بازدید 14385
در مراسم افتتاح طرح‌های ملی مناطق آزاد مطرح شد؛

درخواست روحانی از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف گاز/ اندازه نیمی از مصرف گاز ۲۷ کشور اروپایی گاز مصرف می‌کنیم/ دولت الکترونیک جلوی فساد و رانت را می‌گیرد

رئیس‌جمهور ادامه داد: مصرف گاز در کشور بسیار زیاد است. گاز مصرفی ۲۷ کشور اروپایی که مناطقشان سردتر از ایران است تقریباً دو برابر ما است. تشکر  میکنم از همه دست اندرکاران این صنعت بزرگ. در تولید کمپرسورها که روزگاری به خارج نیازمند بودیم امروز در داخل ساخته می‌شود و این افتخار بزرگی برای صنعت دانش بنیان کشور ما است...
کد خبر: ۱۰۲۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 14 January 2021

درخواست روحانی از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف گاز/ اندازه نیمی از مصرف گاز ۲۷ کشور اروپایی گاز مصرف می‌کنیم/ دولت الکترونیک جلوی فساد و رانت را می‌گیرد

رئیس جمهور از مردم درخواست کرد که در مصرف گاز صرفه جویی بیشتری بکنند و گفت: مصرف ما بسیار بالاست تا جایی که اندازه نیمی از مصرف گاز ۲۷ کشور اروپایی گاز مصرف می‌کنیم.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های ملی در مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: سرمایه گذاری مردم در مناطق آزاد تحول بسیار مهمی است و برای سرمایه‌گذاری نباید حتما سرمایه گذار در منطقه آزاد حضور داشته باشد و بتوانند از طریق سیستم الکترونیک خدمات را دریافت کنند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه ۳۰ روزه پاسخ نهایی متقاضی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد داده می‌شود و در آینده ۲۰ روزه می‌شود گفت: امروز ۷۰ درصد خدمات به مردم به این شیوه ارائه می‌شود که تا پایان دولت صددر صد خواهد شد که این بسیار امیدوار کننده است؛ بنابراین مناطق آزاد در این زمینه فعال‌تر شوند.

روحانی گفت: بخش خصوصی باید فعال و در صحنه باشد چرا که اساس اقتصاد کشور بخش خصوصی است. دولت باید تسهیل کننده و حمایت  کننده باشد و این بسیار جالب توجه است که بتوانیم در همه مناطق آزاد و سراسر کشور در سرمایه گذاری‌ها شرایطی را فراهم کنیم که بخش خصوصی فعال شود.

او با بیان اینکه ۹ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش پروژه‌های افتتاح شده امروز بود که اشتغال ۳ هزار ۲۰۰ نفر از جوانان را فراهم کرده است، گفت: مناطق آزاد و ویژه برای ما اهمیت خاصی دارد و مبنای این مناطق این بوده که سرمایه‌گذاران بتوانند با تسهیلات و معافیت‌های خاص  در این مناطق سرمایه‌گذاری کنند.

روحانی افزود: امروز دولت الکترونیک می‌تواند بسیاری از کار‌های صدور مجوز را حل کند و نیاز به حضور فرد در مناطق آزاد نیست. هم رونق را به دنبال دارد و هم جلوی فساد و رانت را می‌گیرد. عدالت هم اجرا می‌شود.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: این استقبال از سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد نشان می‌دهد تروریسم اقتصادی شکست خورده و ۵۶ درصد سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر شده است.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصویب بودجه ۱۴۰۰ در مجلس خطاب به نمایندگان مجلس گفت: من از نمایندگان مجلس می‌خواهم که نسبت به مناطق آزاد توجه کنند و امتیازات مناطق آزاد را پایین نیاوردند. این به نفع ما نیست و موحب می‌شود سرمایه‌گذاری از ایران به کشور‌های همسایه برود. ضمن آنکه، امتیازاتی که در مناطق آزاد از قبل به مردم در زمینه معافیت دادیم را نمی تونا نادیده گرفت. در بودجه نمی‌توانیم آنچه را که نظام و دولت به مردم قول داده است خلافش را عمل کنیم.

رئیس جمهور گفت: مردم عزیز می‌دانند که استان بوشهر از لحاظ انرژی تا چه حد برای ما اهمیت دارد. در این زمستان سرد که مردم از طریق انرژی گاز گرم می‌شوند، بخش اعظم این نعمت از این استان زر خیز و مهم جنوبی کشور ما تأمین می‌شود و ما خوشحال هستیم که بخش صنعت نفت و گاز ما موفق شدند در این ۷ سال گذشته تولید گاز را به ۱۰۰۰ میلیون متر مکعب در روز برسانند یعنی روزی یک میلیارد متر مکعب گاز در حال تولید است و همه ما باید مقداری مراعات کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: مصرف گاز در کشور بسیار زیاد است. گاز مصرفی ۲۷ کشور اروپایی که مناطقشان سردتر از ایران است تقریباً دو برابر ما است. تشکر  میکنم از همه دست اندرکاران این صنعت بزرگ. در تولید کمپرسورها که روزگاری به خارج نیازمند بودیم امروز در داخل ساخته می‌شود و این افتخار بزرگی برای صنعت دانش بنیان کشور ما است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۵۰
سلام لطف کنید سیستم اروپا را در ایران پیاده کنید ما هم به اندازه آنها مصرف می کنیم. حقوق و بیمه و تمیزی هوا و.....را هم همینطور با اروپا مقایسه کنید لطفا.
به عراق صادر نکنید وقتی پول نمیدهند و برای پول گرفتن مشکل دارید صادر نکنید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
این برادران مشاور کمی زحمت بکشند (نیازی به سفر خارجی بازدید نیست) یک سرچی در گوگل بکنند تا دلیل مصرف گاز کمتر در سایر کشورهای پیشرفته را ببیند و به مسئول بالاتر گزارش دهند... حالا کاری است که شده بجای استفاده از برق گاز استفاده می کنیم... بیایید کاری برای عایق سازی منازل قدیمی انجام دهید با نرخ ارزان چند مزیت دارد اشتغال بالایی ایجاد می کند و مصرف بهینه می شود..مثلا توزیع در و پنجره های دو جداره و نصب ارزان (نه با این قیمتهای نجومی ... )با این کارها مصرف برق و گاز به ترتیب در زمستان و تابستان پایین می آید..مازوت کمتری سوخته می شود. ...مسئله اینه کسی دنبال حل مشکل نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
درود بر تو
این مورد را هم من اضافه کنم
کیفیت ساخت و ساز خانه باید خوب باشه تا کاملا عایق گردد و نیازی به مصرف بیش از حد گاز نباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
جناب روحانی شما که در انگلیس بوده اید و دیدید
که در آنجا اکثر سیستم آشپزی و اب گرمکن و حمام و دستشویی و گرمکن ها با برق هستند
چرا به شعور مردم احترام نمی گذارید؟
چرا در ۴۲ سال گذشته نسبت به نوسازی سیستم های روز آمد ساختمان سازی و تاسیسات کاری نکردید؟
چرا تمام مشکلات ناشی از فساد و ناکارآمدی و بی کفایتی دولتها در کشور را پای مردم می گذارید ؟
مقایسه های بیمارگونه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
هشتاد درصد برق اروپا از رئکتورهای اتمی است . همان که بتن ریختین توش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
وقتی قیمت گاز و بنزین مفت باشه همین میشه
وقتی خودرو، خونه، در و پنجره، بخاری شوفاژ یخچال لباسشویی غیر استاندارد میسازید با چند برابر قیمت جهانی به نسبت حقوق میدید دست مردم طلبکار هم هستید میاد میگید صرفه جویی کنید نه عزیز خدا عقل داده میگه مدیر جان رئیس جان خودروی کم مصرف، اجاق گاز کم مصرف، در و پنجره استاندارد چند جداره، وسایل گرمایشی پربازده عایق بندی ساختمون اصولی رو گسترش بده تا هم ملت در آسایش باشند هم توسعه صنعتی کشور پیش بره
خیلی سادست اما خودتو زدی به خواب چون جنس بی کیفیت رو با همون قیمت جنس با کیفیت دارید میدید به مردم
شورای حمایت از مصرف کننده و رقابت هم برای خالی شدن جیب ملت درست کردید
....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
مرسی
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
دقیقا حرف دل من رو زدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
بعد از ۸ ماه یک بیمار چینی دزگذت
جناب رییس جمهور محترم موافقید نفس کشیدنمان را هم جیره بندی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
چون روحانی درخواست کرده که در مصرف گاز صرفه جویی شود، حتما آحاد مردم با دل و جان رعایت می کنند چون خیلی این حسن کلید ساز رو دوست دارند !!
اندازه کشور ما هم از آنها بزرگتر است
۸۵ میلیون نفر در ایران زندگی میکنند
ساختمانهای ساخته شده در ایران استاندارد نیست
بیشتر جمعیت کشور ما در مناطق کوهستانی کشور هستند نه در کویر
جمع بندی مطالب بالا این است که مشکل از شماست
نه مردم
جمعیت بالا زیرساخت و خدمات میخواهد
اگر توانش را ندارید عذر خواهی کنید و از مردم کمک بخواهید
نه این که در اوج زمستان که کشور در برف و سرما هست گاز کشور را صادر کرده و پول آن را هم نگیرید. غذای مردم را صادر کرده تا بودجه را تکمیل کنید
اولویتها سلامت مردم نباشد و دارو صادر کنید در اوج مریضی ها و کاستی های کشور
یا امنیت کشور را بهانه کنید برای فشار بیشتر به مردم
بهانه تحریم هم نیاورید که هیچ کدام از موارد بالا ارتباطی به دشمن و تحریم و دنیا ندارد
ادعای ساخت پیشرفته ترین تسلیحات و تکنولوژی را دارید
قطعی برق در کشور داریم....
اقایکسال نشده به مردم بگوید مردم عزیز ایران امسال خوب بخورید خوب سفر کنید خوب بخرید همیشه کمبود امکانات نخورید صرفه جویی کنید
چرا نمیگی به اندازه یک صدم آنها رفاه نداریم
اندازه نیمی از مصرف گاز ۲۷ کشور اروپایی گاز مصرف هم بشود به این دلیل است که این مقدار مصرف تنها توسط مردم ایران انجام نمی شود بلکه در مجموع مصرف توسط مردم ایران +عراق+سوریه+دیگر همسایگان و برادران انجام شده است.
ما همه با هم هستیم، یادتان رفته بود شفاف سازی کنید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
زیاد تبلیغ مسموم می بینی نه؟
گرمایش را چگونه باید تامین کنند؟ لباس گرم بیشتر بپوشند؟ ببیند لباس الان چند شده صرف می کند یک نفر کلی هزینه کند که لباس گرم بخرد؟ بعد تا آخر ماه باید چکار کند؟ قربانتان شما کاری کرده اید که مردم از همه طرف در تنگنا هستند بعد می خواهید مردم به حرف شما گوش کنند و در مصرف گاز صرفه جویی کنند؟ در همه چیز به مردم فشار آورده اید. در گاز، برق، آب، مواد غذایی، حقوق، مالیات، بیمه، مسکن، تورم، آسایش، رفاه، بنزین، خودرو، هزینه های زندگف، اینترنت و .... که از مردم توقع دارید؟ علی برکت الله هایتان را هرگز فراموش نمی کنیم. علی برکت الله.
والا تنها مصرف گاز ما یکی پکیج هست که همه جای دنیا چون قیمت برقشون نسبت به درآمدشون ناچیزه از وسایل گرمایش برقی استفاده میکنن یکی برای آشپزی استفاده میکنیم که باز هم اکثر کشورهای اروپایی و کل آمریکا برای گاز خوراک پزی هم از برقی استفاده میکنن و عملا دو وسیله اصلی ای که توی ایران داره باعث مصرف گاز میشه رو اصلا ندارن و فقط از برق استفاده میکنن هم برای پخت و پز هم گرمایش خانه و اکثرا برای گرمایش آب گرم هم از برق استفاده میکنن.
پیشنهاد میکنم اقای محترم رییس جمهور ابتدا بعد از کمی مطالعه در این زمینه گاز مصرفی خانه ها را به نیروگاه ها بدهد بعد قیمت برق مصرفی ملت را یک پنجاهم بکند آن وقت اگر کسی گاز مصرف کرد بگیرد اعدامش کند
یه رییس جمهور اروپایی بیارید کارها رو بدین دستش تا ما هم اندازه اونا مصرف کنیم
اینکه مردم کشور ما به خاطرات فرهنگ غلط مصرف، آب و گاز و برق وسوخت وارزانی آنها نسبت به کشورهای دیگر انرژی زیادتری مصرف می کنند حرف درستی است ولی از آنطرف کیفیت پائین بنزین های تولیدی، کمبود تولید برق به دلیل عدم سرمایه گذاری مکفی در زیرساخت‌های تولید برق، پرت و هدر رفت آب و استفاده بیش از حد آن در کشاورزی وعدم نظارت کافی برمصرف آن، کهنه و پوسیده بودن لوله های انتقال آب آشامیدنی و هدر رفت خارج از استاندار آب آشامیدنی را نمی توان مانند هرمشکل دیگری به گردن مردم انداخت. استفاده از سوخت مازوت درنیروگاهها به دلیل کمبود گاز که مشکل هرساله کشور در فصل است ربطی به مصرف بیش‌از حد مردم ندارد بلکه مربوط عدم سرمایه گذاری لازم در زیر ساخت‌ها و دیپلماسی اقتصادی صحیح با همسایگان وتعامل با دنیا دارد مردم تاوان عدم مدیریت کارآمد را نمی توانند تاابد پس بدهند.
اقای رئیس
اندازه چند کشور اروپایی یا بهتر بگویم یک کشور اروپایی و یا حتی کشورهای سرمایه دار حاشیه خلیج فارس مانند امارات
این مردم از برکت ( علی برکت الله های ) چندین دوره های شما و قبل و تری های شما
رفاه دارند ؟
این را هم جواب دهید
بازم ما رو با اروپایی ها مقایسه کردی ؟ اونا گاز ندارند برق مصرف می کنند اونم اتمی و خورشیدی و بادی. اونا نصف ما هم نادرست از دولتشان نمی شنوند . اونا برقشون رو به ماینرها نمی دهند . اونا ماهی دو تا سه هزار یورو درامد دارند . اونا واکسیناسیون کرونا را شروع کرده اند .
آب ‌هوای اروپا با ایران یکی است
سطح زندگی برابراست هرکشورآن به اندازه یک استان ماست
مگر روحانی قفل ساز به حرف مردم گوش کرده که بخواهیم به حرفش گوش کنیم.
وقتی می گوییم مملکت بحال خود رها شده است منظورمان این نیست که ریاست را رها کردید.
چرا میزان مصرف فقط زمستان را مقایسه نمی کنید که البته آمار وحشتناک تری است؟
1- در اروپا گاز را تبدیل به برق می کنند و برق را تحویل مردم می دهند لوله کشی گاز شهری بسیار خطرناک است این در حالی است که ایران زلزله خیز هم هست! اما شما چه کردید؟
2- چه کسی باید بر عایق بندی درست ساختمان ها نظارت کند؟ مردم؟ لابد وزیر مسکن و ... می گوید مسکن با عایق بندی مناسب نخرید!!! مسکن مهر که دولت ساخته است چگونه است؟ بدتر از بساز بفروش ها. چه کسی به بساز بفروش ها مجوز و پایان کار می دهد؟
تمام وزاری مسکن را محاکمه کنید.
مردم هم متقابلا ازشما تقاضامیکنند که دراین چندماه مانده به اتمام کاردولتتان در حرف زدن صرفه جویی بفرمایید
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
چرا که توو اروپا دولتها هم آموزشهای کاربردی رو به مردم داده ان و هم همه مردم کار خودشونو دارن و مثل اکثریت ما بی کار نیستن که بمونن خونه و گاز بیشتری مصرف کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
دمت گرم مودبانه حرف دل خیلی هارو زدی
بله انرژی هسته ای میخوایم چیکار بزار برق قطع بشه مشکلی نیست.
مردم اسیر بی کفایتی شما شدند
لطفا صرفه جویی را از ساختمانهای قوای سه گانه شروع کنید در اغلب این ساختمانها با این که پنجره ها باز است آدم از شدت گرما کلافه می شود
مشکل اصلی این کشور نه تحریم و نه مصرف زیاد و....نیست. مشکل اصلی کشور رخت بر بستن صداقت در گفتار و رفتار و امار خیلی از مسئولان و وزرا و مدیران دولتی و غیر دولتی است. چرا وزارت نفت امسال مازوت می سوزاند؟ متاسفانه به خاطر سالها عدم توجه به نوسازی پالایشگاههای کشور تولید مازوت یا نفت کوره پالایشگاههای ایرانی که گوگرد بسیار بالا سه درصد و حتی بالاتر دارند بالای 20 درصد است. در حالیکه در پالایشگاههای امروزی نفت کوره فقط 5 درصد محصول نهایی است. بزرگترین مصرف کننده مازوت در دنیا صنعت حمل و نقل دریایی بود و سالها شرکتهای بزرگ حمل و نقل دریایی مازوت یا نفت کوره تولیدی ایران را وارد می کردند. ولی در سال 2008 بدلیل الودگی شدید این سوخت حتی در دریاها و اقیانوسها سازمان ملل و تمام کشورهای عضو قوانین استادنداری گذراندند که از سال 2012 میزان گوگرد مازوت کشتی ها حداکثر بیشتر از 3.5 درصد نباشد. و کلیه کشورهای دنیا مکلف و متعهد شدند که از سال 2020 از حرکت کلیه کشتی هایی که سوخت مازوت انها بالای نیم درصد گوگرد دارد جلوگیری کنند. از انجا که مسئولان وزارت نفت ایران خیلی بروز هستند و پیش بینی دارند! در تمام این 12 سال کوچکترین تلاشی برای کاهش گوگرد مازوت تولیدی پالایشگاهها ایران نکردند و در نتیجه امکان مصرف ان در کشتی های دنیا و در نتیجه صادرات ان وجود ندارد. در نتیجه این مال بد بر روی دست صاحب ان که وزارت نفت باشد مانده و مانند همان خودروی های غیر استاندارد و سی سال قبل پراید و پژو 405 و نیسان ابی که هیچ جای دنیا خریدار ندارد و خودرو سازها به بازار انحصاری ایران تحمیل می کنند مسئولان وزارت نفت هم چاره ای ندارندتا این مازوت بشدت الوده کننده را به حلق ملت ایران فرو کنند. واقعا اقای زنگنه گه از زمان سال 2012 وزیر هست ( حالا دور قبل بماند) مسئول مستقیم این وضعیت و عدم اقدام و پیش بینی برای کاهش گوکرد مازوت ایران و این فاجعه زیست محیطی و اقتصادی برای ملت ایران است. اگر زنگنه نیست چه کسی هست. ترامپ که از 2016 امد؟!
در یک ماه گذشته بورس بیس از ۲۰ درصد دیگر سقوط کرد دیروز هم روند نزولی بورس ببش از پیش نمایان شد و شاخص کل در یک قدمی پرتاب به کانال یک میلیون واحدی قرارگرفت
امروز روزنامه هاراببینید حتی یکی از انها دراین مورد تیتر نزده است !!!!!
حال اگر بورس نورچشمی یک درصد رشد میکرد همین جراید بویژه روزنامه سینه چاک بورس یعنی د.ا. گوش فلک راکر میکردند !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
چه ربطی داشت؟
به حسن آقا بفرمایید با وجود اینکه ما در مناطق کوهستانی زندگی میکنیم به دلیل اینکه امسال سرمای ملموسی نداشتیم مصرفمان یک سوم سالهای پیش است. اگر هوای سرد غالب شود تازه میزان مصرف معلوم میشود. لطف کنید از هم اکنون صادرات مفت به همسایگان مفتخور را قطع کنید.
بی خیال خواهشا این چند ماه نه وعده بده و اعلامیه . بگذار بگذرد .‌
راست میگن.یک بیست و هفتم اونا هم حقوق میگیریم.
مشکل کشور ما شمایید اقای روحانی نه گاز و نه مصرف گاز و .....‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
فقط روحانی؟اون دولت در سایه هیچ کاره است؟سنگ اندازها چطور ؟مداحان؟بیانیه دهندگان؟
رانت خواران مشخص اند چرا محاکمه نمی شوند؟
رفتی آب و هوایی پاریس را یواشکی اجرا می کنی آن وقت از صرفه جویی حرف می زنی؟
این نظر چهمشکلی داشته سانسور کردی؟
اینکه مصرف ایران زیاد هست شکی نیست ولی آیا استانداردهای ساختمانی و عایق کاری ساختمان‌ها مثل اروپا رعایت شده!؟
نصف ۲۷ کشور اروپایی ؟!! خوب بگو سیزده کشور اروپایی ؟!! میخوای بزرگش کنی ؟؟!! خودتی ! ۱۳ کشور اروپایی مثل سوییس و لیختن اشتاین و لوکزامبورگ همشون رو هم اندازه تهران نیستند و اندازه تهران هم جمعیت ندارند و در ضمن مصرف انرژی خانگی انها برق است نه گاز !!! پروفسور روحانی !! فقط مغلطه کردن یاد گرفتید و فکر هم نمیخواهید کنید که بیسواد و منفعل هستید ....
مردم به دولت های صادق و شفاف پاسخ درست می دهند از مردمی که سر آنها کلاه گذاشته ای و پالایش یکم را به آنها انداخته ای توقع داری در مصرف گاز صرفه جویی کنند؟ من از مردم می پرسم اگر همین امروز تمام تحریم ها برداشته شود آیا دلار به 4800 تومان بازخواهد گشت مسلما همه خواهند گفت خیر همین موضوع ثابت می کند که دولت دروغ می گوید و تمام مشکلات از بی سوادی و عدم مسئولیت پذیری دولت است نه از تحریم ها و تحریم ها فقط بهانه ای برای دولت برای انداختن مشکلات گردن آن است
اوایل انقلاب و قبل از آن وام های دو درصدی و 4 درصدی حاکم بود و در زمان بنی صدر با وجود مقاومت او سودهای بانکی 12 درصد شد و از همان روزها من فهمیدم که اقتصاد این کشور دیگر درست شدنی نیست و تا وقتی که این سودها واقعی نشود اقتصاد درست شدنی نخواهد شد و هر روز بر آمار دلالان افزوده و از تولید کاسته خواهد شد
اولا کل اروپا 450میلیون نفره ثانیا در ایران از گاز برای خودرو هم استفاده میشه ثالثا به عراق هم گاز میدیم که پولشو نمیده
من اومدم مطلبی بنویسم دیدم دوستان از شرمندگی جناب روحانی دراومده اند....
تو رو خدا حسن تو حرف زدن صرفه جویی کن
دیدید که ترامپ چهار ساله شد
ایران باید اجازه بده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی