بازدید 11844

آیا جریمه‌ خودروها بخشیده می‌شود؟

کد خبر: ۱۰۲۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ 13 December 2020

به گفته رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور پایتخت، جرائم راهنمایی و رانندگی بخشیده نمی‌شوند و در صورت اعتراض می‌توان به مراکز رسیدگی پلیس مراجعه کرد.

به گزارش میزان، سرهنگ علی نصیرملا گفت: واحد‌های رسیدگی پلیس راهور، با هدف رسیدگی و بررسی اعتراضات شهروندان به جرائم راهنمایی و رانندگی ایجاد شده اند.

وی افزود: افرادی که تصور می‌کنند حقی از آن‌ها زائل شده و به اشتباهی جریمه شده اند، می‌توانند با همراه داشتن مستندات، به این مراکز مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در هر حوزه رسیدگی، یک قاضی وجود دارد که این مدارک و مستندات را بررسی کرده و حکم صادر می‌کند.

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور پایتخت گفت: اگر قاضی حکم کند که خودرویی به اشتباه جریمه شده، این جریمه و تخلف برداشته می‌شود.

نصیرملا افزود: اگر قاضی مستندات را قبول نکند، جریمه باید توسط راننده پرداخت شود.

این مقام انتظامی در پاسخ به این سوال که اعتراضات مردم به جرائم بیشتر در چه مورد است، اظهار کرد: مخدوش کردن پلاک، یکی از علت‌های اعتراضات است. به اینصورت که عده‌ای از رانندگان متخلف با مخدوش کردن پلاک خود، ممکن است باعث جریمه سایر خودرو‌ها شود.

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور پایتخت ادامه داد: همچنین در پاره‌ای از موارد، دوربین‌های ثبت تخلف، پلاک‌ها را به اشتباه ضبط می‌کنند و فرد جریمه شده ادعا می‌کند اصلا در آن محور یا شهر حضور نداشته است، که با ارائه مدارک این مسئله قابل بررسی خواهد بود.

سرهنگ نصیرملا اذعان کرد: تمام عکس‌ها و مدارک ثبت تخلف در مراکز ما وجود دارد و رانندگان می‌توانند از نزدیک شاهد روند بررسی باشند.

وی بیان کرد: مراکز ما که تحت عنوان واحد‌های رسیدگی به تخلفات در مناطق ۳، ۸، ۱۴، ۱۱، ۱۶، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ ایجاد شده اند، مستندات رانندگان را بررسی می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار