سفر قالبیاف به مسکو منجر به تقویت دیپلماسی خواهد شد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: سفر دکتر قالیباف در راستای تقویت دیپلماسی پارلمانی بوده و قطعا تاثیر بسزایی در روابط میان دو کشور خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۳۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ 09 February 2021

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: سفر دکتر قالیباف در راستای تقویت دیپلماسی پارلمانی بوده و قطعا تاثیر بسزایی در روابط میان دو کشور خواهد داشت.

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به سفر دکتر قالبیاف به روسیه اشاره کرد و گفت: دیپلماسی پارلمانی ظرفیت بالقوه‌ای برای مراودات در سطح بین‌الملل دارد که باید فعال‌ شود؛ چرا که با این کار می‌توان بسیاری از مشکلات دیپلماتیکی را حل و فصل کرد.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس افزود: برقراری روابط با مجالس و نمایندگان دیگر کشورها می‌تواند بسترساز مناسبی برای تامین منافع ملی ما باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سفر دکتر قالیباف در راستای تقویت دیپلماسی پارلمانی بوده است و قطعا تاثیر بسزایی در روابط میان دو کشور خواهد داشت.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای کشور اظهار کرد: پارلمان‌ کشورهای جهان به لحاظ سیاسی از حساسیت کمتری نسبت به دیپلماسی عمومی برخوردار هستند و به همین دلیل می‌توان به گسترش مناسبات با پارلمان‌های کشورهای مختلف پرداخت تا از این طریق بتوان بسیاری از مشکلات تحریمی را مرتفع کرد.

وی عنوان کرد: برای خنثی سازی تحریم‌ها باید همه ظرفیت‌های کشور فعال شوند که این نیز مستلزم همت جدی دولتمردان بوده؛ البته مجلس هم از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد و دیپلماسی پارلمانی یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌توان در راستای رفع تحریم‌ها آن را به کار خواهیم گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر