بازدید 10835
۲
بررسی حذف اخلاق اسلامی و تعالی معنوی از سرفصل آموزشی انجمن یوگا؛

ردپای ویلموتس در فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران!

تابناک در یک رشته گزارش تحقیقی، مشغول بررسی عملکرد فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران و پیگیری برخی تخلفات در این مجموعه، به نکات جالبی رسیده‌است. این فدراسیون با سلامت و فعالیت بدنی کل مردم کشور سروکار دارد اما این نخستین‌بار است که عملکردش زیر ذره‌بین رفته است
کد خبر: ۱۰۳۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 08 February 2021

در روز دوشنبه 6 بهمن 1399خبری در یک وب سایت متعلق به یکی از روزنامه‌های سیاسی کشور تحت عنوان "تخلف آیین نامه ای شوکه کننده در انجمن یوگای ایران؛ انجمن یوگای ایران اخلاق اسلامی و تعالی معنوی را از سرفصل آموزش خویش حذف کرد" منتشر شد.

به گزارش تابناک ورزشی، در این خبر با استناد به نامه شماره ۱۷۰۳/ص/۹۸/۲۷۷ مورخ ۶/۸/۹۸ که به امضای دهقانی، دبیر وقت فدراسیون رسیده است آمده در سال 1398 انجمن یوگای ایران آیین نامه جدیدی تدوین کرده که در آن دروس فرهنگ و اخلاق اسلامی و گذراندن دوره تعالی معنوی در شهر قم حذف و برای اجرا به کلیه استان های ایران ابلاغ شده است.

ردپای ویلموتس در فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران!

اخلاق و فرهنگ اسلامی| تئوری عمومی یا تئوری تخصصی؟

از آن جهت که پیش تر، فروحی، دبیر فدراسیون ورزش های همگانی در گفتگو با تابناک مسئول تایید آیین نامه های آموزشی را شورای آموزشی این فدراسیون معرفی کرده بود این مسئله با جباری، رئیس آکادمی آموزشی این فدراسیون مطرح گردید.

او در خصوص حذف یا عدم حذف واحدهای آموزشی فرهنگ و اخلاق اسلامی و دوره تعالی معنوی در شهر مقدس قم در آیین نامه انجمن یوگای ایران و دغدغه ها و نگرانی های ایجاد شده در این خصوص گفت:

"آیین نامه انجمن یوگای ایران در سال 98 تایید شده و او تنها پنج ماه است که به عنوان مسئول آکادمی آموزش فدراسیون مشغول به فعالیت است اما این دلیلی نمی شود که در خصوص این آیین نامه از او سلب مسئولیت شود".

او در ابتدا عنوان کرد که فرهنگ و اخلاق اسلامی "احتمالا" جزو محتواهای درسی است اما پس از تاکید تابناک در این خصوص که آیین نامه به طور کامل مطالعه شده و چنین محتوایی در آیین نامه جدید انجمن یوگای ایران گنجانده نشده ادامه می دهد:

 " بدون تردید آن را بررسی می کنم؛ این یک مسئله هنجاری است و بررسی می کنم تا متوجه شوم چگونه این اتفاق اقتاده است".

او با بیان این که "برنامه های آموزشی 66 مجموعه از کمیته های ورزشی فدراسیون همگانی تحت نظر او اداره می شوند اما تولید محتوای آیین نامه ها توسط روسای انجمن ها صورت می گیرد " اضافه کرد:

" فدراسیون همگانی یک شورای آموزشی دارد که با ورود او به فدراسیون تشکیل شده و پیش از آن، شورای آموزشی وجود نداشته است". بررسی آیین نامه آموزشی فدراسیون در اسفند 95 که با امضای آکادمی فدراسیون وقت تهیه و به هیات های استانی ابلاغ شده اما نشان می دهد که آکادمی آموزشی این فدراسیون حداقل از اواخر سال 95 وجود خارجی داشته است. جباری ادامه داد:

"این شورای آموزشی در عمر تاسیس پنج ماهه خویش از اعضای دانشگاهی معتبر از دانشگاه تهران، تربیت مدرس و پژوهشگاه برای بررسی آیین نامه ها استفاده کرده است گرچه این شورا تاکنون تنها چهار جلسه برگزار کرده و اولویت این جلسات بررسی و بازبینی محتواهای ارسال شده قبلی از جمله آیین نامه یوگا در سال 1398 نبوده است".

جباری در بخشی از گفتگوی خود گفت:

"درس فرهنگ و اخلاق اسلامی جزو دروس تئوری عمومی محسوب می شود و در فدراسیون ورزش های همگانی تدریس نمی شود. برای اخذ مدرک مربی گری گذراندن دو پیش نیاز ضروری است. به ترتیب اولویت، پیش نیاز اول، گذراندن شصت و شش ساعت دوره دروس تئوری و پیش نیاز دوم، گذراندن شصت ساعت دروس تخصصی هر رشته ورزشی است. همه دروس تئوری نیز در ادارات کل تربیت بدنی و نه فدراسیون ورزش همگانی تدریس می شوند. فدراسیون ورزش های همگانی تاکنون موفق به گرفتن مجوز برگزاری دوره های تئوری نشده است اما گذراندن واحد فرهنگ و اخلاق اسلامی برای اخذ مدرک مربی گری تمام رشته های ورزشی لازم است و حذف آن به هیچ عنوان در حیطه اختیارات فدراسیون همگانی تعریف نمی شود".

جباری پس از بررسی آیین نامه جدید یوگا در جریان این گفتگو با بیان این که "در آیین نامه جدید انجمن یوگا هیچ محتوایی نوشته نشده" می گوید:

"یک نظامنامه جامع علمی، اموزشی، فرهنگی در سال 98-97 مشتمل بر سیصد و پنجاه و سه صفحه توسط آکادمی فدراسیون ورزش های همگانی منتشر شده است. مطابق با این نظامنامه دروس آناتومی و فیزیولوژی عمومی ، برنامه ریزی و طراحی تمرین، رشد و تکامل حرکتی ، مبانی آمادگی جسمانی، تغدیه ورزشی، ایمنی در ورزش، مبانی تربیت بدنی، روانشناسی ورزشی، تجزیه و تحلیل مهارتها، حقوق ورزشی و اخلاق و فرهنگ اسلامی جزو دروس تئوری تعریف شده اند و چنان چه کسی ورزشی یا مربی نباشد ضروری است قبل از شرکت در دورهای مربی گری در دوره های تئوری که توسط ادارات کل تربیت بدنی برگزار می شوند شرکت کند تا مجوز شرکت در دوره های تخصصی یک رشته ورزشی را برای اخذ مدرک مربی گری به دست بیاورد ".

 

در نظامنامه مورد اشاره ی مسئول آکادمی آموزش تنها موارد ذیل از گذراندن دوره ی دروس تئوری معاف شده اند و به غیر از آن کلیه متقاضیان شرکت در دوره های مربی گری درجه 3 این فدراسیون ملزم به گذراندن کلیه دروس تئوری از جمله اخلاق و فرهنگ اسلامی هستند.

 

  • کلیه فارغ التحصیلان کارشناسی و بالاتر در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی با ارائه گواهی فارغ التحصیلی و یا دانشجو با ارائه ریز نمرات دروس معادل دروس تئوری عمومی مربیگری از شرکت در دوره مربوط به دروس تئوری عمومی مربیگری درجه 3 معاف میباشند.
  • دانشجویان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در مقطع کاردانی و کارشناسی متقاضی شرکت در دوره های آموزشی مشروط به گذراندن سرفصلها و عناوین دروس تئوری مندرج در آیین نامه و اخذ حداقل نمره 11 در این دروس با ارائه گواهی رسمی و ممهور به مهر دانشکده مربوطه از شرکت در دوره های دروس تئوری مربیگری معاف میباشند.

 

با توضیح مسول آکادمی آموزش فدراسیون، شرکت در دوره های تخصصی مربی گری برای گروهی که ورزشی یا مربی نیستند و شصت ساعت دوره های تئوری در ادارات کل را نگذرانده اند غیرقانونی است. بررسی های تابناک ورزشی بر روی سامانه آموزشی فدراسیون ورزش های همگانی نشان می دهد مسئول آکادمی آموزش این فدراسیون در حالی نهاد برگزار کننده دوره های تئوری را ادارات کل تربیت بدنی و وزرات ورزش معرفی می کند که از بارگزاری این دوره ها در سامانه آموزشی این فدراسیون نیز بی خبر است.

ردپای ویلموتس در فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران!

مطابق با تصویر بالا برگزاری دوره های تئوری عمومی مربی گری جزو دوره های تعریف شده فدراسیون ورزش های همگانی و  نه ادارات کل تربیت بدنی یا وزارت ورزش است. کاربران می توانند در این پایگاه با انتخاب دوره های تئوری که توسط این فدراسیون برگزار می شود شرکت نمایند.

بررسی سامانه آموزش پایگاه اینترنتی فدراسیون ورزش های همگانی نیز نشان می دهد که دوره های برنامه ریزی و طراحی تمرین، رشد و تکامل حرکتی ، مبانی آمادگی جسمانی، تغدیه ورزشی، ایمنی در ورزش، مبانی تربیت بدنی، روانشناسی ورزشی، تجزیه و تحلیل مهارتها و حقوق ورزشی حداقل در دو استان ایران و در رشته یوگا در آینده نزدیک برگزار خواهند شد. جالب آن است که تمامی این دوره ها را در هر استان – استان های تهران و مازندران- تنها یک نفر تدریس می کند. کسی که همزمان هم قادر به تدریس دوره های روانشاسی ورزشی است، هم حقوق ورزشی، هم طراحی تمرین و هم تغدیه ورزشی. تابناک در تصاویر ذیل به جهت حفظ حریم خصوصی این عزیزانِ جامع الشرایط نام آن ها را پوشانده است اما چناچه آکادمی آموزش یا سایر مدیران فدراسیون تاکنون از این مسئله بی اطلاع بوده اند می توانند در صورت تمایل شخصا با ورود به سامانه آموزشی فدراسیون آن را بررسی کنند.

ردپای ویلموتس در فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران!

ردپای ویلموتس در فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران!

در آیین نامه تدوین شده آکادمی ورزش های همگانی در سال 1396 و در سرفصل دروس عملی دروس مربی گری درجه 3 آمده است:

دروس عملی متناسب با رشته ورزشی و درجه مربیگری بوده و حداقل ساعات تدریس آن 62 ساعت تعیین میگردد که از طریق فدراسیون با توجه به سرفصلهای آموزشی دوره که به تایید کمیته فنی فدراسیون رسیده اجرامیگردد.

در ادامه این سرفصل عنوان شده است:

تبصره 1: اخلاق در ورزش از جایگاه و اهمیت والائی برخوردار است لذا به همین منظور فدراسیون 2 ساعت درس اخلاق و فرهنگ اسلامی را در بخش "تئوری تخصصی" رشته های تحت پوشش در تمامی دوره های مربیگری، مدرسی و داوری آموزش میدهد.

 

ردپای ویلموتس در فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران!

جباری در این خصوص می گوید:

" آیین نامه سال 96 فدراسیون ورزش های همگانی با صدور آیین نامه جدید این فدراسیون در سال 98 باطل شده است. در آیین نامه سال 98 درس فرهنگ و اخلاق اسلامی با ابلاغ وزارت ورزش و جوانان تنها در میان دروس تئوری عمومی گنجانده شده و تبصره مورد اشاره بالا در آیین نامه سال 96 حذف گردیده است".

 

ذکر این نکته اما ضروری است که در آیین نامه سال 1396 فدراسیون- تصویر ذیل- نیز "درس اخلاق و فرهنگ اسلامی" همچون آیین نامه سال 98 جزو دروس تئوری عمومی قرار داشته اما با توجه به اهمیت آن بر ضرورت برگزاری جداگانه دو ساعت این واحد درسی، علاوه بر دروس تئوری عمومی در دروس تخصصی هر رشته ورزشی تحت پوشش فدراسیون و توسط خود فدراسیون تاکید شده است. تبصره ای که در آیین نامه سال 98 مورد اشاره فدراسیون همگانی توسط وزارت ورزش و جوانان یا فدراسیون ورزش های همگانی به دلایل نامعلوم ضروری تشخیص داده نشده و حذف شده است.

ردپای ویلموتس در فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران!

همچنین در بخشی از مصوبات گردهمایی نواب رئیس هیأت ها و روسای کمیته های آموزش هیأت ها و انجمن های فدراسیون ورزش های همگانی ایران که بر روی پایگاه رسمی این فدراسیون بارگزاری شده و هم اکنون نیز قابل مشاهده است این فدراسیون در خصوص برگزاری دوره های تئوری مربی گری ملزم شده است:

  • آزمون های تئوری را برگزار نماید.
  • نتایج دوره های تئوری شامل ریز نمرات را تهیه و به موقع ارسال نماید.
  • محل استاندارد و مناسب برای برگزاری دوره های تئوری، اسکان و تغذیه مدرسین غیر بومی، پرداخت به موقع حق التدریس و ایاب ذهاب مدرسین را فراهم نماید.
  • در دوره های آموزشی تئوری مختلط آقایان و بانوان، هیات ورزش همگانی مجوز لازم را از اداره کل ورزش و جوانان (امور بانوان و حراست) اخذ و با حضور نماینده اجرا کند. (ارسال مجوزها قبل از اجرای دوره به فدراسیون)
  • هیات های ورزش همگانی نیز می توانند دوره تئوری تربیت بدنی (مربیگری) 11 درس را برابر آئین نامه مربوطه با همکاری اساتید دانشگاه برگزار و ریز نمرات افراد را تائید و به همراه مدارک ارسال نمایند.
  • هیچکدام از مدرسین دوره های تئوری و عملی مجاز به فروش کتاب یا جزوء یا پاورپوینت به فراگیران نمی باشند.
  • یش بینی امکانات، تجهیزات و فضای آموزشی متناسب با دروس تئوری(کلاس واجد میز و صندلی و تجیهزات سمعی و بصری).

نیز در آخرین گفتگویی که در همین خصوص در تاریخ ۱۷ دی ۱۳۹۹ بر روی خروجی ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران آمده زهرا مشهدی، رییس هیات ورزش‌های همگانی سیستان و بلوچستان گفته است:

"دوره تئوری پیشنیاز دوره‌های عملی مربیگری بوده و حضور در آن برای تمامی متقاضیان دوره‌های مربیگری درجه سه الزامی خواهد بود. مبلغ ورودی دوره ۲ میلیون ریال است که باید قبل از شروع دوره به شماره حساب ۰۱۱۱۰۶۴۰۱۱۰۰۱ بنام هیات ورزش‌های همگانی سیستان و بلوچستان نزد بانک ملی واریز شود".

رییس هیات ورزش‌های همگانی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دارا بودن مدرک دیپلم برای شرکت در دوره الزامی است خاطرنشان کرده است: 

"دوره مذکور- به جهت شیوع کرونا – مجازی بوده و آزمون با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرستان محل سکونت برگزار خواهد شد".

مطابق با آن چه در مصوبات گردهمایی نواب رئیس هیأت ها و روسای کمیته های آموزش هیأت ها و انجمن های فدراسیون ورزش های همگانی ایران و گفتگوی رییس هیات ورزش‌های همگانی سیستان و بلوچستان با ایرنا آمده و برخلاف آن چه رئیس آکادمی فدراسیون می گوید برگزاری دوره های تئوری مربی گری رشته های تحت پوشش این فدراسیون بر عهده خود فدراسیون یا هیات های همگانی استانی است. لینک ثبت نام شرکت در دورهای تئوری نیز هم اکنون از طریق پایگاه هیات ورزش های همگانی خراسان رضوی، هیات ورزش های همگانی اصفهان، سمنان، قم، گیلان و دیگر استان ها قابل مشاهده است.

 دوره تعالی معنوی| آیین نامه ها

 

در نظامنامه مورد تایید مسئول آکادمی فدراسیون طی دوره تعالی معنوی برای مدرسین فدراسیون الزامی تعریف شده است.

جباری در خصوص بارگزاری دوره های مدرسی این رشته ورزشی بر روی سامانه آموزش و علت عدم درج دوره تعالی معنوی در پیش نیازهای آن می گوید:

ردپای ویلموتس در فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران!

" از سالیان پیش فدراسیون نه قبل از برگزاری دوره های مدرسی که پس از آن دوره های تعالی معنوی را برگزار می کرده است. شرکت کنندگان دوره مدرسی فدراسیون بایستی در مرحله بعد در دوره های دو روزه تعالی معنوی در قم شرکت کنند".

بررسی مدارک مدرسان قبلی این رشته ورزشی در فدراسیون ورزش های همگانی اما برخلاف آن چه مسئول آکادمی فدراسیون می گوید نشان می دهد که آن ها ابتدا در سال 1395 در دورهای تعالی معنوی شرکت کرده اند و پس از صدور گواهی نامه های دوره تعالی معنوی گواهی نامه های مدرسی آنان در سال 1396 صادر شده است. نطامنامه 353 صفحه ای مورد تایید مسئول آکادمی فدراسیون نیز این مورد را تایید می کند. مطابق با این نظامنامه دوره تعالی معنوی نه جزو دوره های تئوری که بخشی از ضوابط اختصاصی مدرسین عملی و تخصصی فدراسیون است و اشاره به آن در آیین نامه جدید انجمن یوگا یا پیش نیازهای دوره های جدید برگزار شده توسط فدراسیون برای آگاهی و عدم سردرگمی شرکت کنندگان ضروری است.

ردپای ویلموتس در فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران!

در ماده 17 آیین نامه جدید ابلاغ شده یوگا در سال 1398 و تحت عنوان شرایط شرکت در دوره های مدرسی– تصویر ذیل- به پنج بند اشاره شده است.

ردپای ویلموتس در فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران!

در حالی که در این آیین نامه حتی داشتن حداقل مدارک لیسانس و حداقل و حداکثر سن متقاضیان نیز عنوان شده اما به ضرورت گذراندن دوره تعالی معنوی که نه بخشی از دوره های تئوری عمومی که بخشی از دروس تخصصی کلیه مدرسان است هیچ گونه اشاره ای نشده است. اقدامی که می تواند شائبه هدفمند بودن حذف این دوره از شرایط شرکت در دوره های مدرسی یوگا را ایجاد یا آن را تقویت کند. متقاضیان شرکت در دوره های مدرسی تنها در صورت مطالعه 353 صفحه نظامنامه می توانند از ضرورت برگزاری این دوره در بخش ضوابط عملی و تخصصی دوره های مدرسی تمام رشته ها مطلع شوند. آن ها اطلاع ندارند که مدارک صادر شده در این دوره ها بدون شرکت در دوره تعالی معنوی در شهر مقدس قم و صدور گواهی نامه آن فاقد اعتبار قانونی است.

 

تمدید مدارک مربی گری و مدرسی| آیین نامه ها

جباری در بخشی از گفتگوی خویش در مورد شیوه نامه تمدید مدارک مربی گری و مدرسی صادر شده توسط این فدراسیون در سال های گذشته نیز می گوید:

"هیچ گاه مدرک مربی گری یا مدرسی کسی که در سال های گذشته توسط فدراسیون همگانی صادر شده از بین نمی رود؛ مثل مدارک رانندگی. همه ی مدارک قبلی صادر شده توسط فدراسیون نیز در حال حاضر موجود است. این مدارک مثل دیپلم آموزش و پرورش برای ابدیت همیشه با فرد دریافت کننده هستند. مدارک مربی گری هر سه سال یک بار بایستی تمدید شوند و مدارک مدرسی هر چهار سال یک بار با برگزاری دوره های همسان سازی. فلسفه برگزاری دوره های همسان سازی نیز به روز شدن و یکدست شدن سطح دانش است".

او اضافه می کند که "پنج ماه پیش در بدو ورود به کمیته آموزش و در اولین تجربه همسان سازی در رشته ایروبیک می خواسته برای بالا بردن استانداردهای تخصصی، حداقل و حداکثرهای سنی یا مدرک تحصیلی را اعمال کند اما پس از اعتراض های صورت گرفته متوجه شده که در این خصوص نمی تواند کاری انجام دهد چون در سال های گذشته و دوره های قبلی فدراسیون به غلط یا درست حقوقی ایجاد شده و نمی توان این حقوق را از بین برد و بنابراین بعد از آن، بحث تعیین حداقل ها و حداکثرهای سنی یا تحصیلی در دوره های همسان سازی دنبال نشده است اما در دوره های مدرسی برگزار شده جدید توسط فدراسیون سخت گیری های ویژه ای اعمال می شود گرچه تاکنون، فدراسیون دوره های مدرسی جدیدی برگزار نکرده است. مطابق با آیین نامه فدراسیون تمدید کارت مربی گری درجه 3 نیازمند کسب 75 امتیاز سه ساله است اما انجمن های ورزشی تحت پوشش فدراسیون می توانند با مجوز فدراسیون موارد دیگری را نیز اضافه نمایند. آیین نامه های ابلاغ شده انجمن ها وحی منزل نیستند که تغییر نکنند اما از زمانِ ابلاغ تا زمانِ تغییر، وحی منزل برای اجرای آن ها وجود دارد".

او با توجه به عدم بازبینی آیین نامه انجمن یوگا از بدو تاسیس شورای آموزشی فدراسیون گفت که " تمام تلاش خویش را برای پیگیری این موضوع انجام خواهد داد".

او در پاسخ به این پرسش که شنیده شده مربیان و مدرسان پیشین انجمن یوگای ایران برای تمدید کارت های مربی گری و مدرسی خویش تهدید و ارعاب می شوند و تحت فشار روانی قرار می گیرند می گوید:

" نمی دانم اما حتما در این خصوص تحقیق خواهم کرد".

او ادامه می دهد:

" در قرن بیست و یکم هر چیزی که رسانه ای نشود حیات ندارد".

 

سخن آخر

گزارش های ارسال شده به تابناک ورزشی نشان می دهد که 252 نفر از مدرسان ومربیان یوگای ایران مشتمل بر 44 نفر از مدرسان و 208 نفر از مربیان از 21 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان و یزد در نامه ای خطاب به ملایی، رئیس فدراسیون ورزش های همگانی که رونوشت آن برای دبیر این فدراسیون نیز ارسال شده برخی از نگرانی های خویش را در خصوص ابهامات آیین نامه جدید انجمن یوگای ایران در موارد مختلف در جلسه ای حضوری با فروحی، دبیر فدراسیون مطرح کرده اند. این نامه با امضای فروحی جهت بررسی و امکان بازبینی مجدد این آیین نامه به کمیته آموزش فدراسیون ارجاع گردیده است.

بررسی های تابناک نشان می دهد که بلافاصله در روز بعد از وصول نامه 252 نفر از مدرسان و مربیان یوگای ایران در خصوص بازبینی آیین نامه جدید این رشته ورزشی، در اقدامی خودجوش، برخی از روسای کمیته های استانی انجمن یوگا یا روسای هیات های استانی با ارسال نامه هایی جداگانه به ریاست فدراسیون همگانی از عملکرد رئیس انجمن یوگای ایران تقدیر و تشکر کرده اند؛ درست مثل آن که در سلسله مراتب سازمانی، قاعده یک سازمان از عملکرد راس هرم همان سازمان تعریف، تمجید و ستایش کند. چرا همیشه یک جای کار می لنگد؟ چرا رد پای ویلموتس بلژیکی این جا نیز دیده می شود؟

لازم به ذکر است تصاویر نامه های مذکور در تابناک ورزشی موجود است اما در حال حاضر ضرورتی بر انتشار آن ها نمی بیند.

انجمن یوگای ایران نیز پس از وصول نامه اعتراضی 252 نفر از مدرسان و مربیان یوگای ایران نظرسنجی هایی ترتیب داده که در آن از شرکت کنندگان در دوره ها خواسته می شود میزان رضایت خویش را با ذکر نام و نام خانوادگی اعلام کنند. نظرسنجی هایی که به علت ضرورت درج نام و نام خانوادگی برای ارسال آن ها اعتبار علمی ندارد.

ردپای ویلموتس در فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران!

تصور کنید در آزمونی شرکت کرده اید و پس از آن از شما خواسته می شود میزان رضایت خویش را با ذکر نام و نام خانوادگی از دوره برگزار شده اعلام کنید. ابتدا به هزینه پرداخت شده برای شرکت در آزمون فکر می کنید و سپس به مدرکی که قرار است برای شما ارسال شود. میزان رضایت خویش را چگونه اعلام می کنید؟ داده های نظرسنجی های انجام شده به جهت ضرورت درج نام و نام خانوادگی شرکت کنندگان در این دوره ها مطابق با آخرین رفرنس های علمی نظرسنجی در مراکز دانشگاهی زیر سوال است. "نمونه های نظرسنجی" به طور معمول تنها به شرط گمنام بودن نظرات واقعی خویش را مطرح خواهند کرد و به همین دلیل خروجی این دست از نظرسنجی ها از منظر تمام مراجع دانشگاهی محل تردید بسیار است.

 

پانوشت:

  • تابناک ورزشی برای بررسی موضوعات مطرح شده توسط مسئول آکادمی فدراسیون همگانی ابتدا با دفتر مدیریت کل توسعه منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان تماس گرفت. در پاسخ عنوان شد که پیگیری موارد آموزشی فدراسیون همگانی با معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی این وزارتخانه است. دفتر احمدی، معاونت امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش اعلام کرد که در جریان جزییات مطرح شده در گفتگوی انجام شده با مسئول آکادمی فدراسیون همگانی نیست و در این خصوص بایستی ابتدا نظر رئیس فدراسیون همگانی گرفته شود تا او پس از آن بتواند نظر خویش اعلام کند. دفتر معاونت امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش هماهنگی های لازم را جهت تماس تابناک ورزشی با ملایی، رئیس فدراسیون همگانی انجام داد. تابناک در سه نوبت و در دو روز مختلف با دفتر ملایی تماس گرفت. با وجود هماهنگی های انجام شده توسط معاونت امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش، در نوبت اول عنوان شد که ملایی در ماموریت کاری به سر می برد و در نوبت دوم در یک جلسه کاری. دفتر ملایی اعلام کرد ساعت 12 با خبرنگار تابناک جهت گفتگو تماس خواهد گرفت. تا لحظه انتشار این گزارش اما هنوز عقربه های ساعت بر روی عدد 12 جاخوش نکرده و هیچ تماسی از سوی دفتر ملایی گرفته نشده است. چرا همه چیز همیشه بر دور یک مدار ثابت می گردد؟
  • این گزارش تفصیلی با استناد به مصاحبه های صوتی با مسئول آکادمی فدراسیون همگانی، دفتر مدیریت کل توسعه منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان، دفتر معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، دفتر رئیس فدراسیون ورزش های همگانی، آیین نامه آموزشی سال 1396 آکادمی فدراسیون ورزش های همگانی، آیین نامه جدید انجمن یوگای ایران در سال 1398، منابع موجود در پایگاه رسمی فدراسیون ورزش های همگانی، پایگاه های هیات های همگانی استان های مختلف و اخبار و گفتگوهای منتشر شده در خبرگزاری های رسمی ایران تنظیم شده است.
  • تابناک ورزشی یادآوری می کند که پیگیری تمامی موارد مطروحه در این یادداشت و نیز یادداشت "ورزش همگانی ایران؛ پیدا کردن فیل در تاریکخانه!" را برای حفظ شان و جایگاه تمام ورزشکاران، مربیان و مدرسان بدون نام و نشان این فدراسیون تا انتها دنبال می کند. پرونده مدارک و گواهی نامه های تحویل نشده در سه سال گذشته در گزارش های آتی تابناک پیگیری خواهد شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
چقدر ما ایرانیها بدبخت هستیم که داریم فرهنگ بودایی را تبلیغ می کنیم !!!!!
با خواندن قرآن و یاد کردن خداوند دلها آرامش می گیرد اونوقت اینها رفتن با تمرکز با یوگا که منسوخ شده خودشان را آرام می کنند !!!
فرهنگ یوگا یعنی گوشه نشینی و دوری گزینی از جامعه !!!!!!!!!
با یاد خداوند دلها آرام می گیرد !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
ایکاش یکم مطالعه و تحقیق میکردید بعد قضاوت واقعا متاسفم برای اینهمه نا آگاهی و جهل فقط بلدیم دهان باز کنیم و ابراز نظر کنیم با تادانی
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی