بازدید 29585

هشدار جدی روحانی به اروپایی‌ها؛ آژانس جای سیاسی‌کاری نیست/ یک کلمه هم به برجام اضافه نمی‌کنیم/ به محض برداشتن تحریم‌ها توسط آمریکا، تعهدات را اجرا می‌کنیم

وی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: لطفاً وقت تلف نکنید، من به صراحت می‌گویم که اتلاف وقت و امروز و فردا کردن به نفع هیچ کس نخواهد بود. اگر وقت تلف شود و کاری به تأخیر بیفتد، مسئول مستقیم آن آمریکا خواهد بود. ایران اعلام آمادگی کرده و گفته هر زمان تحریم برداشته شود، ما به تمام تعهدات‌مان بدون استثنا عمل خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 04 March 2021

رئیس جمهور در واکنش به اقدامات اخیری که علیه ایران تلاش شد در قالب آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام پذیرد، گفت: آژانس جای کار سیاسی نیست؛ سه کشور اروپایی بدانند آژانس جای بازی سیاسی نیست.

به گزارش «تابناک»؛ حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور امروز پنج‌شنبه ۱۴ اسفند در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت کشور اظهار داشت: در این طرح، حدود یک‌هزار طرح و پروژه در استان‌های مختلف و شهر‌های متعدد افتتاح شد که بسیار ارزشمند است، در حالی که ما در شهر‌های بزرگ، نیازمند کار‌های بسیاری هستیم.

وی با بیان اینکه تراکم جمعیت در شهر‌های بزرگ زیاد است و مردم باید بموقع به کار‌های خود برسند، افزود: نیاز به حمل و نقل بسیار روان در شهر‌های بزرگ مهم است، چون مردم زندگی سالم می‌خواهند و به همین دلیل، باید محیط زیست سالمی را هم فراهم کنیم و خدمات به مردم برسد که می‌توانم به آب، برق، فاضلاب و طرح‌های مختلف عمرانی اشاره کنم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی می‌تواند حرکت بسیار خوبی برای رفاه مردم ایران باشد.

روحانی با اشاره به روز نیکوکاری افزود: هر کار خیری که برای مردم انجام شود، می‌تواند موجب خرسندی مردم شود. برخی کار‌های خیر برای مردم می‌مانند که می‌تواند شهر زیبا و آرام و توأم با نشاط را برای مردم به وجود آورد که این کار‌ها از جمله اقدامات نیکوست که از سوی دولت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قرن‌های متمادی از مهندسی و طراحی صورت گرفته در شهر اصفهان گذشته است و آن‌ها با تلاش‌های خود میدان نقش جهان اصفهان را احداث کرده‌اند که میدانی بسیار زیبا، لذت‌بخش و افتخارآفرین است و عملاً این میدان و اطراف آن تاریخ را تبیین کرده و کتاب بسیار روشنی از کشورمان است. در روزگار گذشته میدانی را در اصفهان ساخته‌اند که بعد از صد‌ها سال همچنان بزرگترین میدان شهر‌های ایران است و وقتی ما کاری را با نظر بلند و برای قرن‌های آینده انجام دهیم، همچنان ماندگار است.

روحانی با اشاره به ساخته شدن پایتخت جدید مالزی گفت: این شهر از اصفهان اقتباس شده است و همه کار‌های عمرانی صورت گرفته در آنجا به تأسی از سی و سه پل، میدان نقش جهان و مسجد شیخ لطف‌الله بوده است. ماهاتیر محمد نخست‌وزیر سابق مالزی هم در این باره گفته است که من شهری را به زیبایی اصفهان در دنیا ندیده‌ام.

وی گفت: وقتی کاری بزرگ و دقیق انجام می‌شود و این کار هم توسط مهندسین فکور و حکیم عملیاتی می‌شود، سال‌های سال ماندگار است، در حالی که در برخی محلات کار‌هایی صورت می‌گیرد که وقتی در ابتدای ورود به آن محله هستیم، نمی‌توانیم آن را تحمل کرده و آن را نگاه کنیم و بایستی سر خود را پایین بگیریم و اگر سرمان را بالا بگیریم گیج خواهیم خورد و عملا ساختمان‌های بلند و بی‌حساب و کتاب برای پول درآوردن ساخته‌اند.

رئیس‌جمهور گفت: مهندسین قدیمی که در طول تاریخ کار‌های عمرانی انجام داده‌اند، به ما درست عبرت می‌دهند که چگونه باید شهرسازی کنیم و در چارچوبی درست و متوازن اقدامات لازم را انجام دهیم، اما با این حال در سال‌های اخیر کار‌های بسیاری انجام گرفته که مترو یکی از آنهاست.

رئیس‌جمهور افزود: با آنکه طراحی متروی تهران مربوط به قبل از انقلاب است، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای مخالف آن بودند و حتی در مجلس اول یکی از بحث‌هایی که هیچ موقع به ثمر نرسید مربوط به احداث و یا عدم احداث مترو در تهران بود، اما این کار در مجلس دوم آغاز شد و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مصرّ به انجام این کار بود و من هم به عنوان نماینده تهران به همراه عده‌ای از نمایندگان مسئول مصوب کردن متروی تهران شدیم تا به ثمر رسیده و به نتیجه برسد.

رئیس‌جمهور گفت: امروز مترو یک نعمت است برای مردم و در روز صلح هم نعمت محسوب می‌شود و اگر هم خدای ناکرده جنگی پیش بیاید، پناهگاه بسیار خوبی برای مردم است و در کنار سایر خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روحانی گفت: کار‌های بسیار خوبی در بحث فاضلاب کشور هم انجام شده است، ضمن اینکه در موضوع آب هم اقدامات خوبی انجام داده‌ایم؛ در سال ۹۳ ما ترس آن را داشتیم که بخشی از آب تهران قطع شود و شاهد کمبود آب بودیم، ولی با سرعت بسیار بالایی سدسازی را برای انتقال آب به شرق تهران انجام دادیم.

وی گفت: شرایط در کشور آرام‌تر است و مردم با آرامش بهتری می‌توانند زندگی کنند. نمی‌گویم نقصی وجود ندارد، ولی اینکه هر روز افتتاح‌های مختلفی در تهران و سایر شهر‌های بزرگ صورت می‌گیرد، به این معناست که همه مسئولین شهری، وزارت کشور، شورای شهر و شهرداران کشور تلاش کرده و برای آنکه مردم زندگی بهتری داشته باشند، مطلوب است.

وی ادامه داد: هر چه بتوانیم شهر‌های خود را به درخت زینت ببخشیم، در زمینه آسان‌تر کردن تنفس مردم و زیباتر شدن شهر‌ها گام برمی داریم، ضمن اینکه زراعت درخت در اطراف شهر‌ها هم می‌تواند ما را نسبت به جنگل‌ها بی‌نیاز کرده و باید مانع از بین رفتن جنگل‌ها و تخریب درختان شویم.

وی افزود: امروز روز بسیار خوب و بانشاطی برای ما بود که در شهر‌های مختلف کشور حرکت آبادانی را در ماه اسفند که نزدیک فروردین است را شاهد بودیم و از همه مسئولین و مهندسین و کارگران شهرداری‌ها و شورای شهر و وزارت کشور و مسئولین برای آبادانی کشور تشکر می‌کنم.

روحانی خاطرنشان کرد: ما از اول علاقه مند بودیم که با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کنیم و آژانس هم به خوبی می‌داند که جمهوری اسلامی همکاری خوبی را با آن‌ها در این مدت انجام داده و گزارشات آژانس هم چنین موضوعی را نشان می‌دهد. عده‌ای که فکرشان درست کار نکرده و حرکت درست را تشخیص نمی‌دهند و متأسفانه از اروپا هستند و ادعای دوستی هم با ما دارند، به دنبال طرحی برای امروز و فردا در آژانس هستند که من آن‌ها را نصیحت می‌کنم که این کار را نکنند.

رئیس‌جمهور اسلامی ایران افزود: به اروپایی‌ها نصیحت می‌کنم که روابط خوب و دوستانه‌ای که ما با شما داریم، نباید اجازه دهند تخریب شود. حرف اصلی من آن است که در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای جای کار سیاسی نیست و سه کشور اروپایی هم باید این را بفهمند که در این آژانس جای بازی سیاسی نیست و بایستی بازی سیاسی را کنار گذاشته و بدانند که در آژانس کار فنی را دنبال می‌کنند.

وی خطاب به اروپایی‌ها گفت: کشور‌های اروپایی بایستی اجازه دهند کار فنی بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه پیدا کند چرا که تهران یک قرارداد بسیار خوب با آژانس منعقد کرده و بعد از قانونی که مجلس شورای اسلامی در این باره وضع کرد، همکاری‌های خوبی بین ایران و آژانس شکل گرفت و بهتر است که اروپایی‌ها اجازه دهند این توافق ادامه پیدا کند و مسیر خود را دنبال کند.

وی گفت: مثل همیشه تکرار می‌کنم که فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران صددرصد صلح‌آمیز است و ما می‌خواهیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به راحتی فعالیت‌های نظارتی خود را انجام دهد و اگر آژانس می‌بیند که هنوز با اقدامات دلخواه خودش فاصله دارد، اشکال به آمریکا بازمی‌گردد.

وی گفت: آمریکا اگر تحریم‌ها را بردارد، روابط ما با آژانس هم گرم‌تر خواهد شد که در آن صورت فعالیت‌های بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم دنبال شده و هر نظارتی که در چارچوب قانون بایستی انجام شود انجام خواهد شد.

روحانی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: ما سه سال تمام در برابر تخلف و اقدامات تروریستی دولت قبلی آمریکا مقاومت و صبر کردیم. شما در دوران کرونا هم به وظایف انسانی خود عمل نکردید. دولت قبلی آمریکا در تاریخ باید شرمنده ملت‌ها و به ویژه ملت بزرگ ایران باشد، به خاطر ظلم و تعدی که نسبت به این ملت خوب و متمدن انجام داد.

وی افزود: حالا دولت جدید آمده است و اگر بخواهد جبران کند ما راه را پیش روی او باز گذاشتیم. برخی از دوستان ما می‌گفتند آمریکا اول باید بیاید خسارت را به ما بدهد تا ما با او حرف بزنیم. البته آمریکا طی این سه سال بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار خسارت مستقیم به ما زده است؛ ما به دوستان گفتیم فعلاً این مساله را برای مراحل بعد بگذاریم؛ در مرحله اول اگر آمریکا مایل است تحریم را بردارد و به برجام بازگردد.

رئیس‌جمهور با بیان این ضرب‌المثل که می‌گویند بوی کباب نمی‌آید، خر داغ می‌کنند، گفت: برخی فکر نکنند در این شرایط جدید، فرصتی پیش آمده که بخواهند چیزی را به برجام اضافه کنند؛ همه این چیز‌ها را باید بگذارند کنار، زیرا برجام کم و زیاد نمی‌شود.

روحانی افزود: برجام یک متن واحد و توافقی است که تمام شده است. این چیز جدیدی نیست که بخواهیم مذاکره جدید درباره آن انجام دهیم. برجام در همان چهارچوب و قواره‌ای که ما توافق کردیم، امروز پیش روی ماست و من امیدوارم آن‌هایی که می‌خواهند مسائل بین‌المللی از طریق دیپلماسی حل شود، راه آن این است که تحریم را بردارید؛ آنچه مانع دیپلماسی است، تحریم شماست تا دیپلماسی و مذاکرات آغاز شود.

وی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: لطفاً وقت تلف نکنید، من به صراحت می‌گویم که اتلاف وقت و امروز و فردا کردن به نفع هیچ کس نخواهد بود. اگر وقت تلف شود و کاری به تأخیر بیفتد، مسئول مستقیم آن آمریکا خواهد بود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ایران اعلام آمادگی کرده و گفته هر زمان تحریم برداشته شود، ما به تمام تعهدات‌مان بدون استثنا عمل خواهیم کرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۲
نفت ایران در بازار جایگزین شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
روسیه و عراق جای نفت ما را بسرعت گرفتند
و ما هنوز باید طبق نامه ۱۸۰ نماینده تندروی جبهه پایداری ها و کاسبان تحریم و جنگ
از تصویب اف ای تی اف جلوگیری کنیم
و عادی سازی روابط با دنیا را با تنش و دشمنی و تحریم و جنگ و نابرابری و ورشکستگی بیشتر
صنایع و تجارت و ادامه دهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
فروش نفت ایران دوباره افزایش پیدا کرد و به بالای یک میلیون بشکه رسید. تحریمها داره شکسته میشه. اگه حماقت نکنیم و امتیاز دوباره ندیم و اف.ای.تی.اف رو قبول نکنیم راه دیگه‌ای برای موثر کردن تحریمها ندارند مگر کمک خائنان داخل کشور
ایران۱۹
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
خائن کسایی هستند که میخوان اف ای تی اف رو تصویب و روزنه های صادراتمونو ببندند.اونایی هم که میگن جای نفتمون گرفته شد نمیدونند که ما تحریم هستیم و فقط چین وهند بصورت اختصاصی از ما نفت میگیرند.همه ی البانی نشین ها برای ما کارشناس شده اند
دمش گرم خوبه همیشه همینطور جدی صحبت کنه. کلا جدی خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
برنامه شه شماها رو باز گول بزنه به اصلاحات رای بدین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
۱۳:۵۲ناشناس
منظورت اینه که اصولگرا ها خوب هستند حتما ؟
شروع همه مشکلات و گرانی ها از احمدی نژاد شروع شد تازه با نفت بالای 100 دلار و یدون ترامپ و کرونا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
گفته به محض برداشته شدن تحریمها ما به محدودیتهای قبل برمیگردیم. این کجاش جدیه؟ قرار بود این دفعه راستی آزمایی کنیم تا از برداشته شدن تحریمها اطمینان پیدا کنیم. اگه قراره اونها صرفا در حرف یا امضای یک کاغذ اعلام کنند تحریمها رو برداشتند ما دوباره برای بار چندم کلاه سرمون رفته و هزینه الکی دادیم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
نه بابا. خیلی جدی بود البته فقط تو حرف
یه پیشنهاد به این ریس جمهور دارم و اونم اینه که این دوسه ماه مونده به پایان باصطلاح صدارتشون چیزی نگن.هم سنگینتره و هم گرفتاری واسه کسی از جمله مردم پیش نمیاد.
ایشون 8سال فرصت داشته تا تمام استعدادهاش را شکوفا کنه و هرچه در چنته داشته را رو کنه که کرد و ماهم دیدیم.دیگه این آخرکاری به نظرم بره یک گوشه ای فقط از همون لبخندها بزنه کفایت میکنه.اما از کلام گوهر بارش مارا عفو بفرماید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
اقای روحانی یک روز به پایان ریاست جمهوری: سال اینده مانیستیم اما انچنان رونقی خواهد بود که نگو و نپرس!!!!!!عجب شب عیدی مردم با مشکلات فراوان
یادمه اون روز که ترامپ نفت ایران رو تحریم جهانی کرد روحانی گفت از کارتون پشیمون میشید با دم شیر بازی نکنید ......... این تهدیدهای روحانی باعث شد از فردا دلار روزی چند هزار تومن بالا رفت... و به این وسیله روحانی ضربه محکمی به ترامپو امریکا زد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
منم بادم میاد رییس جمهور قلب هایتان میگفت تحریم کاغذ پاره هست !!!! فراموشی گرفتید بامزه جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
روحانی در حرف آمریکا رو تهدید کرد ولی متاسفانه در عمل برجام رو یکطرفه ادامه داد و چون آمریکا مطمئن بود دولت روحانی از برجام خارج نمیشه با خیال آسوده از برجام خارج شد. اروپاییها هم که این وضع رو دیدند بدون کوچکترین نگرانی به هیچکدام از تعهداتشون عمل نکردند و به سادلوحی دولتمون خندیدند. در ضمن دستکاری قیمت دلار طبق اعتراف واعظی توسط خود دولت انجام شده. عمده مشکلات کشور به دلیل رها کردن اوضاع و مدیریت ضعیف دولت هست و به فرض محال کل تحریمها یکجا و برای همیشه لغو بشند تاثیر چندانی در وضع اقتصادی مردم نداره
ایران۱۹
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
جواب ۱۵:۲۵
یه سوال:دوره ی احمدی نژاد پراید ارزانتر بود یا الان؟
حسن زرنگ شدی
اقای روحانی اروپایی ها بی عرضه تر از انی هستند که بدون اجازه کدخدا کاری بکنند اگر قرار است کاری بشود مستقیم وبدون واسطه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
باید اجازه بفرمایند !!!؟
که نمی بفرمایند!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
مگه آمریکا در مذاکرات برجام حضور نداشت؟ چند بار باید باج بدیم تا شما متوجه بشید آمریکا تحریم‌ها رو لغو نخواهد کرد حتی در صورتیکه ایران یک فشنگ هم تولید نکنه. تحریمها رو باید دور زد و چیزی که میشه رو باید در داخل تولید کرد تا هم ارز از کشور خارج نشه هم اشتغال ایجاد کنیم. با رشد اقتصادی کم کم شالوده تحریمها از هم میپاشه. دموکراسی و حقوق بشر غربی شعاره توخالیه و دنیا یک جنگل پر از حیوانات وحشیه. ضعیف باشی تو سرت میزنند. لیبی برای ما عبرت بزرگیه چون قدم به قدم لیبی رو خلع سلاح کردند و تحریمها همچنان بود تا بالاخره حمله کردند و به این روز انداختندش. همه زیرساختهاشو نابود کردند و منابعی که داشت از جمله ذخیره طلای لیبی رو غارت کردند و حالا کشور لیبی تبدیل شده به جولانگاه گروههای تروریستی، مرکز برده فروشی، چند دولت که هر کدوم به یه کشور خارجی وابسته‌اند و دائم تو سر و مغز هم میزنند و کمپانیهای خارجی که هر کدوم نفت و منابع یک قسمت از لیبی رو غارت می‌کنند.
یادمه اونروز که ترامپ از برجام خارج شد و نفت ایران رو به صورت جهانی تحریم کرد همین اقای حجت السلام جناب اقای دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت با دم شیر بازی نکنید پشیمون میشیدووووووو از فردای همون روز هر روز دلار چند هزار تومن گرون شد ........ مواد غذایی لوازم یدکی لبنیات مسکن خودرو دارو البسه و حتی قبر چندین برابر شد قیمتش و هنوزم ادامه داه .... به این شکا دکتر روحانی ضربه محکمی به دهان مستضعف زد و اقتصاد ایران رو نابودتر از قبل کرد ....
دقیقا بگویند دنبال چی هستن.
اگر می ترسند ما بمب هسته ای بسازیم آیا با ساز و کار برجام به هدف شان نمی رسند؟
موضوعات منطقه ای یعنی چی؟ یعنی عربستان هرکجا دلش خواست بمب بریزد و چون برتری نظامی نسبت به یمن دارد به همسایه اش حمله کند؟ بهار عربی در تونس و لیبی خوب است اما در مصر و سوریه و بحرین بد؟
پاسخ ها
یه نفر
| Germany |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
اولا اون کشورهایی که بمب اتم دارن مدام هی اون را به رخ بقیه نمی کشن ومدام نمیگن فلان جارا نابود میکنیم
دوما به توچه که یمن چه به سرش میره یا سوریه قص علی هذامگه اینها یتمند و نیاز به قیم دارن ؟ایران هم اگه جای عربستان بود و حاشیه امنیتش به خطر میافتاد همین کار را میکرد
ناشناس
| Russian Federation |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
به ما مربووووووووووووووووط نیست، عربستان با یمن مشکل داره، به ما چه؟ مگه مرز مشترک داریم با یمن؟ خودمون 80 میلیون ایرانی داریم با 40 میلیون گرسنه، شکم مردم خود رو سیر کنیم واجب تر نیست؟؟؟ یمن از 100 سال پیش هم مشکل داخلی داشت، ما چه کنیم؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
موضوعاتی منطقه ای یعنی پولی که باید صرف سیستان و بلوچستان و کردستان و هرمزگان و کرمان و لرستان و ... بقیه کشور شود را صرف گروههای شبه نظامی منطقه نکنند می فهمی یا خودتو به ندونستن می زنی؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
عربستان هم با یمن مرز زمینی داره و مزدورانی در یمن امنیت عربستان و شهرهای مرزی این کشور را تهدید کرده اند و عربستان حق دارد به هر شکلی از خودش دفاع کند این قضیه به شما چه ربطی دارد؟ شما سر پیاز هستید یا ته پیاز؟
ایران۱۹
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
جواب اینایی که میگن به ما چه ربطی داره:اولا همه ی اینها مشکلشون با ایرانه ولی ایران زرنگی که کرد این بود که جنگ رو کیلومترها دورتر با استفاده از سربازای همون کشورها انجام داد.دوما شیعه ریشه اش ایرانیه و هرکس تو هرکجای جهان با شیعه مشکل داره در واقع با ایران مشکل داره.سوما خدایا بسسسسسسه دیگه ما خسته شدیم از دست این کارنشناس ها....
اﻳﺮاﻥ ﺩﺭ ﺣﺪ ﻫﺸﺪاﺭ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﺎﻳﺪ ﻋﺎﻗﻼﻧﻪ ﻋﻤﻞ ﻛﺮﺩ ﻧﻪ اﺯ ﺳﺮ ﻧﺎﭼﺎﺭﻱ و ﺿﻌﻒ
روحانی هیچ خوبی اگه نداشت، حداقل یک خوبی داشته، و اونم وزیر ارتباطاتش بود که نذاشت همین نیم بند اینترنتی هم که داریم کاملا قطع بشه به جز یکی دو هفته قطعی که دست خودش نبود. ولی انتخابات خرداد آینده، با مشارکت ضعیف یک رئیس جمهور اصولگرا میاد و مطمئنا می رویم به سوی قطع کامل اینترنت بین الملل و فقط مردم میتونند از تابناک و امثالهم لذت ببرند! بنده که دارم بار و بندیلم رو جمع میکنم مهاجرت کنم، خدا به همه ملت صبر عطا فرماید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
عزیزم بمیرم برا تو که توو دوره اصلاح طلبا زندگیت گل و بلبل شده
ایران۱۹
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
الکی ترین اصلاح طلب احمدی نژاد بود که پراید هفت تومن بود تو دوران ریاست جمهوریش.بعدشم اقتدار نه اصولگرا.اقتدار مثل سعید محمد یعنی خاتم الانبیا یعنی نیروهای مسلح.پس شما هرچه زودتر مهاجرت کنید که باید علف های هرز باید کنده بشه
ما گفتیم بزنشون..........تو که کشتیشون........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مردن از ترس!!!!!!
بخشيد از نظر شما ورزش جاي سياسي هست ولي اژانس جاي سياسي نيست . يا من بي سوادم يا ريس جمهور
دیدید بعضی از بازیگرا از بس فیلم وسریال کمدی بازی کردنه دیگه نقش های جدی و محکم بهشون نمی یادوحالا حکایت توپ و تشر این شخص که نه به دیدگاهاش و نه به تیپش ونه به عملکردش میاد
بیشتر شبیه فانتزیه
✅پیوستن به fatf قیمت خودرو را نصف می‌کند
احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان:

پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
پیام را ناقص چاپ کرده اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
پیوستن به اف.ای.تی.اف قیمت همه چی رو صد برابر میکنه چون اولا راههای دور زدن تحریم شناسایی و بسته میشند و دوما از لیست سیاه اف.ای.تی.اف کذایی خارج نمیشیم چون کشورهای تروریستی مثل آمریکا اسراییل و عربستان مخالفت خواهند کرد. همونطور که بعد از برجام تحریمها بیشتر و وضع بدتر شد با پیوستن به اف.ای.تی.اف که خزانه داری آمریکا انتظار داره ما اونو ساده لوحانه قبول کنیم تا بتونند حداکثر فشار رو به ملت وارد کنند اوضاع از اینی که هست وخیمتر میشه. بهترین کاری که مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تونه انجام بده همین عقب انداختن بحث در مورد اف.ای.تی.اف هست. آخه کدوم کشور عاقلی اونم ایران که تحت شدیدترین تحریمهاست و با برجام و هیچ قرارداد دیگه‌ای هم حاضر به برداشتن تحریمها نیستند به پیمان بین الدولی تن میده که تروریستی مثل رژیم آمریکا راه اندازی کرده. چرا حکومت عربستان سعودی که ناظر اف.ای.تی.اف بود و به ادعای دولت آمریکا طبق یک سند ۲۸ صفحه‌ای در ماجرای ۱۱ سپتامبر دست داشته رو کسی کاری نداره؟ غیر از این نیست که امثال اف.ای.تی.اف برای کنترل کردن و زمین زدن کشورهای مستقل سر هم شدند نه برای مبارزه واقعی با پولشویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
اف.ای.تی.اف اگه خوب بود تروریستهایی چون عربستان سعودی و اسراییل ناظرش نبودند. اگه اف.ای.تی.اف واقعا برای مبارزه با پولشویی بود نه جاسوسی مالی او تحت فشار قرار دادن کشورهای مستقل باید به حساب کانادا که بهشت اختلاسگران دنیاست رسیدگی می‌کرد یا بانکهای سوییس به عنوان برزگترین مراکز پولشویی دنیا رو کنترل می‌کرد. تویوتاهای ژاپنی و سلاحهای تولید اسراییل و آمریکا دست داعش چه کار میکرد؟ کی اینا رو تامین میکرد؟ چرا کسی به حساب عربستان به عنوان برزگترین حامی مالی گروههای تروریستی تکفیری رسیدگی نمی‌کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
آره دیگه نیست بعد از برجام قیمت ماشین نصف شد و دلار برگشت رو هزار تومان حالا دوباره وعده میدند با اف.ای.تی.اف قیمت ماشین نصف میشه. همونطور که بعد از برجام تحریها شدیدتر و وضع معیشتی مردم صد پله بدتر شد با پیوستن به اف.ای.تی.اف و لو رفتن راههای دور زدن تحریمها اوضاع اقتصادی از الان به مراتب بدتر خواهد شد و شاید بلایی مثل عراق سرمون بیارند که تونستند چنان محاصره و تحریمشون کنند که یک میلیون عراقی از نداشتن غذا و دارو مردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
خخخخخخخخخخ زهی خیال باطل
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
اقایون خودروساز میگویند ۱۰۰ درصد خودرو وطنی به ارز وابسته است !!!!اقاجان خودرو روز وارد کنید و بساط مونتاژ سی کی دی را جمع کنید.
زنده باد رئیس جمهور...!! اولین حرف حسابی که شنیدیم...تشکر...تشکر..
پیشنهاد می کنم حسن خان این چند ماه را مرخصی با حقوق بگیرند و کمتر روی اعضاب مردم راه بروند . این ادعایتان را هم ظریف در مذاکرات پنهانی و آشکار منتقل کرده است نیازی به شنیدن این ادعاهای تکراری نیست اصلا چرا این حرفها را برای ما می زنید؟؟؟؟؟ فکر کرده اید این ادعاها برای مردم پشیزی ارزش دارد؟
بایدن و دولتش باید خیلی خر باشند که این ابزار تحریمی که ترامپ دیوانه درست کرد، از دست بدهند. تنها راه ما اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری است. و اینکه یکی یکی امتیازات نقدی که به طرفهای مقابل دادیم لغو کنیم. از برجام جز جنازه بی جان و بی خاصیت چیزی باقی نمونده.
رئیس‌جمهور با بیان این ضرب‌المثل که می‌گویند بوی کباب نمی‌آید، خر داغ می‌کنند، گفت: برخی فکر نکنند در این شرایط جدید، فرصتی پیش آمده که بخواهند چیزی را به برجام اضافه کنند؛ همه این چیز‌ها را باید بگذارند کنار، زیرا برجام کم و زیاد نمی‌شود.

برجام برجام برجام برجام

۸ سال دلخوشی الکی با برجام
برزگترین عیب برجام که بازهم خواهد بود ان است که وابسته به روسای جمهور امریکا است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
یا برجام یا سرنوشت عراق!
مردم ایران چ خیری ا ز انتخابات دیدن ما هرکسی انتخاب یکنیم ک آخر مملکت رو نابود کرد. من میگم اصلا دموکراسی نباشه بهتره مملکت خودش اداره بشه بهترنیس. تا اینکه امثال موسوی خاتمی و روحانی ادارش کنن
تو رو خدا به جای تهدید عاقلانه فکر کنید یه بار که نفت ایران تحریم شد و تهدید کردید چه شد پس فکر کنید نه اینکا از این طرف تهدید از اون طرف هم ایران رو کامل در اختیار آمریکا قرار بدید
آمریکا هیچوقت تحریمها رو بطور عملی بر نمیداره حتی در صورتیکه هر چه گفتند بگیم چشم و اصلا درهای مملکت رو باز کنیم و دعوت کنیم بیاند داخل کشور هر کاری دوست داشتند بکنند. تنها راه ممکن برای غلبه بر مشکلات رونق تولید داخلی و مبارزه با فساده و برای کالایی که فعلا تولیدش در داخل ممکن یا به صرفه نیست باید با دور زدن تحریمها اقدام کنیم. بلایی که به سر عراق آوردند باید برای ما عبرت باشه. بعد از خلع سلاح کامل وقتی عراق دیگه اهرم قدرتی نداشت نه تنها تحریمی برداشته نشد بلکه برای سالها تحت شدیدترین تحریمها قرار گرفتند و شمار زیادی از مردم عراق در اثر کمبود دارو و مواد غذای جونشونو از دست دادند. مادلین آلبرایت وزیر خارجه سابق آمریکا در پاسخ به سوال مجری شصت دقیقه که پرسید آیا به نظرتون کشته شدن یک میلیون عراقی از جمله ۵۰۰ هزار کودک در اثر تحریمها ارزششو داشت بدون احساس گناه گفت بله. حتی حالا که صدام سرنگون شده و آمریکا در عراق حضور و داره بعد از حدود ۱۷ سال هیچکدوم از زیرساختهای عراق بازسازی نشدند و فقر گستره بر عراق حاکمه. ما با رژیمی مثل رژیم آمریکا طرفیم که به راحتی با تحریم و محاصر یا پرتاب بمب‌های ناپالم یا حتی بمب اتمی دست به کشتار گسترده مردم میزنه. اعتماد کردن به اینها حماقت محضه و برای اینکه محاصره کامل نشیم و تحریمها اثر حداکثری نداشته باشند باید از برجام عبرت بگیریم و اهرمهای قدرت دیگه مثل موشکی و متحدان منطقه‌ای رو به هیچوجه از دست ندیم.
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
چی میگی تو آقای کاسب تحریم از کامنت های یک دستت مشخصه که اصل نگرانی ت برای چیه!!!
عراق رو خوب مثال زدی عراقی ها ماشین های مدل بالا دارن ولی خیابون ندارن که توش رانندگی کنن تلویزیون های پیشرفته دارن ولی برق ندارن تلویزیون ببینن مسئول ساخت جاده و تامین برق بازم آمریکاست؟ نه خیر دولتشون باید زیرساخت ها رو فراهم کنه که اونها هم متاسفانه درگیر فساد خودشون هستن پس این طور همه چیز رو به هم نباف که اصل مطلبتو پنهان کنی! دستت شما ها رو هست
«...با بیان این ضرب‌المثل که می‌گویند بوی کباب نمی‌آید، خر داغ می‌کنند،...»

چه ادبیاتی. چه محمود باشد چه حسن، کافی است دهان باز کنند تا یک ملت سرش را از شرم پایین بیاندازد.
جناب پرزیدنت روحانی بنده مهندس 20 سال سابقه هستم با تعدادی مهندس همکار با سوابق مختلف 7 ماه حقوقی دریافت نکردیم دم سال نو به بچه ها و طلبکارها گفتیم بجای خرید سال نو تشکر پرزیدنت را به شما تحویل می‌دهیم اونها هم قبول کردن دست بردارید شما را بخدا امروز در اغلب شهرداری‌ها کانون بازنشستگی و برخی ادارات بدلیل عدم پرداخت حقوق و مزایا تجمع شده آیا بچه های شما هم منتظر چندرغاز هستن تا خنده به لبشون بیاد و سال نو را با خوشحالی شروع کنن آیا کارکنان وازتخانه ها هم حقوق نگرفته اند آیا جناب سناتور نوبخت که 20 اسفند در لرستان در بازدید از پروژه های سیل که توی صورتمان نگاه کرد و گفت تا پایان بهمن پرداخت میکنیم و کلا فراموش نمود هم حقوق ندارند و خانواده ایشان هم همین مشکل را دارد و آیا های بسیاری که ملت با آن دست به گریبان هستند آیا باید به آمریکا فحش بدهند و باز هم وعده های شما را سر سفره خالیشان ببرند ما که از شما و دولت تان نمی‌گذریم ..... همچنین در پایان بد نیست یادی از ویلاهای لواسان بکنید که آقا زاده هایتان از هر عمل بی شرمانه ای دریغ نمی‌کنند و به پیر و جوان این ملت فخر می‌فروشند خارج نشین های لاکچری نشین دوتابعیتی که دیگر هیچ ......
دمت گرم روحانی خوب گفتی
بیشین بینم بابا روحانی تو مملکت بردی ته دره .البته تو مقصر نیستی مقصر اونی که به تو و امثال شما صلاحیت میده
برای اولین بار در این 8 سال آقای روحانی زبان غربیها رو یاد گرفت که گفت اینجا بوی کباب نمیاد، خر داغ میکنند.
غرب با همهٔ نهادهای مالی و تجاری وسیاسی جهانی بصورت ابزاری(برعلیه ایرانیان) استفاده می کند، حالا باید ببینیم، دولت ما چگونه در مقابلِ آنها بازی می کند.
سلام علیکم
اصرار بر حفظ برجام به جای تقویت و حمایت از تولید و توجه به حل مشکلات داخل خسارت محض است زیرا دشمنان داخلی و خارجی با فشار حد اکثری بر کشور و مردم مانع پیشرفت و استقلال و خود کفایی کشور هستند ولی فقیه فرمودند باید قوی شویم تا تحدید های دشمن خنثی شود با گدایی کردن از دشمن و امتیاز دادن مشکلات کشور و مردم به پایان نخواهد رسید ......
جناب آقای دکتر ظریف، می‌دانم که کنترل خباثت های طرف مقابل دست شما نیست و این بی انصافی هست که شما را مقصر نشان دهم ولی خواسته‌های بایدن و وندی شرمن همان خواسته‌های ترامپ هست، که میخواست الی الابد ایران از همه چیز محروم بماند! و پنج سال بعد هم امسال نخواهد بود اگر بخواهید سهل انگاری کنیم در مذاکرات آتی! اجازه ندهید بعد از پنج سال تمام کشورهای همسایه و رقیب به این چرخه و تکنولوژی هسته‌ای بدون کوچکترین محدودیت مجهز شوند ولی ایران به خاطر امضای ناپخته خود در مذاکره، بازنده مطلق و مضحکه عالم و آدم و سیاست شود. اینها همه نقشه های نتانیاهو و بن سلمان مزدور یکی برای حفظ برتری نظامی علیه ایران، دیگری حسادت و داشتن مشکل ایدولوژی با ایران. فقط ۵ سال بعد را دریابید.
چقد جالب، هنوز ت. این خاک ادمهایی هستن، که فکر میکنن بین این و. اون فرقی هست، خر همون خره پالونش فرق داره، ی مشت ساده لوح، همینجور بمونید تو نادونی، ساده لوح ها، واقعا حق این مردم. بدتر از اینه، به امید دوران قاجار،
اشغال مجدد ایران مشابه شهریور ۲۰ چه عواقبی برای ایرانیان بعد از هشت دهه خواهد بود؟
تمام نظرات همه رو خواند ولی یک نفر سیاست کشور ژاپن را مثال نزد که چرا کشور ژاپن در امور دیکر کشورها دخالت نمیکند و همیشه بی طرف هستش و مردم ژاپن به راحتی به تمام دنیا بدون ویزا سفر میکنند آیا ما ایرانیان هم نمیتوانیم همانند آنها باشیم و باید در سیاست خارحی به دنبال سوریه و یمن و لینان و عراق و ... باشیم و آیا نمیشه فقط به فکر خود مملکت باشند دولتمردان ایران و از اظهار نظر و دخالت در امور دیگر کشورها را کنار بگراریم ، آیا نمیشه ؟؟؟!!!
جناب رییس جمهور شما که سالها در عرصه سیاست دستی بر اتش داشتید حتما میدانید که در دوران امروز هیچ چیز از سیاست جدا نیست اقتصاد روابط کشورها تعانلات جهانی و.... لذا توصیه شما به کشورهای اروپایی به نظر ساده انگاری است
پيغمبر گفته خدا رحمت كنه كسي كه حد خودش رو بدونه و مام بايد حد خودمون رو هم بدونيم بالاخره ما از نوك پا تا فرق سر به غرب محتاجيم ولي اونا كوچكترين احتياجي به ما ندارن
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی