بازدید 10042
رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه خبر داد

افزایش روادید کشور از ۱۲ به ۲۰ نوع

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه گفت: در بحث توسعه و اصلاح روادید فعالیت‌هایی انجام شده و انواع روادید کشور از ۱۲ به ۲۰ نوع افزایش یافته و تخصصی‌تر شده است.
کد خبر: ۱۰۳۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ 03 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حسن نوریان، امروز (چهارشنبه- ۱۵ بهمن ماه) در دیدار با روسا و مدیران امور بین الملل دانشگاه‌ها و مراکز عضو کنسرسیوم فعالیت‌های بین المللی مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان (IUN) در اصفهان اظهار کرد: بحث مربوط به روادید‌ها موضوعی بین المللی است و نمی‌توان بدون مراجع قانونی کشور به آن اقدام کرد.

وی درخصوص مواردی که افرادی با ویزای گردشگری وارد کشور می‌شوند و هنگام تبدیل ویزا دچار مشکل می‌شوند، گفت: در قانون ورود و اقامت اتباع بیگانه که مصوب سال ۱۳۱۰ هجری شمسی است، تفکیک قائل شده و اجازه ورود با وزارت خارجه، اما اجازه اقامت و تمدید ویزا بر عهده پلیس مهاجرت گذرنامه است که در این زمینه تبدیل ویزا پلیس مهاجرت همکاری لازم را دارد.

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه با اشاره به لغو روادید و افرادی که بدون ویزا وارد کشور می‌شوند و بعد می‌خواهند اجازه ورود علمی داشته باشند، تصریح کرد: لغو روادید صرفا در مورد بحث‌های توریستی، گردشگری و زیارتی است و درحالیکه لغو روادید موضوعی فراگیر برای سفر نیست و برای موضوعات تخصصی باید ویزای آن گرفت.

وی اعلام کرد: در بحث توسعه و اصلاح روادید فعالیت‌هایی انجام شده و انواع روادید کشور از ۱۲ به ۲۰ نوع افزایش یافته و تخصصی‌تر شده است. یکی از انواع ویزا‌هایی که به زودی اصلاحاتی در آن انجام شده و اضافه می‌شود، ویزای علمی و فناوری است که به راحتی قابل تمدید خواهد بود و برای همایش‌های علمی، کنفرانس‌ها و ورکشاپ‌ها قابل استفاده است. به اندازه مدت ویزای صادر شده در سفارت قابل تمدید است.

نوریان در خصوص هراس از بودن مهر ایران در ویزا، اظهار کرد: سامانه ویزای الکترونیک کشور کامل و جامع است و ویزای ایران بدون کاغذ و کاملا الکترونیک است که قابل رهگیری نیست.

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه به اعضای کنسرسیوم این نوید را داد که در وزارت امور خارجه پورتالی برای کنسرسیوم تعریف شود تا مهمانان خارجی بتوانند راحت‌تر به ایران دعوت شوند و از طریق ویزای علمی و فناوری دیگر مشکل نداشته باشند.

نوریان در خصوص طولانی شدن اخذ ویزای تحصیلی و دانشجویی گفت: در بحث وزارت خارجه هیچ تواقفی وجود ندارد و اگر تاخیری باشد در نهاد امنیتی مربوطه است.

وی با اشاره به اداره گسترش زبان فارسی در وزارت امور خارجه گفت: این بخش می‌تواند در همکاری با دانشگاه‌ها بسیار کمک کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست