بازدید 17810
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

شرایط کرونایی کشور خوب نیست/ احتمال افزایش شهر‌های نارنجی و قرمز/ تهران در مرز نارنجی شدن/ تا پایان امسال واکسیناسیون را کامل می‌کنیم

سفر‌ها عامل افزایش بیماری است. کسانی که به هر دلیل در شهر‌های زرد و آبی سفر کردند متوجه باشند که دورهمی‌ها و عید دیدنی‌ها حتی بیش از سفر خطرناک است. مساله‌ای که باعث می‌شود افزایش بیماری صورت بگیرد، دورهمی در فضا‌های بسته است. اگر مجبور شدید دیداری صورت بگیرد، جایی باشد که تهویه مناسب داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۴۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲ 23 March 2021
تابناک اجتماعی«روند موارد ابتلا و بستری در برخی شهر‌ها از جمله تهران، ارومیه و برخی شهر‌های استان بوشهر، ایلام و اصفهان صعودی است و احتمال نارنجی شدن برخی از این شهر‌ها از جمله تهران وجود دارد.»

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گزارش زنده به مردم گفت: در تهران افزایش تدریجی بستری‌های کرونا را شاهد هستیم. روند صعودی است و احتمال نارنجی شدن وضعیت کرونا در تهران، فیروزکوه، دماوند و شهر پیشوا وجود دارد. موارد بستری افزایش یافته و روند صعودی نگران کننده است.

معاون وزارت بهداشت افزود: آخرین وضعیت کرونا در بسیاری از شهر‌ها نگران کننده است. به عنوان هشدار اعلام می‌کنیم که رعایت پروتکل‌ها و پرهیز از سفر و دورهمی بسیار مهم است. روند بستری کرونا در آذربایجان غربی و شهر ارومیه در حال افزایش است و احتمال قرمز شدن ارومیه وجود دارد. در خوانسار، گلپایگان و کاشان صعودی است و احتمال قرمز شدن خوانسار و نارنجی شدن گلپایگان وجود دارد.

وی افزود: در شهر‌های آبدانان، چرداول و دهلران در استان ایلام، روند موارد ابتلا و بستری کرونا صعودی است و احتمال نارنجی شدن آبدانان و چرداول و قرمز شدن دهلران وجود دارد؛ بنابراین باید به شدت مراقبت کرد. در استان بوشهر نیز شهر‌های گنگان و گناوه وضعیت خوبی ندارند و به سمت نارنجی پیش می‌روند. همچنین ایذه و بهبهان در استان خوزستان روند صعودی دارند. در سقز، بانه و بیجار نیز روند کرونا صعودی است و احتمال تغییر رنگ دارند.
 
شرایط کرونایی کشور خوب نیست/ احتمال افزایش شهرهای نارنجی و قرمز/ تهران در مرز نارنجی شدن

معاون «بهداشت» وزارت بهداشت در ادامه گفت: در هر صورت تجربه بیش از یکساله نشان می‌دهد، سفر‌ها عامل افزایش بیماری است. کسانی که به هر دلیل در شهر‌های زرد و آبی سفر کردند متوجه باشند که دورهمی‌ها و عید دیدنی‌ها حتی بیش از سفر خطرناک است. مساله‌ای که باعث می‌شود افزایش بیماری صورت بگیرد، دورهمی در فضا‌های بسته است؛ بنابراین، اگر مجبور شدید دیداری صورت بگیرد جایی باشد که تهویه مناسب داشته باشد، در صورت امکان در فضای باز دیدار‌ها صورت بگیرد یا در جایی باشد که تهویه مناسب هوا وجود دارد. حتما از ماسک استفاده کنید تا با رعایت این اصول، خطر ابتلا و انتقال بیماری کم شود؛ هرچند به صفر نمی‌رسد.

وی افزود: سعی کنید در شهر‌هایی که به سمت قرمز و نارنجی شدن می‌روند سفر نکنید. اگر به این شهر‌ها سفر کرده اید، به سرعت برگردید و این مناطق را ترک کنید. از شروع این پاندمی همواره توصیه کرده ایم از سفر رفتن پرهیز کنید. تجمع، تردد و تهویه نامناسب، سه عامل اصلی افزایش شیوع کرونا و بیماری کووید۱۹ است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه گفت: قبل از شروع سال از مردم خواهش کردیم و همچنان خواهش می‌کنیم، علاوه بر اینکه پروتکل‌ها را رعایت می‌کنید، برای سفر برنامه ریزی نکنید، زیرا سفر نقش مهمی در افزایش شیوع بیماری دارد و با توجه به گردش ویروس جهش یافته در کشور، وضعیت نگران کننده است و افزایش تردد و سفر باعث می‌شود، ویروس جهش یافته که خطرناک‌تر است در کشور قالب شود.

وی افزود: باز هم از مردم می‌خواهیم به سفر نروند و اگر رفته اند سریعتر برگردند. امیدواریم مردم در سال جدید بیشتر پروتکل‌ها را رعایت کنند، تا تجربه‌های تلخ گذشته تکرار نشود. حتما تا پایان امسال (سال ۱۴۰۰) واکسیناسیون کامل کرونا را برای مردم انجام می‌دهیم. البته تا آن موقع زمان کمی نیست و اگر مردم تا آن زمان پروتکل‌ها را خوب رعایت نکنند، موارد کرونا افزایش می‌یابد.

رئیسی گفت: حتما همه مردم در پای سفره‌های عید برای سلامت هموطنان دعا کرده اند. امیدواریم امسال سالی باشد که از این ویروس نجات پیدا کنیم. سال گذشته، سال همت، پشتکار، همدلی و همصدایی مردم با فرزندان خودشان در حوزه سلامت بود و همکاری خوبی انجام شد. امیدوارم در سال جدید نیز مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کمک کنند تا وضعیت رو به بهبودی برود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۱
خودتون جاده ها رو باز گذاشتین واکسیناسیون هم که خبری نیست فقط بلدین بگین مردم مقصرن؟ مدیریت داغون شما هیچ تاثیری نداره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
جاده باز ولی میگن خودتون صاحب اختیارین. ما میگیم نرید. اما شعور ملت کفاف این توصیه رو تداره. معلومه که خودمون مقصریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
ناشناس ۱۵:۴۸ احتمال زیاد از افراد ستاد کرونا هستی
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
ناشناس 15:48 ؛ مردم به اندازه کافی شعور دارند ولی تا کی میشه تو خونه نشست و در و دیوار را نگاه کرد به امید سه ماه دیگه که واکسن ایرانی تولید بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
با گذاشتند تا ایمنی جمعی توسط ابتلا به ویروس ایجاد بشه و برای انتخابات مردم دیگه مشکلی نداشته باشند. مردم هم که ماشاالله بی فکر و بی آنکه رعایت کنند تو جاده ها هستند و خلاصه با این تفکر همکاری لازم را انجام می‌دهد.

آهای مردم، هیچکسی غیر خودتون به فکر خودتون نیست. پس لطفاً اول به خودتون رحم کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
مردم اگر شعور کافی داشتند رعایت میکردم پروتکل ها را، ولی عدم رعایتشون نشان دهنده ی بی شعوری و درک ناصحیح از شرایط فعلیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
15:48 چقدی میگیری بابت جنگ سایبریت عمو
تابناک که هیچی بما نداد این همه سالو
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
ستاد کرونا اگر واقعا میخواست جلوی افزایش کرونا را بگیر از
اول عید ترددهای غیر بومی را ممنوع میکرد ولی حقا نمیخواهند اوضاع آرام باشد حتی در کرونا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
مگر قرار نبود تا نوروز ، دو میلیون نفر را واکسینه کنید ؟
پس چطور شد ؟
کدام قول سما درست در آمده؟
با وجود شما شرایط هیچ چیز غیر از شرایط خودتان خوب نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
هیچ چیز بجز اخبار نومیدانه از ستاد مبارزه با کرونا شنیده نمی شود. بجای این حرفها، در تهیه واکسن کوشا باشید
مردم دیگر اعتماد خود را از دست داده اند
اینها رو باید قبل منع نکردن سفر فکرشو میکردین که مثل همیشه از فکرکردن عاجزید مردم رو مستقیم میفرستید پای مرگ .....واکسن تایید شده فوری حق مسلم ماست
دقت کنند که در کنترل و واکسیناسیون کرونا نتوانستید ، کار مهم و درستی انجام دهید
به جای مقصر جلوه دادن مردم به فکر واکسیناسیون واقعی باشین
با چی واکسیناسون رو کامل میکنی
با واکسنی که 95 درصد قدرت پیشگیری داره یا با آب مقطر
تا پایان آتش سوزی، آتش را خاموش خواهیم کرد... واقعا مفهوم واکسن و زمان انجام آن را نمیدانید؟ شما واکسن هم نزنید، سال دیگه خود کرونا تمام شده است.
فکر کنم با این همه پیشرفت از آخر اول بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
فعلا جا داریم،شکرخدا یه قبیله آدمخوار توهندوستانه فعلا اونا ازما عقبترن
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
ته اقا ،۱۸ همین هستیم میریم که اول بشیم و جهان را بگیریم!!!
واقعا چرا مسوولین هیچ محدودیتی اعمال نمی کنند وقتی که خیلی از مردم درک رعایت پروتوکل ها را ندارند و به شهرها هجوم می آورند ؟؟
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
عزیزم این مشگلات کرونا بیشترش فقر است چه مردم و چه دولت برای همین راحت نمی شود کنترل کرد
اکثر مردم تهران که از شهر رفتن بیرون . با این حساب تهران نباید نارنجی بشه. یه چیزی بگو با عقل جور در بیاد. اون موقع که همه ساکنین تهران داخل تهران بودن نارنجی نبود حالا که راهو باز گذاشتید و همه رفتن میگید نارنجی شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
ضمن تبریک سال نو .تغییر رنگ یه شهر با دو روز نبودن اتفاق نمی افته این زیاد شدن ها مربوط به آخراسفندکه تو بازار و خیابون پر آدم بود که خودشو الان داره نشون میده .
اولا واکسن در زمان مناسب کارایی داره وگرنه نوش دارو بعد مرگه دوما شماواکسیناسیون رو تمام کن بعد بیا اعلام کن نه وگرنه حرف مفته که مالیات هم نداره
خیلی اشتباه کردید که رنگ بندی کردید شهرها رو و سفر به آبی و زرد رو آزاد گذاشتید که حالا به غلط کردن بیافتید و بگید فلان شهر که تا دیروز زرد بود الان نارنجی شده و مسافران این شهرها باید برگردن شهر خودشون!
«حتما تا پایان امسال (سال ۱۴۰۰) واکسیناسیون کامل کرونا را برای مردم انجام می‌دهیم...»

نشد هم نشد، داداش! اینقدر خودتو اذیت نکن. مگه همین یه هفته به عید که گفتی تا آخر سال 99 یک میلیون نفر واکسینه خواهند شد و این کار انجام نشد ما چیزی گفتیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
ما بقوت الهی قبل از دیگران مصون میشیم ،اونم مصونیت طبیعی است!!!
بجای روضه خوانی واکسیناسیون رو شروع کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
بهتره با این واکسن های آزمایشی و بی اعتبار شروع نکنند ،که تلفات بالا خر میره.
وقتی اداره امور دست پزشکان باشه همینه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
کدام پزشکان ،پزشکان با مدرک چاپ کرده و یا پزشکان گیاهی!
شرایط کرونایی کشور خوب نیست
شرایط اقتصادی کشور خوب نیست
شرایط تامین میوه و مرغ و تخم مرغ خوب نیست
شرایط آب و هوایی احتمال سیل دارد خوب نیست
شرایط سیاسی کشور خوب نیست
....
ه‌رغم تاکیدات فراوان مبنی بر کنترل و ممنوعیت سفر به استان‌های کشور برای کنترل بیماری کرونا نه تنها تعداد مسافران کاهش نیافته، بلکه شاهد افزایش تعداد مبتلایان و تغییر چهره کرونا در شهرستان های استان هستیم به طوری‌که تردد‌های فراوان باعث تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها باشد.
یا باید کمک‌ مالی بابت بیکاری بدهید و قرنطینه کنید یا همه چیز ازاد باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
در این موصوع ما طرف آزادی هستیم!
چنددرصد مردمتون رو واکسینه کردین؟
فقط بلدین بگین بمونین تو خونه؟
بخدا بعد از بهمن ۸۸ من پدر ومادرم روفقط یبار دیدم فاصله مون هم ۳ساعته بجایی که هی بگین بشینین توخونه واکسن بیارین.اینم عید با زن ودخترم نشستیم توخونه و تکون نخوردیم.باافسردگی چه کنیم.
پس این ستا ملی کرونا و قرارگاه عملیاتی مربوطه کارشون چیه که این وضعیت را داریم؟! این تدبیر کجاست؟! این مدیریت کجاست؟!
ارومیه نارنجی است دیروز بنده زنگ زدم پرسیدم فرمودند که زیاد سخت نمیگیرند دیگر چه امیدی داشته باشیم
خوب اصلا مهم نیست مردم میرن مسافرت چون هنوز بهشت زهرا ظرفیت های زیادی داره و تکمیل نشده. البته ما هم مثل سال قبل تو خونه قرنطینه هستیم و رعایت میکنیم و افرادی هم که رعایت نمی کنند یا قبل از رسیدن به بیمارستان فوت می کنند یا در بیمارستان به علت امکانات کم و نبود تخت فوت می کنند.
من منطق دولت را نمی فهمم.. با این اوصاف قطعا تا دو هفته دیگه درحالت خوشبینانه معادل 5 و بدبینانه 20 برابر کرونای انگلیسی در خوزستان، در کل کشور شیوع خواهیم داشت که باید حدود 200 تا 1000 نفر تلفات روزانه باشد. حالا یا دولت اینقدر خوشبین است که فکر نمی کند اینطور شود. یا خودش را عمدا برای بدترین فشارهای قابل تصور آماده کرده است
خدا رحم کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
دولت حتی تدارکتچی هم نیست!
جناب تو فعلا شروع کن واکسیناسیون رو بعد از تاریخ پایانش بگو
بزک‌ نمیر بهار می آید
قرنطینه که مال زمان جنگ دوم بود واکسن هم پول نداریم‌بخریم میگیم‌ پیف پیف، زورمون به مردم که می رسه
یعنی دورهمی خانوادگی از دورهمی صدها هزار نفری 22 بهمن خطرناکتر بود؟
کیش الان مملو از جمعیته ،،جای به این کوچکی بعضی از افراد اونجا تا سه بار کرونا گرفتند . کدوم پروتکل داره اعمال میشه ، پروازها با همه ی سفارشات مبنی برنصف فروختن صندلی ، رعایت نشده و پر تا پر آدم نشسته .متاسفم
شرایط کرونایی کشور خوب نیست
شرایط اقتصادی کشور خوب نیست
و......
بابا شما اصلا برا چی هستید ...
واکسن چه شد؟ واکسن تایید شده !
منظورش اینه از پایان امسال شروع میکنیم..
چرا واکسن معتبر از امریکا و اروپا وارد نمی کنید.
چقدر شمرون شلوع و کثیف شده

تمام خیابونها و کوچه های باریک از دو طرف برجهای وحشتناک و زشت
خیابونها پر از ماشین و هوا آلوده و اجناس چند برابر قیمت واقعی



از فضای سبز دیگه خبری نیست و شمرون کاملا خشک شده
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی