وزیر علوم شش کارته شد

امروز وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و راه و شهرسازی برای پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان در مجلس حضور پیدا کردند؛ غلامی کارت زرد گرفت و اسلامی نیز به شرط اجرای تعهداتش از سد سوال گذشت.
کد خبر: ۱۰۲۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 12 January 2021

امروز وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و راه و شهرسازی برای پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان در مجلس حضور پیدا کردند؛ غلامی کارت زرد گرفت و اسلامی نیز به شرط اجرای تعهداتش از سد سوال گذشت.

به گزارش «تابناک»؛ نمایندگان مجلس پیش از آغاز جلسه علنی امروز به بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ پرداختند. علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس درباره مباحث مطرح شده در نشست غیرعلنی این طور توضیح داد: «دولت با ایجاد بلو می‌گوید که مجلس نرخ ارز را در سال آینده ۲۵ هزار تومان تعیین کرده، اما مصوبه کمیسیون تلفیق ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است. از طرف دیگر از سال ۹۷ تاکنون ۵۷ میلیارد تومان ارز ۴۲۰۰ تومانی توزیع شده که فقط این رقم در سال گذشته ۱۵ میلیارد دلار بوده و در مجموع رقمی بالغ بر ۱۸۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که ۴ برابر یارانه است.» او تاکید کرد: «مجلس به دنبال حذف رانت ایجاد شده در ارز ۴۲۰۰ تومانی است.»

با شروع نشست علنی، رحمت الله نوروزی، نماینده علی آباد سوالی از وزیر علوم درباره علت عدم افزایش ۵۰ درصدی حقوق و دستمزد کارکنان وزارت علوم و دانشگاه پیام نور مطرح کرد و گفت: با این وضعیت حقوق، چگونه کارمندان و اساتید وزارت علوم با عدم آرامش خاطر بر تامین امرار معاش می‌توانند در رقابت علمی و تولید علم گام بردارند؟

در پاسخ به این سوال، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: «افزایش حقوق و مزایای کارکنان وزارت علوم طی یک مرحله انجام شده و برای پرداخت بیشتر درصدد تأمین منابع بیشتر هستیم. با توجه به اینکه درخواست افزایش حقوق بعد از تصویب بودجه سالانه انجام شده، مکاتبه‌ای در تاریخ ۵ آبان ماه سال جاری با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت تا منابع لازم اختصاص یابد، همچنین در تاریخ ۱۱ آبان ماه سال ۹۹ نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور ارائه شد تا کارگروهی بین دو وزارتخانه به عنوان مسئول همسان‌سازی حقوق کارکنان تشکیل شود.»

این پاسخ‌ها نه تنها برای نوروزی نماینده مجلس، که برای ۱۴۶ نماینده دیگر نیز قانع کننده نبود و غلامی اولین کارت زرد را از مجلس یازدهم گرفت. او پیش از این از مجلس دهم ۵ کارت زرد دیگر گرفته بود و امروز شش کارته شد.

بعد از آن نوبت به سوال علی بابایی‌کارنامی، نماینده ساری از علی اسلامی وزیر راه و شهرسازی رسید. بابایی درباره علت برنامه ریزی نامناسب در مورد ساماندهی نیروی انسانی و نیرو‌های قراردادی در حوزه راهداری پرسید و توضیح داد: نیرو‌های مجموعه راهداری کشور بیش از ۱۵ سال است که بلاتکلیف بوده و هیچ عنوان شغلی قراردادی و شرکتی ندارند؛ وزیر باید وضعیت استخدام ۱۲ هزار و ۵۰۰ نیروی بلاتکلیف ۱۵ ساله راهداری را در بودجه ۱۴۰۰ تعیین تکلیف کند.

در پاسخ وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از نیرو‌های شرکتی یا قراردادی محسوب می‌شوند که با حضور شبانه‌روزی در راه‌های کشور و به ویژه شرایط اقلیمی بارش کار سخت و طاقت‌فرسایی را تجربه می‌کنند. شغل راهداری یک کار تخصصی است که نیاز است با نگاه حاکمیتی به آن توجه شود و نگاه تصدی گری در این حوزه تجربه شکست خورده‌ای است.

در نهایت نیز بابایی به این شرط سوال را به رای نگذاشت که ظرف مدت یک ماه آینده نیروی انسانی این وزارتخانه ساماندهی یابد و مشکل کارگران و کارمندان راهداری حل شود.

بعد از آن نمایندگان کلیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار را تصویب کردند؛ طرحی که مهمترین هدف آن مقابله با رانت خواران و دلالان بازار فولاد و کنترل قیمت است؛ منتها بررسی جزییات این طرح به بعد از بررسی مجدد آن در کمیسیون صنایع و معادن موکول شد.

نمایندگان مجلس از فرصت نطق و تذکر نیز برای بیان مشکلات و دغدغه‌های مردم استفاده کردند؛ عبدالحسین روح الامینی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن قدردانی از کلیه فعالان حوزه دانش بنیان برای تولید واکسن کرونا به خصوص ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، دانشگاهیان و صنعت داروسازی، تاکید کرد: دست اندرکاران این خیزش بزرگ نیازمند حمایت هستند. همچنین باید از طرح شهید سلیمانی در راستای کنترل کرونا، که تاکنون بالاترین خاصیت را داشته، حمایت شود.

همچنین جلیل میرمحمدی، دیگر عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: از مقام معظم رهبری صمیمانه تشکر می‌کنم که اجازه ندادند واکسن از دو کمپانی معلوم‌الحال وارد کشور شود. من از آقایانی که به مجلس نامه نوشته و به نمایندگان گفتند نگرش سیاسی نداشته باشید، سوال می‌کنم شما که می‌گویید نگرش علمی داشته باشیم، با کدام علم عوارض این واکسن‌ها مشخص شده، کدام علم گفته که این واکسن‌ها می‌توانند ایمنی کامل را برای افراد به دنبال داشته باشند و با کدام علم آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که این واکسن‌ها نمی‌تواند عوارضی برای مردم داشته باشد، باید به صورت علمی کاملا مشخص شود.

او تاکید کرد: باید از تمام جوانانی که در مسیر تولید واکسن ورود کرده و به دنبال تهیه واکسن برای نابودی این ویروس منحوس هستند، حمایت شود تا بتوان این واکسن را به تولید انبوه رساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
انشاالله که تسویه حساب جناحی نباشد
فکرمی کنیددرحالیکه حداقل حقوق اعضای هیات علمی درفقیرترین کشورهاکمترازدوهزاردلارنیست، جزچهارتاعضوهیات علمی به درد نخورمثل من،هیچ دانشمندواقعی برایتان خواهدماند؟
این مجلس حداقلی و عملکرد پوپولیستی آن فقط به کشور و مردم هزینه وارد میکنه و از نظر اکثریت فهیم مردم کارت قرمز باید بهش داد!!!!!!!!
این کارتا مسخره بازیه یا واقعیه؟؟
6 تا اخطار ؟؟ استیضاح پس واسه چیه دقیقا؟؟
آخه این وزیر علوم کی به فکر اساتیده الان حقوق ی کارمند با سابقه از حقوق ی استاد یار بدبخت بیشتر
آن کارت زرد الکی مجلس چی هست؟ شش کارته رو تو لالیگا هم نداریم. اونجا با 4 یا 5 کارت یک جلسه محروم میشن. اینجا 6 تا زرد هم هیچ خاصیتی نداره
ایشون فقط به فکر هیئت علمی هستن نه کارشناسان نه کارمندان علوم نه بازنشستگان تامین اجتمابی وزارت علوم براسون پشیزی ارزش ندارن.. تمام
سلام علیکم ، آقای محمد اسلامی وزیر محترم راه و شهرسازی در مدیریت منایع انسانی
ستاد مرکزی وزارتخانه خود ناتوان هستند ، چه برسد به مدیریت منابع انسانی شرکتهای
تابعه غولی مانند : سازمان راهداری ، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ،
سازمان بنادر و دریانوردی ، شرکت راه آهن و ....
ایشان فقط مزد همکلاسی بودن با آقای محمود واعظی رئیس محترم دفتر رئیس جمهور را
در بیش از پنج دهه پیش در کشور آمریکا ، گرفته و به مقام عالی وزارت منصوب شدند.
زیاد نگران نباشید، وزرای لایق ما ترشی کارت زرد هم بندازن بازهم با کفایت و خدوم هستن. مشکل ما ملت هستیم که لیاقت کسب فیض نداریم. شما نمایندگان هم بسبک کاملا انقلابی اونقدر کارت زرد بدین که ما باور کنیم نمیتونید کارت قرمز بدین
کارت زرد فایده ای نداره. باید غلامی رو برکنار می کردند. ایشون معیشت نه تنها هیات علمی ها، بلکه معیشت کل پرسنل وزارت علوم رو به گروگان گرفته. در حال حاضر هیات علمی هیا جوان دانشگاه های وزارت علوم به اندازه یک کارمند ساده ادارات دیگر دولتی حقوق می گیرند، حالا فکرش را بکنید که حقوق کارکنان غیرهیات علمی این وزارت خانه چقدر است! این آقا سالی تنها کاری که در این 4 سال انجام داده این بوده که سالی یک نامه به معاون اول رئیس جمهور میزنه و بعد برای خود شیرینی اون رو توی کارتابل کارکنان وزارت علوم در دانشگاه ها منتشر می کنه. نتیجه هم همیشه معلومه، بودجه نداریم! این در حالی است که در همین یک سال اخیر در وزارت بهداشت به اذعان معاون وزیر بهداشت، افزایش 250 درصدی حقوق ها اتفاق افتاده. الان پرستار وزارت بهداشت از هیات علمی وزارت علوم بیشتر دریافتی داره و هیات علمی وزارت بهداشت 3 برابر همتای خودش در وزارت علوم داره حقوق می گیره. تازه کارانه و پاداش و ... به کنار
نماینده ای که نمی داند واکسن جهت پیشگیری است نه نابودی ویروس ، چطور عضو کمیسیون بهداشت و درمان است.
چرا در مقابل آزمایش واکسن کوبایی روی مردم ایران چشمان خود را بسته اید و نام آنها واکسن ایرانی _کوبایی گذاشته اید.
خب کارت زرد که برای کارکنان دانشگاه نون و آب نمیشه!! باید موظف میکردن انجام بده. برای اون که دو سه ماه دیگه میره کنار کارت زرد چه فایده ای داره؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس