بازدید 96500
۸

دانش‌آموزان کدام مقاطع در مدرسه حضور می‌یابند؟

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: به شدت نگران آموزش دانش‌آموزان مناطق محروم در دو مقطع پایه اول و دوم ابتدایی هستیم چراکه به دلیل ناتوانی در یادگیری مهارت‌های پایه، در معرض ترک تحصیل قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۲۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱ 18 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، رضوان حکیم‌زاده در خصوص آموزش دانش‌آموزان در مقطعی که اغلب استان‌ها از لحاظ شیوع ویروس کرونا در شرایط زرد قرار دارند، اظهار داشت: با توجه به دستورالعملی که تدوین شده آموزش در پایه‌های مختلف تحصیلی براساس روند گذشته انجام می‌شود و تغییر خاصی نداشته است.

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا که با حضور اغلب دستگاه‌های اجرایی انجام گرفته با تصویب شورای مدرسه برای پایه‌های اول و دوم به شکل جزئی در ساعت‌های محدودی حضور دانش‌آموزان در مدارس انجام می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که تصمیم مذکور بر عهده شورای مدرسه است گفت: در این مدارس مهارت‌های پایه سواد در دو مقطع اول و دوم ابتدایی به شکل حضوری انجام خواهد گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: در خصوص دانش‌آموزان مقطع ابتدایی دو مبحث محرومیت از تحصیل و یادگیری مطرح است که خوشبختانه در سال جاری با وجود ویروس کرونا، اما در تعداد ثبت نام در دوره ابتدایی و پایه اول نسبت به سال گذشته افزایش ثبت نام را داشته‌ایم، ولی آنچه که سبب نگرانی عمیق ما شده یادگیری موثر در نقاط محروم خصوصا در مناطق روستایی و عشایری بوده است.

حکیم‌زداه تصریح کرد: در مناطق ذکر شده دانش‌آموزان از دسترسی به اینترنت و آموزش در فضای مجازی محروم هستند و علاوه بر آن نمی‌توانند از حمایت موثر خانواده‌ها نیز بهره‌مند شوند از سویی دیگر با توجه به این‌که مهارت‌های پایه سواد پایه یادگیری در مقاطع دیگر است به شدت نگران هستیم این دانش‌آموزان به دلیل ناتوانی در یادگیری مهارت‌های پایه، در معرض ترک تحصیل قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در استانی همچون زنجان تولید محتوا مناسب بوده و برنامه‌های منظمی توسط راهبران توزیع شده است، گفت: معلمان تلاش کرده‌اند ارتباط خود را با دانش‌آموزان حفظ کنند با این وجود معلمان همواره سعی می‌کنند از تمام فرصت‌ها برای خلق ایده‌های جدید و استفاده از آن بهره‌مندی لازم را ببرند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: محدودیت استفاده از فضای مجازی در کشور و در کل دنیا برای دانش‌آموزان تبدیل به چالش شده است و در این راستا دانش‌آموزان استان زنجان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مشکلات در دسترسی به اینترنت و استفاده از آموزش در فضای مجازی مطرح است.

این مسئول ابراز کرد: در سال جاری در دوره ابتدایی برای اولین‌بار موفق شدیم اعتبار خاصی را به عنوان سرانه برای مدارس عشایری که به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان بود را جذب و توزیع کنیم که امیدواریم کمک کننده برای ایجاد شرایط مناسب برای حضور دانش‌آموزان این قشر از مردم کشورمان باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
به شدت نگران دکان و بازار خودتون هستید!!!
با سلام تو را خدا برای فرزندان ما تصمیم نگیرد به فکر بچه‌های خودتان باشید لطفا آقای وزیر میشه استعفا بدهید و دست از سر فرزندان ما بر داری نه نه نه حتی برای امتحانات پایان سال
خانم حکیم زاده درسال ۹۰ و۹۱ حرف هایی زده شدکه آموزگاران پایه ی اول ودوم ازمزایای بیشتری به خاطر سختی کار برخوردارشوند،ولی متاسفانه فقط درحدشعاربود.
چجوری حساب میکنید که یه زمانی ۲۰۰۰تا مبتلا داشتیم کل کشور قرمز بود ولی الان با ۷هزارتا همه جا آبی شده و کشته ها انقد پایین اومده؟؟؟ داروشو کشف کردین به ماهم بگین
کمتر دروغ بگید. جان بچه مردم در خطر چطور مدارس باز می کنید.
مدارس را بازگشایی نکنید کرونا زیاده خواهش می کنم آقای وزیر آموزش پرورش مدارس را بازگشایی نکنید مجازی خوبه کسی تلاش کنه خیلی خوب سلامتی بهتر است ازسواد من مجازی خواندم خیلی خوب تلاش کردم یاد گرفتم معلم ها اصلا اومدرسه بچه هارو مراقبت نمی کنند معلم ها تومدرسه درس خیلی خوب نمی دهند می ترسند مارو کرونا میگیره مجازی بهتر است از حضوری بازگشایی مدارس اول بهمن لغو کنید خواهش می کنم خواهش می کنم خواهش می کنم
شما خودتون بچه داشتین می فرستادین توی این شرایط وقتی مدرسه رو باز مکنین معلم اسرار مکنه بیارمدرسه بچه رو ودیگه توی شاد درس نمیدن
خندم گرفته از این متن که نوشتید برای مجری بهش گفتن تشریف ببرید منزل استراحت کنید.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی