بازدید 32821
فوتو نیوز

توضیح وزیر نیرو درباره استفاده چینی‌ها از رمزارزها / روایت «حسام الدین آشنا» از پیام ایران به بایدن

وزیر نیرو درباره استفاده چینی‌ها از رمزارزها و صحبت‌هایی که در مورد علت خاموشی‌ها در این راستا مطرح می‌شود، تاکید کرد: هر کسی که مجوز دارد، طبق مجوز می‌تواند نسبت به استخراج رمزارزها اقدام کند و هر کسی که مجوز ندارد، چه خارجی و چه داخلی مطابق قانون با آن برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 12 January 2021
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۷
در حالیکه خبرهای داغ سیاسی حواس مردم را پرت کرده اما در هفته های اخیر شاهد گرانی های ۱۰ و ۲۰ درصدی برخی کالاها با مجوز دولت بوده ایم

واقعا لیاقت ما بیشتر از این دولتی که انتخاب کرده ایم نیست

خدا جای حق نشسته

خودمان کردیم . لعنت بر خودمان
برق بخش صنعت را قطع میکنند برای تولید کشور در این اوضاع بدترین صدمات ممکن را میزنند تا عده ای بیت کوین استخراج کنند
میتوانند به جایی قطع برق صنعت برق ماینرها را موقتی قطع کنند تا تولید و اقتصاد کشور بیش از این صدمه نبیند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
شما برق را تقریبا مجانی به چینی ها داده ای و مردم دود مازوت و خاموشی برق تجربه کنند؟؟؟؟؟؟؟؟/
برگزاری مراسم ترحیم ممنوعه ولی تشیع جنازه یکنفر در تهران، مشهد و قم واجبه
ماشاءالله علامه کم نداریم

علامه علم الهدی
علامه صدیقی
علامه مصباح
علامه آملی لاریجانی
علامه حکیم
علامه جعفری
....
..
..

خدایا شکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
اما مدیر نداریم.... علی برکت الله
ناشناس
| France |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
با این همه علم چرا وضعمون اینه؟
جم کنید این بازی های کارت های رنگی مجلس را.

کارت زرد و سبز و قرمز و آبی ،،،،،،

مجلس نیست . جعبه مداد رنگیه

واقعا برایتان متاسفم با این مجلسی که دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
رنگ کارت ها هم مثل هوای تهرانه
رعیت باید سرطان بگیرید و بمیرد تا برادران داخلی و خارجی رمز ارز استخراج کنند و به ریش ملت بخندند
چین تمام ماهی های جنوب رو برد ....حالا نوبت برق رسید....اگر بخاطر استخراج رمز ارز نیست که دیگه بدتر‌...نتونستیم حتی با سوزاندن همون مازوت مزخرف و گاز برق تولید کنیم
همکاری ایران با القاعده را شاید باور نکنیم اما به زندگی و اقامت برخی رهبران القاعده و فرزندان اسامه بن لادن در ایران شک نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
شک نکن
پس معلوم است چيني ها با مجوز رمز ارزها را در ايران استخراج مي كنند و علت خيلي چيز ها شده اند
احسنت به وزیر نیرو
ایرانیها دود گوگرد بخورن و چییها بیت کوین استخراج کنن
یعنی چی؟ مملکت را بخشیدید به چینی ها و روسها. شعار امام ما نشرقی و نغربی بود. الان چی؟ مردم به مکافات گرفتار شوند که چینی ها چون مجوز دارند، استخراج بیت کوین کنند!!!!! آقای وزیر مواظب حرف زدنت باش. اصلا این چینی ها چه غلظی در ایران می کنند. گمرکات کشور ، سواحل کشور، صید ماهی کلان، الان هم استخراج بین کوین با برق ایران به اینها اضافه شد؟!!!!
البته برادران چینی احتیاج به مجوز ندارندچون اگر کسی مزاحمشون بشه سفیر چین بهش چپ چپ نگاه می کنه.
مگه نطنز خرابکاری شده بود؟؟ چرا همون موقع راستش رو نگفتید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
بچه ها صبحانه املت می زدند گاز نشت کرده پیک نیک ترکیده
عجب جوابی. یعنی چینی ها مجوز دارند و به ما ایرانیها مربوط نمی باشد. 9
چرا مجلس در مورد افزایش حقوق معلم ها چیزی نمیگه؟ یک رتبه بندی هست همیشه بوق و کرنا میشه بعد متوجه میشیم قبل از پایان سال 50 درصد کارمندای انشکاه، 20 درصد نیروی انتظامی، 50 درصد پرستار و......
کره زمین در حال داغ شدن است. میزان آلاینده کربن در جو به حدی رسیده که از حدود توافق شده جهانی عبور نموده است. اگر جهان و هر یک از کشور ها به نوبه خود و بسرعت اقدام نکنند حتی شرایط کره زمین از بدترین سناریوهای تغییرات اقلیمی پیش بینی شده توسط IPCC (پانل بین دول تغییرات آب و هوایی سازمان ملل) بسیار فراتر خواهد رفت و نجات کره زمین و موجودات روی آن از حد توان انسان خارج خواهد گذدید.
هدف توافق نامه های بین المللی اقلیمی، مهار گرمایش کره زمین در حد 2درجه سانیگراد نسبت به دوره پیش صنعتی بوده ولی مطالعه اخیر نیچر نشان می دهد که برای رسیدن به چنین هدفی دیر شده و میزان آلاینده های جو این مقدار افزایش دمای زمین را به 2.3 درجه خواهد رساند. اگر جلوی انتشار کربن اضافی توسط کشورها گرفته نشود، کره زمین و بویژه مناطق داغ تغییرات اقلیمی آن دچار تنش های بسیار شدید دمایی خواهند شد. در چنین شرایطی تا حد توان اقتصادی و اجتماعی، هر کشور موظف است با تدوین برنامه های کاهش تولید کربن، ضمن کمک به جامعه جهانی به فکر آینده مردم خود نیز باشد.
در حال حاضر حدود 90 درصد از تولید انرژی برق در کشور توسط نیروگاه های با سوخت فسیلی (و یا ترکیبی) تامین می گردد. از طرفی تولید نیروگاه های برقابی در بسیاری از مواقع سال، رقمی کمتر از 10درصد نیاز برق کشور را تشکیل می دهند این در حالی است که ضمن فقدان جایگاه های مناسب برای ساخت نیروگاه های جدید برقابی، اجرای هر یک این پروژه ها مستلزم چند هزار میلیارد تومان اعتبار بوده و مضافا منابع آبی کافی نیز برای توجیه پذیر نمودن اجرا و حتی نگهداری بسیاری از آنها باقی نمانده است. بنابراین ضمن اینکه لازم است کشور هر چه سریعتر به گسترش انرژی های نو (مانند انرژی اتمی، خورشیدی، هیدرولیکی، زمین گرمایی و غیره) برود، لازم است انرژی تولید شده بسیار صرفه جویانه و متناسب با یک برنامه اولویت گذاری شده ملی در کشور مصرف گردد.
جناب آقای وزیر محترم نیرو، در پاسخ به سوال این گزارش موضوعی، بطور مستقیم ارایه جواب نفرموده و صرفا اعلام فرموده اند که هر کس دارای مجوز باشد می تواند از ماینرها برای استخراج بیت کوین استفاده کند. حال این سوال مطرح است که آیا در شرایطی که روزانه بنا به آمارها حدود 11 هموطن یا بیشتر بر اثر آلودگی هوا فوت و بسیاری نیز دچار امراض برخواسته از آلودگی هوا می گردند و کشور برای تولید برق مجبور به اجرای پروژه های چند هزار میلیارد تومانی و یا سوزاندن سوخت های فسیلی در نیروگاه های سوخت فسیلی است، آیا اساسا به یک کشور خارجی و حتی بخش خصوصی اجازه دایر کردن مراکز بسیار بسیار پرمصرف برق مراکز استخراج ارز مجازی دادن درست است یا خیر؟ مگر از این استخراج کنندگان ارز مجازی چقدر بیت المال کشور بهره مند می شود؟ چرا باید در چنین شرایطی کشور و مردم آن قربانی چنین مراکزی باشند؟
چنین اقدامی همانند همان صید ترال در خلیج فارس ولی صید ارز مجازی با بخطر انداختن جان مردم خواهد بود.
ایمنی ساختمون سازی در ایران صفره، من خودم سازنده سه طبقه بودم، به کارگرمون گفتم کلاه ایمنی برات خریدم بزن ، میگفت نه عادت ندارم! وقتی خود کارگر و حتی مهندس رعایت نمیکنه، سازنده اگه دل سوز هم باشه و هزینه تجهیزات ایمنی کنه بازم فایده نداره. یک روز اومدم سر ساختمون دیدم 6 نقطه رو جوش نزدن، زنگ زدم که بیا این آهن ها رو جوش نزدی و باعث میشه در زلزله فرو بریزه، میگه یادم رفت! خیلی راحت و آسوده حال میگفت یادم رفت جوش بزنم در حالیکه پولش رو گرفته بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
موافقم
مازوتشو ما بخوریم عشق و حالشو چینی ها چینی ها و ... بکنن....
خوشحالم که وزیر نیرو جوری صحبت کردند که خدایی نکرده باعث رنجش خاطر سفیر چین نشد.
پشت مجوزهای شما همیشه رانتی هست برای مجوز دهندگان
من تا دیروز که سهاممو با ۲۸ درصد ضرر فروختم سهامداربودم و به بورسی ها توصیه میکنم تا ارزش سهامتون ازاینکه هست پایین ترنیامده بفروشیدش
این بورس دیگه بورس بشو نیست و شاخص کل تاپایان سال به زیریک میلیون واحدسقوط خواهدکرد
مسولیت استفاده نابجای نمایندهای چینی از برق ارزان ایران و خاموشی برق و سوزاندن مازوت با کیست؟؟؟
بالاخره آیا کسی گردن خواهد گرفت ؟
چرا با آرامش نسبی و تندرستی و زندگی و کاسبی مردم تا این حد بازی خطرناک می کنید ؟
اين مجوز مصرف برق 175 مگاواتي چيني ها در اين شرايط حاد كمبود انرژي كشور رو چه كسي صادر كرده ؟ از يكطرف با التماس و زاري از مردم مي خواهيد لامپهاي اضافي رو خاموش كنن و از طرفي به چيني ها و ديگر خواص اجازه مصرف نجومي برق براي توليد بيت كوين 900 ميليون توماني مي دهيد !!!
گلی به جمالت وزیر جون! خود بهتر نیست وزیر محترم نیرو این مجوزها لغو شود! اینطوری که شما و رفقیتون وزیر صنعت پیش بروند بایستی برویم سراغ هیزم و کرم شبتاب. شما یه زحمت بکش این مجوزها را لغو کن تا مردم در عذاب نباشند.
مراسم ترحیم ممنوع است
قشنگ بود
وقتی برق تولیدی جوابگوی مصرف داخل را ندارد دادن مجوز برای استخراج رمز ارز آیا نااگاهانه نیست؟
باید میزان دریافتی اعضای هیات علمی بر مبنای میزان موظفی تدریس بر روی سایت ها به نظر سنجی گذاشته شود وقتی اکثریت اعضای هیات علمی با چند جزوه و کتاب کل دوران تدریس خود را می گذرانند و درهفته با حدود 12 ساعت تدریس در هفته (48 ساعت در ماه) بالاترین حقوق ها را میگیرند و در مقایسه با سایر کارمندان و گارگران با با 48 ساعت در هفته (160 ساعت در ماه) اعتراض می کنند و نمایندگان ازاین اعتراض انها حمایت می کنند فقط یک دلیل میتواند داشته باشد و ان هم این است که اکثر نمایندگان به نوعی خود را عضو هیات علمی دانشگاه کرده اند به همین دلیل این بی عدالتی را به نفع خود می بینند
الکی آدرس غلط ندین
خاموشیها برای بیت کوین نیست
مزارع بیت کوین 7 ماهه دارن کار میکنن
در ضمن تعداد جمعیت هم نسبت به پارسال رشدی نداشته که بخاطر جمعیت باشه
چطور پارسال خاموشی نداشتیم !؟ ها ؟؟؟

اما دستور غنی سازی 3 هفته هست که اجرایی شده و توی این
سه هفته هم همه شهرها معابرش خاموش شده . اتوبانها هم خاموش شدن
دروغ میگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
متاسفانه بله منم بر این باورم .
قیمت برق در ایران یک شستم دنیاست. در مناطق آزاد که مجوز فعالیت هم مفتیه و بی دردسر .برای چینی ها و خارجی ها. رمز ارز هم به مرور زمان سختتر استخراج میشه ما زمانش رو هم انرزیش رو هم دادیم به چینی های عزیز. جوانها یخودمون بیکار باید عمرشون تلف بشه پای تلگرام واینستاگرام. و بفرستنشون پای مثلا کارافرنی از اونطرفم هزار تا سنگ بندازن جلوشون همین دولتی ها و ..
وزیر نیرو با این حرف رسما تایید کرد که چینی ها به طور رسمی و قانونی در حال استفاده از برق ایران برای استخراج رمز ارز هستن!!!
در حال حاضر حدود 90 درصد از تولید انرژی برق در کشور توسط نیروگاه های با سوخت فسیلی (و یا ترکیبی) تامین می گردد. از طرفی تولید نیروگاه های برقابی در بسیاری از مواقع سال، رقمی کمتر از 10درصد نیاز برق کشور را تشکیل می دهند این در حالی است که ضمن فقدان جایگاه های مناسب برای ساخت نیروگاه های جدید برقابی، اجرای هر یک این پروژه ها مستلزم چند هزار میلیارد تومان اعتبار بوده و مضافا منابع آبی کافی نیز برای توجیه پذیر نمودن اجرا و حتی نگهداری بسیاری از آنها باقی نمانده است. بنابراین ضمن اینکه لازم است کشور هر چه سریعتر به گسترش انرژی های نو (مانند انرژی اتمی، خورشیدی، هیدرولیکی، زمین گرمایی و غیره) برود، لازم است انرژی تولید شده بسیار صرفه جویانه و متناسب با یک برنامه اولویت گذاری شده ملی در کشور مصرف گردد.
جناب آقای وزیر محترم نیرو، در پاسخ به سوال این گزارش موضوعی، بطور مستقیم ارایه جواب نفرموده و صرفا اعلام فرموده اند که هر کس دارای مجوز باشد می تواند از ماینرها برای استخراج بیت کوین استفاده کند. حال این سوال مطرح است که آیا در شرایطی که روزانه بنا به آمارها حدود 11 هموطن یا بیشتر بر اثر آلودگی هوا فوت و بسیاری نیز دچار امراض برخواسته از آلودگی هوا می گردند و کشور برای تولید برق مجبور به اجرای پروژه های چند هزار میلیارد تومانی و یا سوزاندن سوخت های فسیلی در نیروگاه های سوخت فسیلی است، آیا اساسا به یک کشور خارجی و حتی بخش خصوصی اجازه دایر کردن مراکز بسیار بسیار پرمصرف برق مراکز استخراج ارز مجازی دادن درست است یا خیر؟ مگر از این استخراج کنندگان ارز مجازی چقدر بیت المال کشور بهره مند می شود؟ چرا باید در چنین شرایطی کشور و مردم آن قربانی چنین مراکزی باشند؟
چنین اقدامی همانند همان صید ترال در خلیج فارس ولی صید ارز مجازی با بخطر انداختن جان مردم خواهد بود.
چقدر برخی گستاخ شده اند که علنا به مردم می گویند ما به چینی ها مجوز داده ایم و شما حق اظهار نظر ندارید!!!!!! ما مردم داریم هوای آلوده تنفس می کنیم و قطعی برق هم به این معضل اضافه شده است.
پس وزیر نیرو رد نکردن از استفاده چینیها از این به اصطلاح رمز ارزها.. حرف اینکه انقدر استفادشون زیاده که سهمیه برق ملت رو دچار اخلال کرده
این بود نه شرقی و نه غربی که شعار ان داده می شد؟ مردم سرطان دود بگیرند و چنینی ها کاسبی برق مجانی؟
به نظر من باید همه اتباع چینی در ایران را از بین برد تا دست از سر کشور ما بردارند
یکی به این .... (وزیر نیرو) بگه سوال اینه که چرا مجوز دادین ؟؟؟؟ این نیست که آیا غیر قانونی استخراج می کنند یا قانونی . قانونیش که بدتره . براتون سود داره که از جواب طفره میرین دیگه
چینیهایادگرفتن که مثل جاروبرقی همه چیزیرابدن تو!باورکنیدکل منابع مملکتمان راتا۱۰سال آینده جارومیکنندبه ۲۵سال اصلا نمیرسه!!
جواب وزیر نیرو عمق فاجعه مدیریت و مجوزهای مشکل را نشان می دهد . کاملا مشخص است که مدیر نالایقی که مجوز استخراج بیت کوین را به بیگاناگان داده به فکر مصرف برق داخل کشور نبوده است .در حال حاضر خاموشی ها بابت مجوز نادرستی هست که توسط این ها به چینی ها داده شده است . (باز هم فاجعه مدیریتی)
دولت بعضی وقتها به مردم حرف و جریان اصلی رو نگفته . متاسفانه چینی ها با قیمت برق داخلی که قیمت آن یک پنجاهم قیمت برق رد دنیاست . و همچنینی با مجوز ساده و بسیا رارزان مناطق آزاد اقدام به استخراج ارز رمز دیجیتال مینماید. شایان ذکر است استخراج ارز به مرور زمان سخت تر و هزینه بر تر خواهد شد و ما آنرا دو دستی تقدیم شرقی ها در تقابل با غربی ها کرده ایم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر