بازدید 9805
۲

فدا کردن منافع ملی در بازی لفاظی آشنای دولت

آشنا بار دیگر با به کارگیری کلیدواژه های ضدانقلاب و ادبیاتی شبیه ساکنان تیرانا، سعی در تحریف سخنان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نموده و در مورد گفتگوی شفاف و انقلابی دکتر رضایی با نشریه انگلیسی فاینشنال تایمز، قلم فرسایی کرده و باز هم تاکتیک آشنای تزویر و فریب را در نشانی غلط دادن در پیش گرفته است.
کد خبر: ۱۰۳۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ 06 March 2021

محمد کاتبی، فعال رسانه ای، در یادداشتی نوشت:

مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، جای مهمی است. مشاور رئیس جمهور بودن، عنوان مهمی است. ریاست آن مرکز و یدک کشیدن عنوان مشاور رئیس جمهور، مسئولیت سنگینی دارد، مخصوصا وقتی در دولتی که می خواسته «دولت راستگویان» باشد. حالا همه می دانند نوشته ها و صحبت های حسام الدین آشنا تکه های نچسب پازل عملیات روانی هستند. آشنا که در رزومه خودنگاشته اش تدریس عملیات روانی را تخصص خودش می داند، همواره توئیتر را آوردگاه بازی های امنیتی اش قرار می دهد.

آشکار است که آشنا بسیار اشتیاق دارد به واسطه آنکه سالها معاون ویژه وزارت اطلاعات در دولت خاتمی بوده است، او را مرد خاکستری و مرموز سیاست ایران بدانند؛ اما او از وزانت فقط ظاهرش را دارد؛ نه هژمونی «میخائیل سوسلف» مغز متفکر اتحاد شوروی را دارد و نه حتی کیاست سعید حجاریان که به درست یا غلط مغز متفکر اصلاح طلبان نامیده می شد.

رادیکالیزه کردن جوّ سیاسی کشور، یکی از تاکتیک های آشنای دولت است. هنوز بسیاری هیاهوی انتخابات ریاست جمهوری که در آن روحانی فضای کشور را به شدت دوقطبی کرد را به یاد دارند. آشنا در گفتگویی این اعتمادسوزی و رادیکاله کردن فضای انتخابات را هنر خود می داند و از زبان روحانی می گوید در انتخابات چرا خودم رادیکال نشوم تا نبازم!

پایگاه خبری مشرق درباره او می نویسد: اصولاً حسام الدین آشنا تفکرات شاذ و بعضاً التقاطی نسبت به مبانی انقلاب اسلامی دارد که برای آگاهان به پشت‌پرده‌های ساختار سیاسی کشور، توئیت‌های این‌چنینی او و پروژه‌هایی را که دنبال می کند، غیرمنتظره نیست.

داستان همسویی آشنا با جریان فتنه را همه می دانند؛ آنجا که درباره نتیجه انتخابات 88 می گوید: «من کاملاً قانعم که آقای احمدی نژاددر سال ۸۸ انتخابات را برده است. اما من نگفته ام انتخابات را کجا برده است!» چنین سخن شاذ و متلک پرانی بی مزه ای، برای به دست آوردن دل فتنه گران، چندان دستاوردی برای او نداشت. اما به راستی آشنا در این صحنه پردازی ها دنبال کدام مطامع سیاسی است که حاضر به معامله آخرت خود با دنیا شده است؟

آشنا تاکنون دوبار لباس روحانیت را پوشیده و دوباره کنار گذشته است او درباره این لباس عوض کردن های گاه به گاه می گوید: کاری که من انجام می‌دهم، تناسبی با لباس روحانیت ندارد... پس چه ضرورتی دارد که این لباس خدمت را بپوشم!» براستی جناب حسام الدین چه کار می کند که آن را با لباس دین در تضاد می بیند!

توئیت های غیرمسئولانه، شتابزده و مرموز آشنا چنان شور شده است که حتی صدای حامیان دولت را درآورده است، آنچنانکه داریوش قنبری از فعالان سیاسی اصلاح طلب در واکنش به این اقدامات آشنا می گوید: «دولت و آقای روحانی بیشتر از آنچه که بسیاری تصور می کنند، با مشکلات و چالش های مختلف دست و پنجه نرم می کنند. لذا لزومی ندارد افرادی مانند آقای آشنا با اظهارنظرهای عجولانه خود باعث ایجاد هزینه برای دولت شوند.»

حسام الدین آشنا که کدبازی توئیتری را حرفه خود کرده است، هنوز پاسخ نداده است که ارادت او به گلزاده غفوری و تبلیغ اسلام اجتماعی منهای فقاهت او، چه نسبتی با دستبوسی های او دارد.

همچنین تاکنون توضیح نداده است پس از خودکشی کاووس سید امامی، سرحلقه جاسوسان محیط زیستی که اطلاعات راهبردی نظام را در حوزه موشکی و هسته‌ای به خارج از کشور منتقل می‌کرد، معنای توئیت او برای تبرئه این جاسوس حرفه ای چه بود که نوشت «نه جامعه شناسان دین خودکشی می کنند و نه حامیان حیات وحش».

این مدعی عملیات روانی در شرایطی ادعای همراهی با افکار عمومی را بیان می کند که اساساً اعتقادی به رسانه ندارد. آنچنانکه در سال 1394 درباره ورود رسانه ها به بررسی ابعاد موضوع برجام می گوید: «مساله مذاکرات در سطح کلان نظام مطرح می‌شود. بنابراین تشخیص اینکه نیاز به مصوبه مجلس دارد یا نه، در حد تعدادی از نمایندگان و رسانه‌ها و دلواپسان نیست».

تکذیبیه آشنا نسبت به این اظهارات در نهایت منجر به انتشار فایل صوتی آن توسط خبرگزاری «نسیم» شد. این موضوع نشان می دهد آقای آشنا رسانه ها را تنها ابزاری می داند که باید تمایلات ایشان و دولت مدعی اعتدال را رله نمایند.

حسام الدین آشنا، دو سال پیش نیز با نقل قول تحریف آمیز از کتاب «لشکر خوبان» و ذکر شماره صفحه هایی که دروغ او را راست بنماید، تلاش کرد که از نمد ضد انقلاب در ماجرای غواصان شهید کربلای چهار، برای خود کلاه بدوزد و به تخریب یکی از منتقدان اصلی دولت روحانی یعنی دکتر محسن رضایی بپردازد. اما سنت خدا در برملا کردن کذابان، مهدی‌قلی رضایی (راوی کتاب لشکر خوبان) را در مقابل تحریف کننده گذاشت تا شرمندگی تنها بهره او باشد.

در چنین شرایطی است که آشنا بار دیگر با به کارگیری کلیدواژه های ضدانقلاب و ادبیاتی شبیه ساکنان تیرانا، سعی در تحریف سخنان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نموده و در مورد گفتگوی شفاف و انقلابی دکتر رضایی با نشریه انگلیسی فاینشنال تایمز، قلم فرسایی کرده و باز هم تاکتیک آشنای تزویر و فریب را در نشانی غلط دادن در پیش گرفته است.

متن انگلیسی و فارسی گفتگوی دکتر رضایی منتشر شده و در اختیار همگان وجود دارد و نشان می دهد رویکرد انقلابی مصاحبه کننده در دفاع از پارادیم انقلاب اسلامی چگونه دشمنان را ناامید کرده است. اما چرا کسی چون آشنا، ناشیانه دست به تحریف افکار عمومی و موج سواری می زند؟ به راستی افق نگاه آشنا به کجاست؟ مرکز بررسی های استراتژیک که از زمان ریاست آشنا بر آن بودجه اش چهار برابر شده است، چه عملیات های امنیتی را با چه هدفی دنبال می کند؟ آیا آشنا ترم جدیدی از درس های قدیمی عملیات روانی را با فدا کردن مصالح امنیتی آغاز کرده است؟ ایها المعروف این تذهبون؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
میزان حقوق و بودجه جای که ایشون مسئولش هستن را بیان بفرمایید
فدا کردن منافع ملی کلا خط مشی این جمهوری بوده در این چهل سال...اگر غیر از این باشد جای تعجب دارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار