بازدید 6055
۱

شناسایی ۵۰ کودک کار و بازداشت ۹ نفر در مشهد

نیره عابدین زاده از شناسایی ۵۰ کودک، بازداشت ۹ نفر و پلمپ ۱۵ محل وانبارضایعات طی عملیات اجرایی مرحله دوم طرح سایبان مهر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰ 17 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح سایبان مهر با محوریت دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۵ مشهد افزود:این طرح با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله عوامل خدوم انتظامی و با هدف حمایت از کودکان کار درحال اجراست و متعاقب اقدامات انجام شده نتایج بازدارنده وپیگیری کننده خوبی نیز حاصل شده است.

وی گفت:درمرحله قبلی این طرح ۴۰ کودک کار شناسایی شدند ودرهمین راستا ۷ محل پلمپ و ۵ نفر نیز بازداشت شدندو در مرحله بعد با بازدید ا ز مراکز مختلف ۱۰ کودک شناسایی، ۸ انبار پلمپ و ۴ نفر نیز باز داشت شدند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی افزود:با عنایت به آیین نامه ساماندهی کودکان کار و نیزقانون حمایت از اطفال و نوجوانان، مجموعه اقداماتی توسط دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان ساماندهی و تعدادی از افراد به دلیل بهره کشی اقتصادی از کار کودکان بازداشت شده و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شد.

عابدین زاده خاطر نشان کرد:در بازرسی از این مراکز و انبار‌های ضایعات مشاهده شد که این کودکان عموما در شرایط غیر بهداشتی و نا مناسب مشغول انجام کار‌های فوق العاده سخت هستند و متاسفانه در یکی از این انبار‌ها با دپوی ضایعات خطرناک پزشکی وپسماند‌های عفونی بیمارستانی نیز مواجه شدیم که درخصوص متصدیان به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی نیز اعلام جرم شد

وی افزود: نحوه نگهداری و خروج این ضایعات بیمارستانی پیگیری و با ترک فعل مدیران نیز برخورد خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
اللهم فرج عن کل مکروب
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان