشور تصمیم گیری با وزارت بهداشت است. اما اگر واکسن کرونای تولید داخل به مرحله واکسیناسیون عمومی برسد، با کمال میل حاضریم حماسه بسیج در ریشه‌کنی فلج اطفال را تکرار کنیم.

چرایی انتشار خبر‌های مربوط به دیدار احمدی‌نژاد با خاتمی و قالیباف!


شریف زاده درباره خبر دیدار احمدی نژاد و محمد خاتمی گفت: خبر ندارم و فکر هم نمی‌کنم. هرچه ما به انتخابات نزدیک می‌شویم شایعات زیادی شکل می‌گیرد که خیلی هایش خلاف واقع است و فقط برای گرم کردن بازار انتخابات و اهداف دیگر مطرح می‌شوند. در زمان انتخابات مجلس یازدهم هم مطرح شد که آقای احمدی نژاد و آقای قالیباف چهار دیدار با یکدیگر داشتند و درباره کاندیدا‌ها بحث کردند که چه کسانی بیایند، در حالی که همه اش کذب بود. حالا نیز شاید به خاطر کاهش واهمه از مشارکت مردم، چنین چیز‌هایی برای گرم کردن بازار انتخابات مطرح می‌شود.

۲۵میلیون نفر توان خرید گوشت ندارند

رحمت الله نوروزی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی می‌گوید شش دهک جامعه، یعنی بیش از۲۵ میلیون نفر، توان خرید گوشت را ندارند. این نماینده مجلس، کارگران، کارمندان و بازنشستگان را از جمله این گروه‌ها دانست. به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، مصرف گوشت قرمز در سال ۹۸ در میان طبقه متوسط جامعه به ‌نسبت سال ۹۵ بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است. علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: استاندارد سرانه مصرف گوشت در سطح جهان ۱۲ تا ۱۲/۵ کیلو در سال است که قبلا سرانه مصرف گوشت در ایران به همین میزان بود، اما کم کم به خاطر افزایش قیمت، کمبود بودجه و کاهش توان خرید مردم اکنون سرانه مصرف گوشت مردم در ایران به ۸ کیلو در سال رسیده است.

روایت هاشمی از مذاکره با آمریکا در دوره خاتمی

هاشمی رفسنجانی در خاطرات سال ۷۶ از مشورت خاتمی رئیس جمهور وقت با او در مورد مذاکره با آمریکا نوشته است. در قسمتی از خاطرات ششم دی ماه سال ۷۶ هاشمی رفسنجانی آمده است. در جلسه شورای مجمع تشخیص مصلحت، چند عنوان دیگر برای سیاست‌های کلی درامور اقتصادی تصویب شد. بعد از جلسه، آقای خاتمی، رئیس‌جمهور به دفترم آمد. خبر داد که پس از اظهارات ایشان در مورد صحبت با مردم آمریکا و جوسازی رسانه‌های غربی در خصوص تمایل ایران به مذاکره با آمریکا، پیامی از سوی دولت آمریکا- از طریق حافظ منافع‌شان، سوییس رسیده که اظهارآمادگی برای مذاکره کرده‌اند. موضوعات قابل طرح از سوی خودشان را نوشته‌اند و افرادشان را تعیین‌کرده‌اند. گفته‌اند، باید خبر مذاکرات هم داده شود و ایران هم هر موضوعی را بخواهد، می‌تواند مطرح کند؛ تقریباً همان چیزی‌که در اظهارات علنی گفته‌اند. برای کیفیت جواب، مشورت‌ کرد. گفتم، قبلاً نظر رهبری را بگیرند و سپس مذاکره کنیم.

کاندیداتوری لاریجانی برای ریاست جمهوری جدی شد؟

حامیان لاریجانی این روز‌ها گام‌های عملی را برای تحقق این هدف که نوعی زمینه چینی برای کاندیداتوری و افزایش احتمال پیروزی در انتخابات است، برداشته‌اند. هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم، بحث کاندیداتوری علی لاریجانی نیز جدی‌تر شده و به موضوعی فراتر از گمانه‌زنی بدل می‌شود. مبنای این گزاره، صرفا توجه رسانه‌ها در دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا به احتمال حضور رئیس پیشین مجلس در رقابت‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ یا اظهارنظر‌های برخی سیاسیون در این باره نیست.

شنیده‌های خبرنگار نامه نیوز حاکی از آن است که برخی حامیان لاریجانی در حال آماده سازی او برای ورود به این کارزار هستند. رایزنی‌های مورد نیاز را با گروه‌های مختلف سیاسی انجام داده و این طور که گفته می‌شود، دیدار‌های مهمی نیز با چهره‌های بانفوذ و اثرگذار هر دو جریان داشته‌اند. این رویکرد در راستای جلب حمایت همه طیف‌ها و گروه‌های سیاسی است که پیش‌تر هم توسط منصور حقیقت‌پور ـ در گفتگو با نامه نیوز ـ به عنوان پیش‌شرط علی لاریجانی برای کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ بیان شده بود. حامیان لاریجانی این روز‌ها گام‌های عملی را برای تحقق این هدف که نوعی زمینه چینی برای کاندیداتوری و افزایش احتمال پیروزی در انتخابات است، برداشته‌اند و از برخی چهره‌های سیاسی در هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا نیز بهره گرفته‌اند.

مرکز پژوهش‌ها: ۳۵درصد مردم زیر خط فقرند

مدیر کل دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه ۳۵ درصد مردم زیر خطر فقر هستند گفت: در دهک‌های یک تا سه، مصرف کالری کاهش یافته و همچنین مصرف گوشت با کاهش زیادی مواجه و تبدیل به مصرف مرغ و تخم مرغ شده است. موسی شهبازی مدیر کل دفترمطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس در نشستی در این مرکز اظهار کرد: میزان فقر در کشور ما به حدود ۳۵ درصد رسیده است؛ یعنی ۳۵ درصد مردم زیر خط فقر قرار دارند. وی افزود: میانگین مصرف کالا‌ها در سال‌های اخیر کاهش زیادی داشته است، به طوری که در دهک‌های یک تا سه، مصرف کالری کاهش یافته و همچنین مصرف گوشت کاهش یافته و تبدیل به مصرف مرغ و تخم مرغ شده است؛ به طوری که اکنون شاهد مصرف سرانه ۲۵ گرم گوشت قرمز در ماه توسط این سه دهک هستیم. شهبازی با اشاره به افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ گفت: از آبان ۹۸ تا آبان ۹۹، قیمت مرغ ۸۴ درصد و تخم مرغ ۸۸ درصد افزایش یافته است که همین امر نیز تهدیدی برای مصرف این دو محصول است.

ادعای وزیر سابق اطلاعات درباره عامل ترور شهید فخری‌زاده

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه عامل وابسته به رژیم صهیونسیتی ترور شهید فخری زاده دو ماه قبل از اجرای عملیات از کشور خارج شده بود، گفت: طبق اسناد موجود کاندیدایی که در سال ۸۸ پیش از آغاز شمارش آراء ادعای پیروزی کرد، دشمن پیش از انقلاب روی وی سرمایه‌گذاری کرده بود. حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ایام الله ۹ دی و سالروز شهادت سردار سلیمانی در مصلای سلمان فارسی اندیشه اظهار کرد: در خصوص شهادت شهید فخری زاده عامل ترور وابسته به رژیم صهیونیستی عملیات ترور را طراحی می‌کند و ۲ ماه قبل از اجرای عملیات از کشور خارج می‌شود. وی گفت: در خصوص ترور شهید فخری زاده برخی فقط نقاط ضعف موضوع را دیدند، اما باید ببینیم که چرا دشمن به دنبال ترور فخری زاده‌ها و سلیمانی‌هاست و این دلیلی جز قدرتمندی انقلاب اسلامی ندارد.

مدل جدیدی از خصوصی‌سازی؛ فروش کارخانه ۲۴۰۰ میلیارد تومانی به شش میلیارد!

احمد نادری، نماینده تهران در مجلس گفت: ماجرا از این قرار است که یک ابرمتهم ارزی حدود یک و نیم میلیارد دلار ارز می‌گیرد که از خارج کالای اساسی وارد کند؛ اما او پول را سریع به ریال تبدیل کرده و هیچ کالایی را وارد نمی‌کند. این پول در کشور چرخش کثیف داشته و با شش میلیارد تومان از آن کارخانه عظیم نیشکر هفت‌تپه را که ۲۴۰۰ میلیارد تومان می‌ارزیده، خریده است. یعنی در سال ۱۳۹۴، این شرکت را ۲۱۰ میلیارد تومان فروخته اند، اما این خریدار، نهایتا بیشتر از شش میلیارد تومان نداده. هفت‌تپه به جز کارخانه‌ها، ماشین‌آلات و ابزار‌ها ۳۰هزار هکتار زمین هم دارد.

ادعای نماینده مجلس؛ نفوذی‌ها و جاسوسان اطراف روحانی جاخوش کرده‌اند!

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به صحبت‌های برخی از مسئولین درباره FATF، اظهار کرد: متاسفانه شخص آقای روحانی دقتی در انتخاب اطرافیان خود در دولت ندارد. در نتیجه همیشه لانه بسیار بزرگ نفوذی‌ها و جاسوسان در اطراف آقای روحانی از ابتدای انقلاب تاکنون لانه و جا خوش کرده اند. وی ادامه داد: در زمان شورای عالی امنیت ملی هم که آقای روحانی حضور داشتند اگر نگاه شود متوجه حضور جاسوسان در اطراف ایشان می‌شدیم که تاکنون نیز ادامه دار است. نماینده مردم نجف آباد در مجلس با بیان اینکه عمد یا غیر عمد بودن چنین اتفاقاتی مشخص نیست و دستگاه‌های امنیتی باید این موضوع را پیگیری کنند، گفت: متاسفانه در کشور تعداد جاسوسان و نفوذی‌ها بسیار است. ابوترابی تصریح کرد: دشمن در بحث تحریم‌ها یک حلقه مفقوده در داخل دارد که می‌خواهد از طریق FATF به آن دست پیدا کند. از این روی، می‌خواهد بداند که مراودات مالی در داخل کشور چگونه در حال برقراری است تا بتواند آن را تحت نظر داشته باشد و همچنین بداند که نقاط ضعف کشور در کجاست. وی افزود: افراد نفوذی و برخی افراد در داخل عمد یا غیر عمد در داخل کشور به دنبال آن هستند که این حلقه مفقودی دشمن را در داخل به سرانجام برساند، ولی آن چیزی که مشخص است دانسته برخی‌ها در این دولت به دنبال این اقدام هستند.

تخفیف‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای غیرواقعی و کلاهبرداری است!

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: طبق بررسی ما بسیاری از تخفیف‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای غیرواقعی و در اصل گرانفروشی و کم‌فروشی است. گفته می‌شود برخی از این فروشگاه‌ها ضمن تبانی با کارخانه‌های تولیدکننده هم نرخ کالا را در کارخانه بالاتر از نرخ واقعی ثبت می‌کنند تا در فروشگاه مدعی ارائه تخفیف در فروش شوند و هم اینکه گاهی مشخصات ثبتی کالا از نظر وزن، کیفیت مواد اولیه و واسطه‌ای با مشخصات حقیقی کالا مطابقت ندارد؛ از این روی، تخفیف قیمت ارائه‌شده روی کالا در واقع یک تقلب است. /جوان آنلاین

طعنه سردار حجازی به آمریکا: سر رئیس‌جمهورتان کلاه گذاشتند

سردار حجازی: این تحلیل نیست و اطلاعات است که ما داریم که رژیم صهیونسیتی و کشور‌های مانند سعودی تلاش می‌کنند تا در روز‌های آخرِ ترامپ بحران و تنشی به بار بیاورند و به اهداف خود برسند. قطعا سیاست‌هایی که دولت آینده آمریکا به ظاهر اعلام کرده، به مذاق سعودی و اذنابش و رژیم صهیونسیتی خوش نیامده و آن‌ها می‌خواهند مانع‌تراشی کنند. این تجربه را مد نظر خود قرار دهند. آیا ندیدند در شهادت سلیمانی چه خطایی کردند و چه کلاه بزرگی بر سر رژیم و رییس‌جمهور آمریکا گذاشتند و اطلاعات غلط به او دادند و بار‌ها سرِ سردمداران آمریکایی کلاه رفته و اطلاعاتی که یک منافق یا مزدوری و یا وطن‌فروشی به آن‌ها داده تا آن‌ها اینگونه عمل کنند.

واکسن کرونا در ناصرخسرو وجود خارجی ندارد

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت: افراد سودجو و فرصت طلب با سوءاستفاده از نگرانی و نیاز مردم درخصوص واکسن کرونا در بسیاری از کشور‌ها در فضای مجازی و یا حتی بازار سیاه مبادرت به کلاهبرداری می‌کنند. اگر کالایی با برچسب واکسن کرونا و آنفلوآنزا در بازار سیاه یا فضای مجازی به فروش رسید، تقلبی است. /ایرنا

یک مسئولیت اساسی احمدی‌نژاد تخریب آیت‌الله هاشمی بود

محمدرضا باهنر می‌گوید: یکی از مسئولیت‌های اساسی خود آقای احمدی نژاد تخریب آقای هاشمی بود، ولی در نهایت آقای هاشمی در آخرین انتخاباتی که شرکت کرد و بعد از آن مرحوم شد در تهران رأی اول را آورد. محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت در بخشی از گفتگوی خود با خبرگزاری خبرآنلاین درباره آیت الله هاشمی گفت: ایشان یک دوره طولانی و تا زمان فوت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، آقای هاشمی استثنایی بود که مقامات زیادی را در نظام جمهوری اسلامی طی کرده بود و معتقدم هم لیاقت آن را داشت هم شم مدیریت و قدرت مدیریت آن را داشت. محمدرضا باهنر به حملات به آیت الله هاشمی از سوی طیف‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در دوره اصلاحات (سال ۷۸) آقای هاشمی خیلی تخریب شد. آن زمان می‌گفتند عالیجناب سرخ پوش و ... و به بهانه قتل‌های زنجیره‌ای او خیلی تخریب شد که عمده این تخریب‌ها در زمان دولت اصلاحات بود؛ یعنی نارنجک‌های اصلی آن زمان پرتاب شد. وی افزود: در زمان آقای احمدی نژاد، یکی از مسئولیت‌های اساسی خود آقای احمدی نژاد تخریب آقای هاشمی بود، ولی در نهایت آقای هاشمی در آخرین انتخاباتی که شرکت کرد و بعد از آن مرحوم شد، در تهران رأی اول را آورد؛ یعنی با اینکه یک زمانی بسیار به ایشان حمله شده بود، اما بالاخره مردم قدرشناس در زمان انتخابات خبرگان، آخرین انتخاباتی که ایشان شرکت کرد به ایشان رأی بالایی دادند؛ آن هم در شرایطی که عده‌ای از اصولگرایان از کاندیداتوری ایشان حمایت نکردند و فقط عده‌ای حمایت کردند.

توییتر پیام رهبری درباره واکسن‌های آمریکایی و فرانسوی را حذف کرد!

توییتر، پیام‌های صفحات رهبر انقلاب به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی درباره ابهامات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی حذف کرد! در این توییت از قول رهبر انقلاب نوشته شده بود: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. اگر آمریکا توانسته بود واکسن تولید کند، این افتضاح کرونایی برایش پیش نمی‌آمد. به فرانسه هم به علت سابقه خون‌های آلوده خوشبین نیستیم. البته از جا‌های دیگر اگر واکسن مطمئن تهیه کنند، هیچ اشکالی ندارد.»

عذرخواهی حجت‌الاسلام صدیقی از بیان مطالب غیردقیق درباره تغسیل آیت‌الله مصباح

چندی پیش حجت‌الاسلام صدیقی در گفت و گویی تلویزیونی روایتی از باز شدن چشمان آیت الله مصباح یزدی در هنگام غسل را مطرح کرد که با واکنش‌هایی همراه شد، اما در نهایت وی در سخنانی از بیان مطالب غیردقیق درباره تغسیل مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی عذرخواهی کرد. حجت‌الاسلام صدیقی در مراسم بزرگداشت حکیم مجاهد آیت‌الله مصباح در مسجد جامع قلهک درباره روایت خود از باز شدن چشمان آیت الله مصباح یزدی در هنگام غسل گفت: از روح بلند علامه مصباح، خانواده ایشان و مؤمنین که این سخنان موجب جسارت به آنان شد، با همه وجود عذرخواهی می‌کنم. وی ادامه داد: اولاً جا نداشت که من کرامت آیت‌الله مصباح را چنین چیزی بگویم، ثانیاً مطلب دقیق نبود. حجت‌الاسلام صدیقی گفت: کرامت آیت‌الله مصباح کتاب‌ها، سخنرانی‌ها، عمل صالح و فرزندان صالح ایشان است. وی تاکید کرد: علامه مصباح با آنکه فیلسوف و فقیه بود و شهرت جهانی داشت در برابر نایب امام زمان (عج) خود را همچون سرباز کوچک می‌دید. وی گفت: این ایثارها، ادب‌ها و تواضع‌ها کرامت است.

فرمانده سپاه: دیگر به برجام نیازی نداریم

سردار سلامی افزود: نظام ما قاعده‌ای به نام مردم و قائمه‌ای به نام رهبری دارد و بر این پایه استوار است و می‌بینید که آن‌ها تمام تمرکز خود را بر قائمه گذاشتند و تا او سخنی می‌گوید می‌ترسند و لرزه بر تنشان می‌آید و دست و پا می‌زنند حتی وقتی سخنی درباره واکسن می‌گوید، جنجال به راه می‌اندازند. اما نمی‌توانند آثار و نتایج این نفوذ کلام را بسنجند، زیرا این حکمت منطبق بر کلام طیبه است و از فهم آن‌ها خارج است. ولی فقیه تجسم کلام طیبه است و عمل سالم آن را رفعت می‌بخشد. وی با اشاره به وضعیت امروز دشمنان انقلاب اسلامی، گفت: دشمنان امروز گرفتارند حتی اندیشکده‌های خود آن‌ها می‌گویند آن‌ها امروز از درون در حال فروپاشی اند و می‌بینید که به جایی رسیده ایم از برجام بی نیاز شده ایم؛ چه امریکا برگردد و چه برنگردد و این وعده الهی است که هرچه توطئه کردند به خودشان برمی گردد و اکنون آن‌ها مایه استهزا و خنده همه عالم هستند و این مسیر ادامه دارد.

سعید محمد می‌خواهد شهردار بشود یا رئیس جمهور؟

جانمایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ مدتی است در حال شکل‌گیری است. کم‌کم معلوم می‌شود کدام شخصیت و چهره سیاسی دنبال کدام سمت و مقام است و چقدر احتمال دارد به آن برسد؛ اما به هر حال فعلا همه برای رسیدن به خواسته‌های خود در تلاشند و سعید محمد هم در این راستا در مسیر خود به پیش می‌رود. ابتدا گمانه‌زنی درباره سعید محمد مطرح بود که می‌خواهد خود را به «پاستور» برساند؛ هرچند همان زمان هم برخی منابع رسانه‌ای از بازی پیچیده او می‌گفتند و اینکه محمد بنا دارد با استفاده از فضای انتخابات ریاست‌جمهوری، خود را به عنوان گزینه شهرداری پایتخت مهیا کند و خود را به «بهشت» برساند. هرچه بود، اما حالا دیگر بنا به دلایلی صریح‌تر در این مسیر گام برمی‌دارد و در تلاش است تا خود را به شهرداری تهران برساند. البته شهرداری تهران خود می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای رسیدن به ریاست‌جمهوری. اما در این میان اختلاف‌نظر و تردید در جریان اصولگرایی بسیار است و این جریان هر روز با تصمیم و اتفاقی تازه روبه‌رو می‌شود که ممکن است همه برنامه‌ریزی‌های‌شان را به هم بریزد. شاید به همین خاطر، سعید محمد از هم‌اکنون برای بهشت برنامه ریخته، اما معلوم نیست تا سال بعد چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و او می‌تواند این خواسته خود را عملیاتی کند یا نه! /اعتماد

شرط کاندیداتوری رئیسی در انتخابات خرداد چیست؟

چهره سیاسی اصولگرا گفت: اگر رئیسی بخواهد وارد انتخابات ۱۴۰۰ شود، طبیعتا اصولگرایان باید تلاش بسیاری انجام دهند که رهبری را راضی کنند که منع را از روی رئیسی برای پذیرش مسئولیت دیگر بردارد. حمیدرضا ترقی در بخش از گفتگو با برنا در پاسخ به این که آیا اصولگرایان از آمدن رئیسی اطمینان دارند، گفت: خیر این گونه نیست مگر اینکه اصولگرایان بتوانند فشار زیادی بیاورند تا بتوانند، رضایت رئیسی را جلب کنند. او در این باره که، چون بسیاری از اصولگرایان بر این باورند اهمیت قوه مجریه بیش از قوه قضاییه است رئیسی بیاید بهتر است، اظهار کرد: به هر حال اگر رئیسی بخواهد وارد انتخابات ۱۴۰۰ شود طبیعتا اصولگرایان باید تلاش بسیاری انجام دهند که رهبری را راضی کنند که منع را از روی رئیسی برای پذیرش مسئولیت دیگر بردارند؛ بنابراین طبیعی است که کار مشکلی است. به هر حال رئیسی سرباز نظام است و در هر جایی که وظیفه باشد، خدمت می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۵
۲۵میلیون نفر توان خرید گوشت ندارند
مبارک آقایان باشه ، بقول خودشون که خوب عمل کردن منتها در جهت فقیر کردن ملت ، اونی هم که گفته 35 درصد ملت زیر خط فقر هستن خواب دیده ، خط فقر طبق گفته خود بانک مرکزی یچیزی حدود 10 میلیون در ماه هست که بر طبق اون 80 درصد جامعه زیر خط فقر هستن ، گوشت که نمیشه خرید بماند اون مرغی هم که فرمودین رو خیلیا دیگه نمیتونن بخرن ، برنج نمیتونن بخرن ، روغن نمیتونن بخرن ووو کلا دارن میمیرن
ما به خاتمی رای داده بودیم نمیدونستیم از هاشمی و بقیه هم باید اجازه بگیره برا کارهاش
"دیگر به برجام نیازی نداریم "متاسفانه حرفهای شعاری و پوپولیستی کشور رو به این وضع در آورده اگه بخواهیم روی حرفهای این بنده خدا حساب بکنیم یعنی تا ابد باید با همه بجنگیم.نکته دیگر اینکه چین و روسیه با کشورهای غربی چون نظام های مادی گرا هستند کنار خواهند آمد اما با کشورهایی که دارای نظام های ایدئولوژیک و بنیاد گرا مشکل دارند و اجازه نخواهند داد که چه از نظر اقتصادی و سیاسی و نظامی رشد بکنند و آنها را در فقر و بدبختی نگاه خواهند داشت زیرا در آینده ممکن است جلوی خود انها بایستند و به هیچ عنوان با آنها کنار نخواهند آمد. بنابراین روی حمایت چین و روسیه اصلا نمی شود حساب کرد.
یک مسئولیت اساسی احمدی‌نژاد تخریب آیت‌الله هاشمی بود
!!! تخریب هر کسی توسط سابقه و اعمال خودش انجام میشه نه توسط کسی دیگه. نه هاشمی اونموقع نه احمدی نژاد الان نیاز به تخریب شدن توسط کسی دیگه ندارند. سابقه اعمال مشعشعشان موجود هست و مردم خودشان قضاوت میکنند.
اگه حرف های احمدی نژاد درمورد هاشمی دروغ بود خب خیلی راحت میتونست بیاد دفاع کنه از خودش و نذاره تخریبی صورت بگیره. مگر اینکه دفاعی وجود نداشته باشه و واقعیت همونایی باشه که احمدی نژاد بیان کرد.
مسئولین کلاهشان را بالاتر بگذارند..! اقتصاد هجدهم دنیا باشی و 25 میلیون نفر توان خرید گوشت نداشته باشند!
وضعیت روبه بهبود امریکا رو در اجرای واکسیناسیون شاهد هستیم
یک نفر بگه منفعت چین از این قرارداد چیست؟ نکنه عاشق چشم و ابروی ایرانی ها شده. آقایانی که میگویند چین 500 میلیارد دلار در ایران سرمایه گذاری خواهد کرد، بگویند در عوض چقدر و چه چیز خواهد برد؟
مرکز پژوهش‌ها: ۳۵درصد مردم زیر خط فقرند
۲۵میلیون نفر توان خرید گوشت ندارند
وقتی آمار رسمی این است
آمار غیر رسمی قطعا بیشتر از اینها است
جهت ملاحظه دولتمردان که میگویند همه چیز آرام است من چقدر خوشحالم هستم
سردار معلوم است شما به برجام نیازی ندارید بودجه مورد نیاز شما همیشه تامین است. مردم در فلاکت هستند.
باوجود تبلیغات شبانه روزی و مصاحبه هاوپیشبینی های تماما مثبت وسفارشی برخی کارشناسان منجمله پیشبینی رسیدن شاخص کل بورس به دوونیم میلیون واحد امروز چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ شاخص کل بازهم به کانال یک میلیون ودویست هزارواحد سقوط کرد
بگذارید از تیترهای این بسته استفاده کنیم و به نتیجه برسیم: ۲۵ میلیون توانایی خرید گوشت ندارند.واکسن کرونا نداریم.به برجام نیاز نداریم چون به گفته سردار نقدی غرب هر روز از درون در حال فروپاشیدن است و لابد ما هم بر عکس در حال انسجام هرچه بیشتر. آقای رئیسی هم شرط ورودش برای ریاست جمهوری اجازه رهبری است شاید کاندیدای ریاست جمهوری بجای گرفتن اجازه نیازمند ارائه نمودن یک برنامه مشخص برای تهیه گوشت برای آن ۲۵ میلیون که ۴/۵ کیلو کمتر از بقیه جهان گوشت مصرف می کنند و تهیه واکسن کرونا برای ۸۰ میلیون که فعلا فقط برای خواص مهیا است و ایجاد شغل برای بیکاران است.
چه فضاحتی درست کردید ، چه فضاحتی
احتیاج به برجام را باید از زبان آن ۲۵ میلیون نفری که قدرت خرید گوشت را ندارند شنید نه از زبان فرمانده
اولین سقوط بورس درسال ۱۴۰۰
باوجود تبلیغات شبانه روزی شاخص کل بورس بازهم به کانال یک میلیون ودویست هزارواحدسقوط کرد
این بورس دیگه بورس بشونیست که نیست
شما به برجام مشخص هست نیازی نداری، نتیجه ی نیاز نداشتنتون به برجام دقیقا ۲۵ میلیون نفر هست که توانایی خرید گوشت و حتی مرغ را ندارند، این نتیجه ی حرفهای شماست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار