بازدید 9061

شمارش آرای انتخابات سنا در جورجیا آغاز شد

مقامات ایالت جورجیا در آمریکا شامگاه سه شنبه شمارش آرای نهایی یکی از مهمترین انتخابات سنا طی سالهای اخیر را با پایان مهلت رأی گیری آغاز کردند.
کد خبر: ۱۰۲۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷ 06 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از آسوشیتدپرس، در شرایطی که دو سناتور جمهوریخواه جورجیا برای حفظ کرسی خود در مجلس سنا با رقبای دموکرات رقابت می‌کنند، مقامات این ایالت جنوبی آمریکا شمارش آرای نهایی انتخابات مهم و سرنوشت ساز سنا را در پی اتمام مهلت رأی گیری و بسته شدن حوزه‌های اخذ رأی آغاز کردند.

در این انتخابات، سناتور «کلی لافلر» تاجر زن ۵۰ ساله‌ای که یک سال پیش از سوی فرماندار ایالت جورجیا برای تصدی کرسی سنا در گنگره فدرال منصوب شد، با «رافائل وارناک» ۵۱ ساله، کشیش ارشد کلیسای آتلانتا رقابت می‌کند.

تاکنون با شمارش ۸۳ درصد آرای انتخابات جورجیا سناتور «کلی لافلر» با ۵۰.۹ درصد آرا از رقیب دموکرات خود، رافائل وارناک، با ۴۹.۱ پیش است. در رقابت دیگر، دیوید پردو جمهوریخواه نیز با ۵۱.۳ درصد آرا از رقیب دموکرات خود جون آساف با ۴۸.۷ درصد پیشی گرفته است.

به رغم مشارکت بالای رأی دهندگان در برخی حوزه‌های رأی گیری، مقامات انتخاباتی ایالت جورجیا اوایل صبح سه شنبه از حضور کمرنگ رأی دهندگان از جمله در مناطق به شدت محافظه کاری خبر داد که ترامپ دوشنبه شب برای حمایت از سناتورهای جمهوریخواه به آن مناطق سفر کرده بود.

در سوی دیگر این رقابتها، سناتور ۷۱ ساله و مدیر اجرایی سابق، «دیوید پردو» جمهوریخواه قرار دارد که در روز یکشنبه دوره سناتوری وی به پایان رسید و قرار است با «جون آساف» دستیار پیشین کنگره و روزنامه نگار تحقیقی رقابت کند.

یکی از نکات قابل توجه و مهم در مورد این انتخابات سنا در جورجیا آن است که این ایالت با گرایش غالب جمهوریخواه اکنون به عرصه‌ای برای رقابت بسیار تنگاتنگ دو حزب اصلی آمریکا در روزهای پایانی ریاست جمهوری ترامپ تبدیل شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل