بازدید 12354
۲
اعلام آمادگی برای میزبانی مقدماتی جام جهانی بعداز خبر رسانه‌های عربی؛

فدراسیون فوتبال خیلی دیر از خواب بیدار شد؟!

واکنش دیرهنگام و خواب زمستانی فدراسیون ایران که این روزها درگیر برگزاری انتخابات خود پس از یکسال تاخیر است، باعث شده که چنین ضربه ای به تیم ملی و فوتبال ایران وارد شود.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 14 February 2021

فدراسیون بحران زده فوتبال ایران، بعد از اینکه رسانه های عربی از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری متمرکز مسابقات مقدماتی جام جهانی در این قاره خبر دادند، بالاخره یک عکس العمل در حد مصاحبه سخنگو از خود بروز داد.

به گزارش تابناک ورزشی، در صورت اعلام رای نهایی ای اف سی برای برگزاری بازی های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ بطور متمرکز در یک کشور، تیم ملی ایران از هر سه میزبانی خود در مرحله برگشت مسابقات به خصوص دو بازی حساس با عراق و بحرین محروم خواهد شد.

فدراسیون فوتبال خیلی دیر از خواب بیدار شد؟!

حالا سخنگوی فدراسیون فوتبال در واکنش به این تصمیم و خبر غیررسمی که کاملا خلاف مصالح فوتبال کشورمان است، اعلام کرده که ایران آمادگی لازم را برای میزبانی مسابقات انتخابی جام جهانی قطر دارد! این موضع در حالی است که اصلا صحبتی مبنی بر انجام بازی های هرگروه در یک کشور از همان گروه، مشابه شیوه ای که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در جریان است، شنیده نشده و جملات سخنگوی فوتبال ایران خود نشان دهنده پذیرش بخشی از این شنیده‌هاست که مسابقات از شکل رفت و برگشتی خارج شود.

بدیهی است اتخاذ هر شیوه ای غیر از برگزاری مسابقات به شکل رفت و برگشت در زمین کشورها ، به زیان ایران خواهد بود.

کاملا مشخص است که این اعلام نظر دیرهنگام، تاثیری در تصمیم مقامات کنفدراسیون ندارد و تنها برای رفع تکلیف انجام شده وگرنه جاداشت شخص سرپرست و دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران با تماس یا جلسه ای اضطراری با مقامات ای اف سی بخصوص دیدار با شیخ سلمان بحرینی، حساسیت کشورمان به این تصمیم احتمالی را رسما نشان دهند.

این درحالی است که قطعا میزبانی رقابت های قاره آسیا را به ایران نخواهند سپرد و فعلا هم تصمیمی مبنی بر برگزاری متمرکز بازی های هر گروه در یک کشور شنیده نمی شود.

واکنش دیرهنگام و خواب زمستانی فدراسیون ایران که این روزها درگیر برگزاری انتخابات خود پس از یکسال تاخیر است، باعث شده که چنین ضربه ای به تیم ملی و فوتبال ایران وارد شود.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیر مهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال که از دوران سیاه مهدی تاج در این پست باقی‌مانده است، درباره آخرین وضعیت برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر عنوان کرد: اخبار متعددی در این ارتباط منتشر شده و در فضای مجازی از سوی خبرنگاران عربی در این مدت به انتشار رسید، اما چیزی که قطعی شده به این صورت است که بر اساس درخواستی که دو فدراسیون هنگ‌کنگ و کامبوج به‌خاطر محدودیت‌هایی که در کشورشان به آنها روبرو بوده‌اند، مقرر شد که مسابقاتی که قرار بود در ماه مارس برگزار شود، به ماه ژوئن منتقل شود و بنابراین رقابت‌های تیم ملی ایران نیز در ماه ژوئن برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نکته مهم در این ارتباط اینکه درباره محل برگزاری مسابقات، هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است. قرار است روز سه‌شنبه هفته جاری، ویدئو کنفرانسی با حضور نمایندگان تیم‌های شرکت‌کننده در گروه ایران، سرمربیان این تیم‌ها، روسای بین‌الملل و دپارتمان تیم‌های ملی برگزار شود تا در زمینه برگزاری، رایزنی و مذاکره شود و سپس تصمیم نهایی اخذ گردد. باید اشاره‌ای داشته باشم به نامه‌ای که دبیرکل فدراسیون فوتبال به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا ارسال کرده‌اند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: نامه‌ای که درباره برگزاری رقابت‌های باشگاهی متعدد در سطوح مختلف فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و حتی حوزه آکادمی و مدارس فوتبال و فستیوال‌ها در هنگامه شیوع کرونا است. الان برگزاری مسابقات در هنگام کرونا در سطح جهان شکل بهتری پیدا کرده است، ولی چند ماه پیش شرایط اینطور نبود و دستگاه‌های مختلفی در ایران همکاری کردند تا این مسیر به سلامت طی شود. ستاد کرونا در فوتبال، ستاد کرونا در ورزش، هیئت‌های فوتبال، باشگاه‌ها، ادارات کل ورزش و جوانان و وزارت بهداشت دست به دست هم دادند تا مسابقات طبق برنامه به انجام برسد و شور و هیجان فوتبال همچنان در میان مردم باشد.

علوی افزود: این گزارش به استحضار فدراسیون جهانی فوتبال هم رسیده است. بنابراین نکته مهم در این ارتباط این است که کشورمان به بهترین شکل مهیای برگزاری و میزبانی مسابقات است. اگر قرار باشد بازی‌ها به‌صورت متمرکز برگزار شود، حق تیم ملی ایران است که خودش را مهیای یک صعود پُرافتخار دیگر آماده کند و این حق نباید ضایع شود. نیاز است که تصمیم عادلانه‌ای در این باره گرفته شود. تیم ملی ایران سه مسابقه بسیار حساس در زمین خودمان و یک مسابقه در خارج از خانه دارد و این موضوع، اهمیت زیادی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دیگه بس نیست این همه فوتبال رو نابود کردین امید مردم رو ازشون گرفتین .برید کنار تا یکی مثل علی کریمی بیاد
درآمد کثیف فوتبال تمامی مسئولان فوتبال را خواب آلود کرده! علی برکت ا..
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها