تشکیل ستاد ملی احیاء دریاچه هامون کلید خورد

کد خبر: ۱۰۳۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵ 09 February 2021

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس با اشاره به نشست مشترک این فراکسیون با معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: با توجه به اهمیت منطقه هامون و ظرفیت‌های این دریاچه، ستاد ملی احیاء دریاچه هامون تشکیل شد.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در توضیح نشست فراکسیون مرزنشینان مجلس با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، گفت: با توجه به 16 استان مرزی کشور، فراکسیون مرزنشینان از بزرگترین و مهم‌ترین فراکسیون‌های مجلس محسوب می‌شود. این فراکسیون با هدف شکست خودتحریمی‌ها، مسائل مرزی و بازارچه‌های مرزی، انجام حرکت جدی برای رفع مشکلات استان‌های مرزی و کمک به شکوفایی اقتصاد کشور این فراکسیون تشکیل شده است.

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در این جلسه حضور داشت، افزود: موضوعات کلان کشور در این جلسه از جمله وضعیت بازارچه‌‌های رها شده در مرز، قوانین که برای داد و ستدها مزاحمت ایجاد کرده یا نگرشی که در واردات کالاها وجود دارد و رفع مشکلات کوله بران عنوان شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم اضافه کرد: در این جلسه همچنین درباره مراودات بین کشورهای همسایه بحث شد، پیش از این فراکسیون مرزنشینان جلساتی با سفرای کشورهای همسایه داشته است لذا با استناد به مباحث مطرح، پیشنهادهایی مطرح شد.

مالکی با اشاره به یکی از مباحث مهم مطرح شده در این جلسه، گفت با توجه به اهمیت موضوع دریاچه هامون و نظر دولت و مجلس مبنی بر اینکه ماهیت این موضوع بین‌المللی است و باید از سایر مسائل تفکیک و سرمایه گذاری بر روی آن انجام شود، تشکیل ستاد ملی احیاء دریاچه هامون کلید خورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل