بازدید 6051
۵

خاموشی سراسری لبنان را فرا می‌گیرد

وزیر انرژی دولت پیشبرد امور لبنان هشدار داد: در صورتی که بودجه خرید سوخت تأمین نشود در پایان ماه جاری میلادی (مارس) این کشور با خاموشی سراسری مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳ 12 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، «ریمون غجر» روز پنجشنبه گفت: در صورتی که بودجه مورد نیاز برای خرید سوخت به این وزارتخانه تخصیص نیابد، احتمالا پایان ماه مارس با خاموشی سراسری مواجه می‌شویم.

وی افزود: مشکل عدم تأمین اعتبارات مالی برای خرید سوخت بوده و تا امروز از محل بودجه سال ۲۰۲۰ برای خرید سوخت استفاده می‌کردیم و هنوز بودجه سال ۲۰۲۱ به تصویب نرسیده است.

وزارت نیروی لبنان درخواست کرده که ۲۰۰ میلیارد لیره از محل ذخیره بودجه پیش پرداخت شود تا نیاز مبرم سازمان برق این کشور از مجموع یک هزار و ۵۰۰ میلیارد لیره مورد نیاز برای تأمین برق، تأمین شود.

وزیر انرژی لبنان همچنین درباره پیامدهای خطرناک خاموشی سراسری بر بخش‌های مختلف این کشور هشدار داد.

غجر پیش تر از «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان، «حسن دیاب» نخست وزیر دولت پیشبرد امور و «نبیه بری» رئیس مجلس خواسته تا با وام اضطراری برای شرکت برق دولتی لبنان به ارزش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد لیره لبنان (معادل ۹۹۶ میلیون دلار بر اساس قیمت ارز رسمی این کشور) برای خرید سوخت بیشتر موافقت کنند.

وزیر انرژی لبنان همچنین خبر داده بود که عراق ۵۰۰ هزار تُن مازوت به لبنان خواهد داد اما نیاز لبنان یک میلیون تُن است و افزود که عراق موافقت کرده که اموال این خرید در حسابی در لبنان بماند و در لبنان خرج شود و تأکید کرد که منتظر امضای نهایی این قرارداد توسط بغداد است.

لبنان پیش از این به مدت یک دهه از شرکت سوناتراک الجزایر نفت خود را تأمین می‌کرد، اما این شرکت به علت اختلافاتی حاضر به تمدید قرارداد نشد و در نتیجه لبنان از آغاز سال جاری مجبور به قراردادهای فوری برای خرید نفت و تأمین سوخت نیروگاه‌های برق خود شد.

وزیر انرژی دولت پیشبرد امور لبنان اوایل ماه جاری گفته بود که لبنان معمولاً به مدت ۲ ماه سوخت کافی نگه می‌دارد، زیرا نگهداری ذخایر استراتژیک شش ماهه برای این کشور هزینه‌بر است.

لبنان از زمان پایان جنگ داخلی (۱۹۷۵-۱۹۹۰) با بزرگترین بحران مالی روبرو است و لیره (واحد پول این کشور) در برابر دلار ۸۰ درصد ارزش خود را از دست داده است.

اگرچه برخی معاملات رسمی قبل از این بحران همچنان با یک هزار و ۵۰۰ لیره برای یک دلار در جریان است، اما ارزش این پول در بازار ارز به قیمت ۹ هزار لیره برای یک دلار کاهش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
ای وای توی چمدان هم که نمی شود برق برد براشون
تحریم های ایران چه می کنه.من جای آمریکا بودم ادامه میدادم.
كجا ررفت ان عروس خاورميانه چه شد ان خوشي ها وزيبايي هاي بيروت وكل لبنان
می دونین بخش جالب این خبر چیه؟!
لبنان الان ارزش پولش به دلار 1 به 9000
اما در ایران 1 به 250000 (ریال) هستش
اونوقت در خبر گفته میشه اقتصاد لبنان خرابه، پس در این حالت تعریف از اقتصاد ایران چی هستش ؟؟!!!!!
ایران هست.تقدیم می کنیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار