بازدید 36350
آخرین تحولات خاورمیانه

نامه ۵۰ قانونگذار ضد ایرانی به بایدن درباره برجام / ادامه کینه ورزی‌های پمپئو علیه ایران / درخواست سنا از بایدن برای مجازات عربستان / انفجار در کنسولگری ایران در کویته

نامه ۵۰ قانونگذار ضد ایرانی به بایدن درباره برجام، ادامه کینه ورزی‌های پمپئو علیه ایران، درخواست سنا از بایدن برای مجازات عربستان، انفجار در کنسولگری ایران در کویته و انتقال تجهیزات نظامی ترکیه به مرز‌های سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۳۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 06 February 2021

نامه 50 قانونگذار ضد ایرانی به بایدن درباره برجام| ادامه کینه ورزی های پمپئو علیه ایران| درخواست سنا از بایدن برای مجازات عربستان| انفجار در کنسولگری ایران در کویته

بین الملل تابناک| تحولات خاورمیانه: نامه ۵۰ قانونگذار ضد ایرانی به بایدن درباره برجام، ادامه کینه ورزی‌های پمپئو علیه ایران، درخواست سنا از بایدن برای مجازات عربستان، انفجار در کنسولگری ایران در کویته و انتقال تجهیزات نظامی ترکیه به مرز‌های سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

نامه ۵۰ قانونگذار ضد ایرانی به بایدن درباره برجام

بیش از ۵۰ قانونگذار آمریکایی در نامه‌ای به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور او خواسته‌ند به توافق هسته‌ای با ایران برنگردد و سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران را ادامه دهد.

این نامه به ابتکار «مایک گارسیا» و «گرگ مورفی»، دو قانونگذار جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا تنظیم شده و ۵۰ نماینده دیگر از آن حمایت کرده‌اند.

گارسیا در بیانیه‌ای به بیان ادعاهای اثبات‌نشده پرداخت و گفت: «توافق هسته‌ای ایران از نخستین روز، توافقی شکست‌خورده بوده. این توافق جلوی ایران هسته‌ای را نگرفت و از زرادخانه هسته‌ای ایران حمایت و حمایت این کشور از تروریست‌ها را تسهیل کرد.»

نامه 50 قانونگذار ضد ایرانی به بایدن درباره برجام| ادامه کینه ورزی های پمپئو علیه ایران| درخواست سنا از بایدن برای مجازات عربستان| انفجار در کنسولگری ایران در کویته

در نامه‌ای که روی وب‌سایت رسمی مایک گارسیا قرار گرفته، آمده است: «یکی از عظیم‌ترین میراث‌های رئیس‌جمهور دونالد جی ترامپ این است که هیچ دولتی بیشتر از دولت او برنامه‌های حامی اسرائیل نداشته است.»

قانونگذاران آمریکایی در این نامه، از اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز حمایت کرده‌اند.

نگارندگان نامه مدعی شده‌اند، سیاست «فشار حداکثری» که دونالد ترامپ بعد از خروج از برجام علیه ایران به کار گرفت، موفقیت آمیز بوده است. آنها در بخشی از نامه نوشته‌اند: «اقتصاد ایران در آستانه فروپاشی است.»

قانونگذاران آمریکایی با بیان این ادعا که دولت بایدن قصد دارد بدون انجام مذاکرات جدید بر سر برجام وارد این توافق شود، از این مساله ابراز نگرانی کرده‌اند.

آنها خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا نوشته‌اند: «بنابراین، اینکه شما بدون هیچ نوع مذاکره برای اصلاح نقائص آن توافق شکست‌خورده، قصد ورود دوباره به برنامه جامع اقدام مشترک یا "برجام" یا "توافق هسته‌ای ایران" را دارید، موجب نگرانی جدی است.»

آنها در ادامه نوشته‌اند: «رفع تحریم‌ها و ورود مجدد به توافق ایران در مقطع کنونی حتی از توافق اصلی بدتر خواهد بود، چون بخش‌هایی از این توافق نظیر ممنوعیت فروش سلاح‌های روسیه و چین به ایران همین حالا منقضی شده‌ و بخش‌های دیگر ظرف چند سال آینده منقضی می‌شوند.»

قانونگذاران آمریکایی در بخشی از این نامه مدعی شده‌اند، دولت جو بایدن رفع برخی تحریم‌ها به خصوص تحریم‌های نفتی اعمال‌شده از سوی دولت ترامپ قبل از آغاز هر گونه مذاکره با ایران را بررسی می‌کند.

در این بخش از نامه آمده است: «ما همچنین از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دولت شما، رفع تحریم‌ها، به ویژه حذف تحریم‌های نفتی ترامپ قبل از آغاز مذاکره با ایران را بررسی می‌کند، نگرانیم. جایگزین کردن کارزار فشار حداکثری با کارزار امتیاز حداکثری تنها ایران را جسور خواهد کرد.»

حامیان این نامه در ادامه مدعی شده‌اند سیاست جو بایدن در این زمینه رژیم صهیونیستی را تهدید خواهد کرد: «مماشات در برابر حکومت ایران، امنیت آمریکا و ایمنی نزدیکترین متحد ما اسرائیل را تهدید می‌کند.»

این نامه در شرایطی نوشته شده که مقام‌های دولت بایدن اظهارات مبهمی درباره بازگشت آمریکا به برجام مطرح کرده‌اند.

ادامه کینه ورزی های پمپئو علیه ایران

«مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا پنجشنبه به بیانیه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با عنوان «بازگشت آمریکا» واکنش نشان داد.

وی که با شبکه خبری «فاکس‌نیوز» مصاحبه می‌کرد، پرسید آیا منظور فرمانده کل قوا (بایدن) بازگشت به زمانی است که گروه داعش خلافت خود در سوریه و مناطقی به اندازه بریتانیا را داشت؟ امیدوارم اینگونه نباشد. رئیس جمهور ترامپ و تیم ما آنها را پایین کشاندند.

جو بایدن روز گذشته در ساختمان وزارت خارجه این کشور به تشریح محورهای سیاست خارجی خود پرداخت.

نامه 50 قانونگذار ضد ایرانی به بایدن درباره برجام| ادامه کینه ورزی های پمپئو علیه ایران| درخواست سنا از بایدن برای مجازات عربستان| انفجار در کنسولگری ایران در کویته

رئیس‌جمهور جدید آمریکا گفت: «طی دو هفته گذشته من برای احیای عادت همکاری و تقویت بازوهای ائتلاف دموکراتیک که طی چهار سال گذشته به دلیل غفلت آسیب دیده بودند با سران بسیاری از دوستان نزدیکمان شامل کانادا، مکزیک، انگلیس، آلمان، فرانسه، ناتو، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا صحبت کردم.»

پامپئو در ادامه این مصاحبه گفت: «زمانی که وی (بایدن) از بازگشت صحبت می‌کند، آیا این به معنای بازگشت اجازه دادن به چین برای راه رفتن روی تمام ما و نابود کردن میلیون‌ها شغل در مکان‌هایی نظیر کانزاس و کارولینای جنوبی است؟ امیدوارم که این چیزی نباشد که وی از بازگشت به دنبال آن است.»

وزیر خارجه سابق آمریکا اضافه کرد: «وی (بایدن) درباره متحدان صحبت کرد. زمانی که وی درباره بازگشت صحبت می‌کند آیا این به معنای بازگشت به متلاشی کردن متحدان و دوستانی نظیر اسرائیل و رفتار کردن با تروریست‌ها در ایران نظیر دوست بوده و تحویل ۱۵۰ میلیارد دلار به صورت نقد به آنهاست؟»

درخواست سنا از بایدن برای مجازات عربستان

اعضای سنای آمریکا از دولت بایدن خواستند اقداماتی علیه عربستان به دلیل نقشش در کمک به فرار سعودی‌های تحت تعقیب از آمریکا اتخاذ کند.

به گزارش سایت روزنامه عربی۲۱، سناتور رون وایدن و جف مرکلی در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کردند: از شما می‌خواهیم کاری را که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انجام نداد، انجام دهید و آن مجازات عربستانی‌ها به خاطر رفتارشان است. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از قصد خود برای اتخاذ موضع جدی‌تری درباره عربستان و اتخاذ اقداماتی علیه این کشور به دلیل زیرپا گذاشتن حاکمیت قانون اتخاذ کند. چیزی که ما می‌خواهیم وسیله خوبی برای اثبات سخنان وی است.

درخواست سناتورها از بایدن بعد از آن صورت می‌گیرد که فاش شد بیش از ۲۰ دانشجوی عربستانی که در آمریکا در حال تحصیل بودند ناگهان در زمان روبه رو شدن با اتهامات جنایی از جمله قتل عمدی ناپدید شدند و بعدا در عربستان دیده شدند.

نامه 50 قانونگذار ضد ایرانی به بایدن درباره برجام| ادامه کینه ورزی های پمپئو علیه ایران| درخواست سنا از بایدن برای مجازات عربستان| انفجار در کنسولگری ایران در کویته

دو روزنامه "Oregonian" و "Oreganlive" در تحقیقات خود اعلام کردند، دفتر تحقیقات فدرال و وزارت امنیت داخلی از مداخله دولت عربستان و کمک به شهروندانش برای فرار از آمریکا اطلاع داشتند اما هیچ تلاشی برای متوقف کردن آن نکردند.

اعضای سنا در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کردند قصد دارند قانون سابقی را که اولین بار سال ۲۰۱۹ مطرح شد، مجددا مطرح کنند. براساس این قانون وزارت خارجه باید گزارشی را به کنگره درباره مواردی که شاید دیپلمات‌های سعودی یا افراد وابسته به آن‌ها به شهروندان سعودی برای ترک آمریکا جهت فرار از پیگرد قانونی کمک کرده باشند، ارائه کند.

با این حال سفارت عربستان در واشنگتن هرگونه نقشی در کمک به شهروندان سعودی برای فرار از آمریکا را تکذیب کرد.

انفجار در کنسولگری ایران در کویته

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، روابط عمومی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کویته اعلام کرد انفجار گاز نشتی از بخاری موجب تخریب بخشی از اقامتگاه سرکنسول کشورمان در کویته پاکستان شد.

بر اساس این اطلاعیه خوشبختانه در این حادثه آسیب جانی وارد نشده است.

انتقال تجهیزات نظامی ترکیه به مرزهای سوریه

ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه اعلام کرد که تجهیزات نظامی این کشور به مرز با سوریه در استان هاتای منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، واحدهای مختلف نظامی ترکیه از جمله نیروها و تجهیزات زرهی و نیز کوماندوهای این کشور در قالب کاروانی به مرز سوریه در استان هاتای رفته اند.

نامه 50 قانونگذار ضد ایرانی به بایدن درباره برجام| ادامه کینه ورزی های پمپئو علیه ایران| درخواست سنا از بایدن برای مجازات عربستان| انفجار در کنسولگری ایران در کویته

طی یک سال گذشته، نیروهای نظامی ترکیه در مرزهای سوریه و نیز در استان ادلب این کشور حضور چشمگیری یافته اند.

همچنین در قالب توافقنامه آستانه، بیش از دوازده پایگاه نظامی از سوی ترکیه در استان ادلب ایجاد شده است.

روز چهارشنبه بود که یکی از نیروهای نظامی ترکیه در استان ادلب جان خود را از دست داد. نیروهای مستقر در این منطقه، هر از چندی، مورد حمله قرار گرفته و تلفاتی را متحمل می شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۹
موضوع این است که لابی قدرتمند نفت واشنگتن می خواهد تولید کننده های نفت (ایران و ونزوئلا لیبی ... هرجه بیشتر بهتر قبلا عراق) از بازار دور باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
نه اینکه پول نفت وارد سفره های ملت می شود سفر بوی نفت می گیرد.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
دلم برای مدیران دولتی می سوزد بی حد و حساب پول نفت را خرج می کردند.
سلام به دوستان و عزيزان تابناك
من به اين عكس هاي زخم پاي ديابتي ها معترض هستم ،‌اصلا جالب نيست ،‌هر روز صبح مياي اخبار رو بخوني با اين تصوير هاي نازيبا مواجه ميشي و اين تصوير وارد ذهن ناخود آگاه ميشه .

با تشكر
حالا نوبت بایدن که پمپئو رو خفه کنه. کاری که ترامپ با وزیر خارجه اوباما کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
یک از افتخارات مجلس قبلی ما همین بس که برجام را دوقیقه ای تصویب کرد.
اینجا هم خیلیا به روحانی نامه نوشتن
مطمئن باشید فشار حداکثری علیه ایران ادامه دار هست
تا ونزوئلایی شدن اقتصاد ایران

اینها اصلا براشون مهم نیست ما به هسته ای برسیم یا ن

چون می دونند اگه حتی بمب اتم هم بسازیم تهدیدی براشون نیستیم

اینها فقط هدفشون فروپاشی اقتصاد های غنی از ثروت های طبیعی مانند ونزوئلا ایران عراق لیبی و.... هست تا خودشون
تو اوج باشد


این بخش مهمی از برنامه ابر قدرت های اقتصادی دنیاست برای استعمار نوین کشور های ثروتمند
بایدن و ترامپ و پمپئو همه سرو ته یک کرباس و همه دست نشانده کمپانی های تولید اسلحه و صهیونیست ها هستند و همه انها تلاش می کنند تا با ایجاد تنش در منطقه ما بازار فروش اسلحه را گرم کنند و مانع اتحاد کشورهای منطقه برای فروش نفت به قیمت واقعی باشند . اگر در منطقه ا این همه اختلاف و جنگ وجود نداشت بر اساس همه معیارهای اقتصادی و نرخ تورم جهانی در 50 سال اخیر قیمت نفت باید الان حداقل بشکه ای 150 دلار باشد. دوره ترامپ همچون دوره دیگر دموکراتهای امریکایی دوره جنگ و نزاع بیتشر در منطقه ما و فشار بیشتر بر ملت ایران است. تنها راه ما اصلاح سیستم اداری و از بین بردن فساد داخلی و تسهیل کسب و کار در کشور است . اگر این مشکلات نبود بدون نفت هم کشور بهتر از الان اداره می شد... .
تلاش هاي جمهوري خواهان ديگر هيچ اثري بر روي سياست بايدن نخواهد گذاشت. آنها اگر خواهان جنگ فراگير و وسيعي در حد جنگ جهاني هستند بحث ديگري است. در غير اينصورت بهتر است از سياست پيچيده خاورميانه كه در آن سررشته اي ندارند اظهاري نكنند. اقاي پمپوء هم بهتر است به سوي بازي سبد بستكتبال روي آورد اين برايش بهتر است.
با دخالتهای منطقه ای و صرف هزینه کاملا مخالفم
اما با ایران موشکی و قدرت دفاعی بالا کاملا موافقم ....آره اسرائیل و عربستان نا دندان مسلح باشند و هر غلطی خواستند بکنند بعد ما نه موشکی نه جیزی....پاینده باد ایران قدرتمند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
اشتباه منفی دادم
ولی اگر دخالت نمی کردیم این کشورها تجزیه شده زود و بعد نوبت ما می شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
باهات 10 درصد موافقم و باید اضافه کنم که مادامی که بمب اتمی رو نداشته باشیم اوضاع همینه - یعنی همش تحریم خواهیم بود
چرا مسئله داخلی را بین المللی می کنید و...
با سلام
بنده به نمایندگی از اکثریت ملت مظلوم ایران زمین از تابناک خواهشمندم از ارائه اخبار سیاست خارجی، سفرها و سخنان نسنجیده برخی مسئولین بی بهره ازعلم، خبرهای زاید پرهیز نماید. چرا که اولا خبرها عدم قطعیت داشته ثانیا ملت چه کار میتوانند با این اخبار کنند جر روان پریشی، اتلاف وقت، ضررهای مالی و...
لطفاً بفکر نان و مال مردم باشید.
شرایط طوریست که حتی مردم از جان خود هم گذشته اند حتی به کرونا هم راضی هستند.

به جای فشار به ذهن خسته مردم به مسئولین تلنگر بزنید. شاید گشایشی حاصل شود.
با تشکر
بهتر است جمهوری اسلامی هم خواسته هایش را از جمله تقاضای خسارت و خیلی چیزهای دیگش را مطالبه کند و روی پنجاه سناتور را کم کند. نه جون من نظر بدیه.
بایدن قصد تغییر حکومت آل سعود پرهزینه برای دولت امریکا به خاندان را دارد.
عجب!!! نامه 50 نماینده صد در صد ضد ایرانی آمریکا به بایدن در مورد عدم بازگشت به برجام. مخالفت تمام نمایندگان اصولگرای ایران با برجام . جریان چیست؟
لعنت بر ترامپ با این میراث بد و مشکل سازش ... امیدوارم عقلانیت دوباره به جامعه سیاسی امیرکا بر گرده و ما از شر این تحریمها راحت بشیم .... واقعا دوران بدی رو پشت سر گذاشتیم ....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی