بازدید 11079
۴
حراج مرغ قطعه‌شده به قیمت مصوب توسط تعزیرات

قطعه فروشی مرغ ممنوع است

معاونت هماهنگی اموراقتصادی استانداری تهران با اشاره به اینکه قطعه بندی مرغ ممنوع است و شدیدا با آن‌ها برخورد می‌شود، گفت: با مشاهده قطعه بندی مرغ درسطح خرده فروش‌ها توسط گشت تعزیرات، مرغ قطعه شده با قیمت مصوب بین مردم حراج می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵ 07 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حشمت الله عسگری معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در خصوص کنترل قیمت مرغ اظهار کرد: در حال حاضر به طور میانگین حدود ۵۰۰ تن مرغ در روز توزیع می‌شود و از دیروز سیستم حواله که منجر به دلالی و ایجاد فساد شده بود کامل جمع و مرغ بدون حواله توزیع می‌شود.

وی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام ۴۰ نقطه را در استان تهران برای عرضه عمده مرغ در نظر گرفته است که خرده فروشان با همراه داشتن پروانه کسب می‌توانند مرغ را با قیمت ۱۹۴۰۰ تومان دریافت کنند.

عسگری تاکید کرد: برای اینکه مرغ به تمام خرده فروش‌ها برسد علاوه بر اینکه تعداد مراکز عمده فروش شهر تهران را به چهار مرکز رساندیم سقف خرید را هم کم کردیم و الان هر خرده فروش می‌تواند ۳۰۰ کیلو مرغ خرید کند.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران افزود: بخش عمده مشکلات ما این است که وزارت جهاد و اتحادیه‌های مرغ قیمت رسمی مصوب مرغ را به رسمیت نمی‌شناسند که از یکی دلایل آن‌ها این است که حاشیه سود ۱۰۰۰ تومان را قبول نمی‌کنند چرا مرغ را قیمت ۱۹۴۰۰ تومان خرده فروش‌ها می‌خرند و باید با قیمت ۲۰۴۰۰ بفروشند.

وی با اشاره به اینکه عرضه مستمر در طی دو سه هفته گذشته وجود نداشته است، گفت: واقعیت این است عرضه به میزانی که وزارت جهاد می‌گوید نداریم. دو دلیل دارد یکی اینکه نهاده دام به موقع توزیع نمی‌شود دوم اینکه، چون قیمت مرغ دستوری است و با نظر اتحادیه نیست لذا اتحادیه نسبت به آن تمکین نمی‌کند؛ که در این خصوص از هر دو وزارت صمت و جهاد خواهش کردیم با هم به توافقی در این زمینه برسند.

عسگری تاکید کرد: تا وقتی که بین وزارت صمت و جهاد توافقی روی قیمت نشود این داستان ممکن است ادامه پیدا کند.

معاونت هماهنگی اموراقتصادی استانداری تهران در خصوص اینکه تمام مرغ کشتار شده وارد شبکه‌ی توزیع می‌شود، بیان داشت: حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن مرغ گرم روزانه وارد تهران می‌شد که با ورود به مرکز بسته بندی وارد شبکه توزیع نمی‌شد که از امروز صبح مصوب شد تمام مرغ کشتار شده وارد شبکه توزیع استان تهران و تحویل شرکت پشتیبانی امور دام شود.

وی با تاکید بر اینکه قطعه بندی مرغ ممنوع است، تصریح کرد: ما چیزی به اسم قطعه بندی در سطح خرده فروش نداریم و ممنوع است و قویا هم با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

عسگری تاکید کرد: با مشاهده قطعه بندی مرغ درسطح خرده فروش‌ها توسط گشت تعزیرات، مرغ قطعه شده با قیمت مصوب بین مردم حراج می‌شود.

وی در خصوص تعداد نقاط توزیع مرغ، اظهار داشت: در حال حاظر در ۲۴۰ نقطه برای توزیع مرغ مشخص شده است و در این مراکز مرغ با قیمت مصوب ۲۰۴۰۰ توزیع می‌شود، همچنین حدود ۵۰ تن مرغ گرم از طریق شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
یعنی چی ممنوعه؟ یعنی منه مصرف کننده یک کیلو سینه مرغ بخوام دیگه نمیدن و باید به زور یه مرغ درسته بخرم و گردن و بال و رون و کتفشو بندازم سطل آشغال؟؟؟!!!
دیگه جای اغماض نیست علاوه بر تعزیرات می‌بایست شورای رقابت نیز پا به میدان بگذارد ، چون قطعه فروشی بی ضابطه حاشیه سود بازار رو بالا برده و در نهایت تاثیرمنفی روی تولید نهایی کارخانه خواهد گذاشت !
اخه مرغ از کجا بیارن یه مرغ ۶۰.۷۰تومنی بخرن
یک عده واقعا بوی از انسانیت نبرده اند و از این دولت بی تدبیر متکبر و خود بزرگ بینی بیشرین ظلم ها را در کنار دولتیان و طرفدارهاش به ما کردند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر