بازدید 4279
به مناسبت اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی برگزار شد:

تشکیل کمیته کارآفرینی در مجلس

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد تشکیل کمیته کارآفرینی، گامی در جهت حمایت همه جانبه  از پیشران های اقتصادی برداشتند.
کد خبر: ۱۰۳۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴ 17 February 2021

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد تشکیل کمیته کارآفرینی، گامی در جهت حمایت همه جانبه  از پیشران های اقتصادی برداشتند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از مجمع کارآفرینان ایران، به مناسبت بزرگداشت روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی ( ۲۹ بهمن) اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با دعوت از مجمع کارآفرینان ، مشکلات و چالش های پیش روی تولیدکنندگان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

تشکیل کمیته کارآفرینی در مجلس

در این نشست که با حضور نمایندگان ملت و اعضای مجمع کارآفرینان  برگزار شد، محمدرضا دیانی، رییس این مجمع با گرامیداشت ۲۹ بهمن روز ملی کارآفرینی، گفت: نمایندگان مجلس یازدهم با اهداف انقلابی پا به میدان خدمت گذاشته اند که امید دارم توجه ویژه ای به دستورات و موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری داشته و در پیشبرد اهداف کارآمدتر و موثرتر اهداف انقلاب و نظام اقدام شود.

وی افزود: انتظار کارآفرینان از نمایندگان مردم و به ویژه کمیسیون اجتماعی به عنوان متولی حمایت از اشتغال و معیشت مردم این است که به موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان اولویت اول بپردازند.

به گفته رییس مجمع کارآفرینان ، این مجمع متشکل از پیشران های صنعت و اقتصاد بخش خصوصی کشور است، ادامه داد: از ابتدای انقلاب در زمینه کارآفرینی به شرکت های کوچک و متوسط توجه شده اما به این نکته توجه نشده که اگر تولیدگان خرد به پیشران های تولید به عنوان لوکوموتیو تولید و صنعت کشور متصل نشوند، به نتایج مورد هدف منتج نخواهد شد.

دیانی با ذکر این نکته که به پیشران های تولید در کشور بی مهری فراوانی می شود،‌ گفت: ما هنوز قبول نکرده ایم که پیشران ها می توانند چرخ کارآفرینی، تولید و اشتغال را در کشور به حرکت دربیاورند و با این روند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور نیز رفع خواهد شد.

محمدرضا دیانی در ادامه این نشست با اشاره به اینکه مجمع کارآفرینان  شامل ۱۲۰ هزار نفر شاغل است و آمادگی ورود به کارآفرینی اجتماعی را نیز دارد،‌ تصریح کرد: اما کارآفرینان بزرگ نه تنها از جایگاه مناسبی در اقتصاد کشور برخوردار نیستند، بلکه همه روزه با چالش ها و مشکلات متعددی از سوی نهادها و سازمان های نظارتی مواجه هستند.

به گفته دیانی، دراقتصادی که با مشکلات و فراز و نشیب های زیادی مواجه است، بی شک با تعیین جایگاهی مناسب برای کارآفرینان و پیشران ها شاهد بهبود شرایط خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، کارآفرین رزمنده است، گفت: اگر می خواهید انقلابی عمل کنید بی شک باید به موضوع اقتصاد مقاومتی ورود کرده و به جای پرداختن به جریانات و حواشی سیاسی، طبق گفته رهبری به جهش تولید و اقتصاد مقاومتی بپردازید. برای حمایت از کارآفرینی به جریان مولد اقتصادی نیاز است تا با حمایت از تولیدکندگانی که امکان اشتغال زایی با ارقام بالایی را دارند، با حمایت نمایندگان ملت، عرصه فعالیت داشته باشند.

رییس مجمع کارآفرینان یان،‌ با تشریح اینکه باید با تعریف شاخص های کارآفرینی و تکمیل آن، جایگاه کارآفرینان مشخص و شفاف شود، در پایان تاکید کرد: باید از دستاوردهای تحریم و نتایج آن استفاده شود زیرا پیشران های اقتصاد مولد بخش خصوصی کشور با تبدیل تهدید تحریم به فرصت، توانسته اند به حرکت اقتصادی کشور کمک کرده و بی شک نبود شرکت های خارجی و دوری از کالاهای نفتی از دستاوردهای تحریم های ظالمانه دشمنان  اسلامی است.

 

 

**کارآفرینان فرماندهان جنگ اقتصادی هستند

در ادامه این نشست، مهدی عیسی زاده، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان ملت تمام قد برای حمایت از تولید و اقتصاد کشور ایستاده و هر کمکی که لازم باشد،‌دریغ نخواهد کرد، گفت: مجلس یازدهم این آمادگی را دارد تا هرگونه گره و مشکلی که پیش روی تولیدکنندگان و کارآفرینان وجود دارد را حل و فصل کند.

وی افزود: ما شما را سرمایه داران آمریکایی یا روس نمی بینیم، شما فرزندان اسلام و انقلاب هستید و باید با اعتماد به تولیدکنندگان مشکلات و موانع پیش رو برطرف شود. در دهه پنجم انقلاب به کارآفرینان و تولیدکنندگان به عنوان فرماندهان دوران دفاع مقدس نگاه می شود و همانطور که با دست خالی هشت سال جنگ تحمیلی را پشت سرگذاشتیم، بی شک از این دوران نیز سربلند بیرون خواهیم آمد.

به گفته این نماینده دوره یازدهم مجلس، به لطف و همت تولیدکنندگان داخلی و کارآفرینان، توانسته ایم در دوران تحریم که تمام درها به روی کشور بسته شد، بازهم ایستادگی کرده و از این دوران عبور کنیم.

** بهبود مشکلات کارآفرینان با تشکیل جلسات ماهانه

مجید انصاری نیز به عنوان یکی دیگر از نمایندگان خانه ملت در این نشست با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم قصد دارد تا به جای قانونگذاری به مباحث نظارتی ورود کند،‌ گفت: بی شک با نمود نتایج افزایش نظارت در امور اجرا شاهد اتفاق های خوبی خواهیم بود.

وی در ادامه با پیشنهاد تشکیل کمیته ای مشترک از کارآفرینان و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، توضیح داد: با تشکیل جلسات ماهانه این کمیته، بی شک مجلس بیش از قبل در جریان مشکلات کارآفرینان و تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

انصاری در ادامه افزود:  تاکید مقام معظم رهبری همواره بر اشتغال زایی جوانان است و به طور حتم با حمایت از تولید داخل و کارآفرینی در کشور می توانیم شاهد افزای اشتغالزایی در کشور باشیم.

وی با تاکید بر گره گشایی از مشکلات کارآفرینان و پیشران های اقتصادی در کشور از طریق کمیته مذکور، گفت: در کمیته مشترک کارآفرینان و کمیسیون اجتماعی باید از دو منظر نظری و کاربردی به مشکلات کارآفرینان پرداخته شود.

این نماینده مجلس یازدهم در پایان تاکید کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم این آمادگی را داریم تا موانع پیش رو کارآفرینان را حل و فصل کنیم.

** مالیات‌ستانی از تولید، عامل کاهش سرانه سرمایه گذاری در کشور

درادامه اعضای مجمع کارآفرینان به برخی از مشکلات تولیدکنندگان پیشران پرداختند و ایزدپناه کارآفرین شرکت استیل البرز اظهار داشت: مالیات ستانی از تولیدکنندگان از جمله مشکلاتی است که همواره بر سر راه پیشران ها وجود دارد و به مرور باعث ایجاد مشکلات قابل توجهی برای آن ها شده است.

وی افزود: اقتصاد علامت پذیر است و اکنون نرخ مالیات فعالیت اشتغالزا به مراتب بیشتر از مالیات سپرده های بانکی است که این موضوع خود عامل بسیاری از مشکلات و تعطیلی تولید اقتصاد کشور خواهد بود.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که مد نظر تولیدکنندگان است، بحث سرباز صنعت است زیرا صنعتگران میتوانند با به کارگیری مشمولان خدمت سربازی هم در امر اشتغال زایی و هم تقویت پرسنل فعال در صنعت کمک به سزایی داشته باشند.

به گفته وی انتشار اوراق قرضه توسط واحدهای تولیدی بزرگ،‌ عاملی برای به حرکت درآمدن چرخ اقتصاد و رشد اشتغال زایی در کشور خواهد بود.

در ادامه این نشست، علیرضا نبی به عنوان کارآفرین اجتماعی با تقدیر از همکاری قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی، گفت: در حال حاضر توانسته ایم با رایزنی های متعدد با سازمان ها و نهادهای مرتبط اقدامات قابل توجهی برای مادران محکوم به حبس و محکومان ۱۰ ساله به بالا جهت حمایت های اجتماعی و کاهش جرم و بزهکاری اجتماعی توسط کارآفرینان بخش خصوصی برداریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل