بازدید 11964
۲

این بیماری یک سوم تهرانی‌ها را درگیر کرده است

رئیس انجمن آسم و آلرژی ایران، نسبت به شیوع انواع آلرژی ها هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ 04 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مصطفی معین، با عنوان این مطلب که دنیا درگیر پاندمی آلرژی است، گفت: دو سه دهه است که آلرژی‌ها از همه نوعش از آلرژی بینی تا آسم، آلرژی پوستی، آلرژی دارویی، غذایی رو به رشد است که بیشتر به علت تغییر سبک زندگی و تغییرات محیطی و آب هوایی است که آن هم متأثر از نوع زندگی ما انسان‌ها ایجاد شده است.

وی با عنوان این مطلب که تغییرات زیست محیطی یک مسئله جهانی است، به انجام طرح‌های تحقیقاتی در زمینه علل بروز حساسیت‌ها اشاره کرد و افزود: در یکی از این طرح‌ها کرده‌های آلرژن ها مورد بررسی قرار گرفت و تعدادی از گیاهان شناسایی شدند.

معین ادامه داد: این مطالعه نشان داده در مجموع حدود ۳۶.۳ درصد از جمعیت تهران که مورد مطالعه قرار گرفتند، از یکی از آلرژی‌ها رنج می‌برند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود شیوع آلرژی‌ها در دنیا و کشور ما به ۵۰ درصد هم برسد و این مسئله هزینه سنگینی به فرد، خانواده و جامعه تحمیل می‌کند.

معین در خصوص علل بروز آلرژی‌ها، گفت: عوامل ژنتیک و محیطی اثرگذار هستند، اما بیشترین تمرکز در خصوص آن بر سبک ناسالم زندگی و همین طور تغییرات اقلیمی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
بی دلیل نیست قدم به قدم در این شهر بی در وپیکر تعداد داروخانه ها از بقالیها بیشتر است ویر از مشتری ومصرف دارواز مصرف لبنیات افزونتر.
سوخت مازوت....گازوییل بیکیفیت...بنزین بیکیفیت..تولید خودرو با تکنولوژی ۳۰، ۴۰ یا ۵۰ سال پیش...و....و...و
البته مردم همه شرمنده هستن و عذر خواهی میکنن که مریض میشن....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار