بازدید 9035

فرمان ترامپ برای سرکوب بیشتر گروه چپ‌گرای «آنتیفا»

رئیس جمهورآمریکا به وزیر امور خارجه این کشور دستور داد اعضای یک گروه چپ‌گرا که در اعتراضات ضد نژاد پرستی اخیر این کشور شرکت داشته، نتوانند وارد خاک آمریکا شوند.
کد خبر: ۱۰۲۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷ 07 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دستور داد اعضای خارجی گروه چپ‌گرای «آنتیفا» قادر به ورود به خاک این کشور نباشند.

«کایلی مک انانی» سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در بیانیه‌ای نوشت، سازمان آنتیفا «به طور بی‌رحمانه‌ای به مردم آمریکا، کسب‌وکار‌های آن‌ها و بنا‌های یادبود تاریخی حمله کردند».

وی افزود: «این خشونت‌ها و بی‌قانونی‌ها در آمریکا جایی ندارد و همانطور که شایسته است، به عنوان تروریستم داخلی شناخته خواهد شد».

مک انانی تأیید کرد: «ترامپ پیامی مکتوب امضا کرد تا این اطمینان حاصل شود که مقامات دولت فعالیت‌های آنتیفا را ارزیابی کرده و از ورود افراد بیگانه‌ای که با سازمان‌های تروریستی مرتبط هستند و بیگانه‌هایی که قصد فعالیت مجرمانه [در آمریکا]دارند، جلوگیری کنند».

او در ادامه نوشت: «رئیس جمهور ترامپ اجازه نمی‌دهد آنتیفا یا هر گروه تروریستی کشور بزرگ ما را نابود کنند».

بعد از قتل یک سیاه پوست آمریکایی به نام «جورج فلوید» توسط نیرو‌های پلیس در بیست و پنجم ماه می‌اعتراضات گسترده‌ای در این کشور برپا شد. در میان گروه چپ‌گرای آنتیفا (ضد فاشیسم) نیز نقش مهمی در تداوم اعتراضات داشت.

از جمله اقدامات این معترضان می‌توان به پایین کشیدن مجسمه‌ها و نماد‌های مربوط به دوران برده داری و به آتش کشیدن پرچم آمریکا اشاره کرد.

ترامپ با شورشی خواندن این معترضان به گارد ملی و نیرو‌های فدرال دستور داد وارد خیابان‌ها شده و با آن‌ها مقابله کنند.

رئیس جمهور آمریکا چندی پیش در پیامی توییتری علیه گروه آنتیفا نوشت بود: «این‌ها طرفداران کودن بایدن هستند، آنتیفای افراطی. اف‌بی‌آی آن‌ها را بگیر، آن‌ها را همین حالا دستگیر کن!»

ترامپ افزود: «اف‌بی‌آی و مأموران اجرای قانون باید انرژی خود را بر روی آنتیفا و چپ افراطی متمرکز کنند که کل تابستان را صرف به آتش کشیدن شهر‌هایی کردند که تحت مدیریت ضعیف دموکرات‌ها هستند».

با این حال «کریستوفر ری» رئیس وقت اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) با حضور در کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «ما آنتیفا را بیشتر یک ایدئولوژی یا یک جنبش می‌دانیم تا یک سازمان».

با این حال ترامپ خرداد امسال در اقدامی نمادین دستور داد گروه آنتیفا به عنوان گروه تروریستی شناخته شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر