بازدید 7336

مشارکت روسیه در رزمایشی با حضور کشور‌های ناتو

نیروی دریایی روسیه برای اولین بار طی یک دهه گذشته در رزمایش مشترک با کشور‌های ناتو مشارکت خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۲۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ 10 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، نیروی دریایی روسیه برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ در یک رزمایش نظامی با حضور شماری از کشور‌های عضو ناتو شرکت خواهد کرد.

یگان منطقه جنوبی ارتش روسیه روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروی دریایی روسیه در این رزمایش که شامل تمرین‌هایی برای مبارزه با دزدان دریایی خواهد بود شرکت خواهد کرد.

۳۰ کشور در این رزمایش که قرار است در فوریه ۲۰۲۱ در آب‌های پاکستان انجام شود شرکت خواهند کرد. ۱۰ کشور نیرو‌های دریایی‌شان را در آن مشارکت خواهند داد و حضور سایر کشور‌ها نظارتی خواهد بود.

طبق گزارش ریانوستی، انگلیس، آمریکا و ترکیه سه کشور عضو ناتو هستند که در این رزمایش مشارکت خواهند کرد. پاکستان، چین و ژاپن شماری از دیگر شرکت‌کنندگان در آن هستند.

آخرین باری که نیروی دریایی روسیه در رزمایشی با حضور چند عضو ناتو شرکت کرده بود سال ۲۰۱۱ بود. از آن زمان به بعد، روسیه چند تمرین نظامی با ترکیه برگزار کرده که نسبت به سایر کشور‌های ناتو، روابط نزدیک‌تری با مسکو دارد.

یک مقام ائتلاف ناتو در جمع خبرنگاران گفت که حتی اگر کشور‌های عضو این ائتلاف خودشان به صورت تکی تصمیم به مشارکت در تمرین‌های نظامی با روسیه کنند این ائتلاف برنامه‌ای برای برگزاری رزمایش با روسیه ندارد.

این مقام گفت: «همکاری میان ما عملاً به دلیل اقدام غیرقانونی روسیه در الحاق کریمه از اوکراین به خاک کشورش در سال ۲۰۱۴ معلق شده است.»

روسیه سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری یک همه‌پرسی کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد. بیش از ۹۰ درصد ساکنان کریمه به الحاق به روسیه رای مثبت دادند، اما اوکراین و حامیان غربی این کشور الحاق را غیرقانونی خوانده و آمریکا و اتحادیه اروپا در همین ارتباط تحریم‌هایی ضد مسکو وضع کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار