بازدید 6075
۴

قالیباف: مجلس باید در همه بخش‌ها نقش آفرینی کند

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در مجلس بر شفاف سازی و هوشمند سازی امور تاکید داریم، گفت: مجلس در نظارت بر مسئولیت های اجتماعی در همه بخش‌های کشور باید نقش آفرینی کند.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۱ 16 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد باقر قالیباف در نخستین همایش ملی هوای نو، گفت: ما در مجلس شورای اسلامی به موضوع مهم مردم محوری به ویژه در دو موضوع فرهنگ و اقتصاد تاکید داریم، چرا که بر این باوریم پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه نقش و حضور فعال مردم در همه عرصه‌ها بود.

به گفته رییس مجلس شورای اسلامی، اولین مشکل کشور پول نیست بلکه مدیریت است، چرا که ما نه بلد هستیم چگونه پول در بیاریم و نه بلد هستیم که این پول را چگونه خرج کنیم.

قالیباف با بیان اینکه بحث سازماندهی فضای مجازی در دستور کار مجلس قرار دارد و کارهای آن در کمیسیون‌های مجلس در حال پیگیری است اظهارداشت: حتماً فضای مجازی را از حالتی که سیاستی بر آن اعمال نباشد خارج می کنیم و خروجی آن را در سال آینده شاهد خواهید بود.

وی گفت: من برای اختصاص ردیف بودجه برای تشکل‌های مردمی، هم موافق و هم مخالف هستم چرا که معتقدم اگر بند ناف تشکل‌های مردمی به دولت گره بخورد ویروسی خواهد بود که این تشکل ها را بدعادت می کند، در حالی که ما نیاز به حلقه های میانی برای این منظور خواهیم داشت تا این بودجه را مدیریت کنیم.

قالیباف، چالش بزرگ کشور را چالش فرهنگی دانست و تاکید کرد: ما سعی می‌کنیم در مجلس، گوش شنوایی برای تشکل‌های مردمی که تبلور انسجام مردمی است داشته باشیم و از تشکیل آنان استقبال می‌کنیم.

رییس قوه مقننه یادآور شد: در بودجه سال آینده ۲۲۰۰ نقطه محروم کشور را شناسایی کردیم و علاوه بر اختصاص اعتبارات، اجازه ورود گروه‌های جهادی برای محرومیت زدایی در این بخش‌ها را نیز صادر کردیم.

قالیباف با گلایه از نظام بروکراسی بی‌ربط در کشور گفت: متاسفانه هیچ‌کس هم حریف این بروکراسی نیست و تنها راه برون رفت از این وضعیت، توجه به بحث «مردم باوری» و تشکل های جهادی است.

رییس مجلس با بیان اینکه ما نباید در کارهای فرهنگی خودجوش مداخله داشته باشیم پیشنهاد کرد: دبیرخانه تشکل های مردمی با فراکسیون گام دوم مجلس شورای اسلامی در ارتباط باشد تا بتوان کارهای مهمی در این حوزه انجام داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴
اول اینکه ایشون پول درآوردن را خوب بلد هستند.دوم اینکه ایشون بدونند مجلس کارش مشخصه پس نباز نیست در همه امور دخالت کند.
یعنی میخان به همه سیلی بزنن؟؟!!
سلام لطفا به قانون ظالمانه و سراسر بخل و خود خواهی سازمان مدیریت اسفند سال 93 مبنی بر ممنوعیت درح مدرک تحصیلی برای دومین بار ورود کنید و این حق کارمندان دولت را از این دولت اشرافی و خودخواه بگیرید
فقط نظارت میدانی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی