بازدید 7151
۴

دژپسند: قیمت‌گذاری دستوری در بورس اجرایی نمی‌شود

وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره احتمال اجرایی شدن قیمت‌گذاری دستوری وجود دارد یا خیر، گفت: ممکن است این طرح اجرایی نشود.
کد خبر: ۱۰۳۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ 01 February 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «فرهاد دژپسند» به قیمت‌گذاری دستوری که از مدت‌ها قبل از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شده بود، اشاره کرد و افزود: این موضوع از همان ابتدا با حاشیه‌های بسیار زیادی همراه بود و معاملات بازار را تحت تاثیر قرار داد، در نهایت وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را تکذیب و اعلام کرد که به هیچ عنوان موافق قیمت‌گذاری دستوری نیست.

وی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در آخرین جلسه برگزار شده شورای عالی بورس به صراحت اعلام کرد که اعتقادی به قیمت‌گذاری دستوری ندارد.

دژپسند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال اجرایی شدن قیمت‌گذاری دستوری وجود دارد یا خیر، گفت: ممکن است قیمت‌گذاری دستوری اجرایی نشود.

وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد: به دلیل حاشیه‌های ایجاد شده از زمان مطرح شدن این موضوع، دولت تصمیم‌گیری در این زمینه را به شورای عالی بورس ارجاع داده است؛ بنابراین اگر قرار بر تغییر قیمت‌گذاری باشد، شورای عالی بورس باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

وی با بیان اینکه موضوع قیمت‌گذاری دستوری درخصوص محصولات فولاد در بورس کالا بود، افزود: این موضوع باید مدنظر قرار گیرد که تاکنون بورس کالا عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده و متناسب با قواعد و مقررات در حال فعالیت است.

دژپسند اظهار کرد: همیشه شاهد معاملاتی شفاف در بورس کالا بوده‌ایم و این بازار توانسته است کمک بسیاری را به مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داشته باشد.

گفتنی است چندی پیش شیوه نامه قیمت گذاری برخی محصولات در بورس کالا توسط وزارت صنعت، معدن وتجارت ارایه شد که واکنش هایی را به دنبال داشت که در نهایت با عقب نشینی وزارت صنعت همراه شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
فقط کافیه شماها فنگ تونو بندازید دیگه نیازی به دستور نیست
چه عملکرد خوبی داشته برای تعداد محدود سهامدار بله ولی برای مردم خیر
وقتی که شرایط تحریمی در کشور وجود دارد و عرضه کنندگان کالا محدود هستند انها با هر قیمتی می توانند کالا عرضه کنند و این باعث شده کالاها از جمله فولاد با قیمت دلاری و صادراتی در بازار داخل عرضه شود این در حالی است که تمام نهاده ای تولید انها از معدن و انرژی و نیروی کار ریالی اثر گذار است
بورس نیاز به قیمت گذاری دستوری ندارد اما نیاز به نظارت جدی دارد تا از انحصار و زدوبند جلوگیری کند. بورس هم مانند سایر بخشهای اقتصاد کشور بدون متولی متخصص و متعهد به کارش رها شده است و دلالان ناشناس در این جا هم همچون سایر بخشهای اقتصاد همه چیز را اداره میکنند. دلالانی که به نظر می رسد از جنیان هستند زیرا همه مسوولان هم مشکلات را به گردن انها می اندازند اما نه انها را معرفی و نه با انان برخورد می کنند.
وقتی میگین نمیشه یعنی قطعا داره میشه با قدرت هم میشه
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی