بازدید 6352

درگیری مرگبار با قاچاقچیان سوخت در آب های مرزی

کد خبر: ۱۰۴۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳ 14 March 2021

فرمانده مرزبانی هرمزگان از درگیری مرزبانان در میناب و کشته شدن یک نفر از اهالی کوهستک شهرستان سیریک در آب‌های استان خبر داد.

به‌ گزارش مرزبانی هرمزگان سردار حسین دهکی در تشریح این ماجرا گفت: مرزبانان هنگام پایش نوار مرزی و گشتزنی در حوزه استحفاظی در سواحل سیریک و در نزدیکی بندر کوهستک به چندین فروند شناورفعال در قاچاق سوخت که به‌صورت سازمان یافته از مرزهای آبی کشور خارج شده بودند، برخورد کردند.

قاچاقچیان برای فرار از چنگال قانون، با پرتاب سنگ، چوب، اشیای برنده و راکت‌های آتش زا سعی در آتش زدن شناور سازمانی و آسیب رساندن به عوامل گشت دریایی را داشتند که مأموران مرزبانی با استفاده از قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هوایی کردند.

به گفته سرهنگ دهکی در این درگیری مرزبانان برای متوقف کردن شناور قاچاقچیان به سمت موتور شناور تیراندازی کردند که اصابت گلوله به یک نفر از خدمه منجر به کشته شدن وی شد.

حمله به مرزبانی کوهستک

فرمانده مرزبانی استان با اشاره به انتشار مطالب و اخبار تحریک‌آمیز توسط رسانه‌های معاند در فضای مجازی، گفت: متأسفانه برخی از افراد ناآگاه تحت تأثیر همین مطالب به مقر مرزبانان هرمزگان در اسکله بندر کوهستک حمله‌ور شدند.

سردار دهکی تأیید کرد: در این حمله به تعدادی از شناورهای سازمانی و تجهیزات دریابانی و همچنین خودروهای مردم عادی و شرکت نفت آسیب وارد شد و چند نفر از مرزبانان بشدت مجروح شدند که درحال حاضر تحت درمان قرار دارند.

این مقام ارشد مرزبانی در استان تصریح کرد: متأسفانه افراد غافل و ناآگاه با تحریک عوامل معاند به بخش‌های مختلف اسکله و تجهیزات دولتی آسیب جدی رساندند. باتلاش مرزبانان درگیری در حوالی عصر جمعه به پایان رسید و درحال حاضر آرامش در منطقه برقرار است.

به‌گفته فرمانده مرزبانی هرمزگان برخی رسانه‌های معاند با سوختبر معرفی کردن افراد قاچاقچی قصد مظلوم نمایی دارند و در قبال قاچاق میلیون‌ها لیتر سوخت که سرمایه ملی است و دهن کجی این افراد به قانون و تعرض به مأموران مرزبانی سکوت مرگباری می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر