بازدید 19900
۸
تشریح مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا

صفر شهر قرمز داریم و ۱۸ شهر نارنجی که تنها در دو استان هستند/ منع تردد برای برخی شهر‌های زرد وضع خواهد شد/ اگر خوب پیش برویم، طرح ویژه سفر برای نوروز اجرا می‌شود!

رئیسی در پایان نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، از تشدید سخت گیری‌ها در مبادی ورودی کشور خبر داد و گفت: همه افرادی که قصد ورود به کشورمان از مبادی هوایی، زمینی یا دریایی دارند، می‌بایست مورد آزمایش پی‌سی‌آر قرار گیرد و افزون بر آن اگر از مبدا اروپا به کشورمان می‌آیند، با توجه به شیوع کرونای انگلیسی باید دو هفته قرنطینه شوند.
کد خبر: ۱۰۳۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ 30 January 2021
تابناک اجتماعیسخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان نشست امروز این ستاد، ضمن تشریح مصوبات، آمار شهر‌های قرمز کرونایی را صفر و شهر‌های نارنجی را ۱۸ شهر عنوان کرد.

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا رئیسی در پایان پنجاه و پنجمین نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، از تشدید سخت گیری‌ها در مبادی ورودی کشور خبر داد و گفت: همه افرادی که قصد ورود به کشورمان از مبادی ورودی هوایی، زمینی یا دریایی را دارند، باید علاوه بر تست منفی که ارائه می‌دهند، مورد آزمایش دوباره پی‌سی‌آر قرار گیرند و افزون بر آن اگر از مبدا اروپا به کشورمان می‌آیند، باید به مدت دو هفته در منزل یا محل اقامت شان قرنطینه شوند. مجبوریم پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای را اعمال کنیم تا از ورود ویروس جدید به کشور جلوگیری کنیم.

این تصمیم در حالی گرفته شده که ساعتی پیش، نامه‌ای از وزیر بهداشت، درمان و آموزش خطاب به رئیسی، معاون «بهداشت» وزارت بهداشت منتشر شد که در آن بر ضرورت تدابیر ویژه در مبادی ورودی کشور از جمله افزایش و تقویت واحد‌های نمونه گیری تست کرونا در این مبادی تاکید و از وی خواسته شده بود تا شرح اقدامات صورت گرفته در این خصوص به دفتر وزیر منعکس شود.
 
هیچ شهر قرمزی نداریم؛ ۱۸ شهر نارنجی داریم که تنها در دو استان هستند/ منع تردد برای برخی شهر‌های زرد/ اگر خوب پیش برویم، طرح ویژه سفر برای نوروز اجرا می‌شود!

آن گونه که سخنگوی ستاد ملی تاکید کرده، دلیل این تصمیم گیری، نگرانی از شکل گیری موج چهارم شیوع ویروس در کشورمان، به ویژه با توجه به شیوع سویه‌ای جدید از ویروس در برخی شکور‌ها، از جمله کشور‌های اروپایی است که جهش‌های آن موجب شده مسری تر، بیماری زا‌تر و از همه مهم تر، مرگبار‌تر باشد.

وی در ادامه درباره وضعیت فعلی شیوع ویروس و بیماری ناشی از آن یعنی کووید ۱۹ گفت: هرچند وضعیت کشور، روند تقریبا با ثباتی شده، آمار‌ها نشان می‌دهد در برخی استان‌ها تعداد بیماران سرپایی در حال افزایش است و در برخی استان‌ها موارد بیماری با شیب کم در حال افزایش است که باید مراقب باشیم.
 
رئیسی افزود: موارد بستری و سرپایی کرونا در برخی استان‌ها شیب صعودی پیدا کرده و به همین علت از این پس در برخی شهر‌های زردِ مسافرپذیر مانند شهر‌های نارنجی سابق محدودیت تردد اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: از بیش از یک ماه پیش، رویکرد ما در وزارت بهداشت این است که همه علایم خیز بیماری در کشور چه سرپایی و چه بستری را رصد کنیم و فعال و تهاجمی به ویروس حمله کنیم تا ویروس را در مراحل اولیه شناسایی و با قرنطیه و ایزوله کردن زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.

رئیسی گفت: استان مازندران هنوز بالاترین میزان بیماری و بستری روزانه را دارد. البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی دو هفته گذشته همکاری مردم و مسئولان این استان مشاهده می‌شود و روند صعودی کرونا در این استان در مورد موارد بستری متوقف شده و امیدواریم با همت مردم و مسئولان این استان روند نزولی شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: استان‌های گیلان و گلستان هم به سمت نزولی شدن می‌روند و امیدواریم این وضعیت ادامه دار باشد. فعلا شهر قرمز نداریم. ۱۸ شهر نارنجی است که سه تا در گیلان و ۱۵ تا در مازندران است. ۱۲۴ شهر زرد و ۳۰۶ شهر آبی هستند. در جلسه ستاد هم به برخی استان‌ها هشدار‌هایی دادیم تا بتوانند بهتر کنترل کنند.

رئیسی گفت: یکی از استان‌هایی که به شدت علایم نگران کننده دارد، استان هرمزگان است. قشم، بندرلنگه و جاسک باید بیشتر مراقبت کنند. روند بیماری در این شهر‌ها رو به افزایش است. استان یزد ملایم در مورد موارد بستری رو به افزایش است. خراسان شمالی هم همین طور کرونا خیز برداشته؛ البته هنوز به مرحله بالا و بحرانی نرسیده، اما لازم است تمهیدات تشدیدی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان اعمال شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا منع تردد در برخی شهر‌های زردِ مسافر پذیر نیز اعمال می‌کنیم؛ مثل شهر‌هایی که قبلا نارنجی بودند و محدودیت داشتند.

وی در ادامه در خصوص تصمیمات احتمالی ستاد ملی برای نوروز پیش روی گفت: اگر مردم در شش هفته باقی مانده پایان سال پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، امیدواریم بتوانیم نوروز آرامی داشته باشیم. در حوزه گردشگری نیز برای رونق سفرها برنامه هایی داریم که با رعایت پروتکل های بهداشتی، تسهیلاتی فراهم می کنیم تا با اجرای پروتکل های سختگیرانه برخی هتل ها فعالیت داشته باشند و حتی در ایام نوروز برخی تورهای مسافرتی نیز فعالت کنند.

رئیسی ادامه داد: اگر اوضاع تحت کنترل و نظارت باشد و مسافران کنترل شوند و هیچ فرد مثبتی در بین مسافران نباشد و در ورودی هتل ها کنترل شوند، هموطنان می توانند در تعطیلات نوروز به مسافرت بروند؛ البته به شرطی که در یکی دو ماه مانده به پایان سال وضعیت را ثابت نگه داریم.
 
وی افزود: با وجود این، در برخی استانها متاسفانه عادی انگاری و ساده گرفتن کرونا دیده می شود. در برخی مشاغل تجمعاتی صورت گرفته و رعایت پروتکل ها افت کرده که باعث خیز بیماری می‌شود. از مردم خواهش می کنیم قدر این وضعیت را بدانیم، زیرا اگر غفلتی صورت گیرد دوباره بیماری افزایش پیدا می کنند. همه نگران این مساله هستم زیرا ویروس ضعیف نشده و از بین نرفته، بلکه با جهش ها قوی تر شده است. باید جدی برخورد و هشیارانه عمل کنیم. این مساله بسیار مهمی است که همه باید به آن توجه کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه گفت: در مورد واکسن هم در جلسه امروز ستاد کرونا بحث هایی شد. امیدوارم روند تولید واکسن در داخل که با کیفیت مناسب رو به جلو می رود ادامه پیدا کند. در مورد مجوزهای واردات هم صحبت ها و تصمیم گیری هایی شد که به مردم اعلام می شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به روند رو به افزایش کرونا در دنیا افزود: در اروپا و آمریکا میزان موارد ابتلا به کرونا به شدت در حال افزایش است. اکثر تخت های بیمارستانی در این کشورها پر شده و به ویژه به خاطر ویروس جهش یافته انگلیسی میزان سرایت بیماری و میزان مرگ و میر و بستری در این کشورها خیلی زیاده شده است.

وی ادامه داد: باید کاملا مراقب باشیم و در داخل حفاظت کنیم. از مرزها هم با مشارکت مردم و رعایت پروتکل ها در اسرع وقت و به صورت زودرس اگر بیماری وارد کشور شد که مبتلا به ویروس انگلیسی یا سایر ویروس های جهش یافته بود، باید سریع وارد عمل شویم و بیماران را پیدا کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
10 روزه در سامانه مجوز ترد پلاک ماشینم رو گذاشتم هیچی به هیچی اقلا نمیگن میشه بری یه نه . ما باغدار هستیم 2 ماهه به احترام قانون نرفتم سر بزنم . برادم هم زمین داره لازمه بفروشه نمیشه رفت شمال . جچه بساطیه درست کردید . اقلا بررسی کنید ببینید واقعا کی ضرورت داره بره زندانی شدیم بخدا
چرا برای تجمع مردم در بازارهای شلوغ و حمل و نقل عمومی و صف های روغن و ..... فکری نمی کنید محدودیت فقط جریمه خودروهای شخصی
طرح ویژه سفر نوروز چیه؟ چرا با دست خودمان مشکل را دوباره ایجاد می کنیم؟ مردم خودشون دیدو بازدیدشون را میرن متاسفانه و کرونا دوبازه در فروردین به اوج می رشد. بنابراین شما سفر را اضافه نکنید به این پیک
اقا آمار روزانه اصفهان هم روند جهشي را نشان مي دهد به جاي صعودي
سفر نوروز برگزار میشه؟؟؟؟؟؟عجب!!!!!!
قرمز بد ترکیب
رنگین کمان درست کردید؟ واکسن بخرید
ا سلام . مانند اکثریت کشورها اولین افراد درافت کننده واکسن . رییس جمهور . وزرا . سفرا نمایندگان . و اعضای گروه کرونا باشند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان