بازدید 4509

بیش از ٢ میلیون ژاپنی بیکارند

کد خبر: ۱۰۳۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 31 January 2021

برای نخستین بار در ۱۱ سال اخیر نرخ بیکاری ژاپن بالا رفت.

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، وزارت ارتباطات و امور داخلی ژاپن اعلام کرد نرخ بیکاری در این کشور تا پایان ماه دسامبر بدون تغییر نسبت به ماه قبل به ۲.۹ درصد رسیده است. این کمترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور از ژوییه ۲۰۲۰ تاکنون بوده است.  

با در نظر گرفتن فاکتورهای فصلی شمار بیکاران ژاپنی در حال حاضر حدود دو میلیون و ۴۰۰۰ نفر برآورد می شود که ۶۰۰۰ نفر بیشتر از شمار بیکاران ثبت شده در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بوده است. نرخ مشارکت در بازار کار تا پایان این ماه ۶۲ درصد بوده است یعنی ۰.۳ درصد کمتر از ماه قبل.

هم‌چنین طبق اعلام این وزارتخانه ژاپنی، شمار شاغلین تا پایان این ماه با ۲۰۰۰ نفر افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۶۷ میلیون و ۸۰۰۰ نفر رسیده است. طبق آمار جداگانه منتشر شده توسط وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، نرخ موجودیت شغلی به ۱.۰۶ رسیده است که نشان می دهد به ازای ۱۰۰ فرد جویای شغل، ۱۰۶ فرصت شغلی وجود دارد.

متوسط نرخ بیکاری ژاپن در بازه زمانی ۱۹۵۳ تا ۲۰۲۰ معادل ۲.۷۶ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۲۰۰۲ با ۵.۵ درصد  و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به نوامبر ۱۹۶۸ با یک درصد بوده است.

هرچند ژاپن یکی از کمترین نسبت درگیری با کرونا را در منطقه شرق آسیا داشت اما برای نخستین بار در ۱۱ سال اخیر نرخ بیکاری نسبت به سال قبل بیشتر شد. به گفته رایوتا تاکدا- وزیر ارتباطات و امور داخلی ژاپن بازار کار این کشور به طرز محسوسی تحت تاثیر پیامدهای کرونا قرار گرفته است و دولت از نزدیک و با دقت تحولات مربوط به این بازار را رصد می کند. 

ژاپن کمترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای توسعه یافته جهان دارد و نرخ بیکاری معمولا در بازه دو تا سه درصدی تغییر می کند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار