بازدید 14672

نمایندگان مجلس چقدر حقوق می‌گیرند؟

فرهنگی تصریح کرد: «با توجه به فضایی که در ارتباط با خودروهای نمایندگان به وجود آمد، مقرر شد که خودرو در مالکیت مجلس بماند و نمایندگان به صورت امانی این خودروها را در اختیار داشته باشند.»
کد خبر: ۱۰۴۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 16 March 2021

به گزارش تابناک، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت است حقوق نمایندگان حدود ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومان است.

پیش از این بارها درباره ردیف های مختلف برای نمایندگان و مزایای فراوان آنها گزارش هایی منتشر شده بود.

۱۶ تیرماه، حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار، اعلام کرد: "اولین حقوق نمایندگی ۱۱ میلیون تومان به علاوه ۲۰۰ میلیون تومان بابت مسکن و ۲۰ میلیون تومان هم برای سایر هزینه‌ها به حساب ما واریز شد."

البته ظاهرا نمایندگان تهران رقم بیشتری را برای سایر هزینه های خود دریافت می کنند.

غیر از این هر نماینده تسهیلات ویژه خرید خودرو نیز دریافت کرده است. نمایندگان این دوره خودرو دنا پلاس دریافت کردند.

سایر هزینه ها مربوط به حق دفتر و کارمندان است.

امروز محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس امروز (سه شنبه) در حاشیه جلسه علنی مجلس با اشاره به بحث حقوق نمایندگی اشاره کرد و گفت: " یکی از همکاران هزینه‌های نمایندگان و همچنین مسائل مربوط به حقوق آنها را در نامه‌ای منتشر کرده است. بخشی از این گزارش درست است زیرا دفاتری که نمایندگان در سراسر کشور دارند بعضاً برای بررسی چند حوزه انتخابیه است و مانند همه دستگاه‌های اجرایی این هزینه‌ها جهت مصارف دفاتر هزینه می‌شود اما حقوق نمایندگان حدود ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومان است."

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس یادآور شد: «هیچکدام از نمایندگان از هزینه دفاتر برای مصارف شخصی استفاده نمی‌کنند، موضوعاتی مانند مسکن و خودروی نمایندگان نیز در این نامه عنوان شده است که قبلاً در ارتباط با آنها توضیح داده شده است. همه نمایندگان هزینه مسکن را دریافت نکرده‌اند، همه نمایندگان نیز خودرو را تحویل نگرفته‌اند و نمایندگانی که نیاز داشتند برای اسکان در یک مسکن، هزینه‌ای در اختیارشان قرار داده شد.»

فرهنگی تصریح کرد: «با توجه به فضایی که در ارتباط با خودروهای نمایندگان به وجود آمد، مقرر شد که خودرو در مالکیت مجلس بماند و نمایندگان به صورت امانی این خودروها را در اختیار داشته باشند.»

وی با تاکید بر اینکه مجلس از هرگونه شفافیتی استقبال می‌کند اما این شفافیت باید دقیق و منطبق بر واقعیات باشد، گفت: رویه مجلس شورای اسلامی درباره دفاتر نمایندگان مانند دستگاه‌های اجرایی در کشور است، مدیران کل در شهرستان‌ها برای هزینه ساختمان، خودرو و کارمندان خود مبالغی را دریافت می‌کنند.

او با اشاره به موضوع حق مسکن نمایندگان نیز اظهار کرد: "همه نمایندگان از این حق مسکن استفاده نکردند و تنها وکلایی که در تهران منزلی برای اسکان نداشتند، حق مسکن را دریافت کردند."

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: «بعد از شفافیت یک موضوع، نباید ابهامی را در اذهان عمومی به وجود آورد، بنابراین مبالغی بر اساس تعداد دفاتر نمایندگان در چند شهرستان در یک کارتی غیر از حقوق آنها واریز می‌شود که باید تنها برای مصارف دفاتر و کارمندان هزینه شود.»

منبع: مهر
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۲
طبق قانون کار دو میلیون و ششصد هزار تومان !!!
کاش میشد بجای حقوق از دریافتی سخن میگفتید شامل تمام پولهایی که بابت اضافه کاری مسکن ماموریت و پاداش و حق شرکت در جلسات غیر از مجلس دریافتی از دانشگاهها و هیات مدیره شرکتها و بانکها و.... دریافت میکنند تا پیاده شدن شفافیت واقعی راه طولانی و سختی در پیش لست
خدایی کم میگیرن.این نمایندگی برای این بنده خداها خیلی گرونتر درامده.میدونی چقدر باید خرج کنند تا بیان تو مجلس؟ با این حقوق بعید میدونم دوباره اینا کاندید بشن.
البته 5000000 میلیون تومان هم زیرمیزی .
به قول ترامپ
نمايندگان اصلا به حقوق مجلس احتياجي ندارند!!!!


چون از قبل ( با كسره ق )نمايندگي و هداياي زير ميزي كه بابت كار چاق كني ها شون دريافت ميكنن هزار برابر حقوق مصوب شونه.................................
بیهوده به نمایندگان تهمت نزنید.این وکلای « مردم» طبق فرمایشات اسلام ، همانند پایین ترین طبقات جامعه زندگی می کنند تا درد آنان را بفهمند.فقط ما که ۳۳ برابر آنان حقوق می گیریم این تضیع حق خادمین ملت است.البته به برخی نمایندگانش به غیر از نمایندگان استان تهران، که در تهران مسکن ندارند وجه ناقابلی واریز میشه. راستی، زبانم سرخ است شاید از کرونا باشد.
آدم دلش به حال نمایندگان می سوزه!! چند میلیارد هزینه برای نماینده شدن. اونوقت حقوق چند غازی.. ما را هالو فرض کردید......
فقط این رئیس شان که کاری بلد نیست انجام بده .هی به دولت گیر میده.. خوب عزیز من اگه طرحی برای رفاه مردم نداری. برو بشین خونت مثل ما از دولت گله کن.
مثلا شما منتخب مردم هستید......
خدایا با که گویم شکویه بی همزبانی را
حقوق اصل قضیه نیست ببینید در این چهارسال لاتاری مجلس زندگی خودشان و فک و فامیلشان از این رو به آأن رو می شود بعد می گویند فساد سیستماتیک نداریم و سیاه نمایی است!!!!
حالا این یک نماینده فکستنی مجلس انتصابی است تصور کنید بقیه پست های اتصابی چقدر ثروت اندوزی می کنند و هیچ کسی هم نیست یقه آنها را بگیرد.
باشه شوما راست ميگين.
اگر بودجه سال آینده مجلس را در نظر بگیریم وفرض کنیم که مجلس هم حدود 200نفر نیروی خدماتی داشته باشد به هر نماینده ماهیانه 230میلیون ماهیانه حقوق می گیرد
یعنی باور کنیم که نمایندگان عزیز برای ۴۸ ماه حقوق نمایندگی که حدودا ۵۰۰ میلیون میشود با رقابت و صرف هزینه های گاها چند میلیاردی در انتخابات وارد مجلس میشوند تا ۵۰۰ میلیون بدست بیاورند آنهم در ۴ سال؟!!!!
مرغ پخته هم خنده اش میگیره
فرهنگی تصریح کرد: «با توجه به فضایی که در ارتباط با خودروهای نمایندگان به وجود آمد، مقرر شد که خودرو در مالکیت مجلس بماند و نمایندگان به صورت امانی این خودروها را در اختیار داشته باشند.» !!!!!!!!!!!
نگران نباش بعدا که آب از آسیاب افتاد سند دنا پلاس هم به نامتون میخوره و مخالفان این کارهای نمایندگان مجلس، آب رو اونجایی بریزن که میسوزه
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی