بازدید 19594
۲
بسته ویدیویی «تابناک»

ساعات آخر نبرد استالینگراد / خاندان حاکم بر سیاست آمریکا / تصاویر شش گانگستر معروف تاریخ / همه رسوایی‌های سلطنتی اروپا / نوستالژی چیست و چه چیزی باعث ایجاد نوستالژی می‌شود؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیوهایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۲۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ 12 January 2021

ساعات آخر نبرد استالینگراد / خاندان حاکم بر سیاست آمریکا / تصاویر شش گانگستر معروف تاریخ / همه رسوایی‌های سلطنتی اروپا / نوستالژی چیست و چه چیزی باعث ایجاد نوستالژی می‌شود؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


خاندان حاکم بر سیاست آمریکا

فرانکلین دلانو روزولت که به اختصار «اف‌دی‌آر / FDR» نیز خطاب می‌شود، سی و دومین رئیس‌جمهور ایالات متحده بود. دوران ریاست‌جمهوری او مصادف بود با جنگ جهانی دوم و بیشتر دوران رکود بزرگ اقتصادی و به عقیده بسیاری از تاریخ‌دانان او در کنار جرج واشنگتن و آبراهام لینکلن یکی از ۳ رئیس‌جمهور برتر تاریخ آمریکاست؛ اما آنچه در این ویدیو به آن پرداخته می‌شود بررسی این موضوع است که این شخصیت تاثیرگذار با ۱۲ تن از سایر رئیس‌جمهور‌های ایالات متحده نسبت خویشاوندی دارد. از آنجا که آمریکا از زمان استقلال از بریتانیا تا کنون در کل ۴۵ رئیس‌جمهور داشته، این تقریبا معادل ۲۵ درصد از کل رئیس‌جمهور‌های آمریکا می‌شود. جالب است بدانید که روزولت با چرچیل نیز نسبت فامیلی دوری داشته است.

 


ساعات آخر نبرد استالینگراد

نبرد استالینگراد یکی از نبرد‌های تعیین کننده سرنوشت جنگ جهانی دوم بود. اکنون تصاویری از ساعات آخر نبرد استالینگراد را می‌بینید که در آن نیرو‌های اتحاد جماهیر شوروی لشکر ششم آلمان به فرماندهی بزرگ ارتشبد پائولوس را شکست داده و او را به اسارت گرفتند. هیتلر که اجازه تسلیم و عقب نشینی به نیرو‌های خود نداده بود، در عمل آن‌ها را محکوم به نابودی کرده بود. او با اشاره به اینکه ژنرال‌های آلمانی تسلیم نمی‌شوند، به پائولوس دستور داده بود که در صورت خطر اسارت خودکشی کند. اما پائلوس نهایتا تسلیم شد و روسیه ۲۴ ژنرال آلمانی را در این نبرد اسیر گرفت و شعار رادیو‌های آلمانی را در هم شکست. در این ویدیو آخرین شلیک‌های ارتش سرخ و لحظه تسلیم نیرو‌های آلمانی را ببینید؛ پایانی برای یکی از بزرگترین نبرد‌های تاریخ جنگ. در «تابناک» با زیرنویس فارسی برای نخستین بار تماشا می‌کنید.

 


همه رسوایی‌های سلطنتی اروپا

نگاهی به تاثیر رشد رسانه‌های جمعی بر کنجکاوی مردم راجع به زندگی خانواده‌های سلطنتی در اروپا و مشکلاتی که این برای ایشان ایجاد کرده است؛ مانند ازدواج شاه انگلستان با یک زن مطلقه و واکنش منفی کلیسا.

 


تصاویر شش گانگستر معروف تاریخ

ویدیویی جذاب از گانگسترهای معروف از جمله آل کاپون و جان دلینجر که فیلم دشمن ملت از زندگی او ساخته شده است.

 


نوستالژی چیست و چه چیزی باعث ایجاد نوستالژی می‌شود؟

نوستالژی نامی است که از ترکیب دو واژه یونانی ناستوس به معنی بازگشت به خانه و آلگوس به معنی درد یا اشتیاق توسط پزشکی به نام یوهانس هوفر ایجاد شد. معنی و مفهوم این حالت در گذر زمان از یک بیماری عصبی بد به یک حس خوشایند کمی تلخ تغییر کرده و دیدگاه روانشناسان نسبت به این حس به شدت عوض شده است. داستان نوستالژی را در این ویدیو در «تابناک» با زیرنویس فارسی ببینید.

 


چگونه یک مرد نفسش را ۲۳ دقیقه نگه داشت؟

شاید باورتان نشود، اما یک مرد توانسته ۲۳ دقیقه زیر آب نفسش را زنده نگه دارد و زنده بماند؛ اما چگونه؟ این ویدیو را ببینید و پاسخ این پرسش را بیابید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
چگونه می توانیم از شر تبلیغات روی ویدیو ها نجات پیدا کنیم
وقتی درجامعه ای گذشته بهتر از حال است واینده مبهم هست گشته میشود نوستالوژی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر