بازدید 6040
مدیرعامل شرکت تامین آب اصفهان صفه:

شركت فولاد مباركه سهم مهمی در طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان دارد

مدیرعامل شرکت تامین آب اصفهان صفه گفت: در عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان شرکت فولاد مبارکه به عنوان مهمترین سهامدار این شرکت سهم مهمی در پیشبرد این ابرپروژه دارد.
کد خبر: ۱۰۴۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ 13 March 2021

شركت فولاد مباركه سهم مهمی در طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان دارد

سید محمود حسینی درباره عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان اظهار داشت: شرکت تامین آب اصفهان صفه در دی ماه ۹۷ پس از هماهنگی با ایمیدرو و شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس به جنوب شرق کشور اعم از هرمزگان، گل گهر، مس سرچشمه و فولادچادرملو شکل گرفت.

وی افزود: در حال حاضر سهامداران عمده شرکت تامین آب اصفهان صفه شرکت فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان، ذوب آهن، شهرداری اصفهان، اتاق بازرگانی و سازمان همیاری شهرداری های اصفهان است.

مدیرعامل شرکت تامین آب اصفهان صفه با اشاره به اساسنامه این شرکت تصریح کرد: اساسنامه شرکت تامین آب اصفهان صفه اجازه فعالیت های مختلف تامین آب صرفا با اهداف صنعتی و معدنی را از منابع درون سرزمینی و برون سرزمینی در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد: طرح انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان در راستای تامین کمبود نیاز آبی صنعت استان اصفهان است و این انتقال آب در هفت مسیر توسط شرکت مشاوره ای «طوس آب» از ابعاد مختلف نظیر هزینه و قیمت تمام شده و زمان اجرا بررسی شد تا در نهایت مسیری که از نظر آبگیر و آب شیرین کن با شرکت خلیج فارس مشترک است، انتخاب شد.

حسینی با اشاره به اینکه ۳۸۰ کیلومتر از مسیر انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان با شرکت خلیج فارس مشترک است، گفت: در حال حاضر شرکت مهندسین مشاور یکم به عنوان مشاور و شرکت زاینداّب به عنوان مدیر طرح انتخاب شده اند و مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: روز یکشنبه، ۲۴ اسفندماه، دوقسمت از خط اول از گل گهر تا مس سرچشمه و از مس سرچشمه به چادرملو اردکان توسط رئیس جمهور افتتاح می شود و عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان و خراسان رضوی هم آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت تامین آب اصفهان صفه در ادامه گفت: شرکت فولاد مبارکه سهم مهم و قابل توجهی از این پروژه را بر عهده دارد و از هفت سهامدار موجود، دو سهامدار به این شرکت تعلق دارند.

وی افزود: مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از ابتدای کار همواره با راهبری و هدایت به عنوان رئیس هیئت مدیره از این پروژه حمایت کردند و انسجام بخشی ها به همت مدیریت شرکت فولاد مبارکه انجام شد.

حسینی تعریف بازه ۵ ساله برای این ابرپروژه را معقولانه توصیف کرد وگفت: پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استانهای کرمان و یزد پس از ۷ سال به بهره برداری رسیده است و امیدواریم با اعمال مدیریت ارزش و زمان بتوانیم هزینه ها را کاهش دهیم و در صورت تامین به موقع کالا و سرمایه انتقال آب خلیج فارس به اصفهان حتی کمتر از ۵ سال به بهره برداری برسد.

شایان ذکر است با راهبری وزارت صمت و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ معدنی از جمله فولاد مبارکه یکشنبه این هفته عملیات اجرایی آیین بهره برداری و شروع عمیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استانهای شرقی و مرکزی کشور توسط رییس جمهور آغاز خواهد شد.

این ابَرپروژه، با بهره مندی از توان متخصصان داخلی و همچنین ظرفیت های بخش خصوصی توانمند، در زمان تحریم به اجرا خواهد درآمد و این موضوع باعث شده تا از آن به عنوان یکی بزرگترین پروژه های بعد از انقلاب اسلامی نام برده شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان