بازدید 7468
۳

هشدار پنتاگون به هند: اس۴۰۰ بخرید تحریم می‌شوید

وزیر دفاع آمریکا در دیدارش با رهبران هند بطور تلویحی اشاره کرد که خرید موشک‌های پیشرفته روسی توسط هند می تواند باعث تحریم‌های آمریکا علیه هند شود.
کد خبر: ۱۰۴۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ 21 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از پولتیکو، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با راجنات سینگ، همتای هندی خود مساله خرید موشک‌های اس ۴۰۰ از روسیه را به تبادل نظر گذاشت.

آستین به خبرنگاران در مورد برنامه هند برای دسترسی به اس ۴۰۰ روسی گفت: ما مطمئناً از همه متحدان و شرکای خود می‌خواهیم که از تجهیزات روسی دور شوند ... و واقعاً از هر نوع خریدهایی که موجب تحریم از جانب ما شود ، خودداری کنند.

وی با این حال تاکید کرد که روسیه هنوز این سیستم‌ها را به دهلی نو تحویل نداده است. او گفت: ما از این واقعیت مطلع هستیم که هند علاقه‌مند به دستیابی به این سیستم‌ها است اما "آنها هنوز سیستم S-۴۰۰ را به دست نیاورده اند ، بنابراین هیچ دلیلی برای تحریم وجود ندارد.

آمریکا در سالهای اخیر با سفرهای مکرر و افزایش فروش تسلیحات و همکاری نظامی تلاش کرده است هند را از مدار روسیه و چین خارج کند. اما خرید S-۴۰۰ توسط هند می تواند نقطه مهمی باشد ، خصوصاً پس از آنکه کنگره آمریکا، ترکیه را به دلیل دستیابی به همان سیستم تحریم کرد.

مقام‌های آمریکا می گویند S-۴۰۰ با سیستم‌های دفاعی آمریکا همخوانی ندارد و می‌تواند برای جمع آوری اطلاعات استفاده شود. آنها به ویژه نگران استفاده روسیه از S-۴۰۰ برای آگاهی از توانایی‌های پیشرفته جنگنده F-۳۵ هستند.
سناتور باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا آستین را تحت فشار قرار داده تا موضوع را با مقامات هندی مطرح کند. او از رئیس پنتاگون خواست که مخالفت دولت بایدن را با معامله S-۴۰۰ روشن کند. منندز در نامه اخیر خود به آستین نوشت: "اگر هندوستان تصمیم به خرید S-۴۰۰ بگیرد ، یک معامله قابل توجه و در نتیجه قابل مجازاتی براساس قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق مجازات خواهد بود. منندز ادامه داد: این همچنین توانایی هند برای همکاری با آمریکا در زمینه توسعه و تهیه فن آوری حساس نظامی را محدود می‌کند. من انتظار دارم که در گفتگو با همتایان هندی خود همه این چالش‌ها را روشن کنید."

این قانون فضای لازم را برای وزیر امور خارجه برای لغو تحریم‌ها برای هر کشوری که تجهیزات روسی خریداری می‌کند ، فراهم می کند. آستین خاطرنشان کرد که ایالات متحده با کشورهایی کار می کند که "هر از گاهی" تجهیزات روسی را کار می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
به امریکا چه ربطی داره، میخواید هند هم سیستم ناکارمد پاترویت بخره به جای اس 400؟؟؟ شاید هم نگران این هستید که هواپیمای اف 35 ابروش بره
مرگ بر امریکا
پس حتما ميخرن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار