بازدید 5945

دیدار دبیر کل شورای همکاری با دبیر کل اتحادیه عرب

دبیر کل اتحادیه عرب امروز پس از دیدار با وزیران خارجه عراق و لبنان در قاهره با دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس نیز دیدار کرد.
کد خبر: ۱۰۳۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵ 07 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب و «نایف مبارک الحجرف» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس امروز در دیدار با یکدیگر چالش‌های منطقه را در همه سطوح بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، یک مقام مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب در بیانیه‌ای گفت که ابوالغیط امروز میزبان الحجرف بود که در یک سفر رسمی به قاهره آمده است و در این دیدار دو طرف، تحولات در کشور‌های عربی و چالش‌های منطقه را به خصوص در سایه تحولات جهانی بررسی کردند که مستلزم افزایش همکاری و هماهنگی در سطح جهان عرب است.

به گفته این منبع، ابوالغیط نقش شورای همکاری را در همکاری مشترک میان کشور‌های عربی محوری خوانده و تاکید کرده که موفقیت عملکرد شورای امنیت بی شک برای اتحادیه عرب هم دستاوردی محسوب می‌شود.

این مسئول دبیرخانه اتحادیه عرب گفت: «دو طرف همچنین درباره اقدام عملی برای تقویت هماهنگی میان اتحادیه عرب و شورای همکاری از طریق تبادل تجربیات و بیشتر کردن مباحثات بر سر مسائل و پرونده‌های مختلف بحث و گفتگو کردند.»

منبع دبیرخانه اتحادیه عرب به نقل از ابوالغیط گفت که اجرای توافقات مربوط به اجلاس ماه گذشته شورای همکاری در شهر العلا عربستان و پاک شدن فضای عربی می‌تواند به نفع همکاری مشترک کشور‌های عربی و تقویت پویایی آن شود.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس امروز یکشنبه در قاهره با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار کرده بود.

الحجرف پس از این دیدار در کنفرانس خبری مشترک با شکری تأکید کرد که مصر رکن اصلی امنیت ملی است و امنیت کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس و امنیت مصر با یکدیگر مرتبط است.

وی افزود که روابط بین قاهره با کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس را تاریخی و مستحکم خواند و بر استمرار این هماهنگی به منظور تقویت موضع عربی در قبال تمامی قضایا تأکید کرد.

از سوی دیگر یک مقام اتحادیه عرب گفت که ابوالغیط صبح امروز نیز میزبان «فؤاد حسین»، وزیر خارجه عراق بود که در این دیدار دو طرف درباره مسائل مختلف کشور‌های عربی و مواضع دولت جدید آمریکا در قبال منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

«شربل وهبه» وزیر خارجه لبنان نیز امروز با دبیر کل اتحادیه عرب دیدار و درباره تازه‌ترین تحولات لبنان گفتگو کرد.

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، یک هفته پیش نیز در سفر به بغداد با وزیر خارجه عراق و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور دیدار و درباره تقویت روابط همه جانبه میان کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس با بغداد گفتگو کرد.

الحجرف در بغداد گفت که اتصال عراق به شبکه برق شورای همکاری خلیج فارس یکی از مهمترین پرونده‌های بررسی شده در این سفر است.

در همین حال یک عضو ائتلاف النصر عراق هشدار داد که تلاش شورای همکاری خلیج فارس برای نزدیکی به بغداد نه در راستای منافع این کشور بلکه تحت فشار آمریکا و با هدف تنگ‌تر کردن حلقه محاصره ایران انجام می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان