بازدید 8239

آلومینیوم آلوم تکنیک

آلومینیوم و فولاد از محبوب ترین فلزات در صنایع مدرن به شمار می‌آیند. فلز آلومینیوم به دلیل خواصی که در خود دارد از جمله مقاومت و انعطاف پذیری بالا، سبک وزنی و شکل پذیری، مقاومت در برابر دما و رطوبت از محبوبیت ویژه‌ای در صنایع تولیدی برخوردار است.
کد خبر: ۱۰۳۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 07 March 2021

آلومینیوم آلوم تکنیک

آلومینیوم و فولاد از محبوب ترین فلزات در صنایع مدرن به شمار می‌آیند. فلز آلومینیوم به دلیل خواصی که در خود دارد از جمله مقاومت و انعطاف پذیری بالا، سبک وزنی و شکل پذیری، مقاومت در برابر دما و رطوبت از محبوبیت ویژه‌ای در صنایع تولیدی برخوردار است.

امروزه برای راحتی کار، آلومینیوم را به صورت پروفیل در می‌آورند تا در صنایع مختلفی مانند صنایع درب و پنجره سازی، صنایع الکترونیک، خودرو سازی، صنعت برق و صنایع یخچال سازی کاربرد داشته باشد.

برای تولید پروفیل، بیلت که همان ماده اولیه است را با فشار بالا و تحت درجه حرارت استاندارد قرار داده و مناسب با شکل مورد انتظار از قالب های مخصوصی عبور می‌دهند. بدین ترتیب ماده نخستین تغییر می‌یابد و به آن‌چه که ما می‌خواهیم تغییر می‌کند. در نتیجه پروفیل آلومینیوم مورد انتظار ما تولید می‌شود.

همان‌طور که گفته شد از پروفیل در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. این صنعت ها را می‌توان در 3 دسته گروه‌بندی کرد:

  1. پروفیل ساختمانی: وزن سبک و در عین حال انعطاف پذیری زیاد از خاصیت این دسته از پروفیل هاست که خمیدگی و پیچش مناسب را ارایه می‌دهند و در سازه هایی مانند تایل های آلومینیومی، پروفیل چراغ های نواری در سقف و غیره استفاده می‌شود
  2. پروفیل صنعتی: از این دسته پروفیل ها زمانی استفاده می‌شود که سختی و سطح بالای کیفیت نظیر رسانایی و قابلیت هدایت مد نظر باشد زیرا این ویژگی ها نظیر نیاز ما هستند. از این دسته از پروفیل ها در انواع باکس الکترونیک، هیت سینک آلومینیومی و کانال های کابلی برق استفاده می‌شود.
  3. پروفیل معماری: این پروفیل ها از محبوب ترین و عامه ترین پروفیل ها به شمار می‌روند، زیرا از آن ها در ساخت انواع سیستم های درب و پنجره آلومینیومی، اسکای لایت، کرتین وال، نمای فریم لس و سایر سازه های آلومینومی ساختمانی استفاده می‌شود.

به همین دلایل است که جایگاه فلز آلومینیوم در صنعت و ساختمان همواره حفظ شده است. باید ذکر شود یکی دیگر از عوامل موثر در محبوبیت همه‌گیر این پروفیل ها، امکان اجرای انواع رنگهای پودری الکترواستاتیک، آنادایزینگ و پوشش های طرح چوب است که به همراه دارند. پوششهای طرح چوب احساس زیبایی و بافت طبیعی درخت را به راحتی منتقل می‌کند. رنگ های آنادایز پروفیل ها را بسیار مدرن و مقاوم میکنند و رنگ های پودری الکترو استاتیک محدودیتی در انتخاب رنگ ندارد و همزمان مقاومت و استحکام را نیز به ساختمان های اداری مدرن و مسکونی اضافه می‌کند.

به طور کلی می‌توان افزود که پروفیل های آلومینیومی از ظرافت خاصی برخوردارند. نصب آن ها نیز بسیار آسان و سریع است و به دلیل خاصیت ضد اشتغال‌شان گزینه‌ی مناسب و امنی برای ساختمان حساب می‌شوند و همچنین در قیمت پروفیل آلومینیوم مؤثر هستند.

هم‌چنین می‌توان بر روی پنجره‌های آلومینیومی، شیشه های دو یا چند جداره نصب کردو هیچ محدودیتی در ابعاد و وزن شیشه ندارند. این مزییت سبب می‌شود تا پروفیل های آلومینیومی نسبت به پروفیل های یو پی وی سی برتری یابد با این تفاوت مهم که پروفیل های آلومینیوم وزن بسیار سبک تری دارند، اما از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و طول عمر بالایی دارند، قابل بازیافت هستند و به طبیعت آسیبی نمیرسانند. همچنین می‌توان آن ها را با انواع رنگ و طرح ها تولید کرد.

آلومینیوم آلوم تکنیک

تولید پروفیل آلومینیوم

همان‌طور که گفته شد پروفیل آلومینیوم به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد در انواع صنایع کاربرد دارد، اما بهتر است اکنون با روش تولید پروفیل آلومینیوم کمی بیشتر آشنا شویم.

یکی از حیاتی‌ترین مراحل تولید پروفیل آلومینیوم مرحله اکستروژن است. از روش های گوناگونی برای اکستروژن استفاده می‌شود، اما عمومی و ساده ترین آن روش‌ها اکستروژن مستقیم است. در این مرحله بیلت آلومینیوم، که از قبل درون کوره های پیش‌گرم قرار گرفته، وارد کانتینر های مخصوصی می‌شوند که تحت فشار و دمای خاصی قرار دارند. به هنگامی که بیلت آلومینیومی با محفظه قالب تماس پیدا می‌کند از انرژی بالایی استفاده می‌شود تا فشرده سازی صورت گیرد. جالب توجه است که در این سطح از انرژی احتمال جدایی بیلت از قالب بسیار پایین است. در این مرحله است که موادی خمیری شکل و نیمه مذاب با عبور از قالب ها شکل پروفیل را می‌سازند

با خروج پروفیل از قالب آن را به دو صورت دستی یا خودکار خارج می‌کنند تا فشار وارده کاهش یابد و به روند تولید پروفیل آلومینیوم کمک شود. به عنوان مثال دستگاه پولر، پروفیل را با قدرت هم‌ترازی بیرون می‌کشد و بر روی ریل قرار می‌دهد که به تاب‌گیری و پیچیدگی پروفیل کمک شایانی می‌کند. در مرحله بعد که بیلت به پایداری می‌رسد فشار دستگاه کاهش پیدا کرده و به مرور که بیلت به انتها می‌رسد فشار نیز به کم‌ترین حد خود نزدیک می‌شود. این اتفاق کیفیت بسیار خوب پروفیل را ممکن می‌سازد. پس از تولید پروفیل، آن را مطابق ابعاد خواسته شده با اره برش می‌زنند. در آخرین مرحله نیز که پیر‌سختی نام دارد پروفیل‌ها را داخل سبد بزرگی به منظور گردش هوا در همه‌ی نقاط پروفیل به مدت 7 الی 12 ساعت قرار می‌دهند.

به طور کل نکته ای که در فرآیند تولید پروفیل آلومینیوم بسیار حائز اهمیت است کنترل دماست. بالا تر رفتن دما می‌تواند کاهش تنش مواد را داشته باشد که سبب راحتی اکستروژن می‌شود. اما باید هوشیار بود تا دما به نقطه ذوب نزدیک نشود تا باعث نابودی خواص آلیاژ نگردد.

یکی از خواسته های تولید همواره کاهش ضایعات است. بدین منظور باید در تمام مراحل تولید پروفیل آلومینیوم بر سه اصل یعنی دما، سرعت و فشار نگاه و کنترل ویژه‌ای داشت. این سه راس مثلث می‌توانند میزان سختی پروفیل ها را متفاوت سازنند.

قیمت پروفیل آلومینیوم

همان طور که بالاتر خواندیم پروفیل ها انواع گوناگونی دارند سبک، نیمه سنگین و فلزی سنگین، که در مقاصد مختلف کاربرد دارند.

قیمت پروفیل آلومینیوم نیز با توجه به نوع آن که به چه مقصودی به کار برده می‌شود متفاوت خواهد بود. قیمت گذاری پروفیل ها با توجه به میزان مقاومت، میزان انعطاف پذیری، زیبایی و از همه مهم‌تر وزن آن ها انجام می‌گیرد. جالب است بدانید که پروفیل هایی که در ایران تولید می‌شوند به مراتب دارای قیمت مناسب تر و کیفیت عالی تر و استحکام زیاد تری نسبت به پروفیل های کشور های دیگر دارند. این اتفاق سبب شده تا سفارشات زیادی از اکثر نقاط جهان همراه با سلایق گوناگون به کارخانه‌ های ایرانی برسد.

قیمت پروفیل آلومینیوم به صورت روزانه ممکن است تغییر کند بنابراین، جهت اطلاع از قیمت دقیق و برآورد هزینه می توانید با مشاوران و متخصصان ما تماس بگیرید.

قیمت پروفیل درب و پنجره

یکی از عواملی که استفاده از پروفیل آلومینیومی را برای عموم مردم فراهم آورده  قیمت پروفیل درب و پنجره و استفاده از آنان در درب و پنجره می‌باشد. انتخاب نوع مناسبی از پروفیل جدا از آن‌که سطح کیفی ساختمان را بالا می‌برد بر زیبایی و نمای کلی هم تاثیر بسزایی می‌گذارد. به همین منظور ما با انواع مختلفی از پروفیل درب و پنجره مواجه هستیم:

پروفیل پنجره های کشویی

پروفیل پنجره های لولایی

پروفیل پنجره های ترمال بریک

پروفیل نمای کرتین وال

پروفیل نمای خشک

پروفیل نمای فریم لس

هم‌چنین می‌توان از نوع جدید پروفیل ها که ترمال بریک نام دارد نیز استفاده کرد. این پروفیل ها نسبت به هم‌تای خود، پروفیل یو پی وی سی، از مقاومت بالاتری به خصوص در شرایط آب و هوایی مرطوب و هم چنین در برابر لرزش های زمین لرزه برخوردارند.

ازجمله عوامل موثر بر قیمت پروفیل درب و پنجره می توان به ابعاد آن، نوع پروفیل، خدمات رنگ، وزن و یراق آلات به کار رفته در آن اشاره کرد که در نتیجه نهایی متفاوت است. عامل دیگری که بر تغییر قیمت پروفیل ها تاثیر می‌گذارد میزان نوسان در بازار است. به همین دلیل همواره توصیه می‌شود پیش از اقدام به خرید پروفیل ها از تیم پشتیبانی ما مشورت بخواهید تا شما را یاری دهند. نوع پروفیل آلومینیوم مناسب شما را پیدا کنند و شما را از قیمت های روز بازار مطلع کنند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی