بازدید 6226
۶

۴ میلیون دانش‌آموز به اینترنت و گوشی دسترسی ندارند

رئیس همایش بین‌المللی روانشناسی مدرسه با بیان اینکه بیشتر از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دانش‌آموز بعد از بیماری کرونا قادر به حضور فیزیکی در مدرسه نیستند، گفت: ۴ میلیون نفر از دانش‌آموزان عضو سامانه شاد نبوده و یا دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند ندارند.
کد خبر: ۱۰۳۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 15 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، فریبرز در تاج، رئیس همایش بین‌المللی روانشناسی مدرسه، بیان کرد: بیشتر از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دانش‌آموز بعد از بیماری کووید ۱۹ قادر به حضور فیزیکی در مدرسه نیستند و هیچ آموزشی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود.

وی با اشاره با تحقیقی که توسط OECD یعنی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی با همکاری دانشگاه هاروارد روی ۳۶ کشور جهان انجام داد اعلام کرد: در فرانسه ایتالیا و آلمان تا ۸۲ درصد زمان کمتری را در هفته صرف یادگیری کردند، در کشور اتریش، سوئیس و آلمان در مقایسه با زمان دایر بودن مدرسه ۴ تا ۸ ساعت میزان یادگیری در طول هفته کاهش پیدا کرده است؛ هر پنج دانش‌آموز یک نفر زیر ۹ ساعت در هفته مطالعه می‌کند .

رئیس همایش بین‌المللی روانشناسی مدرسه تصریح کرد:‌در فرانسه ۵ تا ۸ درصد دانش‌آموزان بعد از دو هفته تعطیلی با معلمان خود تماس نگرفتند و در امریکا ۱۳ درصد دانش آموزان بعد از سه هفته تعطیلی مدارس هیچ تماسی با معلمان خود نداشته اندکه این امر منجر به افت تحصیلی بین سی تا هفتاد درصد در دانش آموزان شده است .

درتاج با اشاره به پژوهشی که در انگلستان روی سه هزار مدیر مدرسه انجام شده بود، گفت: این مدارس تنها کمتر از ۷۰ درصد برنامه تحصیلی را پوشش دادند؛ یعنی حداقل ۳ ماه تحصیلی را نتوانستن تحت پوشش قرار دهند.

وی اضافه کرد: در این راستا پسران نسبت به دختران عقب ماندگی تحصیلی بیشتر و بچه‌های مناطق محروم تا ۴۶ درصد افت تحصیلی را تجربه کردند. در ایران ۴ میلیون نفر از دانش‌آموزان عضو سامانه شاد نیستند و یا دسترسی به اینترنت، تبلت و گوشی هوشمند ندارند.

رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران راهکارهای بعضی از کشورها را در دوره کرونا را برشمرد و افزود: اسپانیا از پروژه شانس دوباره استفاده کرده که در این پروژه مسائل تحصیلی دانش‌آموزان از طریق تلفن و به شکل انفرادی پیگیری می‌شود. ‌

وی متذکر شد: در آلمان از خدمات معلم سیار برای راهنمایی و مشاوره دانش‌آموزان استفاده می‌شود؛ در کشور نیوزلند بیشتر آموزش‌های کاغذی و چاپی را برای دانش‌آموزان تدارک دیده و در فرانسه از کانال‌های متعدد رادیویی و تلویزیونی آموزش‌های لازم به دانش آموزان داده می‌شود.

در تاج یادآور شد: در پرتغال برنامه غنی سازی آموزشی برای دانش‌آموزان ابتدایی در نظر گرفته شده است؛ در کشور پرتغال برای دانش‌آموزانی که امکان استفاده از اینترنت نداشتند آموزش‌های حضوری را تدارک دیده‌اند. کلاس‌های حضوری به دانش‌آموزان با محدودیت بیشتر در نظر گرفته شده و در سوئد هرگز مدارس تعطیل نشده‌اند.

وی تاکید کرد: تداوم برنامه‌ها آموزشی در کشور باید به گونه‌ای باشد که در تابستان سال آینده ما بتوانیم کلاس‌های جبرانی فشرده را به شکل حضوری برای دانش‌آموزان داشته باشیم.اکنون به دلیل اهمیت موضوع دانش‌آموزان ابتدایی باید حداقل دو تا سه روز در هفته برای کلاس‌های حضوری بازگشایی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶
4 ميليون ضرب در 4 ميليون تومن مبشه 4000 ميليارد تومن كه اگر آموزش براي دولت اهميت داشت تا الان اين بودجه را تامين كرده بود و ميشه بگين تا الان چند جلسه در استان ها براي بررسي و حل اين مشكل تشكيل شده است؟ به جاي جلسه هاي بي حاصل فراوان گزارشات اين مورد رو از ادارات استان مي خواستين.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
چه جوری ضرب کردی؟
ما هم که دسترسی داریم دائم قطع وصل میشود یا سرعت پایین است
قابل توجه وزارت محترم آموزش و پرورش
مشکل تبلت دانش آموزان قرار بود که با کمک بنیادهای خیریه حل بشه، الان که نزدیک به 6 ماه از سال تحصیلی می گذره و هنوز هم این آمار (۴ میلیون نفر از دانش‌آموزان عضو سامانه شاد نبوده و یا دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند ندارند.) مثل پتک تو سرمون کوبیده میشه، دارم یقین پیدا می کنم که دوستان وزارت نشین دغدغه مند نیستند وگر نه با این همه ریخت و پاش کردن، تهیه تعداد تبلت کار غیر ممکنی نیست.
علی برکت الله
راه کار: بازم بچه بیارید تا تعداد بدبختها زیاد بشه و احساس تنهایی نکنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار