بازدید 962
رییس سازمان مدیریت بحران در گفت‌و گو با «جهان‌صنعت» :

کمک‌های نقدی غیررسمی به دست سیل‌زدگان نمی‌رسد

کد خبر: ۱۰۲۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 15 January 2020

در ایران هر وقت حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله رخ دهد، بلافاصله مردم و سلبریتی‌ها شماره‌حساب‌های خود را در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌کنند تا پولی برای آسیب‌دیدگان جمع شود. در این آشفتگی حساب خیلی از این افراد به دلیل نداشتن مجوز از دادستانی کل کشور مسدود می‌شود و پول‌ها به هوا می‌رود. چرایی این امر هیچ در دست نیست؛ بی‌اعتمادی مردم به ارگان‌های دولتی یا…؟
در همین رابطه اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه هیچ فرد و ارگانی غیر از هلال‌احمر نباید از مردم پول جمع‌آوری کند، به «جهان‌صنعت» گفت: در حوادث گذشته هم اخطار دادیم و دادستان کل کشور هم گوشزد کرد افرادی که تمایل به جمع‌آوری کمک‌های مردمی دارند حتما باید از دستگاه‌های مربوط مجوز لازم را اخذ کنند وگرنه غیرقانونی است. وی در ادامه افزود: در زلزله کرمانشاه تعدادی خودجوش مبلغی پول را جمع‌آوری کردند اما تا امروز ما رنگ آن پول‌ها را ندیدیم. بهترین روش برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده، این است که با دستگاه‌های مربوطه و متولی همکاری لازم را داشته باشند. نجار در ادامه افزود: بازسازی در خوزستان هم روند بسیار خوبی دارد. سه ماه قبل تعمیر بیش از ۷۰ هزار واحد مسکونی به پایان رسیده است. ان‌شاءالله بر اساس زمان‌بندی و قولی که به ساکنین داده شده پیش از عید سال جاری به اتمام برسد.
روند کمک به مردم
رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره وضعیت مناطق سیل‌زده گفت: بارندگی چند روزی است که قطع شده ولی میزان بارندگی استان ۱۲۵ میلیمتر بوده که در بعضی از نقاط ۲۲۶ میلیمتر ظرف ۴۸ ساعت داشتیم. پس از قطع بارندگی و آرام شدن جو، ضمن اینکه آب کمی فروکش کرده مشکلات به شدت کم و امدادرسانی شروع شده است. امکانات امدادی در اختیار مردم قرار گرفته و ارزیاب‌های ما در سطح استان خسارت‌هایی را برآورد می‌کنند. در سطح شهر حدود دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیاز به نوسازی دارد. وی در ادامه افزود: با قطعی برق ۷۸۳ روستا مواجه بودیم که در حال حاضر برق ۵۰۰ روستا وصل شده. حدود ۱۶ درصد از کل استان سیل‌زده با قطعی مخابرات روبه‌رو بودند که مسوولان ذی‌ربط در حال رفع این مشکل هستند. همچنین کمبود آب ۲۴۵ روستا را با تانکر و بطری آب تامین کردیم. نجار گفت: راه‌های ارتباطی ۲۶ روستا که به‌طور کامل بسته شده بود اکنون در حال بازگشایی موقت است. اسماعیل نجار درباره بالگردهایی که در فراز سیستان‌و‌بلوچستان کمک‌رسانی می‌کنند، گفت: چهار بالگرد در منطقه سیل‌زده امدادرسانی مشغول هستند منهای امدادرسانی از طریق زمین که در شرف انجام با تعدادی از روستاهای منطقه درگیر بودیم و بازدید داشتیم. در بیشتر روستاها تردد با خودرو وجود دارد. دو فروند هواپیما که حاوی مواد غذایی و کمک‌های امدادی بودند در سطح منطقه ارسال شده و امیدواریم در اولین فرصت بازسازی منطقه را شروع کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست