بازدید 11549

داروسازانی که میلیاردر شدند

کد خبر: ۱۰۲۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷ 25 December 2020

به دنبال شیوع کرونا، مدیران شرکت های دارویی ثروت هنگفتی کسب کرده اند.

به گزارش ایسنا، کرونا به اقتصادهای جهانی اسیب زیادی زده است و کریستالینا جیورجیوا- رییس صندوق بین المللی پول از بحران کرونا به عنوان بزرگ ترین بحران اقتصادی معاصر پس از رکود بزرگ نام برده است. با این حال برخی از ثروتمندان از وضعیت فعلی سود برده اند و تنها در یک سال اخیر ثروتمندان آمریکایی موفق به افزودن یک تریلیون دلار دیگر به ثروت خود شده اند. 

طبق اعلام فوربس، از زمان شیوع کرونا ۵۰ فرد فعال در حوزه بهداشت و درمان به جمع میلیاردرهای جهان پیوسته اند که مدیران شرکت های داروسازی حضور پررنگی در این فهرست دارند. با توجه به شیوع کرونا و افزایش تقاضا برای تجهیزات پزشکی و دارویی، حساب بانکی این افراد به کلی دگرگون شده است. اکنون ثروت اوگور شاهین- مدیرعامل شرکت بیونتک به ۴.۲ میلیارد دلار رسیده است. استفان بانسل- مدیرعامل شرکت دارویی مدرنا نیز اکنون ۴.۱ میلیارد دلار ثروت دارد.

بیشتر ثروتمندان جدید کرونایی شهروندان کشورهای چین و آمریکا هستند و حدود ۸۰ درصد فهرست از این دو کشور تشکیل شده است. اکنون ثروت دو وای مین که حدود یک چهارم تولید واسکن چین را در اختیار دارد به ۴.۱ میلیارد دلار رسیده است. هو کان- مدیر عامل شرکت کنتک مدیکال سیستمز که تولیدکننده تجهیزات پزشکی است نیز از ۳.۹ میلیارد دلار عبور کرده است.

مدیران شرکت های دارویی اروپایی نیز از این قافله عقب نمانده اند: سرجیو استیوانتو- مدیر گروه استیوانتو به لطف تقاضا برای تجهیزات دارویی در ایتالیا به ۱.۸ میلیارد دلار ثروت دست پیدا کرده است. 

بانک جهانی انتظار دارد رشد اقتصادی امسال جهان به منفی ۵.۲ درصد برسد و بحران کرونا در جهان در سال آینده میلادی نیز ادامه پیدا کند. با توجه به رویه کنونی انتظار می رود مدیران شرکت های دارویی سودهای هنگفت بیشتری به جیب بزنند البته این روند تنها محدود به آن ها نخواهد بود و صاحبان فروشگاه های اینترنتی نیز در نتیجه کرونا سود بالایی کسب کرده اند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر