بازدید 7313
۴
صالحی امیری دست به کار شد

۳۰هزار دوز واکسن برای ورزشکاران حرفه‌ای کشور

کد خبر: ۱۰۳۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 13 February 2021

صبح امروز سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک بازدیدی از فدراسیون پزشکی - ورزشی داشت.

به گزارش تابناک ورزشی، در این نشست غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص تجهیزات و زیرساخت‌ها صحبت‌هایی را مطرح کرد. 

نوروزی در این بازدید گفت: هر روز ما یک دوره ۴ ساله بوده و زمان گذراست. به خاطر وضعیت کرونا درآمد فدراسیون صفر شده و در خصوص بیمه‌ها هم در این مدت درخواستی نبود هر چند در این مدت تعداد افرایش یافته است. 

رئیس فدراسیون پزشکی یادآور شد: با توجه به شرایط موجود، اولویت ما در ابتدای کار توجه به المپیک توکیوست بنابراین در این راستا باید به سلامت جسمی، تغذیه، روانی و مبارزه با دوپینگ توجه داشته باشیم. در اسرع وقت استارت کار را خواهیم زد اما آنچه مهم بوده واکسیناسیون ورزشکاران است. 

نوروزی خاطرنشان کرد: از طریق وزارت بهداشت ما کار را برای واکسیناسیون ورزشکاران پیگیری می‌کنیم. سال آینده به خاطر رویدادهای مختلف پرتراکم است بنابراین باید پشتیبانی لازم صورت بگیرد. سلامت ورزشکاران هدف اصلی ماست.

صالحی‌امیری در این دیدار، عنوان کرد: پنجشنبه جلسه‌ای با وزیر ورزش برای واکسن داشتیم. می‌توانیم برای ورزشکاران تلاش کرده و واکسن تهیه کنیم. نظر ما این بود با چینی‌ها مذاکره کرده و با توجه به برگزاری ۳ رویداد در چین، از این کشور واکسن تهیه کنیم. حداقل ۲۰ هزار دوز برای ۱۰ هزار ورزشکار در حوزه قهرمانی نیاز است. 

وی افزود: واکسیناسیون ورزشکاران باید در اولویت باشد که ۲ راه وجود دارد؛ پیش‌بینی ما در ۵۰ فدراسیون حدود ۱۰ هزار نفر است و حداکثر ۳۰ هزار دوز نیاز داریم. ۶ رویداد سال آینده پیش رو داریم و امیدواریم مجوز خرید واکسن از چین یا کشورهایی که مد نظر ستاد مبارزه با کروناست، بگیریم. 

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: تقاضای من از فدراسیون این است سال ۱۴۰۰ را ویژه ببینیم چون سال پرتراکمی است. انتظار ما این است فدراسیون پزشکی ورزشی با همکاران من در کمیته برنامه منظمی برای کل کاروان در ۶ رویداد آینده تهیه کند. شنبه هفته گذشته نشستی بین IOC، کادر مدیریتی المپیک توکیو و تمامی سرپرستان سراسر جهان برگزار شد.

صالحی‌امیری با اشاره به برگزاری نشست سرپرستان کاروان شرکت‌کننده در المپیک توکیو، خاطرنشان کرد: ژاپن پروتکل‌های سختی را اعمال خواهد کرد بنابراین باید این پروتکل‌ها در داخل اجرا شود تا زمانی که کاروان در رویدادهای آینده شرکت می‌کند، مشکلی نباشد. نکته دیگر مکانیزم حضور پزشکان در رویدادهاست که با سالهای قبل تفاوت دارد. 

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با دوپینگ، تصریح کرد: دوپینگ به اعتبار ملی ما لطمه می‌زند بنابراین IOC و کمیته ملی المپیک به این موضوع حساس است. همان طور که دیدید سهمیه وزنه‌برداری کاهش یافته و درخواست من این است مبارزه با دوپینگ اولویت فدراسیون پزشکی باشد. هر گونه انعطاف ظلم به کشور است، دوپینگ به یک نفر لطمه نمی‌زند بلکه آسیب آن به اعتبار یک کشور است. اگر ما در رویدادی با دوپینگ روبه‌رو شویم همه پیروزی‌ها به تلخی تبدیل می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
اصلا درست نیست.
ورزشکاران در اولویت نباید باشند. درست برعکس، آنها اولویت انتهایی هستند. از طرفی از سیستم حمل و نقل عمومی هم استفاده نمی کنند. کارگران و کشاورزان، که چرخ اقتصاد کشور وابسته به آنهاست باید در اولویت بالاتری نسبت به ورزشکاران قرار داشته باشند. عقل و منطق چنین می گوید.
واکسیناسیون ورزشکاران باید در اولویت باشد؟
بر چه اساس
از نظر من هم واکسیناسیون کارخانه داران و صاحبان صنایع بایستی در اولویت باشد چون شغل میلیون ها نفر به آنها وابسته است
کشاورزان بایستی در اولویت باشند چون بدون آنها غذا نداری که بخواهیم ورزش کنیم
کادر سلامت
پلیس های راهنمایی و رانندگی
اخرین اولویت ورزشکاران نه که خیلی خوش درخشیده اند در جهان ما شرمنده شان هستیم
وقتی بیمه منبع درآمد دولت است نه آتیه درمانی مردم؛ یعنی صد رحمت به کشور امپریالیستی.
از این آیه درس عبرت بگیریم
إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلاٰ فِي اَلْأَرْضِ وَ جَعَلَ أَهْلَهٰا شِيَعاً يَسْتَضْعِفُ طٰائِفَةً مِنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْنٰاءَهُمْ وَ يَسْتَحْيِي نِسٰاءَهُمْ إِنَّهُ كٰانَ مِنَ اَلْمُفْسِدِينَ

فرعون در سرزمین (مصر) سر برافراشت، و مردم آن را طبقه طبقه ساخت؛ طبقه اى از آنان را زبون مى داشت: پسرانشان را سر مى برید، و زنانشان را زنده بر جاى مى گذاشت، که وى از فسادکاران بود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی