بازدید 9248
فرزاد خوشدست:

«خط باریک قرمز» با اکران در «هنروتجربه» به اهداف رسید

خوشدست با اشاره به اینکه «خط باریک قرمز» با اکران در سینماهای «هنروتجربه» توانست به اهداف خود دست پیدا کند، مطرح کرد: اکران این فیلم در «هنروتجربه» و ساختار این موسسه باعث شد که این فیلم حرف خود را به گوش مسئولان برساند و فضای فرهنگی که قصد ایجاد آن را داشت، ایجاد کند. همچنین یکی از شاکیان پرونده بازیگر این فیلم، با دیدن «خط باریک قرمز» باعث شد رضایت بدهد و بازیگر من آزاد شود.
کد خبر: ۱۰۳۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ 22 February 2021

فرزاد خوشدست می‌گوید پخش کننده این مستند داستانی این روزها مشغول انجام کارهای «خط باریک قرمز» برای شرکت در جشنواره‌های خارجی است.

به گزارش «تابناک»؛ مستند داستانی «خط باریک قرمز» به نویسندگی و کارگردانی فرزاد خوشدست و تهیه‌کنندگی فرزاد خوشدست و نگار اسکندرفر از 6 مردادماه 99 روی پرده سینماهای «هنروتجربه» رفته است و همچنان نیز به اکران خود در این موسسه ادامه می‌دهد.

«خط باریک قرمز» داستان یک گروه مجرم نوجوان در یک زندان است که با کمک چند مربی بازیگری تصمیم می‌گیرند یک نمایش را روی صحنه ببرند و ناگفته‌های زندگی خود را از این طریق بیان کنند تا اگر این نمایش موفق بود به این بهانه و برای اجرا در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از زندان خارج شوند، اما تعدادی از آن‌ها برای روز اجرا، نقشه فرار می‌کشند…

این مستند داستانی در آخرین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر برنده جایزه نت‌پک (شبکه توسعه سینمای آسیا اقیانوسیه) شد و نماینده سینمای مستند ایران در آخرین دوره جوایز آسیا پاسیفیک بود و همچنین برنده چهار جایزه در سینماحقیقت و فیلم منتخب جشنواره پوسان و… نیز است.

در «خط باریک قرمز»، توماج دانش بهزادی در کنار فرهاد اصلانی، هنگامه قاضیانی، امیر دژاکام، افشین هاشمی، آرش آبسالان، یاسر خاسب و همراهی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت حضور دارند.

فرزاد خوشدست نویسنده، کارگردان و یکی از تهیه‌کنندگان «خط باریک قرمز» در گفتگو با.....با اشاره به اینکه بازتاب اکران این مستند داستانی در سینماهای «هنروتجربه» بسیار خوب بوده است، مطرح کرد: من از کودکی به خاطر شرایط خانوادگی که داشتم همیشه به سینما می‌رفتم و تقریبا می‌توانم بگویم از زمانی که به یاد دارم و آنچه که از تاریخ سینما خوانده‌ام، سینماها هیچ گاه در وضعیت مشابه سال 99 قرار نداشتند و کرونا باعث شده است سینماها امسال وضعیت اسفناکی را پشت سر بگذارند.

وی ادامه داد: اما با همه اتفاقاتی که سینما امسال تجربه کرد، من از اکران فیلمم در «هنروتجربه» راضی هستم. بخشی از این اتفاق به این دلیل است که مخاطب سینمایی «هنروتجربه» مخاطب خاص و حرفه‌ای سینماست که در هر شرایط و موقعیتی تلاش می‌کند فیلم مورد علاقه خود را در سینما ببیند. این اتفاق صد در صد نبوده است اما می‌توانم بگویم مخاطبان «هنروتجربه» امسال در شرایط رکود سینما نیز فیلم‌های مورد علاقه خود را تماشا کرده‌اند.

کارگردان «خط باریک قرمز» یک تفاوت اکران در «هنروتجربه» و سینمای بدنه اشاره کرد و گفت: پس از بستن شدن سینماها به دلیل گسترش ویروس کرونا در زمان‌های مختلف برخی فیلم‌ها اکران شده در گروه سینمایی آزاد نوبت اکران‌شان به پایان می‌رسید اما «هنروتجربه» این فرصت را برای فیلم‌های روی پرده‌اش فراهم کرده است تا در میان این تعطیلی‌ها فیلم‌ها همچنان روی پرده بمانند و به اکران خود ادامه دهند.

خوشدست افزود: به یادم دارم فیلمم در میان پیک‌های مختلف کرونا و تعطیلی سینماها توانست مخاطب بیشتری را جذب کند. حتی این تعطیلی‌ها باعث شد ما تبلیغات بیشتری برای فیلم داشته باشیم تا بعد از اتمام قرنطینه که مخاطبان به سینما باز می‌گردند، بدانند که این فیلم همچنان روی پرده سینماست. ما به نوعی سعی کردیم دوران قرنطینه و کرونا را مدیریت کنیم.

نویسنده «خط باریک قرمز» تاکید کرد: اینکه موسسه «هنروتجربه» در شرایط کرونایی این امکان را فراهم کرده است که فیلم‌ها به مدت 3 ماه، 6 ماه یا یکسال روی پرده باقی بمانند، امتیاز بسیار ویژه‌ای برای فیلم‌ها و اتفاق مبارکی بود.

خوشدست با اشاره به اینکه «خط باریک قرمز» با اکران در سینماهای «هنروتجربه» توانست به اهداف خود دست پیدا کند، مطرح کرد: اکران این فیلم در «هنروتجربه» و ساختار این موسسه باعث شد که این فیلم حرف خود را به گوش مسئولان برساند و فضای فرهنگی که قصد ایجاد آن را داشت، ایجاد کند. همچنین یکی از شاکیان پرونده بازیگر این فیلم، با دیدن «خط باریک قرمز» باعث شد رضایت بدهد و بازیگر من آزاد شود.

وی با اشاره به اینکه قطعا ایراداتی به شکل ساختاری موسسه «هنروتجربه» وارد است، اظهار کرد: شکل ساختاری «هنروتجربه» جای نقد کردن دارد اما خود این انتقاد کردن نشان می‌دهد که موسسه نکات مثبتی هم دارد که نقاط منفی‌اش به چشم می‌آید. برخی دوستان که این موسسه را نقد می‌کنند، یادش نرود که اگر موسسه خوب نبود نقدی هم نمی‌توانست صورت بگیرد.

کارگردان «خط باریک قرمز» ادامه داد: فیلم‌های بسیاری خوبی در این موسسه اکران شده‌ و می‌شود. همچنین برخی از فیلمسازان که فیلم‌شان در این موسسه اکران شده است، توانسته‌اند مسیر فیلمسازی خود را طی و در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی شرکت کنند.

خوشدست با اشاره به اینکه شاکله درست و حرفه‌ای این موسسه حرکت رو به جلو را برای آن سخت کرده است، اظهار کرد: یکی از دلایلی که باعث شده است «هنروتجربه» به حرکت خود ادامه بدهد به این دلیل است که قبول کرده شکل فیلمسازی عوض شده است و ظرفیت و شکل اکران هم باید تغییر پیدا کند چراکه در سراسر دنیا این شکل اکران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه «خط باریک قرمز» قرار است برای جشنواره‌های مختلف خارجی فرستاده شود، تصریح کرد: پخش کننده این مستند داستانی این روزها مشغول انجام کارهای «خط باریک قرمز» برای شرکت در جشنواره‌های خارجی است.

کارگردان «خط باریک قرمز» در پایان درباره فعالیت این روزهای خود گفت: این روزها مشغول نگارش فیلم جدیدم هستم که اثری سینمایی و کاملا متفاوت است و از اواسط سال آینده وارد پیش تولید می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار