پرده رسوایی دموکراسی پوشالی آمریکا بر زمین افتاد

هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا و بالا رفتن از دیوار‌های کنگره، آن هم در روزی که قرار بود نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور بررسی شود، نشان داد که دموکراسی ادعایی غرب، دروغی بیش نیست و هیچ منطقی در پذیرش نتیجه‌ای مخالف نظرشان را ندارند.
کد خبر: ۱۰۲۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸ 08 January 2021

کامیار سوران ـ هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا و بالا رفتن از دیوار‌های کنگره، آن هم در روزی که قرار بود نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور بررسی شود، نشان داد که دموکراسی ادعایی غرب، دروغی بیش نیست و هیچ منطقی در پذیرش نتیجه‌ای مخالف نظرشان را ندارند.

به گزارش «تابناک»؛ روز گذشته، زمانی که جلسه بررسی نتایج انتخابات آمریکا جهت معرفی جو بایدن به عنوان رییس جمهور منتخب این کشور در حال برگزاری بود، دونالد ترامپ، رییس جمهور فعلی ایالات متحده با فراخوانی زمینه برگزاری تجمعی بزرگ با حضور طرفدارانش مقابل کنگره را فراهم کرد که این خود نقطه آغازی برای ایجاد آشوب در کشوری باشد که خود را مهد دموکراسی می‌داند. طرفداران ترامپ پس از تجمع اعتراضی در اطراف کنگره با ایجاد درگیری با تیم حفاظتی این نهاد وارد ساختمان اصلی کنگره شدند. معترضان با وارد کردن خساراتی به ساختمان کنگره حتی اقدام به گرفتن عکس یادگاری کرده و در نهایت این آشوب با مداخله گارد ملی آمریکا فروکش کرد.

دستاورد این آشوب طرفداران ترامپ، کشته شدن حداقل چهار نفر و اعلام حالت فوق العاده تا روز تحلیف جو بایدن به عنوان رییس جمهوری آمریکا یعنی تا ۱۵ روز دیگر بود. همچنین کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به مایک پنس معاون ترامپ از او خواستند با استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی برای حذف دونالد ترامپ از قدرت اقدام کند. طبق این بند از قانون اساسی آمریکا، چنانچه معاون ریاست جمهوری و اعضای کابینه تشخیص دهند که رئیس جمهور به لحاظ جسمی یا روانی دیگر قادر به هدایت امور نیست، می‌توانند با استناد به این متمم، امور را به معاون ریاست جمهوری بسپارند. این همان متممی است که در سال ۲۰۱۶ و پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات، جمعی از روانپزشکان در نامه‌ای او را برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری نامناسب دانستند.

همزمان با این اتفاق در آمریکا، کشور‌های مختلف دنیا به این وضعیت واکنش نشان دادند تا جایی که سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که ترامپ با امتناع از پذیرش نتایج انتخابات، خشونت و ارعاب را برانگیخت. این سازمان تاکید دارد که این اقدام یک رهبر نیست بلکه اقدام یک آشوبگر است.

در ایران نیز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صفحات شخصی خود در توییتر این اتفاقات را تحلیل کردند؛ حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی، نماینده خمینی شهر با هشتک کاخ سفید در تصرف نوشت: «نشانه‌های سستی دموکراسی ادعایی شیطان بزرگ، امروز آشکار شده است. جهانیان دیدند کاخ سفید از خانه عنکبوت سست‌تر است. آنان که داعیه دار کدخدایی عالم بودند، قانون هایشان در مهد این قوانین زیر پا گذاشته می‌شود. اللهم اشغل المشرکین بالمشرکین عن تناول اطراف المسلمین.»

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «شبی شگفت انگیز برای مردم جهان، با تماشای یک فیلم وسترن از ساختمان کپیتول در واشنگتن، فیلم "دموکراسی امریکایی" با تیراندازی خونین تمام شد. امریکایی‌ها در دموکراسی در وطن شان هم مثل خاورمیانه خراب کردند. ششم ژانویه را به خاطر داشته باشید.»

علی خضریان نماینده تهران اظهار کرد: «تسخیرکنگره آمریکا حکایت بدون روتوش از پایبندی به دموکراسی‬ در غرب است که دامن‌گیر خودشان شد؛ این تصاویر را باید به رخ کسانی کشید که در هر فرصتی با چوب تمدن غرب وحشی‬، تلاش کردند مانع خودباوری ملی شوند. ‏آقایان غربگرا این واقعیت آمریکای متزلزل و در حال افول را به دقت ببینید.»

او همچنین خطاب به ترامپ گفت: «آقای ترامپ‬ قمارباز! من به شما می‌گویم، بدان در آنجایی که فکر نمی‌کنی ما در نزدیک شما هستیم. در هر کجا که تصور نمی‌کنی، ما در کنار شما هستیم. شکست شما و انتقام سخت‬ از آمریکا شروع شده است؛ شما درون خانه‌های خودتان هم دیگر آرامش ندارید و بعید نیست درون خانه از شما انتقام بگیریم.»

سید ناصر موسوی لارگانی، عضو هیات رییسه مجلس نیز با هشتک افتضاح آمریکایی یادآور شد: «وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللهُ وَاللهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ؛ ‏۴۲ سال است علیه ایران اسلامی مکر می‌کنند، اما با مقاومت ملت انقلابی ایران و با توکل به خداوند توانا، نقشه هایشان نقش بر آب شد و توطئه هایشان به خودشان برگشت. تحقق وعده الهی قطعی است و جهان از آن مستضعفان است.»

زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، مبنی بر اینکه " قدرت آمریکا رو به زوال است"، گفت: «در هجده دی نود و هشت بزرگترین حمله موشکی قرن به پایگاه آمریکا در عین الأسد‬ موجب شکسته شدن هیمنه نظامی آمریکا شد و درست در سالگرد آن با حمله معترضان به کنگره آمریکا، هیمنه سیاسی اش نیز فرو ریخت. ‏آمریکا هم مانند کشتی تایتانیک غرق خواهد شد.»

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد: «بار دیگر دموکراسی دروغین و قدرت روبه افول و زوال آمریکا در حوادث روز گذشته در تسخیر کنگره امریکا به خوبی نشان داده شد. ترامپ به خوبی باطن به ظاهر مترقی غرب را بدون روتوش نمایان ساخت تا دنیا بیش از پیش به قدرت پوشالی و بی اعتمادی به سیاستمداران آمریکایی پی ببرد. کودتای ترامپ‬ در عدم پذیرش شکست در انتخابات در واقع بیانگر منطق سیاست خارجی دولت‌های آمریکا در مواجهه با سایر کشورهاست.»

هادی بیگی نژاد، نماینده ملایر نیز با اشاره به حمایت آمریکایی‌ها از فتنه ۸۸ گفت: «دموکرات‌های آمریکا‬ سال ۸۸ به بهانه تقلب و با حمایت از سران فتنه در آتش اغتشاشات دمیدن، حالا که خود آن‌ها به همین حوادث دچار شده‌اند، معترضان را شورشی می‌خوانند. این نمونه کوچکی از استاندارد دوگانه لیبرال دموکراسی پوسیده آمریکاست.» موضوعی که مجتبی رضاخواه، نماینده تهران آن را با ادبیاتی دیگر این گونه بیان کرد: «ترامپ به ترور سردار سلیمانی اقرار کرد؛ اما همین ترامپ قمارباز‬ و قاتل نهایتا نتایج انتخابات آمریکا را پذیرفت و گفته انتقال قدرت ۲۰ ژانویه مسالمت‌آمیز خواهد بود. ‏در وصف آنان که سال۸۸ بدون هیچ سند و مدرک کشور را به آشوب و اغتشاش کشیدند و از ملت و رهبری عذرخواهی نکردند، چه باید گفت؟»

سید نظام الدین موسوی، نماینده تهران نیز اتفاقات در آمریکا را بهترین فرصت برای امتیازگیری دانست و توضیح داد: «حوادث اخیر آمریکا به خوبی نشان داد که بازه زمانی انتقال دولت در واشنگتن، بهترین فرصت برای امتیازگیری ایران است؛ بنابراین، در زمان بررسی طرح هسته‌ای در مجلس، به شدت طرفدار خروج فوری از پروتکل الحاقی به عنوان یک برگ برنده بودم. ‏متاسفانه با آن مهلت دو ماهه، این فرصت ویژه از دست رفت.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۳
این حرف ها خوب است
مجلس و دولت عمل کنند
ببخشید، مگر چه اتفاقی در آمریکا افتاده است که چنین عنوانهایی را می زنید؟ عده ای ساده لوح (همانطور که در ایران خودمان هم فراوانند از این ساده لوحانی که فریب می خورند از جمله خود حقیر) فریب یک سیاستمدار بی سیاست نادان را خورده اند و به خیابانها ریخته اند و اعتراض کرده اند. آیا مگر در ایران کم از این موارد داشته ایم؟ بیشتر به یاد همان مرغ همسایه غاز است می افتیم لکن بر عکس.
پاسخ ها
م-م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
با احترام به نظر شما دوست عزیز. مسئله خیلی مهمتر از این حرفهاست اتفاقا ما هم می گوییم در هر کشوری مخالف و موافق وجود دارد ولی آنها تصویری از اتفاقات کشور ما در اذهان دنیا ساخته اند که باور کردنی نیست... توحش، جنگ، کشتار مخالفان، ظلم به زنان، فقر مطلق و.... و این دشمنی محض است. بنده منکر نقص در بسیاری از بخشهای اداری، اقتصادی نیستم. دیگر اینکه آنها ادعا دارند تنها راه نجات انسانها لیبرال دموکراسی است. و این هم نتیجه آن مگر میشود یک نفر .به اندازه یک حکومت قدرت و ثروت داشته باشد. نتیجه اش متکبری مثل ترامپ است که حالا قانون هم زورش به او نمی رسد. در هر حال قضیه برنده بودن یا نبودنش مشکوک است که در هر دو صورت دموکراسی انها زیر سوال میرود. اگر برنده باشد معلوم است مردم آمریکا به یک سرمایه دار فقط بخاطر قدرت و ثروتش رای داده اند نه انسان لایق و سیاستمدار. از سویی اگر برنده بوده و رائیهایش را دزدیده باشند باز معلوم است در امریکای مدعی هم از این کارها میشود پس در هر دو صورت زیر سئوال میروند......
دموکراسی پوشالی شما چطور؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
ااا نگو کل جهان بد هستن فقط ایران خوبه کل جهان ظالم هستن فقط ایران خوبه کل جهان بدبخت هستن فقط ایران خوبه وووووو
چقدر جالبه که در مجلس 7 درصدی دارند از دموکراسی در دیگر کشورها ایراد می گیرند.... سنگ پای قزوین لنگ میندازه.
دمکراسی در امریکا واقعی است وکسی نمیتواند در مقابل رای اکثریت مردم گردن کشی بکند این ما هستید که عملنا جمهوریت را نابود کردیم
آقا یه سوال! نمیگم آمریکا خوبه و از این حرفا ... اما دیگه لطفا شما هم دست بردارین ازین داستانا ... جمعیت آمریکا چهار برابر ما هست (حدود ۳۳۰ میلیون) سر به قول شما شورش ۴ نفر مردن!!! تو ایران سر مطالبه به حق گرونی بنزین به قول وزیر کشور ۱۵۰۰ نفر کشته شدن ... نتیجه اینکه اگه اونجا وضع خرابه ... وضع ما خیلی خراب تره ...‌پس به جای خوشحالی از خرابی اونجا به فکر درست کردن همینجا باشین اینقدر شعار به درد نخور ندید ... راستی اگه بده بچه هاتون هم برگردونید از اونجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
آقا اردلان
شورش گران تو ایران چند جارو آتیش زدن ؟ و اونا کجارو آتیش زدن
کمی هم انصاف داشته باش
سید مهدی
| United States of America |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
احسنت که حرف حق رو گفتی
تورو خدا از مسخره کردن خودتون و مردم دست بردارید
الان این خبرو از سوییس داری میزنی یا سوئد؟
چرخش قدرت میدونی چیه؟
شما با چه رویی از دموکراسی صحبت میکنید
هنر سال های 88 ، 96 ، 98 و 18 آذر ، 3 تیر
تورو به هر که اعتقاد دارید دست بردارید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
ته حرفت چیه؟
دمکراسی آمریکا خوبیها و بدیهای خودش رو داره. از یک طرف شفافیت بالاست، فساد قانونی توش کمه، قانونمدنی بالاست، به خیلی از خواسته های مردم توجه میشه، آزادی بیان هست، سیاستمدارانی که رسوا بشن سریع کنار میرن، به خواسته های محلی توجه میشه و غیره.
اما ضعف این دمکراسی مخصوصا در سطح فدرال، اینه که بسیار تحت تاثیر ثروتمندان هست. چون رسانه ها نقش پررنگی دارن مخصوصا در انتخاباتهای فدرال. بسیار هم پیش میاد که مردم فریب داده میشن توسط رسانه ها یا سیاستمدارن. مثلا به دروغ گفتن عراق سلاحهای کشتار جمعی داره و به عراق حمله کردن و کلی هزینه مالی و جانی داشتن. از طرف دیگه 700 میلیارد دلار بودجه نظامی داره درحالیکه صدها هزار بی خانمان داره و دهها میلیون نفر فقیر طبق آمارهای خودشون.
پاسخ ها
بنده خدا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
اشتباهی منفی دادم
بعضی ملتها برای ازادی و دموکراسی می جنگند .
بد یا خوب دموکراسی زا دوست دارند.
من دموکراسی را دوست ندارم .
من دینداری را دوست دغرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
دین یعنی ازادی ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
مولای ما که امام حسین باشه میگه اگر دین ندارید آزاده .
باشید . مولای شما کیه که به اسم دین آزادگی رو نفی میکنی
یه روز سر امام حسین رو به اسم دین بریدن حالا نوبت امثال شماست
خیلی هم پوشالی نیست ۷۷ملیت در آمریکا حضور دارند از جمله ۲تا۳میلیون ایرانی پس با یک اتفاق هر چند بد قضاوت نکنید
بله این چه دموکراسیه که پلیس مردم رو به رگبار نمی بنده و بعدش هزاران نفر رو بازداشت نکردن و به حبس و اعدام محکوم نکردن ؟ این دموکراسی است؟!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
این تظاهرات با حمایت رییس جمهور آمریکا بود و پلیس فدرال و ارتش هم زیرنظر رییس جمهور! در واقع تظاهرات دولتی بود! ببینید با تظاهرات سیاهپوستان چه میکنند!
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
سیاه پوستا ۵ میلیارد دلار به کسب و کارهای خصوصی ضزبه زدن بعلاوه کشتن ۲۲ پلیس تو ۴ایالت
منا ف ق ی ن متعهد شدند( با لابی ت ر ا م پ ) در خفا از ت ر ا م ..پ و یا هر کسی که او مد نظر داشته باشد دفاع کنند برای 4 سال آینده . ضمنا نقش فعال در 2 ت ظ ا ه ر ا ت اخیر در دی سی داشتند و تصمیم گرفتند به صورت فعال مثلا دستاوردهای ت ر ا م پ را در همه دنیا بخصوص اروپا تبلیغ کنند تا 4 سال بعد
انفاقا نشان داد دموکراسی آمریکا بیدی نیست که با این بادها بلرزد
دموکراسی پوشالی؟؟؟؟؟؟!!!!!!

خودتون رو به خواب زدید یا مردم رو مثل خودتون فرض کردید؟؟؟؟؟ در آمریکا ترامپ یا بایدن و کلا رییس جمهور نقش مقام اول نظام آمریکا را دارد و این مقام مادام العمر نیست و دیدیم ترامپ که اختیار ماشه شلیک موشک های اتمی هم زیر دستش بود در انتخابات هر چند با تقلب اما قدرت را واگذار کرد اگر در آمریکا دموکراسی نبود ترامپ می توانست همچنان در قدرت بماند و هرکسی که از او انتقاد می کرد را به حبس و حصر بفرستد دموکراسی یعنی پست و مقام ارث پدری کسی نیست که تا زمان مرگش قدرت و اختیار داشته باشد و به هیچ کسی هم پاسخگو نباشد دموکراسی یعنی عکس ترامپ از صفحه یک روزنامه یا یک پوستر معمولی بزرگتر چاپ نمی شود و از پول مردم آمریکا تمام در و دیوار را پر کنند!!! دموکراسی یعنی ترامپ با اینکه شخص اول نظام آمریکا بود نتوانست یک شبه روزنامه ها را به نام پایگاه دشمن تعطیل کنند و روزنامه نگاران را به حبس و اعدام محکوم کند و حتی توییتر صفحه ترامپ را تعلیق کرد دموکراسی یعنی اینکه مردم آمریکا حق دارند حتی تا درون کنگره آمریکا هم بروند و اعتراضشان را بیان کنند پس ما مردم را مثل خودتان فرض نکنید و بیش از این با این سخنان صد تا یه غاز سطح سواد پایین خودتان را نشان ندهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
درود بر شما
کو گوش شنوا
مهمترین اصل در دمکراسی تحمل مخالفه و این که مردم بپذیرند اختلافاتشون رو با صندوق رای حل کنند. ترامپ با ضربه به انتخابات، به دمکراسی آمریکا ضربه زد. بحث تحمل مخالف رو هم با دوقطبی کردن جامعه کاهش داد. با این حال دمکراسی انقدر در آمریکا ریشه داشت که زنده موند. هر چند جامعه آمریکا دو قطبی شده و اگر در دهه های آینده، جایگاه اقتصادی آمریکا ضعیف بشه، احتمال فروپاشی آمریکا هم هست.
اما باید توجه داشت در خاورمیانه، تحمل مخالف و احترام به صندوق رای و دمکراسی بسیار کمه و دمکراسی معمولا تبدیل به هرج و مرج میشه. مثل عراق و افغانستان و لیبی.
شما نماینده های ۱۵ درصدی از دموکراسی حرف می زنید...؟؟؟
اتفاقات آمریکا البته زشتی هایی داشت ولی بیشتر زیبایی بود چرا
اینترنت و تلگرام فیلتر نشد
تمام اخبار بصورت زنده از همه رسانه پخش شد
خبرنگار ها بازداشت نشدند
مقامات مسئول بر عکس مسئولین ما استعفا دادند
معاون رئیس جمهور حاضر به اطاعت از رئیس جمهور برخلاف قانون نشد
بلافاصله بعد از آشوب نمایندگان برعکس نماینده های همیشه چرتی مابه کار خود برگشته وبا جدیدت آرا ایالت ها را برای چندمین بار بررسی کردند
دهن یاوه گویی مثل ترامپ با غیر فعال شدن تویتر و... بسته شد
و هنوز ماجرا ادامه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
اینترنت فیلتر نشد چون شبکه های اجتماعی دست خودشونه و ترامپ و اونهایی که خواستند رو بلاک کردند
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
ناشناس ۲۱۵۵ از خواب بیدار شو
می خواستم از این افرادی که دموکراسی آمریکا را زیر سئوال می برند بپرسم اگر در آمریکا هم یک شورای انتصابی وابسته به ترامپ وجود داشت که بایدن را رد صلاحیت می کرد نشانه دموکراسی بود؟!!!!!!
جالبترين قسمتش ذوق زدگي شماست ! از اول همه ميدونستن ترامپ شخصيت درستي نداره و اين ربطي به دموكراسي آمريكا نداره كاش به فكر ملت خودتون بوديد به جاي اينكه صبح تا شب دنبال يه چيزي تو آمريكا بگرديد تا مردم رو قانع كنيد كه شما بهتريد !
تو اعتراضات اونا فقط 4 نفر کشته شدن اما ........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
بعلاوه یک پلیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
درحالی که خرید و فروش صلاح گرم تو آمریکا آزاده
دلیل اینکه پلیس آمریکا با معترضان خوب رفتار کرد این بود که اونها طرفدار ترامپ بودند والان قدرت دست ترامپه! در واقع این یک جور تظاهرات با حمایت دولتی بود! شیوه برخورد پلیس با معترضان رو باید توی اعتراضهای دیگه مخصوصا اعتراضات سیاهپوستان دید!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
پسرک در آمریکا اعتراض حق مردمه اگر دیدی پلیس راه رو برای عده ای مشکوک باز کرد تا به کنگره برن آنها نفوذی های بایدن بودند که می خواستند تظاهرات آرام طرفداران ترامپ را بدنام کنند
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
خودتو به خواب نزن.
به نظر شما چه اتفاق خاصی افتاده است که اینچنین هیجان زده شده اید؟ چالش دموکراسی در یک کشور چرا باید موجب خشنودی ما باشد؟ اینکه دموکراسی آمریکا به مدت ۴ ساعت دچار مشکل شد و از پس این مشکل به خوبی برآمد جای خوشحالی دارد؟! این تحلیلهای عجیب و غریب و من درآوردی چیست؟ پایکوبی برای مشکلی که سیستم آمریکا به خوبی از پس آن برآمد کاری منطقی نیست!
ضمنا همین عفو بین الملل که در خبر به آن استناد کرده اید تعداد کشته شدگان حوادث آبان ۹۸ را بیش از ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد. آیا می توان به اخبار و اطلاعات عف بین الملل استناد کرد؟!
آمریکا با این همه مکزیکی و سیاهپوست آغتشاشگر ندارد. همه برتراند راسل و فیلسوف هستند ؟
پوشال کولرآبی؟
اتفاقا نمایش اوج دموکراسی بود زیرا علیرغم فشارهای قدرت حاکمه بر کنگره و محاکم قضایی برای تغییر نتیجه انتخابات مردم پیروز شدند.
خدا را شکر امروز مشخص شد تنها دمکراسی واقعی در ایران وجود دارد و سایر دموکراسیها پوشالی هستند
نابغه هایی که میگین پلیس خیلی خوب برخورد کرد با معترضان! پلیس فدرال و ارتش دست ترامپه و معترضان هم طرفدار ترامپ! ترامپ هم توی تظاهرات سخنرانی کرد و بعد گذاشت اینها بریزن و کنگره رو به هم بزنن و جلوی تایید بایدن رو بگیرن! این افتخاره که توی تظاهرات دولتی گذاشتن معترضان هرکاری بکنن؟ در واقع این یک شبه کودتا بود.
اتفاقا برعکس نظر شما و همفکرهایتون نشان داد تو آمریکا حرف اول را دموکراسی می زند حنی اگر ترامپ هم باشی با آنهمه قدرت و ... ، با نظر اکثریت باید برود
تورم در آمریکا چند درصده ؟
سود تسهیلات اعطایی بانکهای آمریکا به مردمش چند درصده ؟
کیفیت خودروهای تولیدی آمریکا چطوره ؟
آزادی بیان در آمریکا چگونه است ؟
کم فروشی و احتکار در آمریکا چطوره ؟
لبنیات چند بار در هفته در آمریکا گران میشوند ؟؟؟

از همه مهمتر ،
چند آقازاده و چند مسئول مقیم آمریکا هستند ؟



خداوکیلی دست از تبلیغات بردارید .
اتفاقا چشم جهانیان به دموکراسی واقعی که حاکمیت مردم را برسمیت می شناسد روشن شد و ترامپ علیرغم اینکه فرد اول مملکت بود نتوانست بر دموکراسی نهادینه شده در امریکا غلبه کند.
حالا شما چرا انقدر ذوق کردین؟!!!
حالا که امریکا دیگه محل دومکراسی وآزادی وووو نیست و داره نابود میشه زودتر جگر گوشه هایتان را به کشورهای امن مثل ایران وروسیه وچین ببرید
زمانی نه چندان دور در همین کشور کسانی که اکنون داعیه دارند و بیرون مجلس بودند هر روز بهخ بهانه ها یمختلف به مجلس حمله می کردند. حالا که خودشان به مجلس تکیه زده اند به آمریکا حمله می کنند.
آثارترامپیسم تا۱۵سال گریبانگیر آمریکاست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل